X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MegaDrive Must Haves


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/10-03 00:50 
Ja, nu hvor jeg har fået mig en SMD2 samt et par spil, ville jeg gerne vide, hvilke spil man skal gå efter til maskinen.

Har i forvejen:
Speedball 2
Mickey Mania
Street Fighter 2
Sonic
DizzyDizzySkrevet 26/10-03 01:20 
Strike serien (desert, jungle og urban strike)
Og min personlige favorit Road Rash 1-3
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 26/10-03 01:25 
Gunstar Heroes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 26/10-03 06:29 
Nu da jeg også selv kun lige har fået én ved jeg ikke så meget om spillene, men jeg går efter de spil jeg kender til, har læst om og synes så gode ud eller har spillet til Amiga/C64 om muligt.

Det vil sige nogen som Wonderboy spillene, Shadow of the Beast/2 (og tre hvis det kan findes), Forgotten Worlds, Chuck Rock/2, etc. Men det er nok også noget smag og behag der (sådan lidt nostalgi indkøb).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 26/10-03 12:07 
Wonder Boy in Monster World er genialt. Alene det er hele maskinen værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/10-03 12:16 
Som RJK siger, Gunstar Heroes... Fantastisk spil :)

Udover det er der Ghouls 'N Ghosts og Streets of Rage serien, der bestemt også er værd at se efter.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 26/10-03 15:59 
Ristar - genialt spil.
happyEDhappyEDSkrevet 26/10-03 22:08 
jeg har gunstar heroes til salg hvis det kunne være interasant??? men kun fordi jeg har to stk. for det er det fedest spil dertil!!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/10-03 22:16 
Det kunne det bestemt - sender en besked...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 26/10-03 22:41 
Sonic saføli, men det har du jo selv nævnt!
Eller's kan i huske hvad det der spil hedder, hvor man er robotter der slås, lidt ala tekken ell. soul calibur???
soon the world will be one big computer
The DaneThe DaneSkrevet 26/10-03 22:56 
"One Must Fall", "Rise of the Robots", eller noget helt 25nde du taler om?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/10-03 22:59 
One Must Fall findes så vidt jeg ved ikke til MegaDrive... Så mon ikke det er Rise of the Robots?

Skulle det i øvrigt friste, så send mig en besked... Jeg har en til salg, med æske, som er i god stand :)
RJKRJKSkrevet 26/10-03 23:16 
I nævner bare ikke RotR i en tråd om de bedste MegaDrive-spil!!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 26/10-03 23:33 
Hehe, jeg tænkte også på RotR da han skrev om et kampspil med robotter. Håber dog heller ikke det er det han mener, det må gå i kategorien "dårligste fighters ever" (Selvom det skal siges jeg kun har spillet det på SNES, men det ændrer nok ikke meget...).
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The DaneThe DaneSkrevet 26/10-03 23:33, rettet 26/10-03 23:34 
Ingen har sagt det var blandt de bedste. Det var bare Starfish som havde glemt navnet (OMA).

Jeg tror ikke engang jeg ville benævne det spil som det bedste noget somhelst, men det var da noget af et specielt spil.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 26/10-03 23:38, rettet 26/10-03 23:38 
Pointen er netop, at det, som Teki siger, nærmere er dårligste fighter ever. Det er virkeligt ringe. Omend jeg så kun har spillet Amiga-versionen (med en million disketter, der hele tiden skulle skiftes... sigh).

For sin tid definitionen på et spil, der havde alt i grafik og intet i gameplay.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 26/10-03 23:44 
Det bedste MegaDrive spil og et af de bedste spil nogensinde, Shinobi III.

Ellers er der jo også Shining Force og Phantasy Star serien, hvis du er til den slags.

Castlevania: Bloodlines
Alien Soldier
Splatterhouse 3
Contra
Strider serien
Thunderforce IV
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 26/10-03 23:47, rettet 26/10-03 23:48 
Teki >
Det bedste MegaDrive spil og et af de bedste spil nogensinde, Shinobi III.

Generelt kan man bare kigge efter de spil, som kun Per, Karl, Sumez og jeg har - de må per definition være gode ;p (også selvom vi bare har købt dem af Teki ;p)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 27/10-03 00:10 
Teki >
Strider serien

Strider er virkelig et af MD'ens bedste spil, men du kan da ikke seriøst mene at U.S. Gold's værste crap af en semi efterfølger (Strider Returns) er et godt spil?!?...det hører da, om noget, virkeligt ind under "dårligste spil ever" kategorien...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
MadsMadsSkrevet 27/10-03 00:13 
Det har du ret i, "serien" burde absolut slettes fra mit indlæg.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
3of193of19Skrevet 27/10-03 00:19 
På rollespilsfronten skal nævnes:
Shining in the Darkness (rendyrket dungeoncrawler),
Shining Force 1 og 2 (strategi/rpg'er)
Landstalker (action adventure i Zelda: ALttP klasse)
Phantsy Star 2-4 (klassikere; 2'eren er dog ekstremt svært efter moderne målestok)

Derudover Aladdin, som nok er noget af det flotteste animation man har set på Mega Drive.
NaieraNaieraSkrevet 27/10-03 00:24 
3of19 >
Landstalker (action adventure i Zelda: ALttP klasse)

Hmm...

No! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 27/10-03 00:24 
3of19 >
Phantsy Star 2-4

Mere 2 og 4. 3'eren er da ikke specielt godt, og da slet ikke sammenlignet med de to andre.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
3of193of19Skrevet 27/10-03 00:34 
Naiera >
3of19 >
Landstalker (action adventure i Zelda: ALttP klasse)

Hmm...

No! ;)

Bare fordi det er svært?
NaieraNaieraSkrevet 27/10-03 00:36 
Næh...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/10-03 00:38 
Shining Force II er personligt mit favorit strategi RPG. Så kan de ellers komme med FF Tactics, Advance Wars og hvad de vil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 27/10-03 22:56, rettet 27/10-03 22:56 
Synes nu personlig at 3'eren til Saturn er langt bedre (men man skal have alle tre scenarier). Kampene er bare mere interessante og der er bedre balance mellem karakter klasserne.
TurricanTurricanSkrevet 27/10-03 23:47 
Personlige fovoritter:

Herzog Zwei
Gynoug
Thunderforce III
Sword of Vermillion
Mickey Mouse: Castle of Illusion
Insector X (fed arcade konvertering med ny grafikstil)
Truxton
Super Monaco Grand Prix
Afterburner II
Micro Machines
Golden Axe (uden sammenligning den fedeste arcade konv.)
Ecco the Dolphin

Som sagt personlige favoritter, og altså ikke nødvendigvis noget alle bare synes er klassikere.
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig