X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor er det billigste sted??


Svar
kooikkooikSkrevet 25/10-03 01:41 
Hvor er det billigst sted på nette at købe PAL gamecubespil??
The DaneThe DaneSkrevet 25/10-03 01:50 
www.overstock.dk vil jeg tro.

Ellers ved jeg ikke rigtigt hvor det skulle være - måske et tilbud i en Kvickly/Føtex/etc.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/10-03 08:59 
overstock er billigst ja, men de har jo et meget begrænset udvalg. hvis du leder efter nye udgivelser skal du kigge på cdwow.com

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
kooikkooikSkrevet 25/10-03 11:10 
Kender de steder men syntes ikke de er så billige igen, eller overstock er men de har ikke rigtig de nye titler.

Søger nogle steder, behøver ikke være Danmark, bare det er PAL spil.
DommergaardDommergaardSkrevet 25/10-03 11:19, rettet 25/10-03 11:20 
...

Pregames?
kooikkooikSkrevet 25/10-03 11:28 
Kender også godt Pregames.

Ingen der kender andre sider i f.eks. England?

Kender kun gameplay.co.uk i England!
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 11:44, rettet 25/10-03 11:47 
Hvor billige regner du egentlig med at du kan få de helt nye titler? Jeg synes CD-WOW's priser er helt okay. F.eks. kan man hos dem købe SSX 3, Viewtiful Joe og FIFA 2004 for £ 31.99 stk. hvilket svarer til ca. 340 kr. og den pris er endda incl. forsendelse. Det kan vist ikke gøres ret meget billigere når det skal være PAL spil. Hvis det derimod var NTSC spil kunne man nok få dem en del billigere!

EDIT: Hos www.Amazon.co.uk kan man få ovennævnte titler en smule billigere £ 29.99 pr. stk., men så kommer der forsendelsesomkostninger oveni!
kooikkooikSkrevet 25/10-03 11:45 
31.99 bliver da aldrig 340 kr når pund ligger i 11.60 eller noget i den stil
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 11:49, rettet 25/10-03 11:50 
Prøv at gå ind på www.valutakurser.dk der er kursen en anden!

EDIT: Hos Danske Bank er kursen heller ikke over 11.00.

Valuta Kurser
AsseAsseSkrevet 25/10-03 12:01 
Du kan også gå ind på www.xe.com/ucc og se hvor meget 31.99 pund er i DKK. Pundet ligger ikke på 11, noget, det gjorde det i hvert fald ikke i forgårs..
tastasSkrevet 25/10-03 12:07, rettet 25/10-03 12:10 
Punden har slet ikke været over 11 i flere måneder.

Mange nye spil på CD-Wow koster endda også kun £30, som er omkring de 300.
Seriøst, det er altså svært at finde det billigere. Og hvis man gør er det, er det formodentlig ikke inkl. forsendelse.

Kurserne på valutkurser.dk også retvisende, så den kurs der står der, er den gældende.
De gange jeg har købt ved CD-WOW, er der altid blevet trukket præcis det beløb som jeg regnede mig frem til på valutakurser.dk.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
kooikkooikSkrevet 25/10-03 12:15 
Jeg mener bare at have købt noget på gameplay i denne måned hvor punden kostede 11.6 kr.
kooikkooikSkrevet 25/10-03 12:25 
Beklager meget, jeg har også betalt 10.63 i stedet for 11.63.
DommergaardDommergaardSkrevet 25/10-03 13:46 
Hmm...

Australien?
kooikkooikSkrevet 25/10-03 13:53 
Fed side du har fundet Sonic.dk.
SoraSoraSkrevet 25/10-03 14:18 
Zelda Tww Se Lige Prisen :D
kooikkooikSkrevet 25/10-03 14:31 
Ja men glem ikke lige at se prisen på Mario Kart.

Hmm ved ikke om jeg vil løbe chancen og spare 50 kr på Mario Kart, kan jo resikere at de tager den i tolden, også vil det blive dyre.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 16:00, rettet 25/10-03 16:00 
Så prøv at kig på CD-WOW's Hong Kong afdeling!

Her koster Mario Kart 412,99 HK$ hvilket ifølge Valutakurser.dk svarer til 336 kr. incl. forsendelse, så billigt er spillet ikke engang hos DVDCrave, hvis man skal lægge lidt oveni prisen til forsendelse, og så vidt jeg har hørt er der ingen risiko for at det bliver snuppet i tolden, da spillene/DVD'erne/CD'erne bliver sendt til Danmark via Sverige og det tager vist nok heller ikke længere tid end at få sendt fra CD-WOW i England.

CD-WOW Hong Kong
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 16:04 
CD-WOW sender altid fra Hong Kong.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kooikkooikSkrevet 25/10-03 16:10 
Hvis der ikke er nogen fare for at det bliver snuppet i tolden, så kan det da være man skal købe det der. Har nu ellers bestilt det i Danmark til 400 kr. men når man kan spare en 60 kr så kan det da overvejes, da 60 kr faktisk er en del penge.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 16:29 
Naiera >
CD-WOW sender altid fra Hong Kong.

Det var jeg ikke klar over!
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 16:33 
Priserne er i øvrigt de samme... PES3 koster også "kun" £30 på den CD-WOW vi plejer at bruge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 16:39 
Hvad er det for en CD-WOW du plejer at bruge - link please. Jeg ved godt der er lidt forskel i priserne alt afhængig af hvilken CD-WOW side man går ind på.
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 16:39 
www.cd-wow.com
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/10-03 16:50 
Priserne er da ikke de samme som i Hong Kong afdelingen f.eks. koster Mario Kart her £ 32.99 hvilket ifølge Valutakurser.dk svarer til 352 kr. og det samme spil koster kun 336 kr. i Hong Kong afdelingen!
MarcusMarcusSkrevet 25/10-03 17:01 
nej heller ikke på cd'er. De koster 94.99 i HK$ og 7.23£ hvilket er en del billigere end 8.99£
tastasSkrevet 25/10-03 17:01, rettet 25/10-03 17:05 
Er det ikke kun når pakkerne bliver ompakket i Sverige at de har afsendt fra Hong-Kong af?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RebelheartRebelheartSkrevet 25/10-03 21:22 
Hvis man nu køber fra deres Hong Kong afdeling, kan man så forvente at manual og diverse andre tekster står på kinesisk?
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 21:23, rettet 25/10-03 21:23 
Der bliver selvfølgelig ikke udgivet PAL spil til det kinesiske marked...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RebelheartRebelheartSkrevet 25/10-03 21:32 
Nå nej, selvfølgelig ikke. Jeg var ikke lige vågen dér.
Men hvad så med musik cd'er?
psychomantispsychomantisSkrevet 25/10-03 22:28 
Naiera >
Der bliver selvfølgelig ikke udgivet PAL spil til det kinesiske marked...

Bliver der OVERHOVEDET udgivet spil til det kinesiske marked?
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 22:42, rettet 25/10-03 23:36 
Der bliver både udgivet spil til "Asien" (heriblandt Hong Kong) og Syd Korea i disse tider. De fleste spil solgt i sidstnævnte er dog hentet andetsteds fra...

ASN udgaver skal man passe på ikke at købe, hvis man køber fra en HK butik. De er billigere, og har ofte en manual fyldt med Engrish eller kinesisk, og dermed ikke vildt meget værd for den sande samler. For og bagside kan også være anderledes, samtidig med at eventuelle bonus discs kan mangle (FFX-2, f.eks.).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 01/11-03 16:17 
Naiera >
Der bliver selvfølgelig ikke udgivet PAL spil til det kinesiske marked...

Naiera/Rebelheart>>
Rent faktisk så er de fleste af Hongkong CD-Wow's GC spil pal :), ved dog ikke lige med PS2 & XB.

Rebelheart>>
Har lige modtaget en CD fra HK siden, den var ganske som den europæiske version. Med engelsk tekst/klistermærker osv.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/11-03 09:40 
Naiera >
CD-WOW sender altid fra Hong Kong.

nix, nogle gange fra sverige...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 12:17 
Dynamite Davo>> Jeg tror han mener de sender fra Hong Kong til Sverige og så videre til Danmark. Sådan er det også hvis man bestiller fra CD-Wow Hongkong.
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 12:43 
De ompakker i Sverige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 12:44, rettet 02/11-03 12:45 
Mysterious >
Naiera/Rebelheart>>
Rent faktisk så er de fleste af Hongkong CD-Wow's GC spil pal :), ved dog ikke lige med PS2 & XB.

Selvfølgelig er det PAL, men der bliver jo ikke udgivet PAL spil på kinesisk!!!

Hvis du nu læste det ordentlig igennem, ville du forstå at der ikke var mere at tilføje.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 13:01 
ahh på den måde :) Jeg læste det ordentligt igennem men tog det mere som om de ikke udgav Pal spil i Kina i stedet :) og det er jo netop til Kina de sælger de spil hovedsageligt. Australien bruger også Pal. Kina bruger dog nok en anden standard normalt.
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 13:02 
De bruger NTSC og har derfor ingenting at bruge PAL spil til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 13:31 
Medmindre de har freeloader, jeg tror der er en grund til den hedder .hk.

Men selvfølgelig misforstod jeg dig.
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 13:50, rettet 02/11-03 14:09 
Deres fjernsyn kan ikke klare PAL spillene med mindre de har 60Hz funktion...

De har INTET at bruge PAL spil til. De er dyrere og kommer ud senere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MinhMinhSkrevet 02/11-03 13:56 
Nu var jeg i Hong Kong i juli 2002 hvor jeg bemærkede at butikkerne, heriblandt Toys'R'Us, forhandlede enten US eller JAP versioner af konsoller og spil, men ingen PAL eller noget andet som var beregnet til det kinesiske/Hong Kong marked.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
kooikkooikSkrevet 02/11-03 15:14 
Kan i ikke holde jer til mit emne i stedet for at køre en snak der ikke har noget at gøre med mit emne.

Tak!!
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 18:13 
Det er nok ikke lige dig der skal afgøre, hvornår det er tid til at snakke om at vende tilbage til emnet.

Vi snakkede stadigvæk om noget der var relevant for emnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kooikkooikSkrevet 02/11-03 18:19 
Noget med enmet at gøre, det havde det da overhovdet ikke. Jeg spørger efter steder på nettet hvor man kan købe pal spil, også begynder i at snakke om hvilken udgave af spillene er i, kinesisk og hong kong, samt og de bliver sendt over sverige eller ej, hvad har det med mit emne at gøre?

Hvorfor har du mere ret til at bestemme end vi andre har, bare fordi du er medejer af siden?

Hvis vi skal holde os til reglerne skal du da også?
NaieraNaieraSkrevet 02/11-03 18:21, rettet 02/11-03 18:22 
Du spørger om det billigste sted at købe PAL spil fra. CD-WOW bliver foreslået. Der diskuteres hvor de sender fra og forskellige priser på forskellige udgaver af siden (blandt andet af hensyn til om DU skal betale til Told & Skat eller ej). Senere spørger en bruger der er "bekymret" for, om det nu er PAL spil, spørger om det er PAL spil. Han får svar, der så udvikler sig til en mindre diskussion.

Det er stadigvæk relevant for emnet, og det er ikke en diskussion der ødelægger dine chancer for at få flere svar, i en tråd der alligevel var død.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 02/11-03 18:40 
Ok, hvis der som du siger ikke er nogen fordele så er det jo bare meningsløst at kalde det .hk :)
MinhMinhSkrevet 02/11-03 21:50, rettet 02/11-03 21:55 
For nu at efterkomme ønsket om at holde sig til emnet, vil jeg nævne at CD WOW indtil videre har været mit foretrukne sted at købe PAL spil, eftersom de er billige og deres kundeservice er efter min mening kanon god. Desværre er der så ofte 5-7 dages leveringstid.

Ved at kommentere nogle andre ting om CD WOW, som fortsættelse af diskussionen, bevæger jeg mig forhåbentlig ikke væk fra emnet:

Til det med .hk.
Umiddelbart kan jeg se at de forskellige CD WOW sider repræsenterer forskellige valutaer. F.eks. har .hk Hong Kong Dollars, mens .com har britiske Pund, cd-wow.net(husk bindestregen) har valget mellem US Dollars og Euro. Sidstnævnte har endda også andet sprog end engelsk, nemlig tysk, ved valg af "Euro-visningen". Så CD WOW kan engang imellem, alt afhængig af kurs, være billigere på den ene side end de andre sider, p.g.a. den danske kurs kontra de forskellige udenlanske valutaer. D.B.M. gav i et tidligere indlæg et eksempel med Mario Kart og prisforskellen mellem .hk og .com.

Der skal dog lige siges at under betalingen på .com siden (og vist nok også .hk) kan man vælge hvilken valuta man vil betale med, også den danske Krone.

Selve varerne er ens for alle siderne. Det vil sige at f.eks. PAL på .hk er den samme PAL på de andre sider(mener jeg også Naiera sagde).
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig