X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy til hvilken konsol?


Svar
bootsbootsSkrevet 30/10-03 23:15 
Jeg har spillet en del Golden Sun her på det sidste. Kan rigtig godt lide spillet, og vil gerne have noget lignende til Playstation, GBA eller GCN. Hvad siger I, skal jeg købe ét af FF spillene til Playstation, Final Fantasy Tactics til GBA eller vente på at FF kommer til GCN???
87 emne(r).
1 2 > »

Svar
bootsbootsSkrevet 30/10-03 23:15 
Jeg har spillet en del Golden Sun her på det sidste. Kan rigtig godt lide spillet, og vil gerne have noget lignende til Playstation, GBA eller GCN. Hvad siger I, skal jeg købe ét af FF spillene til Playstation, Final Fantasy Tactics til GBA eller vente på at FF kommer til GCN???
RJKRJKSkrevet 30/10-03 23:16, rettet 30/10-03 23:17 
Helt klart FF til PlayStation. Jeg ville foreslå dig FFIX som start, men FFVII er det bedste spil.

De andre du nævner er helt andre genrer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/10-03 23:17 
Dem til Playstation er nok uden tvivl de bedste. Og du skal ikke bare købe ét, men så mange så muligt ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 23:17 
FF7 til Playstation er en god start.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 23:20 
Synes nu fint man kan starte med begyndelsen - altså at få fat på FF:Chronicles hvor både 1 og 2 er med.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/10-03 23:21 
(Origins)

;)
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 23:37 
Tænkte nok det hed noget andet. Men ja, det er selvf. origins jeg tænkte på.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 30/10-03 23:42 
Det er nu nok den sikre måde at skræmme eventuelt nye fans væk på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/10-03 23:46 
Ja, der er jo ingen grund til at starte fra 1'eren, når der er forskellige fortællinger i hver, og de ikke har noget at gøre med hinanden.
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 23:48 
Hvorfor det?

Det første jeg spillede var FFX - dernæst var det FF fra Origins, og FF2. Jeg synes da de var fede - både med historie og hvordan det så ud.
Det er da også noget overfladisk hvis man bare ser på grafikken (eller det er måske ikke det du tænker på?).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
bootsbootsSkrevet 30/10-03 23:51 
Tak for hjælpen. Jeg tror det er FFIX jeg skal gå efter i første omgang. Det er rigtigt, at det er noget i retning af Golden Sun, ikke?
RitesRitesSkrevet 30/10-03 23:53 
RJK; Hvorfor vil du anbefale FFIX til at starte ud på?

Bare nysgerrig ;)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 31/10-03 00:00 
I forhold til FFVII?

Fordi det er kortere, mere lettilgængeligt, sjovere, ikke så patetisk og fyldt med masser af ting fra de andre FF'ere, som man vil få glæde af senere.

Det virker for mig som en lidt mere "blød" indgang til serien. Det er også med dagens øjne noget mere helstøbt i præsentation osv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 31/10-03 00:08 
Det er også hvad andre anmeldere mener. Har jeg ret i, at det er noget i retning af Golden Sun? Eller sagt med andre ord, når jeg kan li' Golden Sun, kan jeg så også lide FFIX?
NaieraNaieraSkrevet 31/10-03 00:18 
Golden Sun er nærmest "FF light".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 31/10-03 07:09 
Jeg syntes det er forkert at kalde Golden Sun for "FF light". Det er måske nogle få timer kortere. Men hvis spillet hed FF, ville jeg ikke synes, at det faldt ret meget uden for resten af serien.

Iøvrigt så synes jeg at FFIX er bedre end FFVII...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 31/10-03 08:54 
Du er også underlig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 08:58, rettet 31/10-03 09:58 
Synes det er bedre at starte FFVIII så, det er da bedre end IX og så for man også lidt sejere characters og federe historie :) + det er et nummer lavere kronologisk :)

Har spillet FF III, XII, XIII & IX. Heraf kan jeg bedst li': VII, VIII, IX, III.

Men jeg har heller ikke spillet 3'eren da det kom, og har ikke gennemført det, nåede til Teatret.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-03 09:01 
FFVIII er det FF spil man IKKE skal spille, hvis man har tænkt sig at holde sig fra det værste i serien. Det er dårligere end FFIX og historien er en smule dårligere.

Man kunne ikke starte med et dårligere FF spil end VIII.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 09:10 
Jeg støtter helt klart op om RJKs forslag om at starte med FFIX! rent spillemæssigt ligner den forgængerne, men som RJK siger er det en lidt "blødere" verden end FFVII, jeg vil nok kalde FFIX lidt mere eventyrsagtig :) Hvorimod syveren er lidt mere Science Fiction-agtig (lidt ala filmen Balde Runner, men KUN lidt!)

FFX er også en af min favoritter men vent med den til du har været igennem et par stykker af de andre! den afviger en del fra resten af serien (opgraderingssytem, kommunikation og grafik) men det er på ingen måde negativt ment! :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 09:15 
Naiera >
Man kunne ikke starte med et dårligere FF spil end VIII.

Jeg kan ikke være mere enig! Jeg synes starten var SÅ sløv i FFVIII, at jeg aldrig kom rigtigt i gang med det før 1 år efter jeg købte det!

Personligt synes jeg ikke jeg sad med den samme fornemmelse i maven, jeg ellers havde midt i de andre FF spil :) Den der "Det-er-fandme-noget-specielt-det-her-som-ikke-alle-oplever-følelsen" ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 09:18, rettet 31/10-03 09:20 
Naiera>> Dårlige spil end VIII? !?!? :)
VIII er da et fedt spil, fed nok historie, seje characters, god grafik, fede spells & GF's.

Modsat det børne grafik som de bruger i IX og alle de kedelige spells der er. Desuden er historien da ikke nær så interessant som VIII :) VIII er et rigtigt fedt FF spil men tror stadig jeg vil placere VII over det bl.a. pga. Sephiroth :)

Boots>> Lyt ikke til dem, det er en konspiration, de vil føre dig bag lyset ;)
SideshowSideshowSkrevet 31/10-03 09:39, rettet 31/10-03 09:39 
Men FFVII garanterer netop, at man ikke går død i det pga. at historien er så gennemført fed.
Når man spiller det tænker man bare:
"Fucked up vildt mand....HVAD SKER DER!! GI' MIG MERE ÅHH ÅHH....(!)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 10:43, rettet 31/10-03 10:43 
Mysterious >
Desuden er historien da ikke nær så interessant som VIII :)

Jeg er enig. Otteren er altid ret udskældt, men jeg holder mere af det, end af de to efterfølgere. Selv om de selvfølgelig også er rigtig gode spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 31/10-03 10:57, rettet 31/10-03 11:48 
VIII er til rette udskældt. Skillsystemet er helt åndsvagt (overdrevet micromanagement af stats, der er meget tidskrævende: Man stjæler magi fra fjender som opsamles ligesom items og så "bindes" til et attribut. Forskellige spells har forskellige effekter alt efter hvilket artribut de bindes til), opgraderingssystet af våbnene (viiiildt sjovt: rende rundt for at finde et eller andet tilfældigt katalog med "opskriften" for at opgradere våben for derefter at gå på jagt efter helt specifikke monstre, som ofte er sjældne og kun en gang imellem rent faktisk dropper de ting man har brug for) er HELT hul i hovedet.
Dertil evig lange Guardian Force animationer, der ikke kan afbrydes og som skal bruges ofte. Ack.
Nåede til disc to eller tre da jeg spillede det for nogen år siden, så gad jeg simpelthen ikke mere (lige efter det der fængelstårn i ørkenen; helt ned og helt op igen og helt ned igen og helt op igen....)

FFVIII, nok mere end noget andet FF spil, er systematisk bygget op på ting der spilder ens tid. Så god handlingen end måtte være (synes ikke den var så slem endda), så bliver man konstant bremset op af systemet.

Det eneste seje tiltag i FFVIII var IMO Seed Test/penge systemet. I stedet for at monstre konstant dropper penge (hvilket er en rollespils tradition, men ikke giver mening) får man penge overført på sin konto fra organisationen man arbejder for. Man kan så stige i level og få flere penge ved at besvare eksaminer vedrørerende spillets forskellige monstre, guardian forces, items, osv..
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 11:30, rettet 31/10-03 11:36 
Bede X>> Har ikke prøvet FF X så det ved jeg ikke.

3of19>> Synes også det med drawing kan tage lidt for langt tid, men på den anden side får man glæde af det lige bagefter, min egen character heler fx. på alle spells der rammer. Desuden er det da fedt at få Limit Breaks lige når man er tæt ved at dø, mere realistisk.

FF IX har en lang kedelig historie med en ridder og alting er så kedeligt og ikke særlig mange overraskelser. Jeg synes nu ikke 9'eren opgraderings system er specielt meget bedre men VII's våben system er nok det bedste her.
Det med forskellige junction muligheder giver en lov til at tilpasse sin character til forskellige kampe. Synes det er fedt nok, giver mange muligheder og det kan få en til virkeligt at få et dræber team med de rigtige kombinationer. Og så er det også fedt nok det med at GF skal lære forskellige evner.

Udover det er historien som sagt mere spændende og man bliver man meget mere underholdt end IX.

Synes desuden musikken i IX er kedelig i forhold til VIII også. Og samme er de kedelige ensformige kampe hvor man laver de samme ting med hver figur hver kamp. Angrib med ham, brug magi med ham og heal andre med hende. Synes ikke det er nær så taktisk heller.
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 11:31, rettet 31/10-03 11:41 
Jeg er til dels enig i at man visse steder i spillet spilder sin tid. Særligt magi/Junctionsystemet virker elendigt designet.

Men historien er stadig mere interessant end nieren og tieren har lige så mange designfejl.

Synes også godt om musikken i otteren. Mange melodier kan jeg nynne endnu. Flere scener huskes kun af den grund. Elsker musikken da Ellone bliver hentet på skibet og Squalls ord holder jeg også meget af der. Det er sjældent jeg har det sådan med et spil...

SPOILER
Endingen er jeg også helt vild med. Bliver så glad når kameraet zoomer omkring Squall og Rinoa.
SPOILER SLUT
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 11:39 
Mysterious >
FF IX har en lang kedelig historie

Dertil kommer at den føles forvirrende.

Star Wars er jeg ikke særlig vild med og kopicitater i et FF spil bryder jeg mig heller ikke om. Ja, jeg snakker om endingen("Fear leads to hate, hate leads to suffeering"). Jeg citerer her efter hukommelsen, så ret mig endelig. Men helt forkert er det ihvertfald ikke.

Synes desuden musikken i IX er kedelig i forhold til VIII også.

Mener også at musikken er en mere blandet oplevelse i nieren. Tror dog aldrig at der kommer en dag, hvor jeg ikke kan nynne titlelmelodien.

Og samme er de kedelige ensformige kampe hvor man laver de samme ting med hver figur hver kamp.

Det er vel lidt det samme i alle FF spil. Det har jeg ikke noget problem med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 11:39 
Enig, mange gode melodier og scener. Fx. fight melodien og boss melodien, og slutmusikken også, ganske trist men en god melodi. Og selvfølgelig også en masse andre som jeg bare ikke kan huske. Jo Deiling City også.
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 11:40 
Mysterious >
Desuden er det da fedt at få Limit Breaks lige når man er tæt ved at dø, mere realistisk.

Så du mener altså, at hvis man har fået tæsk og er ved at dø, så bliver man stærkere...

Det ser vi nok lidt forskelligt på :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 11:42, rettet 31/10-03 11:42 
Bede X>> Mine strategier varierede i hvert fald mindre.

I FF VIII skiftede jeg rundt på mine junctioned spells og skiftede udstyr af og til. Og så havde jeg nogen der kastede diverse regen/shield/protect spells. Synes 9'eren var meget nemmere. Derfor ikke så nødvendigt. Jeg vandt anden gang jeg kæmpede mod slut bossen og tabte første gang hovedsageligt fordi jeg troede Reflect ville hjælpe mig, men nej.
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 11:44 
Jeg mener man kan komme med et sidste meget kraftfuldt angreb hvis man har fået mange tæsk. Et sidste forsøg på at vinde, ligesom det at folk kan løbe MEGET hurtigt når de flygter fra et fængsel fordi det gælder deres liv.
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 11:45, rettet 31/10-03 11:47 
Mysterious >
Fx. fight melodien og boss melodien, og slutmusikken også, ganske trist men en god melodi.

Fight melodien er nu ret ens i de fleste FF spil. Den varieres dog ofte med andre melodier et stykke inde i spillene.

Men boss melodierne synes jeg også er fantastiske.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 11:48, rettet 31/10-03 11:50 
Fight melodien i IX mener jeg er rimelig kedelig, og specielt boss melodien. Kan ikke så godt huske det men mener jeg kan huske jeg synes det var noget kedeligt noget i IX.

Mener ikke ligefrem Boss melodien i IX får gang i adrenalinen og giver en lyst til at spille 100% optimalt.
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 11:51, rettet 31/10-03 11:51 
Må indrømme at jeg ikke helt kan huske den normale kampmelodi. Hverken i 8 eller 9. Mener dog at huske, at de var lavet over det velkendte kamptema fra de tidligere spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/10-03 11:55 
Sideshow >
FFVII:
"Fucked up vildt mand....HVAD SKER DER!! GI' MIG MERE ÅHH ÅHH....(!)

Bedste beskrivelse af spillet, jeg længe har set!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 12:06, rettet 31/10-03 12:11 
Bede X>> Kan desværre ikke noder :( - Men kom lige i tanke om 8'eren's fight melodi, rimelig høj tempo rytme, fed nok melodi,

FF VII Midis (I en samlet fil)
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:14 
Hør lige her:

FFVIII er utroligt langtrukkent og tager utroligt lang tid. Man SKAL virkelig dedikere sig, fordi der er så meget spildtid. Bare derfor er det et dårligt sted at starte. Det har det svageste gameplay i den nyere generation. Historien og figurerne og meget andet kunne jeg selv meget godt lide.

FFIX er det korteste spil i den nyere generation og derfor per automatik et bedre startsted. Der er ikke så stor chance for, at man løber sur i det. Derudover har det MEGET mere af den charme, som jeg tidligere omtalte i andet emne.

FFVIII giver et forkert indtryk af, hvad FF-serien står for. FFIX har alt det, som er grundlaget for serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 12:17, rettet 31/10-03 12:18 
Ok, men alt i alt er VIII bedre hvis man har spillet ældre spil som NES eller lignende da man derfor har tålmodigheden som det kræver.

Dog vil jeg ikke ha' været specielt vild med serien hvis jeg havde prøvet IX først.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-03 12:19 
Nej, alt i alt er VIII stadigvæk et dårligere FF spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-03 12:21, rettet 31/10-03 12:25 
Hehe :) Vi bliver nok aldrig enige. :)

Bede X>> Her:

http://www.suteki-square.com/pages/media/midi/ff07.zip
http://www.suteki-square.com/pages/media/midi/ff08.zip
http://www.suteki-square.com/pages/media/midi/ff09.zip

:) Så kan du dømme musikken :)
Er faktisk i tvivl om jeg synes VIII har bedre musik end VII.
jaesjaesSkrevet 31/10-03 12:25 
Jeg er enig i, at man ikke bør starte med FF VIII.
Hvis man ikke, som mig, er total vild med grafikstil, settings osv., kan det godt irriterer lidt, men er stadig et rigtig godt spil.
Om man starter med VII eller IX, er IMO ligemeget...
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:30, rettet 31/10-03 12:32 
RJK >
Det har det svageste gameplay i den nyere generation. Historien og figurerne og meget andet kunne jeg selv meget godt lide.

Det er jo netop det med helheden. Som en helhed holder jeg mere af otteren. Uagtet at der er nogle til tider dårlige design valg.

FFIX er det korteste spil i den nyere generation og derfor per automatik et bedre startsted.

Måske. Men jeg er nok kommet lidt væk fra tråden og diskuteter mere de forskellige FF spils kvaliteter. Derfor har jeg ikke udtalt mig om hvilket FF spil er det bedste start sted.

FFVIII giver et forkert indtryk af, hvad FF-serien står for.

Sikke noget sludder. Fordi nogle få har valgt at det er den dårligste udgave, er der ingen der siger, at man ikke får et indtryk af FF serien ved at spille det.

Mange af de elementer der er grundlæggende i FF spil, kan forfindes i otteren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:31 
Naiera >
Nej, alt i alt er VIII stadigvæk et dårligere FF spil.

Det kan du skrive lige så ofte som du vil. Det ændrer (forhåbentlig) ingens mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 31/10-03 12:33, rettet 31/10-03 12:34 
bede-x >
Fordi nogle få har valgt at det er den dårligste udgave

Det er jo endnu mere noget sludder. Det er ikke "nogle få".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:33 
bede-x >
Sikke noget sludder. Fordi nogle få har valgt at det er den dårligste udgave, er der ingen der siger at man ikke får et indtryk af FF serien, ved at spille det.

Jeg sagde ikke, at man ikke fik noget indtryk - bare at det var det forkerte. FFVIII har en anden stil end resten af FF'erne (måske lidt med undtagelse af FFX) og et så langsomt gameplay, som ikke er at finde i nogen af de andre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:34 
jaes >
Hvis man ikke, som mig, er total vild med grafikstil, settings osv.,

Jeg kan godt lide stilen i otteren. Men det kan jeg for så vidt i de fleste FF spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:35 
RJK >
Jeg sagde ikke, at man ikke fik noget indtryk - bare at det var det forkerte.

Nej. Mange af de typiske elementer i et FF spil, er også i otteren. Derfor bliver indtrykket ikke forkert.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 31/10-03 12:40, rettet 31/10-03 12:41 
Well, det gør i min bog. Hvad du synes, må du jo selv bestemme.

Selvfølgelig har spillene mange ting tilfælles, men overordnet set, er det min klare mening, at FFVIII stikker anderledes ud. Derfor er det min sidste anbefaling til et startsted for serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-03 12:42, rettet 31/10-03 12:46 
Det er jo rigtigt nok :) Det første. At jeg selv må bestemme(Du rettede lige dit indlæg...).

Men ud fra dine og andres udtalelser, kunne man få indtrykket af at der er en stor kløft mellem FF8 og andre FF spil. Jeg mener ikke at denne kløft eksisterer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
87 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig