X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket spil er dette?


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/10-03 21:22 
Jeg tror jeg spillede det tilbage i '94, da vi lige havde fået vores 486...

det var et adventure spil, hvor man vidst nok var en knægt, der havde en babysitter, der vidstnok var et monster fra rummet.

Jeg kan tydeligt huske den scene, hvor ens morgenmad blev til maddiker - så var det noget med man skulle bruge en støvsuger til at stoppe den onde babysitter.

Heh, mere kan jeg ikke huske.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
UlrikOneUlrikOneSkrevet 23/10-03 21:27 
"Commander Keen 6: Aliens Ate My Babysitter"?
SideshowSideshowSkrevet 23/10-03 22:42 
Argh!! Der blev min dag lige ødelagt. Jeg får stadig nedtur på, når jeg husker de utallige frikvartere med Commander Keen fra folkeskoletiden. Magen til lort skulle man lede længe efter. (...eller tilsyneladende ikke...!)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
DommergaardDommergaardSkrevet 23/10-03 22:58 
Eh... Commander Keen var sq da mega fedt. Sad og spillede det ved en ven hele tiden :)
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/10-03 23:19 
nej nej, det var ikke Commander Keen.

Det var en click & point adventure game à la Maniac Mansion og Monkey Island
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 23:24 
Hvad pokker var det nu... "Willy Beamish" var det. Fra Sierra - mener vist at noget i starten går i den retning (efter man er kommet fra skole - der var en Nintendo i).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/10-03 23:30 
ja... den hed noget med Willy!!! Der var den!!

Nogen der kan hele titlen?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/10-03 23:31 
http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,1916/

:-D
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RJKRJKSkrevet 23/10-03 23:36 
Udmærket Dynamix-adventure. Dog ikke på niveau med deres Rise Of The Dragon. Heart Of China fik jeg desværre aldrig spillet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MobyMobySkrevet 23/10-03 23:53 
hmm... mobygames you say - sounds like a perfect name! :D
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/10-03 23:56 
hehe moby, tænkte oxo lige på dig da jeg postede linket ^_^

RJK: Ja det var virkelig et memorabelt spil. Var ikke andet end 13-14 år da jeg spillede det i '94 - det gjorde en del indtryk på mig. Men så igen, det gør spil altid når man er yngre, af en eller anden grund ^.^
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 14:25 
Et andet adventure-spil, som Gaku og jeg spillede i vores unge dage, nærmere betegnet omkring 1992 +/-:

Tekst-adventure, men med still-billeder.

Setting: Vistnok en svinefarm, som man skal forsøge at slippe væk fra i starten af spillet.

Der optrådte vist en tohovedet kyklop og måske et underjordisk tivoli med pariserhjul.

Fed humor.

Ringer det nogle klokker?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-05 15:04 
PC? Amiga? C-64?
RJKRJKSkrevet 16/08-05 15:10 
Mener du med "tekst-adventure" et RIGTIG tekst-adventure (Infocom-style) eller fx de gamle Sierra-spil?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 16:11 
Sorry, det blev vist lidt mangelfuldt. Spillet var til PC.

Når jeg siger "tekst-adventure" er det fordi man modsat Sierra-spillene ikke kunne styre en figur rundt. Man så et billede af det sted, man nu befandt sig, og så skulle man med tekst løse stedets puzzle. Måske kunne man klikke lidt på skærmen, men det er jeg ikke sikker på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-05 17:02 
Øh, vildt skud her:

Maddog Williams?
WehnerWehnerSkrevet 16/08-05 17:08 
Desværre, om end vi genremæssigt nok er derhenad. Jeg tror mere man var en ung uheldig bondeknøs end en vild hund :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 21/08-05 23:56 
*bump*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig