X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy til hvilken konsol?


Svar
bootsbootsSkrevet 30/10-03 23:15 
Jeg har spillet en del Golden Sun her på det sidste. Kan rigtig godt lide spillet, og vil gerne have noget lignende til Playstation, GBA eller GCN. Hvad siger I, skal jeg købe ét af FF spillene til Playstation, Final Fantasy Tactics til GBA eller vente på at FF kommer til GCN???
87 emne(r).
« < 1 2

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:45 
RJK >
Derfor er det min sidste anbefaling til et startsted for serien.

Det har jeg stadig ikke udtalt mig om.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:45 
Mysterious >
Jeg tror faktisk at 9'eren skilder sig mere ud end 8'eren. I hvert fald character mæssigt.

Det ender galt, det her...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 12:47, rettet 31/10-03 12:55 
Bede X>> hvad mener du? :)

indlæg slettet :) men stadig nævnt i dit citat :)
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:51, rettet 31/10-03 12:53 
At de fleste nok er lidt uenige i det indlæg om karakterene.

Og at jeg kan forstille mig RJKs næste indlæg :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 13:00 
Nix, det bliver mit!! RJK kan få resterne af Mysterious, når jeg er færdig ;)

Hvis der er noget spil som har nogen som helst måde er et tribute til alle de gamle FF spil, er det netop FFIX. FFIX går jo direkte tilbage til rødderne i FF spillene, specielt hvad angår character design, som for første gang siden FFVI, blev designet af Yoshitaka Amano.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:07 
Surprise: Helt enig med Le Roof.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:10, rettet 31/10-03 13:11 
FF VII har en mystisk ex. soldat som er ligeglad med alle og har det svært med kvinder og har svært ved at komme i kontakt med andre også.

VIII har endnu en mystisk person der ikke kan huske hans barndom, han har svært ved at komme i kontakt med andre, fx. kvinder.

IX har en lille dreng med en hale som har let ved at imponerer hunkøn og er ikke nogen speciel underlig karakter men en tyv som er rimelig forudsigelig.

Desuden synes jeg at grafikken(også characters) fra VII minder mere om VIII end IX.

<EDIT> Det kan godt være at IX går mere tilbage til rødderne end VIII men jeg synes bare VIII minder mere om VII character mæssigt. Medregner ikke alle de andre FF spil.
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:18 
Mysterious >
Medregner ikke alle de andre FF spil.

No offence, men så er dine sammenligninger jo ingenting værd. Jeg snakker om serien som helhed. Selvfølgelig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 13:19 
Et af de indtryk jeg har fået ved at spille FF spil, med undtagelsen af FFVIII, er at historien er tidsløs, hvorimod at jeg i FFVIII synes det hele virker som fremtids science fiction.

Måske er det derfor at jeg synes den skilder sig ud fra de andre......
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 13:21 
Det må du gerne uddybe lidt.

Er det temaerne du mener er tidsløse i de andre eller hvad?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/10-03 13:23 
Vi må konkludere at FFVIII er bedre end FFVII, det er jeg også enig i...., FFVII ligner jo også en gang våd pindebrænde.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:27, rettet 31/10-03 16:56 
RJK >
Mysterious >
Medregner ikke alle de andre FF spil.

No offence, men så er dine sammenligninger jo ingenting værd. Jeg snakker om serien som helhed. Selvfølgelig.


Jeg troede vi prøvede at finde ud af hvilket spil hun skulle spille og da der så var strid mellem IX og VIII så vil jeg sige at hun burde spille VIII først. Da jeg synes spillet er bedre og minder mere om VII også. Men det kan da godt være VII & VIII skiller sig ud fra serien så. Og ikke IX.

Star Soldier>> Hehe :) Interessant konklusion :)
Le RoofLe RoofSkrevet 31/10-03 13:28 
Star Soldier >
Vi må konkludere at FFVIII er bedre end FFVII, det er jeg også enig i...., FFVII ligner jo også en gang våd pindebrænde.

Vi bliver vist aldrig enige...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:32, rettet 31/10-03 13:32 
Jeg håber det var en ironisk Naiera-kommentar uden smiley fra Star Soldier... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:32, rettet 31/10-03 13:33 
Le Roof >
Star Soldier >
Vi må konkludere at FFVIII er bedre end FFVII, det er jeg også enig i...., FFVII ligner jo også en gang våd pindebrænde.

Vi bliver vist aldrig enige...

Læs mit øverste indlæg på denne side :)

Desuden skal det siges jeg heller ikke er enig. Ved ikke hvilket af de spil jeg synes er bedst :)
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:33 
Mysterious >
Jeg troede vi prøvede at finde ud af hvilket spil hun skulle spille

Ja, men som introduktion til HELE serien. Ikke til de tre spil... Selvfølgelig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:34, rettet 31/10-03 13:35 
Ok, jamen så kan det godt være du har ret :) Men i så fald så kan jeg bedre li' FF VII & VIII, de 2 som skiller sig ud, end resten af serien.
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:37, rettet 31/10-03 13:38 
Mysterious:

Hvordan kan du udtale dig om det, når du (tilsyneladende) ikke har spillet andre...? Nogle gange virker det som om du bare siger noget for at sige noget... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 13:38 
bede-x >
Det må du gerne uddybe lidt.

Er det temaerne du mener er tidsløse i de andre eller hvad?

Jeg synes at verdener, miljøet og historien i de andre FF spil hverken kan difineres som datid, nutid eller fremtid, eller for den sags skyld at det er i verden der er beslægtet til vores...

Men i FVIII sad jeg med denne fornemmelse af at dette var et forsøg på at spå fremtiden her på jorden, at det hele var en Science Fiction historie ala Blade Runner (Blade Runner brugt som eksempel fordi jeg ikke kan udstå den film, men brug endelig en Science Fiction film I ikke kan udstå for at se billedet), men om det KUN er mig der har det sådan ved jeg ikke.

Det er selvfølgelig MINE indtryk :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:39, rettet 31/10-03 13:47 
Hvis du siger at IX er en bedre præsentation af spillene da de repræsenterer hele serien så minder de andre spil vel også mere om IX end VII & VIII. Og ud fra det kan jeg så bedre li' VII & VIII end IX og også III faktisk(har ikke gennemført FF III)
RJKRJKSkrevet 31/10-03 13:43 
Det er godt nok et ret tyndt grundlag for sådan en udtalelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 13:44, rettet 31/10-03 13:57 
Palsgaard >
men om det KUN er mig der har det sådan ved jeg ikke.

Ja, jeg havde det ikke sådan. Følte ikke på noget tidspunkt at spillet prøvede at spå om jordens fremtid. For mig er alle spillene en del af fantasy genren.

Men da der er tale om dine indtryk, kan jeg nok ikke komme med så mange argumenter :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 13:45, rettet 31/10-03 13:52 
Nu skal det også siges at jeg synes både VII & VIII er meget bedre end IX. Derfor.

Og det jeg vil sige med det er også at jeg så synes hun skal starte med FVII eller FVIII da det er en bedre del af serien (efter min mening) som åbenbart kun eksisterer i de 2.

Om jeg siger noget for at sige noget? Hvad mener du? Er der ikke nok begrundelse?
bootsbootsSkrevet 03/11-03 23:41 
Nu leder jeg så efter FFIX. Hvad er en rimelig pris for et helt nyt eksemplar af den? Og lige et sidespørgsmål - findes spillet også i en PC udgave?
NaieraNaieraSkrevet 04/11-03 00:07 
Kun VII og VIII findes til PC.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 04/11-03 06:23, rettet 04/11-03 06:25 
boots >
Nu leder jeg så efter FFIX. Hvad er en rimelig pris for et helt nyt eksemplar af den? Og lige et sidespørgsmål - findes spillet også i en PC udgave?

Du skulle forholdsvist let kunne finde en pæn udgave på Ebay for under 200 kroner inkl. forsendelse.

Jeg vil i øvrigt give RJK ret i, at IX er et glimrende sted at starte. VII havde dog også været fint.
jaesjaesSkrevet 04/11-03 12:30, rettet 04/11-03 20:55 
Gameplay.com har IX (Platinum), til 13 Pund + 3 Pund i porto.
bootsbootsSkrevet 04/11-03 18:55 
Naiera >
Kun VII og VIII findes til PC.

Hvordan er PC udgaverne sammenlignet med Playstation udgaverne? (Jeg har nemlig mulighed for at købe FFVII til PC). Ved du hvad det er rimeligt at betale for den?
bootsbootsSkrevet 04/11-03 18:59 
jaes >
Gameplay.com har IV (Platinum), til 13 Pund + 3 Pund i porto.

Ja, de har også FF Origins og FF Anthology til 18 Pund og FFVII, VIII og IX til 13 Pund - ifølge det katalog jeg lige har fået tilsendt; men nu har jeg fået lov til at låne et eksemplar af FFIX. Tror jeg begynder med det (og måske PC-udgaven af VII)...

Tak for hjælpen allesammen....
jaesjaesSkrevet 04/11-03 20:56 
Heh, det var også IX, jeg ville have skrevet. Rettet.
NaieraNaieraSkrevet 08/11-03 11:46 
boots >
Hvordan er PC udgaverne sammenlignet med Playstation udgaverne? (Jeg har nemlig mulighed for at købe FFVII til PC). Ved du hvad det er rimeligt at betale for den?

Personligt ville jeg give op til 200,- for et eksemplar i god stand, men 150 er nok mere fair, det ER jo et PC spil! Jeg gav selv 100,- for en udgave med lettere bøjet kasse, for at spille det på min bærbare...

Selvfølgelig kan spillet spilles ordentligt på PC. Kontrollen er ikke umulig, der sker jo ikke VILDT meget der kræver hurtige reaktioner. Det største problem er grafikken, der er som skræddersyet til et TV, og derfor godt kan se lidt dum ud på PC. Det var dog aldrig et problem for mig ;) Hvis du får nogle problemer med at stille det op, så smid lige en besked, for da jeg skulle køre det på min bærbare lærte jeg en del FAQ sider at kende...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
bootsbootsSkrevet 06/12-03 21:03 
Jeg fik desværre ikke fat i PC spillet; men til gengæld har jeg nu købt FFOrigins, FFVII og FFVIII, og FFIX har jeg lånt af min søn. Jeg har smugkigget lidt på FFVII og FFVIII, og det var da godt nok FFVII der så mest interessant ud fra starten; men jeg har lagt dem til side, og vil først kigge mere på dem, hvis FFIX begynder at kede mig. FFOrigins har jeg slet ikke pakket ud endnu....

Tak for al jeres hjælp. Selvfølgelig er meningerne forskellige - kan vel ikke undgås - men jeg synes da diskussionen udviklede sig sobert, og det er jeg glad for. Jeg er nødt til selv at finde ud af hvilke af spillene der passer MIG bedst; men jeg tror nok jeg - efter jeres råd - har de bedste spil i serien nu.

Endnu engang - tak til jer allesammen.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/12-03 21:26 
Efter min mening er FF III (FF6?), altså det til SNES det absolut bedste FF spil som er lavet.

(det der med FF3/FF6 har altid undret mig lidt.. er der en som kan komme med en god forklaring på hvorfor det er sådan?)
RJKRJKSkrevet 06/12-03 21:41 
Den har været her mange gange, men igen:

FF2, 3 og 5 blev ikke udgivet i USA. For ikke at forvirre de stakkels amerikanere omdøbte man derfor spillene i USA, så der ikke kom huller.

Dermed blev:

FF1 -> FF1
FF2 -> -
FF3 -> -
FF4 -> FF2
FF5 ->
FF6 -> FF3

Fra FF7 kom spillene til at hedde det rigtige i hele verden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 11/12-03 17:55 
sad og stenede gamle post på forumet (er jo rimmelig ny her)

bare lige en ting jeg må kommenter:

bede-x >
Mysterious >
Desuden er det da fedt at få Limit Breaks lige når man er tæt ved at dø, mere realistisk.

Så du mener altså, at hvis man har fået tæsk og er ved at dø, så bliver man stærkere...

Det ser vi nok lidt forskelligt på :P

FF6 -> MOGGLE RUSH!!!! ... kupo?

heh okies til dem der ikke er helt med så var der også near death attacks i FF6, ved ikke om det startede der men de er der ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
FourDFourDSkrevet 11/12-03 18:13 
Damn hvor føler jeg mig dum herinde!
Har aldrig spillet et FF spil ordentligt (udover FFTA, men det kan vel ikke sammenlignes med andet FF).
Lånte engang et FF spil til min (solgte) Ps1 nede i blockbuster, men spillede det ikke mere end 5 min.

Har FF trip lige for tiden, og er så sindsyg efter FF at jeg kunne hugge en PS2 og nogle FF spil, og så spille uafbrudt hele ugen!
Hvis jeg skal købe et FF spil, hva skal det så være for et?
Må helst gerne være et til PS1, eller en next generation konsol(Orker ikke at spille det på snes'en).
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
NaieraNaieraSkrevet 11/12-03 18:29 
Så tag FFVII. FFIX er også godt, men der er egentlig ingen grund til ikke at vælge VII først. FFX burde så være det næste i køen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
87 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig