X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ultimativt Konsol TV?


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 24/10-03 00:15 
Ja - jeg skal ud og investere.

Vil have fat i et 28" widescreen.
Er ligeglad med om det er 100 Hz, 50 Hz er fint!

Nogle billige nogen I kan anbefale?
Er sådan set ligeglad med kvali - bare det er STORT :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
quadquadSkrevet 24/10-03 00:17 
Kan sagtens anbefale et Phillips 28" Widescreen, er spottet helt ned til en 6000kr incl. bord.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 24/10-03 00:20 
Hvor meget vil du max. give for det?
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 24/10-03 00:27 
max 3k - er ikke millionær ^_^

Kender I nogle gode steder på nettet?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
D.B.M.D.B.M.Skrevet 24/10-03 00:33 
For 3.000 kr. kommer man ikke så langt, men jeg kan anbefale dig det her Philips TV til 2.899 kr. i El-Giganten. Min kæreste har det og jeg har haft sat min PS2'er til det og det fungerer udemærket prisen taget i betragtning. Alternativt kunne du måske kigge lidt efter et Panasonic TV i samme prisklasse.

PHILIPS 28PW5407
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 24/10-03 00:37 
hva med det her?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=EBH3xET0Ky3313tnrVE0JUbQHGyQz4ZRaPA=?ProductID=ED3D4QjoPz8AAAD1ZNJ6zW7j&CatalogCategoryID=MagKBzK%2eExUAAADuMbiWDF2X&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
D.B.M.D.B.M.Skrevet 24/10-03 00:40 
Det er jo et 4:3 fjernsyn.

Du har jo selv skrevet, at du var på udkig efter et 28" Widescreen TV!
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 24/10-03 00:42 
ups ^_^

Men er et 4:3 dårligt til at game på? Har nada forstand på det...
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
D.B.M.D.B.M.Skrevet 24/10-03 00:44 
Det er ikke dårligt med et 4:3 TV, men jeg vil helt klart foretrække at game på et Widescreen TV og hvis du skal se lidt film er det jo også lidt bedre i 16:9 format.
The BruceThe BruceSkrevet 24/10-03 00:50 
Jeg foretrækker nu at spille på et 4:3 fjernsyn (jeg synes bare billedet virker større og ikke så "sammen-mast"! Jeg synes især splitscreen bliver til en prøvelse medmindre man som absolut minimum har et 32" widescreen...

Jeg har selv et 33" 4:3- det måtte meget gerne være større, men de penge har jeg sgu' ikke endnu ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Le RoofLe RoofSkrevet 24/10-03 00:56, rettet 24/10-03 01:17 
4:3 er absolut det bedste til gaming. Det er sgu' de færreste spil som understøtter 16:9 (kan lige komme i tanker om Perfect Dark (N64), Toy Commander (DC) og F-Zero GX (GC)).

Hvis du vil have det utimative gamer TV kan jeg kun anbefale nedenstående 28" Philips. Jeg blev simpelthen forelsket i det TV, efter at Sumez havde det med til P.R 3.1. Det tager alt hvad du smider efter den (NTSC, 60Hz, S-VHS over scart osv.) + lidt mere.

Det er derudover det eneste TV, jeg har været ude for, som har en 4:3 expand funktion. Dvs. spil som bliver klemt sammen pga 50/60Hz problemet, og med et lille tryk på en knap, kan udvides til den "oprindelige" størrelse :)

Vejl. pris på TV'et er ca. 2800 - 3000 kr, men det er ofte på tilbud og kan findes til ca. 2200 kr., med lidt tålmodighed i f.eks. Elgiganten elle Bilka.

Gav iøvrigt selv 2189,- i Bilka :)

PHILIPS 28PT4406
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Le RoofLe RoofSkrevet 24/10-03 01:00 
Emnet har vist også været oppe før... ;)

Billigt gaming TV
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 24/10-03 01:18, rettet 24/10-03 01:19 
Mit TV, som Le Roof også nævner er tit til ca. 2200 i ElGiganten. Prisen er trodsalt alligevel dets største styrke. (ift. at det er Philips kvalitet)
Det kan egentlig "ikke en skid", men som sagt, set fra en konsolspillers, synspunkt, kan det det hele. 4:3 Expand er ikke til at undvære.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/10-03 04:20, rettet 08/12-03 23:33 
Ang. Philips, så kan jeg ikke anbefale 28PT4455/20. Det cutter alt for meget af billedet. Underligt nok primært når man ser TV...
Har oplevet mange udsendelser, hvor tekst og grafik cuttes :/
(specielt ved øverste og nederste kant af billedet)...
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 08:26 
Hvis du skal have widescreen skal du min. have 32"! En af mine venner har et, og det er sq ikke alt for fedt! Har dog ikke spillet på det, men når man ser tv er det en smule akavet.

Men hvad ved jeg? :)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 24/10-03 09:13, rettet 25/10-03 00:43 
Jeg vil nu til enhver tid foretrække at spille på et Widescreen TV fremfor et alm. 4:3 TV, men det er nok en smags sag. Der er iøvrigt rigtig mange spil, der understøtter Widescreen formatet - kan ikke lige huske nogen titler, men de fleste af de nye spil jeg har fået fingrene i undersøtter 16:9 og desuden kan man på stort set alle Widescreen fjernsyn justere billedet så det ikke kommer til at se sammenklemt ud. Det behøver heller ikke at være større end 28", men igen kommer det jo også lidt an på hvor langt man skal sidde fra skærmen. Jeg har selv et 32" Philips Widescreen TV, som jeg er rigtig glad for og stort set alle mine venner, der har konsoller, har også købt Widescreen TV efter at have gamet på mit.
NaieraNaieraSkrevet 24/10-03 09:24, rettet 24/10-03 13:22 
Hovedparten af alle spil er stadigvæk i 4:3 format, så der er ingen tvivl om, at et rigtigt gamer-TV stadigvæk skal være et 4:3 TV. Om det så er det bedste tidspunkt at købe TV på, er et andet spørgsmål, men det kan man nok altid stille sig.

Hvis man er til de klassisk genrer, så som shooters, fighters, RPG'er osv., er det selvfølgelig ikke et 16:9 TV man skal have, og som sagt er det stadigvæk de fleste spil der er lavet i 4:3 format.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 13:21 
D.B.M. >
Jeg har selv et 32" Philips Widescreen TV, som jeg er rigtig glad for og stort set alle mine venner, der har konsoller, har også købt Widescreen TV efter at have gamet på mit.

Yep, 32" er fedt at game på... ikke 28"! Ikke efter hvad jeg har erfaret!
MadsMadsSkrevet 24/10-03 13:41 
Jeg gamer også mest på et 28" Philips, jeg tror ikke det er det samme som Sumez har, men det her tager også alt, har i hvert fald ikke oplevet nogen problemer med det.

Jeg foretrækker det frem for et 32" Philips widescreen, så jeg vil helt klart også anbefale dig et 4:3.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KoludaKoludaSkrevet 24/10-03 16:09 
Enig 4:3 , Ikke widescreen.

Hvis du vælger widescreen vil jeg også sige min. 32".
Hvis du skifter det til 4:3 svarer det nemlig til en 28" ;)

Men som sagt køb et 4:3 da næsten alle spil er i 4:3, og det næsten kun er FILM der understøtter 16x9 , men man bruger det jo mest til at se TV og spille på jo.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 24/10-03 16:38 
Sonic.dk >
Yep, 32" er fedt at game på... (widescreen) ikke 28"! Ikke efter hvad jeg har erfaret!

Okay fortæl så hvorfor det er fedt! (alle dem som syntes det er bedre at spille spil på et WS tv), det kan jeg bare ikke få ind i hovedet... jeg kender endda nogle som ser normal tv (4:3) på et WS tv og tager det som om det er noget specielt (wow det er også specielt når tingene bliver falsk bredere).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 24/10-03 16:58 
Eneste positivt jeg kan sige om widescreen fjernsyn til spil er, at det i flere situationer lige passer med, at man slipper af med PAL borders ;)

Med mindre man kun går efter moderne 16:9-optimerede spil, er 4:3 da altid at foretrække til spilbrug.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/10-03 17:07, rettet 11/01-04 19:01 
Koluda >
Hvis du vælger widescreen vil jeg også sige min. 32".
Hvis du skifter det til 4:3 svarer det nemlig til en 28" ;)

Sikker?
Jeg så på et tidspunkt et skema, hvor man kunne sammenligne størrelsen på 4:3 og 16:9 TV, og der svarede 32" 16:9 til 26-"komma-et-eller-andet" i 4:3 - mener det var højest 26,5"...
En af grundene til at jeg venter på at 36" kommer ned i pris :)
KoludaKoludaSkrevet 24/10-03 17:10 
Okay, men det er sikkert også så tæt på 28" som et 28" fjersyn rent faktisk er i mange tilfælde..

Prøv selv at måle efter ;)
jaesjaesSkrevet 24/10-03 17:17 
Ok, jeg må indrømme, at jeg ikke ved, om de tal tog højde for at traditionelle TV-skærme i praksis er mindre, end det de er opgivet til :)
KoludaKoludaSkrevet 24/10-03 17:25 
He he, er de ikke altid.

Men du har nok ret, det er mindre en 28"
Også derfor man skal vælge et større fjersyn hvis man køber 16x9.
jaesjaesSkrevet 24/10-03 17:33 
Koluda >
He he, er de ikke altid.

Ok, jeg holder bare kæft nu ;)
Sådan er det, hvis ikke altid, så 9,75521 ud af 10 gange ved PC CRT skærme - troede det samme gjaldt for TV...
SumezSumezSkrevet 24/10-03 18:42 
RJK >
Eneste positivt jeg kan sige om widescreen fjernsyn til spil er, at det i flere situationer lige passer med, at man slipper af med PAL borders ;)

Ej nu er det lige før jeg bliver vred på dig, Rune ;)
Billedet er jo stadig fladmast. Jeg mener, selvom fjernsynet er bredere giver det jo bare et lille smule større billede, det retter ikke på noget. Løsningen er et fjernsyn, der kan justere i billedhøjden, og når et billigt Philips til 2200 kan det, er der ingen grund til at investere i 16:9 fjernsyn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KoludaKoludaSkrevet 24/10-03 18:48 
Som emnet siger er det et KONSOL tv han søger.
Så derfor er det et 4:3 og ikke 16x9 der er det optimale.
RJKRJKSkrevet 24/10-03 22:40 
Sumez >
Billedet er jo stadig fladmast. Jeg mener, selvom fjernsynet er bredere giver det jo bare et lille smule større billede, det retter ikke på noget.

Det påstod jeg vist heller ikke ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Neo DKNeo DKSkrevet 08/12-03 17:26 
Star soldier, det lyder altså ikke som om du nogensinde har spillet på et widescreen tv ? (PHILIPS WSPW9525)

Alle de spil jeg har er 16:9 bredformat til min xbox, hvilket er den eneste konsul jeg gider at spille på.

Har du først prøvet det gider man altså ikke gå tilbage til 4:3.

Forskellen er lige så stor som når du sidder og ser ringenes herre på DVD (filmen skal være inspillet i 16:9 bredformat) i forhold til 4:3.

Eller en anden samligning, man gider sku da heller ikke og se film i stereo når man først har hørt det i Digital surround.
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 17:42 
Så er vi jo mange herinde, der ofte spiller "retro-spil", som jo aldrig er lavet til 16:9. Vi spiller så altså på andet end Xbox, og dem af os der spiller førnævnte "gamle" spil bruger næsten aldrig den maskine til noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-03 18:25 
jaes >
Ang. Philips, så kan jeg ikke anbefale 28PT4455/20. Det cutter alt for meget af billedet. Underligt nok primært når man set TV...
Har oplevet mange udsendelser, hvor tekst og grafik cuttes :/
(specielt ved øverste og nederste kant af billedet)...

Det har ikke specielt noget denne model at gøre. Det har noget at gøre med hvordan geometrien er justeret. Rigtig mange gange, i mine øjne alt for mange gange, er billedet normalt justeret til at skære et lille stykke af. Det forekommer på alle tv, også widescreen tv.
Hvis man synes at der bliver cuttet for meget i billedet, kan man betale en tekniker for at justere billedet mindre. Men det afslører også tit at billedet er skævt!
Alt for mange CRT-skærme leverer ikke et helt lige billede, som man kompenserer for ved at cutte lidt af kanterne, så det ikke ses så tydeligt!
På det grundlag gider jeg heller ikke købe et nyt tv før at plasma, eller andre typer digitale skærme, er værd at betale for!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RonaldoRonaldoSkrevet 08/12-03 19:00 
Næste generation vil størstedelen af alle spil have progressive scan og widescreen understøttelse. Jeg fatter stadig ik' hvorfor vi ikke har progressive scan i danmark, vi er i stenalderen hvad angår teknologi. Jeg tror at PAL spillene alligevel får fjernet progressive scan, men widescreen support bliver der masser af. Så det er ikke nogen dum invistering, specielt nu hvor de er blevet så billige.
RJKRJKSkrevet 08/12-03 19:03 
Det er vist kun på GameCube, at progressive scan fjernes fra PAL-spillene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-03 19:21 
FreddiE >
Jeg fatter stadig ik' hvorfor vi ikke har progressive scan i danmark, vi er i stenalderen hvad angår teknologi.

Enig!
... eller, helt bagud er vi da ikke, der bliver trods alt efterhånden solgt flere widescreen tv og dvd'er end almindelige tv og vhs maskiner.

Men mht. teknologien, så er det fuldstændig tåbeligt at der ikke bliver satset mere på progressiv scan og HDTV!
Helt ærligt, i USA kan man selv sætte en antenne op og modtage HDTV lige ind i stuen!
Det bliver endnu mere absurd når et firma som Samsung, der er med til at fremstille HDTV, ligger i Sverige, men mange af deres modeller bare ikke kan købes i danmark!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 08/12-03 19:32 
øh nu er jeg så heller ikke mester i TV
men når man nu har et 32" der har normal,
full, 14:9, Cinema, Panorama og auto.
Er normal så ikke som et normalt tv?
Det troede jeg nemlig?!?!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-03 19:45 
Jo, "normal" er som et normalt 4:3 tv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BalleBalleSkrevet 08/12-03 22:19, rettet 08/12-03 22:20 
Hvad er progressiv scan og HDTV!??
/Balle
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 22:38, rettet 08/12-03 22:40 
PS betyder at der er noget på alle linjer istedet for hveranden, og HDTV står for High Definition TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 08/12-03 23:25, rettet 08/12-03 23:29 
Ikke helt rigtigt. Progressive betyder at alle billedets linier bliver vist på samme tid, kontra at veksle mellem at vise først de lige og så de ulige linier (interlaced scan). Resultatet er et mere roligt billede, hvor man også kommer af med de ulemper som interlaced medfører.

De fleste progressive chipsets (men ikke alle) indeholder også "3:2 pull down removal". Det er i grove træk en teknik der gør at man kan afspille NTSCs 30 fps som de 24 fps filmen oprindeligt blev lavet til. Gode chipsets er så dem der kan finde ud af at skelne mellem materiale der bør afspilles med 24fps (film) og materiale hvor de 30fps bør bibeholdes (Tv).

Det fede ved HDTV er ikke kun at de kører progressive scan men også at de giver mulighed for en langt højere opløsning. Mens et normalt NTSC-Tv kører med en vertikal opløsning på 480 linier interlaced (kaldet 480i) kan de fleste HDTV klare 480p, 720p og 1080i. En del Xbox-spil laves også i de to sidstnævnte opløsninger.
NaieraNaieraSkrevet 08/12-03 23:37, rettet 08/12-03 23:37 
Jmog >
Ikke helt rigtigt.

Du skrev det bare lidt mere indviklet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 08/12-03 23:37 
Azalon:
Det er noget hø, andet kan jeg ikke sige :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/12-03 23:38, rettet 08/12-03 23:40 
For at uddybe det betyder at hvor et almindeligt PAL signal har 578 linjer, har et HDTV signal enten 720 eller 1080 linjer.
Der er 25 frames (billeder) per sekund og 50 fields, dvs. 2 fields per frame. Det første field viser de ulige linjer (1,3,5...) og det næste field viser de lige (2,4,6...). Altså 2 halvbilleder per frame. Denne teknik kaldes Interlaced og er den teknik der bruges i almindelige tv.
Progressiv Scan læser alle linjerne ved hvert field, så man får 2 helbilleder per frame. Det giver et meget pænere og mere detaljeret billede.

EDIT: Jo okay, så hurtig var jeg alligevel ikke ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 08/12-03 23:52 
Azalon >
Jo, "normal" er som et normalt 4:3 tv.

cool thx, så er jeg med på samtalen igen! =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig