X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

grafisk forskel - platform imellem


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 23:20 
Jeg noterede mig en lille ting, da jeg så bag på mit "Shadow of the Beast 2" (MD) idag. Det så en hel del anderledes ud end jeg huskede det til Amiga.
Det så meget lysere ud, og figuren huskes som mere aflang. Det kan så bare være billederne. Men det er lidt sjovt at der kan være så stor en forskel på spil rent grafisk (og nej, jeg synes ikke X-box er så meget bedre ;)).

Det giver så en langt bedre forståelse af hvorfor visse spil kan blive så populære på visse platforme, men ikke sælger så godt på andre (at folk så logisk nok ikke altid køber til hver platform er så en anden faktor).

Skæg lille tanke synes jeg.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 23/10-03 23:27, rettet 23/10-03 23:28 
Multiplatformsudvikling (altså hvor man udvikler et spil til flere platforme på én gang) er jo føst noget, der for alvor er kommet inden for de senere år.

Dengang blev et spil udviklet til én platform og hvis det solgte godt, så var der nogle andre der mere eller mindre fik til opgave at lave det "from scratch" til en anden platform.

Det er blandt andet tilfældet for mange af de bedre Amiga-titler, fordi de blev programmeret meget hardware-specifikt, af folk der virkelig havde styr på tingene. Det gælder blandt andet for det første Shadow Of The Beast, hvor de 13 (svjh) parallax scrolllag blev opnået ved speciel brug af copperen. Det gik selvsagt ikke så godt, når spillet skulle konverteres til en anden platform, hvis hardware ikke reelt var sammenlignelig på disse punkter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig