X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2pac


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/10-03 01:36, rettet 25/10-03 01:37 
Skal I se Tupac: Resurrection?

Jeg fatter ikke alt det materiale (musik), de har med ham? Arbejdede han konstant? Det er også underligt, hvor godt de har tilpasset de nye beats til hans lyrik. Kan mindes Born Again pladen (Biggie), der ikke var nært så gennemført. Så vidt jeg huske var Born again baseret på hovedsagligt på freestyles, hvad er Tupacs udgivelser baseret på? Går lidt og venter på henvisninger til post-death date hændelser i hans lyrik :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 25/10-03 12:54 
Born Again var sgu meget fed.

Hvad ang. Tupac kunne jeg ikke være mere ligeglad :/
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/10-03 13:05 
Ja, den var rigtig fed... (Specielt dead wrong).

Tupac - Hvis manden lever så er det jordens fedeste forretning: "Død og gå fra ingenting til 9x platinum".

Han var fed, men er han ikke ophævet til noget, han aldrig var?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 25/10-03 18:24 
hvem er 2pac?

Er det noget med pacman?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
MadsMadsSkrevet 25/10-03 18:45 
Selvfølgelig er han ikke ophævet til noget han aldrig var.
Han er blevet endnu større siden hans død, ja. Men vi må ikke glemme at det var to af de største vi mistede dengang, 2Pac var og er måske den største sangskriver i rap-historien. - Og så gik han ikke fra ingenting, både ham og Biggie solgte i store antal i USA, ingen af dem var på Shady salgsstørrelser, hvilket selvfølgelig har noget at gøre med hvad der var in dengang. Men derfor lever deres legender videre, og de betyder selvfølgelig 10x mere for hip hop end nogen af de andre MTV hip hop'ere i dag.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RonaldoRonaldoSkrevet 27/10-03 12:51 
2Pac's evner som rapper er vildt overratede, men han var og er stadig er en stor inspirationskilde for mange rappere. Han var også med til at skabe hip-hop industrien som den er i dag, han drev "gangster-stilen" frem og konverterede det til et varemærke og en livsstil.

2Pac brugte flere timer i studiet end alle andre steder, han skrev sange på minutter, og han havde altid et eller andet kørende oppe i hovedet. Christopher Wallace var engang på besøg hos 2Pac, han lånte toilettet og da han kom tilbage havde 2Pac skrevet to sange.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/10-03 13:11 
Teki >
Selvfølgelig er han ikke ophævet til noget han aldrig var.

Jo det er han i hvert fald.

" ...2Pac var og er måske den største sangskriver i rap-historien ..."
Den slags giver mig lyst til at kaste op.
2Pac er en gangster-martyr for folk uden den store forståelse og/eller fordybning for og i hip hop kulturen.
Herhjemme er det ofte 2. generationsinvandrere af den mere skal vi sige rå type, der synes 2Pac er sej fordi han var "rebel". Den kendte ikke en skid til ham før han døde, og hører sikkert ikke meget andet rap.
Desvære er der rigtigt mange penge i at sælge musik til den gruppe, især i USA, hvor de selvfølgelig ikke er efterkommere af tyrkere, men kendetegnet ved den samme overfladiske tilgang til hip hop [læs MTV].
Derfor sælger 2Pac plader, og derfor refererer Nas, 50 Cent og Jay-Z til ham hele tiden.

Det gør absolut ikkr 2Pac til andet end overvurderet.
Lige bortset fra mainstream har 2Pac ikke betydet end skid.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 27/10-03 13:41 
en af grundende til at han heller ikke kan få fred, er at han jo kaldte sig makaveli (har ikke gidet at søge nærmere på det), efter en person som skrev om at fake sin egen død, og så kan folk jo tro at det lige netop hvad han har gjort i dette tilfælde, hvor kunstere er mere værd døde end i live. især også når der nu dukker "nyt" materiale op løbendne
Mortal Kombat the mother of all fighting games
MadsMadsSkrevet 27/10-03 13:53 
SeventhSun >
2Pac er en gangster-martyr for folk uden den store forståelse og/eller fordybning for og i hip hop kulturen.

Hvad er det for noget pis at skrive? Jovist, der er mange idioter der hører hip hop idag, men det er da bare fordi det er populært. At unge invandrer hører 2Pac gør da ikke ham dårligere?

Selvfølgelig er det derfor han sælger så mange plader, men når jeg skriver han ikke er overvurderet, snakker jeg selvfølgelig om i hip hop miljøet generelt. Ikke om den ligegyldige store gruppe wannabe's der hører hip hop i dag.

Han sælger fordi han var som han var og senere hen døde, men sådan har det været med næsten samtlige andre større kunstnere i historien.

Hans tekster var ærlige, i forhold til det der kører i radioen og TV'et idag. Ligegyldige tekster og monotone beats fylder hverdagen, men der er meget mere end det, i hip hop end hvad den gængse Eminem lytter ved til.

Jeg ved godt at du har stor indsigt i hip hop(eller det er da det indtryk jeg har fået af dig), og sikkert har samme mening om nutidens MTV hip hop som jeg. Men så synes jeg bare det er noget underligt noget at du sådan rakker ned på 2Pac, han HAR jo betydet en hel del for gangsta rap og hip hop kulturen generelt. Vi mistede to store og vigtige frontmænd på det halve år, ikke at jeg siger at "2Pac er bare den største ever"... men han har altså betydet noget og betyder stadig noget den dag i dag. Også for rigtige hip hoppere.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RonaldoRonaldoSkrevet 27/10-03 13:54 
70-80% af alt Hip-Hop merchandise bliver solgt til hvide teenagere, og rapperne ved det godt. Men undervurder ikke 2Pac, han var meget vigtig for industrien, og hans ånd er savnet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/10-03 14:30 
Jeg siger jo ikke at 2Pac kun er martyr.

Jeg ved godt at der nogen der respektere ham.

Jeg forstår bare ikke hvorfor.
Den hip hop jeg hører, og kan lide bærer på ingen måde præg af 2Pac.
Han var bare ikke nogen specielt dygtig rapper. Langt fra dårlig, men der findes adskillige virkeligt teknisk dygtige rappere, der sætter 2Pac til vægs.

Jeg tænker på Rakim, Big Daddy Kane og Ice-T eks.
Den nyeste Gangstarr plade indeholder et generelt R.I.P. nummer, hvor 2Pac (heldigvis) ikke bliver nævnt.

Der er sikkert nogen, der hører noget særligt i 2Pacs tekster, som de kan relatere til, og fred være med det.
Jeg har bare aldrig hørt ham sige så meget andet det sædvanlige gangster crap [ med undtagelse af Dear Mama ].
Så især irriterer det mig at knægte her i Danmark synes at 2Pac er så pisse "real" - hvad fanden har de tilfælles med ham?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MajorPMajorPSkrevet 27/10-03 14:52 
FreddiE >
70-80% af alt Hip-Hop merchandise bliver solgt til hvide teenagere, og rapperne ved det godt. Men undervurder ikke 2Pac, han var meget vigtig for industrien, og hans ånd er savnet.

Hvorfra ved du det? Vil meget gerne se det bekræftet!

Ser bestemt ikke sådan ud i USA...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/10-03 15:11, rettet 27/10-03 15:24 
Det kom fra Jay-Z's mund i 60 Minutes på Zulu for et par uger siden. Negerne i USA udgør kun ca. 15% af befolkningen, de ejer tilsammen 0.5% af USA's rigdomme. Det var så fra et andet afsnit af samme program, eller så var det Oprah.

Hvad havde du forventet?

---EDIT---

En nyheds-artikel fra sidste månedt:

http://www.bayarea.com/mld/mercurynews/2003/10/09/living/6969950.htm

Quote: "Today 70 percent of hip-hop is bought by white kids."
MajorPMajorPSkrevet 27/10-03 15:28 
Skummelt, så ikke sådan ud i Harlem for et år siden? Hvorfor mon? ;p

Tak for infoen!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/10-03 15:32 
Helt i orden, virkeligheden er ofte chokerende.
MajorPMajorPSkrevet 27/10-03 15:34 
Ja, må sige den kom bag på mig. =)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RitesRitesSkrevet 27/10-03 16:56 
SeventhSun; Jeg vil give dig ret i, at han ikke er hvad han er blæst op til. Han har dog betydet noget for genren. Det kan du ikke komme ud over.

Udover den forståelse, er jeg dog som sagt røvligeglad med ham.
» a winner is you «
MadsMadsSkrevet 27/10-03 22:42 
SeventhSun, at du ikke forstår nogen respekterer ham, og at du ikke kan li' hans musik eller væremåde, det giver dig vel alligevel ikke ret til at sige han er dårlig. Ja ja, du siger langt fra dårlig, men det er alligevel det indtryk man får fra dig. Det er det samme som at svine en anden genre til bare fordi det ikke er noget for en selv, selvom emnerne i sig selv er dygtige musikere.

Jeg vil gerne gentage at jeg ikke på nogen måde siger at 2Pac var den bedste og vigtigste rapper i historien, og jeg er da fuldt ud klar over at der er teknisk dygtige rappere, det behøver du slet ikke fortælle mig. Det eneste jeg forsvarer er dine udtalelser som du, i mine øjne, ikke har særlig meget grundlag for.

For det er da fakta at 2Pac har betydet noget for hip hop, også udover at rå 2. generations indvandrer lytter til ham i dag.
Om du vil det eller ej, så har han leveret en række klassikere, og jeg går ikke udfra jeg behøver lave en liste i denne sammenhæng.

Selvfølgelig er der noget man kan relatere til i hans tekster, der er vel en grund til at man hører hip hop og går op i det. Det at han er real, betyder ikke nødvendigvis at vi skal have noget tilfælles med ham, men det var de da når man ser på hans liv og alt det han var ude i.
Jeg siger ikke at jeg synes det er fedt alt det han gjorde, det er ikke derfor jeg hører det.
Det synes at din mening om ham, lidt springer ud i det, at "de rå typer" hører ham, og så tror de er endnu mere rå af den grund. Man skal bare ikke bedømme ham ud fra det faktum, ligesom man ikke altid skal bedømme Eminem udfra den enorme fanskare og popularitet han har fået.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/10-03 23:27 
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er han har betydet?

Jeg ved godt at Eminem og andre nævner ham i deres sange hele tiden, men jeg synes jeg har nævnt, at jeg mener de gør det af kommercielle grunde.

Hvilken rapstil var det han havde, som man hører brugt igen og igen?
Var det noget i hans musik?
Hvad var det?

At han var gangster og at han talte om et liv på en måde folk kunne relatere til er næppe legendarisk eller enestående.
Jeg siger ikke at han var straight up wack - det synes jeg - men kan jo ikke se bort fra at han solgte plader, og der åbenbart er nogen han taler til.

Jeg siger bare at det ikke er noget særligt.
Han gjorde i mine øjne ingen ting, der ikke var gjort i forvejen.
Han fortjener på ingen måde den respekt han får.
Jeg så et program om ham i fjernsynet, hvor en kvindelig skuespiller sagde om ham, at han kunne være blevet den næste rigtig store sorte skuespiller - please!
Tupac var ikke mere skuespiller end Ice Cube er, så når folk siger den slags om ham, berkræfter det mig kun i, at han er martyr - elsket i kraft af at han er død, ikke pga det han rent faktisk gjorde.

Jeg ville tror, at havde 2Pac levet i dag, havde man måske opfattet ham på linie med Snoop eller Ice Cube.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig