X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ebay


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 27/10-03 15:50, rettet 27/10-03 15:51 
et par spørgsmål vedr. ebay:

fra hvilket land er det bedst/nemmest at købe (.uk - .com - .de?) hvor er det billigst? jeg er hovedsageligt ude efter gba-spil, så region er intet problem.

kan man stole på sælgerne?

der har været tale om salg af falske gba-spil på ebay. hvordan kan jeg se om et spil er ægte?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/10-03 16:02 
Prøv at linke til dem herinde, så vi også kan se dem. Så kan nogle nok se, om de er kopier :)
CutePuppyCutePuppySkrevet 27/10-03 16:20 
Der er MANGE pirat spil i omløb på ebay, næsten alle sælgerne fra hong-kong sælger pirat-spil, og det er meget svært at se forskellen da der som regel følger en æske med som ligner originalen på en prik.

Kan ikke rigtigt give dig noget råd, udover at bruge din sunde fornuft :)
//Cutepuppy
JmogJmogSkrevet 27/10-03 16:36 
Om du handler på .com, .uk, eller .de er ligegyldigt. Uanset hvor man opretter en auktion bliver den også tilgængelig på de andre. Bare søg worldwide, så får du alle auktioner på alle Ebays.

Hvis du derimod mener hvilke lande det er bedst at købe fra, så er det også forholdsvist ligegyldigt. Der er svindlere og ærlige mennesker overalt, heldigvis flest ærlige. Kig altid på en sælgers rating (antal positive handler) før du byder. Har vedkommende mange handler bag sig uden negative kommentarer, så er der intet at bekymre sig om.

Vær dog forberedt på at mange amerikanere ikke aner en brik, når det kommer til noget udenfor deres eget land.

Sælgere i Europa er som regel dem der er billigst/hurtigst hvad angår fragt, men det største udvalg og dermed de laveste priser finder du blandt amerikanerne.

Jeg har også meget gode erfaringer med japanere, som på trods af tit meget høje priser på samlerobjekter har en service, der overgår mange online shops.
NaieraNaieraSkrevet 27/10-03 16:47 
Ja, bare søg på ting der kan sendes til Danmark. Hong Kong har jeg købt læssevis af spil fra i det sidste halvandet års tid. Tyskere har jeg købt tre PCE spil af indenfor en uge ;)

Generelt vil jeg råde dig til ikke at købe GBA spil over eBay. CD-WOW tager alligevel ikke mere end £26 for dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 28/10-03 17:38 
Synes at tyskerne er mere til at stole på faktisk. Men det er også mere besværligt da de ofte ikke har paypal. Og nej man får ikke alle auktioner ved at søge på ebay.com. Og hvis folk kun sender til tyskland er de ofte til at overtale medmindre det er et firma.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 28/10-03 19:16 
Vær dog opmærksom på, at hvis du betaler via bankoverførsel til en udenlandsk bank, kan det løbe op. Da jeg handlede med en tysker, havde hans bank et gebyr på 100 kr...
元気ですか。
NaieraNaieraSkrevet 28/10-03 19:23 
Også derfor man bare må sætte sig for, kun at handle med folk der har PayPal. Ellers er det lige pludselige ikke så billigt eller nemt, at handle på eBay.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The DaneThe DaneSkrevet 28/10-03 19:33, rettet 28/10-03 19:35 
Har ikke så mange erfaringer med ebay endnu, men prøver også for det meste at se efter ting med 'Paypal', som betaling da det er nemmest, og sandsynligvis også billigst.

Men hvis der er noget man absolut må have så hjælper det ikke så meget.

Men de folk jeg har købt fra indtil videre har da været venlige til at svare tilbage, og de fleste har da også svaret tilbage idag om at tingene bliver sendt. Der er kun et par enkelte jeg lige vil hive i ørerne inden for en 24-48 timer hvis ikke der kommer svar.

Men generelt stoler jeg på dem der har en 98-100% i positive svar (alt efter hvor meget de har handlet). 100% er selvf. hvad jeg går efter, ellers bliver deres negative svar tjekket (jeg har da heller ikke fået noget negativt svar tilbage endnu).

Min ebay feedback
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 28/10-03 19:37 
Min feedback er mere spændende ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 28/10-03 20:04, rettet 28/10-03 20:24 
Hehehe :) Så er begge mine feedback's(2 brugere) mindre interessante ( begge suspenderede :)) men de har dog hovedsageligt god feedback :)

The_Castlevania_Addict & Gibbering-Yokel :)

http://cgi2.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=the_castlevania_addict

&

http://cgi2.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=gibbering-yokel
KoludaKoludaSkrevet 28/10-03 22:10 
Okay, her er mine feedback´s.

Link...
MarcusMarcusSkrevet 28/10-03 22:19, rettet 28/10-03 22:21 
Ja god feedback i masse vis overrasker mig ikke :)
Men troede dog ikke du havde købt så mange ting derinde alligevel :) Så må du jo være en rigmand!! :)
KoludaKoludaSkrevet 28/10-03 22:26 
Og det er profil nummer 2 nu.
Den anden havde jeg godt 300 handeler på også...
quadquadSkrevet 28/10-03 22:30, rettet 28/10-03 22:30 
Mange dubletter.
Eller multiletter :p
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 30/10-03 10:50 
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=37204&item=2762137321
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=37198&item=2762137287

- tør man gætte på at der i ovenstående auktioner er tale om fakes :O ?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
The DaneThe DaneSkrevet 30/10-03 11:46 
Nej, nej, Warioland 4 er da ægte nok, og der er sikkert også et spil med så mange udgaver af Crash på det samme sted :D.
Men jeg har da aldrig hørt om en "New Game Color" eller en "Game USA color"?

Man kommer lidt til at fundere over hvor intelligent liv kommer fra - for folk der prøver på den slags har ikke omløb i hovedet (men stakkels dem der skulle falde for det for de har haft mindre).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 30/10-03 12:00 
Hvorfor bruger I andre eBays end .co.uk? Til forskel fra .com søger den også på Hong Kong auktioner, og så slipper man for alt det tysk der. Desuden findes "søg kun på ting der kan sendes til Danmark"-funktionen på standard søgesiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 30/10-03 13:36 
Fordi tyskere ikke altid ved hvor meget tingene er værd og de sælger flere ting på ebay.com.....kigger ofte på alle 3.
NaieraNaieraSkrevet 30/10-03 13:48, rettet 30/10-03 14:20 
Du får resultater fra elle eBays hvis du søger på den rigtige måde på .co.uk!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 04/11-03 15:27, rettet 04/11-03 15:27 
Ebay er virkelig købers marked for tiden, aldrig har ting været så latterlig billige (med lidt held kan man få meget smidt i nakken), jeg har selv prøvet at sælge nogle ting på det sidste og det har da gået udemærket, desværre har Ebay og Paypal nogle SINDSYGE fees der skal betales, no wonder at de er så stinking rich.

Ebay limestone
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
nullernullerSkrevet 04/11-03 18:39 
hvor meget tager de? er det en hvis % sats,
da jeg har overvejet at sælge nogle ting vil et svar være påskønnet.
Nu med Xbox 360
Star SoldierStar SoldierSkrevet 04/11-03 20:12 
Her er et eksempel på en auktion hvor jeg solgte et spil til $45.

Insertion fee (for at starte auktionen) $1.10
Final Auction Value fee $1.86
Total $2.93

Hertil kommer ca. 3% til paypal (Måske ved Koluda hvor mange % det præcist er).

Det kan måske ikke lyde af meget, men at ebay+paypal skal have ca. 25,- for at formidle en auktion som kun koster dem et par øre (ud fra de $45 som jeg fik solgt spillet til), så syntes jeg det er sindsygt dyrt, det er heller ikke sikkert at du får solgt din(e) ting, alligevel koster det kassen.

Tænk lige på hvor mange auktioner der bliver lavet hver dag!!
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
The DaneThe DaneSkrevet 04/11-03 20:50 
Nu er der jo også folk som skriver man skal lægge de 3-5% til Paypal oveni hvis man bruger det til betaling.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KoludaKoludaSkrevet 04/11-03 21:04 
Paypal tager faktisk 4% .(Mener jeg det er)
Det er bare kun nogle sælgere der vil have de 4% oveni, hvis man bruger PAYPAL, de fleste vil gerne give de penge, for en hurtig og ikke mindst NEM handel, med folk fra udlandet.

Jeg betaler da også gerne de 4% for at ordne det via paypal, det kan ikke gøres mere sikkert , og det er også billigere ved mindre beløb i forhold til overførsel, og via post, som BEGGE er på eget ansvar.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/11-03 12:41 
CutePuppy >
Der er MANGE pirat spil i omløb på ebay, næsten alle sælgerne fra hong-kong sælger pirat-spil

Det er ikke kun kopier af spil som flyder på ebay, har lige modtaget 2 japanske film som desværre er DVDR kopier, jeg har aldrig set så dårlige efterligninger, coveret ser ud til at være taget af en kopi og der er en trillliard ridser på dvd'erne, bare mystisk at ebay ikke gør noget ved det, men de er vel bange for at miste kunder.

Køb aldrig fra ham her
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 05/11-03 13:22 
Hmm, jeg kiggede på fem af hans filmauktioner og han skriver faktisk i dem, at det er hjemmelavede udgaver af filmene. Det stod der intet om i den auktion du vandt?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/11-03 14:32 
Jeg har handlet temmelig mange japanske film på ebay og alle har været licensed, jeg har så bare været uheldig denne gang.

Kan du se noget om hjemmelavede DVD'er her?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3355542848&ed=1067090327&ssPageName=ADME:B:EOT:US:3

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3355992109&ed=1067008279&ssPageName=ADME:B:EOT:US:3

Lidt svært at se når der står:
FULLY UNCUT IMPORTED CUSTOM DVD

THIS IS THE SUPERIOR JAPANESE RELEASE WITH ADDED ENGLISH SUBTITLES, NOT THE POOR QUALITY HK "COLLECTOR'S EDITION"
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 05/11-03 18:01, rettet 05/11-03 18:02 
Star Soldier >
Kan du se noget om hjemmelavede DVD'er her?

FULLY UNCUT IMPORTED CUSTOM DVD

Faktisk, ja. "Custom" er en pæn måde at sige at den er hjemmebrændt på.

Hvis du en anden gang vil være helt sikker, så prøv at kigge om de angivne features (lydspor, billedformat, extra features) stemmer overens med de udgaver af filmene som kan købes hos en retailer.

Lagrene hos Charmes.de og cdjapan.co.jp dækker stort set alt hvad der er af asiatiske film, så de kan bruges til sammenligning.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/11-03 18:14, rettet 05/11-03 18:15 
Den er lidt for billig købt, jeg vil ikke sige at custom er det samme som bootleg, de fleste HK licensed film er tit anderledes end de originale og kan så også kaldes custom made, der er forskel på bootleg og licensed film.

Jeg har købt rigtig mange HK/JPN film over mange år nu og det er første gang at jeg har stødt på en bootleg i DVDR format, så længe at der ikke står DVDR er det temmelig svært at vide hvad man får.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JmogJmogSkrevet 05/11-03 18:25 
Tja, jeg har aldrig nogensinde hørt om en DVD-udgiver der ville kalde sine udgivelser for custom-made. Det indikerer jo netop at det ikke drejer sig om den oficielle udgivelse.

Hvis en film er den oficielle licenserede for et bestemt område er der jo ingen grund til at angive at der findes andre.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/11-03 18:32 
Jeg har til gengæld købt nogle stykker af de såkaldte custom DVD'er gennem tiden...

Og de har altid, ikke med så meget som én undtagelse, været bootlegs. I nogle tilfælde synes jeg det er okay, for eksempel med Legend of The Sacret Stone, der ikke er udgivet officielt med japanske undertekster.

Samme gælderfor Bird People in China, hvor bootleg'en jeg har dog er elendigt lavet (hvorimod den virkede utrolig professionel ved LOTSS) :) Selve skiven har blot en hvid overflade med teksten printet på. Ydermere er coveret printet på noget der mest af alt kunne minde om en almindelig farveprinter.

Som regel er det meget nemt at se om det er en boot når du står med den i hånden, men af og til er de utrolig godt lavet. Der er bare ikke meget ved at eje en bootleg version af en film, der allerede findes i en officiel udgave (såfremt der er tekster på den officielle - hvis den er japansk, that is)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/11-03 18:32, rettet 05/11-03 18:33 
Nu er det vist sådan at det ikke er altid kun een som kan købe licens, der uddeles også licens til forskellige dele af verdenen, bare se på ichi the killer den er licensed i flere udgaver til flere dele af verdenen og er custom made (undertekster, trailers osv.), jeg vil stadig sige at det ikke er til at se på den auktion at det er en DVDR bootleg.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/11-03 18:43 
Det kan da også godt være at det ikke er en bootleg... Ud fra min erfaring ville jeg bare sige at det er tilfældet. Og ja, du har ret mht licensen, det hjælper bare ikke rigtigt en til at vurdere om man ser på en bootleg eller en officiel udgivelse. Nogle gange er der firmanavn og logo på bootlegs, det er bare ikke nogle firmaer der findes :)
JmogJmogSkrevet 05/11-03 20:30 
Star Soldier >
bare se på ichi the killer den er licensed i flere udgaver til flere dele af verdenen og er custom made (undertekster, trailers osv.)

Jamen, brugen af udtrykket "custom made" ville man slet ikke finde ved en non-bootleg. Det er noget privatpersoner kalder ting der er lavet til dem personligt.

Firmaer behøver ikke oplyse om, at det er en speciel udgave for netop deres område. Hvorfor skulle de? Så opdager folk jo bare at det er muligt at købe andre steder end lokalt.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/11-03 21:29 
Problemet ved denne diskussion er at du siger at custom made = DVDR

Jeg har slet ikke sagt noget om at jeg var utilfreds med en bootleg nogen steder i denne tråd (dem har jeg fået før) jeg er bare utilfreds med at det var en DVDR, det står der ikke noget om, custom made eller ej.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig