X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spiludvikler i maven?


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-03 03:45, rettet 30/10-03 03:46 
Hvor mange går egentlig rundt med en lille spiludvikler i maven? Hvis en jer skulle lave et spil til nutidens marked - hvilken platform ville i så udvikle til?

Vil i helst udvikle 'multiplatform' eller holde jer til en enkelt konsol?

Vi er mange som går rundt og påstår, at det på det seneste går ned ad bakke for diverse udviklere, f.eks. Capcom, Eidos, Artoon m.m.

Hvilket spildesign går i selv rundt og drømmer om og evt. gerne ser, at visse udviklere bør følge? F.eks. hvad angår historie, gameplay osv.

Fortæl om et spil du godt kunne tænke dig at udvikle med en målgruppe i tankerne.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RitesRitesSkrevet 30/10-03 06:19 
Vil sige XBox, da resultatet er bedre når der kun er fokus på en maskine. Og så er Xbox jo bedst :)

Har tænkt over et 3rd person action, hvor du er fanget mellem den virkelige verden og en tegneserie/fiktions verden. Den normale verden er i fed realistisk grafik som vi kender det fra så mange ting. Når man krydser over til denne alternative verden, står det selvfølgelig på cell-shading.
I den virkelige verden er der flest puzzles og mest snak og lige omvendt i tegneserieland :)
Der står den på store hovedet, visualiserede lydeffekter, mærkelige omgivelser osv.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 30/10-03 09:19 
Jeg ville udviklet et spil til GameCube da der i forvejen er så mange org. titler.

Jeg har helt seriøst tænkt på et updated Zelda der foregår i vores tid, lidt ala Baz Luhrmann's version af Romeo + Juliet. Det kunne også være fedt at lave et spil med Raiden (fra MGS2) som main character.
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 11:31 
Ville nok starte med at holde mig til en enkelt platform, og så se på mulighederne for at overføre til andre med de muligheder der var der. Det ville nok også være til NGC.

Spillene ville nok være genudgivelser af gamle spil, eller ihvertfald nye udgaver af gamle spil, som så også indeholdt de gamle spil hvor man kunne sammenligne.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 30/10-03 13:38 
Ville udvikle spil til Nintendo da jeg er er fan af dem modsat Sega og Microsoft. Har nogle ideer af og til men så glemmer jeg dem igen :( Så kan ikke lige skrive nogen her.
majjohamajjohaSkrevet 30/10-03 14:01 
Ville lave en vertikal arcade shooter, til Xbox og PS2 - De har brug for det!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-03 14:23, rettet 30/10-03 14:25 
Rites >
I den virkelige verden er der flest puzzles og mest snak og lige omvendt i tegneserieland :)

Dvs. noget i stil med 'Cool World' i en grafisk og gameplay-mæssig opdateret udgave... http://www.rottentomatoes.com/g/CoolWorld-702624/overview.php

Matt >
Ville lave en vertikal arcade shooter, til Xbox og PS2 - De har brug for det!

Fair nok, men prøv at uddybe, evt. giv eksempler på gameplay > f.eks. inspireret af en anden shooter. Måske et miks af gammelt kontra nyt. En slags videreudvkling af genren ala 'Viewtiful Joe'.

Mysterious >
Har nogle ideer af og til men så glemmer jeg dem igen :( Så kan ikke lige skrive nogen her.

En god idé vil være at skrive ideerne ned, før du glemmer dem. Før evt en dagbog/logbog over "drømme"... >;)

Et perfekt, moderne eksempel jeg ser på en opdateret udgave af et ældre spil er 'Rygar: The Legendary Adventure' (2003 - PS2) kontra Rygar (1987 - Arkade). Andre udviklere måtte mere end gerne prøve kræfter med noget lignende. Det er både Capcom og Konami begyndt at gøre. F.eks. 'Gradius V' (som Konami *tilfældigvis* har fået Treasure til at udvikle...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
majjohamajjohaSkrevet 30/10-03 14:49 
SkyblazeR >
Fair nok, men prøv at uddybe, evt. giv eksempler på gameplay > f.eks. inspireret af en anden shooter. Måske et miks af gammelt kontra nyt. En slags videreudvkling af genren ala 'Viewtiful Joe'.
Det kunne være fedt med en shooter hvor man styrede et lille 3D fly a lá Ikaruga og Radiant Silvergun, men bagrundene var cell-shading som nærmest "fade'r" til 2D billeder, f.eks. Link fra Zelda som starter med at være i cell-shading og derefter bliver til 2D - Dog med landskaber og ikke personer.
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-03 15:22, rettet 30/10-03 15:25 
Jeg har den fedeste idé.. Ok, here goes...

et spil som er en blanding af americansk fodbold, og mideval gladiator kampe...

Man laver en character ligesom i så mange andre RPG-spil. Man starter fra level 0 i en by, i sine bare underbukser, med en røvfuld penge. SÅ køber man sig noget elendigt udstyr (armor, våben).. Og så melder man sig til et af gladiator holdene i byen..

Så spiller man nogle kampe i en gladiator arena, 2 hold, 4 spillere på hver (3 markspillere, og 1 målmand). Og så er det sådan set bare at score mål hos modstanderen (bolden er selvfølgelig et gede-kranie). man har selvfølgelig et våben (og eventuelt skjold) som man kan banke modstanderen med.

Efter hverkamp, får man uddelt exerience points som man kan bruge til forskellige skills, kamp tekniker, og magi, hvis ens character kan bruge det.`og man vinder penge som man kan bruge i byen hos forskellige våbenhandlere og magikere.

Så den måde blive man stærkere og stærkere, og kan melde sig til bedre hold, og deltage i større turneringer, rejse til andre større byer, og møde nye udfordringer der.

Dette er bare en lille del af mit spil konsept, jeg har en bog derhjemme som jeg har dedikeret til dette spil-konsept. Der er en masse fede idér til det :-)

men spillet skulle nok helst være et MMORPG spil, det ville det klart passe bedst til, så man kunne lave nogle fede hold, i stedet for computer-styrrede-idioter..

hvad mener i om idén?

Jeg har holdt min idé meget skjult, man kan aldrig vide hvem der lytter med,.. men nu måtte jeg lige ud med det :-)
For The Love Of The Game
TKTKSkrevet 30/10-03 15:25 
Da jeg var mindre tænkte jeg hele tiden på at lave et spil som mario, men med tetris i!?! hmm.. ja det ville da blive sjovt! :-)

-og når man var sammen med vennerne snakkede vi altid om et fedt spil med action, og en masse andre missioner i spillet 8 andre genre)!

men det er ovre nu! :-ø
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/10-03 15:39 
Darknon >
(bolden er selvfølgelig et gede-kranie).

LOL.

Ellers synes jeg, at det lyder lidt som en middelalder version af Deathrow, dog med en del tilføjelser...
(...)
AmbyAmbySkrevet 30/10-03 15:39, rettet 30/10-03 15:54 
Darknon:
Lyder inspireret af M.U.D.S og Shallow Hal (The Blood Of The Heroes).

Men det er heller ikke den værste sammensætning :)

EDIT: I Shallow Hal er det et hundekranie.

Se Den
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HulleHulleSkrevet 30/10-03 15:50 
Gik i mine unge dage i gang med et manuskript til et spil. Det skulle være holdbaseret hvor man kunne styre 3 forskellige personer i realtime. De var som følger:

1. En ung japansk knægt der var cyborg, hans våben var et sværd han kunne bruge som en sand Jedi. Han skulle også kunne stealth.
2. En kvindelig sort sniper.
3. En mandlig commando type.

Ideen var så at de skulle blive samlet uden at vide hvorfor og på et tidspunkt blive sendt tilbage til middelalderen af en eller anden grund som jeg aldrig helt fik på plads. Altså en slags hightech vs middelalderens forholdsvis primitive egenskaber. Måske man endda kunne spille på begge sider.

Mange år efter udkommer der et spil kaldet Brute Force og jeg gør mig klar til at ligge sag an :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-03 16:17 
jeg har ikke hørt om de film før (muds og shallow hal). Faktisk minder min idé også om det gamle brætspil "blood ball", og det gamle amiga spil "speed ball" bare i middelalderen.. Forskellen er bare, at i mit spil, handler det om den enkelte mand altså man man styrrer. I stedet for at kontrollere et helt hold ad gangen.

Idén med xp og købebart udstyr syntes jeg selv passer perfect til mit spil. Og hvis man så tilføjer magi, og summoning, så bliver det rigtigt lækkert :-)

selvfølgelig minder en del af spillet om noget man har set før.. men i det store hele, syntes jeg at det er en ret original idé. som der bare SKAL laves et spil ud af...
For The Love Of The Game
AmbyAmbySkrevet 30/10-03 17:09, rettet 30/10-03 17:32 
http://exotica.fix.no/gallery/games/images/m/MUDS.jpg

muds er ikke en film, men et total fedt spil. Man kunne f.eks. bestikke bolden til at gå mod modstandernes mål :D

Og det faktum du ikke har set Blood Of The Heroes nægter jeg ar kommentere... :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 18:49, rettet 30/10-03 21:03 
Jeg vil lave en storslået Zelda titel med grafik som Spaceworld 2000 demoen. Ændre småting ved selve grundideen og gøre det til en storydriven, free-roaming GTA-agtig (kun mekanikken) volds-extravaganza. Dog ikke noget eksperimenterende originalitet her....Nope! Bare tried-and-true gameplay (Puzzles old-school Zelda style). Jeg har store forhåbninger og forventninger til Silicon Knights' fremtidige projekter - De har "det", jeg gerne vil se i flere spil. Too Human - kom nu!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-03 20:27 
Jeg må nok hellere se at få fat i blood of the heroes :-)
For The Love Of The Game
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 14:01, rettet 31/10-03 14:05 
Fed Mad Max-teamplayer-agtig kultfilm instrueret af manuskriptforfatteren bag 'Blade Runner'. Dengang Rutger Hauer var toppen uden ølmave...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RitesRitesSkrevet 31/10-03 17:18 
Jeg havde helt glemt Cool World.

Men ja, lidt det samme. Bare mørkere, ya know ;)
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 31/10-03 18:39 
SkyblazeR >
Dengang Rutger Hauer var toppen uden ølmave...

Hey - You're badmouthing my childhood hero ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 19:41 
Jamen, han er da en lalleglad udgave af sit gamle jeg. 'Split Second' var den sidste af hans gode film IMO. Nå - tilbage til emnet... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/10-03 20:08, rettet 01/11-03 08:23 
jeg ville starte en RPG-serie i Bubbi-Bjørnenes Verden!

Kampene skulle være ligesom i Zelda:TWW og opgraderingerne skulle være mere RPG-like, med mulighed for mange forkellige våben og spells.

Jeg tror i hvert på at det holder hundrede at smadre Grumlinger med Bøvles brag at slag og så riste dem ham der troldmanden Bubbi's magi :)

Platformen er ligegyldig for ALLE fortjener et spil med Bubbi-Bjørnene :)

EDIT: Han hedder jo Bubbi :) (troldmanden altså)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-03 20:22, rettet 31/10-03 20:22 
Hørt, hørt! - al magt til Bubbibjørnene og den hypnotiske intro-musik...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoChronoSkrevet 01/11-03 07:51 
Jeg vil ha det spil!

Intro-musiken er så fed, at jeg har den på fem forskellige sprog :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/11-03 12:08 
Jeg ved ikke hvilken en konsol jeg ville lave spil til. Nok Xbox! Kunne godt tænke mig at lave et spil hvor man virkelig kunne give folk content, via downloads! Virkeligt give dem noget for pengene!

Jeg ville nok lave en taktisk shooter. Metal Gear/Splinter Cell agtigt, online. Altså one shot-one kill ala Ghost Recon! Altså at man kunne gemme sig bag objekter, lave wall jumps, gemme sig under kasser osv! Så ville jeg nok også lave en rigtig dyb character creation! Altså hvor man kan lave sin egen person, og tag den online! Det er en fed feature at være mere unik end bare at have ens eget navn!

Eller måske et RPG? Et rigtigt godt et hvor lyd, grafik og historie går op i en højere enhed:=)
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 24/11-03 17:53 
Et perfekt spil vil nok være noget i den her stil.

GTA+Maxpayne2+burnout2=ultra fedt spil.

Man render rundt som i gta, man kan selvfølgelig gå ind i ALLE bygninger, og måske er man cop ligesom i true crime. når man render rundt er det i gta stil (med et experience og skill system så man hele tiden bliver bedre), men med max payne2 engine blandet med true crime engine. Det vil sige man skal kunne ødelægge ALT, og bruge den bullet-time som max payne 2 har, og det dynamic-system som MP2 verdenen består af (bla. måden fjenderne dør på).

når man træder ind i en bil, slår burnout2 enginen til. Man crasher selvfølgelig ikke hver gang man rammer noget, det kommer jo an på hastigheden. men rammer man noget hårdt, slår den ind i crash mode.

Kæft det kunne være ultimativt!!!
For The Love Of The Game
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/11-03 18:08 
Eternal Darkness 2 - Seriøst! Jeg er snart færdig med 1'eren og jeg ELSKER det...

Sæt jer ned og spil det. Havde det ikke været for Gamecubens dårlige små crap disc'e, så kunne præsentationen også havde været i top (En ting dette spil, ville have nydt godt af). Too Human er nok mit mest ønskede spil lige nu. Hey? Har jeg ikke allerede nævnt Too Human én gang i denne tråd? *lol*

Dyack - I love you man!

Nintendo har to "Bungie'er" denne gen, Silicon Knights og Retro Studios.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The BruceThe BruceSkrevet 24/11-03 18:24 
Chrono >
Jeg vil ha det spil!

Intro-musiken er så fed, at jeg har den på fem forskellige sprog :)

Hvilke sprog?! Jeg har den kun på dansk og tysk!

All-time greatest (vestlige) Tegnefilms-Theme-music!!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
ChronoChronoSkrevet 24/11-03 18:35 
Uhh, den tyske! Vi må da lige bytte lidt :)

Jeg har Dansk, Engelsk, Fransk, Svensk og Russisk.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 12/01-10 16:50, rettet 12/01-10 22:58 
Flere kan sikkert huske skandalen fra 2004, hvor det kom frem, at EA behandlede deres medarbejdere elendigt.

Nu er det så lige blevet lusket ud i lyset, at Rockstar San Diego ikke er et hak bedre. Der er virkelig elendige forhold i branchen, specielt i USA, hvor der ikke en fagforening og/eller fornuftig lovgivning, medarbejderne kan støtte sig op ad:
http://www.escapistmagazine.com/news/view/97391-Rockstar-Wives-Complain-About-Working-Conditions

Spiludvikler i maven? - arbejd i Europa, eller go indie :)

EDIT: Nok relativt åbenlyst, men vil lige understrege, at indlægget ikke skal ses som direkte relation til snakken om spiludvikling her i tråden. Det var bare umiddelbart den bedste tråd at smide det i, sorry for semi-off-topic :)

Det er bare et emne, der bør komme frem i lyset - de horrible forhold nogle folk i spilbranchen arbejder under.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig