X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nutidens børn om datidens spil


Svar
AmbyAmbySkrevet 22/10-03 21:39, rettet 22/10-03 21:40 
Læs.

Vær forberedt på at føle jer virkelig gamle...

Child's Play
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
The DaneThe DaneSkrevet 22/10-03 21:49 
For at svare det samme som på PcP:

Må sige jeg blev lidt pinligt berørt af deres kommentare. De vidste tydeligvis ingenting om hvad de snakkede om - eller var bare ignorante om historie. Det kan så også være pga. de bare er de 11-13 år gamle :D.

Men man kan da sige, at hvis man vil have amerikanske børn til at være udenfor skal man bare losse dem et af de spil så ;).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/10-03 21:52 
Mega LOL!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/10-03 21:56, rettet 22/10-03 21:59 
Møgunger ;)

EDIT: "Nico: Didn't they bury this game in Mexico or something?" HAhahahaha :D
MarcusMarcusSkrevet 22/10-03 21:59, rettet 23/10-03 07:50 
Går efter 11-13 år delen :) De har ikke prøvet klassikerne. Er selv født 1984 men synes da musik fra før min tid er fedt nok stadig væk :)

De har stadig meget at lære de børn :)
---------------------------
Sheldon: If there were bombs.

Becky: Yeah, or special bricks. Like, if a yellow brick touched a red brick it would blow up and you'd have to start over.

Også lidt specielt med disse kommentarer. Ja våben og krig er hvad de vil ha' ikke noget standard tetris...

<EDIT> Udover det tænker de alt for meget på grafikken. Overfladiske ungdom....
The DaneThe DaneSkrevet 22/10-03 22:04, rettet 22/10-03 22:05 
Ja, spilmusik har noget helt specielt i sig(næsten).

Men man skal ikke se ned på tidligere spil af nogen grund, da det trodsalt er dem der har lagt fundamentet for de senere spil. Hvor tror de spil som "Splinter Cell" er kommet fra hvis ikke det havde været for (indsæt navn), som så gjorde det kunne blive udviklet her nu.

EDIT: De virkede måske lettere hyperaktive.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/10-03 22:16 
KidCaffeine >
EDIT: "Nico: Didn't they bury this game in Mexico or something?" HAhahahaha :D

Arh, han var da ikke helt galt på den. Det var i New Mexico Atari begravede E.T. cartridgene...

Ellers en meget underholdende artikel :)
(...)
Per SPer SSkrevet 22/10-03 22:21 
Griner.. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/10-03 22:27 
Ja, det var da en morsom artikel :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/10-03 22:39 
Fox McCloud >
Arh, han var da ikke helt galt på den. Det var i New Mexico Atari begravede E.T. cartridgene...

Er det seriøst? :/
SumezSumezSkrevet 22/10-03 22:45 
Er det mig, eller ser det en smule konstrueret ud?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/10-03 22:50 
KidCaffeine >
Er det seriøst? :/

Yep :)

Her er et uddrag fra GameSpy's "The 25 Dumbest Moments In Gaming":

"Learning no lessons from their recent Pac-Man debacle (Atari produced 12 million Pac-Man cartridges, only ten million Atari 2600's had been sold). Atari produced five million E.T. cartridges. Nearly all of them came back. Faced with tons of unusable merchandise, Atari ended up sending 14 truckloads of cartridges to a landfill in Alamagordo, New Mexico. Don't bother taking the trip, though. Everything was crushed by a steamroller before being dumped"

E.T. Phone Home...
(...)
SumezSumezSkrevet 22/10-03 22:54 
ET spillet er nok spilhistoriens mest klassiske eksempel på hvordan man IKKE skal producere eller markedsføre et spil ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/10-03 22:55 
Det ER jo altså kun rygter. Både at der blev lavet så mange, og at de blev gravet ned.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 22/10-03 23:31, rettet 22/10-03 23:32 
Nej, det er såmænd rigtigt nok. Grunden til at det blev så stort et flop, var at de fik 6 uger til at programmere spillet, da det skulle være ude til julehandlen.

EDIT: Kilde: Steven L. Kents "The Ultimate History of Video Games"
元気ですか。
quadquadSkrevet 22/10-03 23:37 
Om Space Invader:
Kirk: I'm sure everyone who made this game is dead by now.

;)
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 00:10 
Hvad kan man så lære af det - man lære IKKE af andres fejltagelser. Spil bliver stadigvæk sendt for hurtigt ud på markedet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/10-03 06:56, rettet 23/10-03 08:05 
Det er jo ualmindelig morsomt :D Tænk at grave så mange spil ned, så SKAL det simpelthen være elendigt. Er der nogen af jer der har prøvet det?

EDIT: Altså, ikke at grave spil ned... Men prøvet selve spilet :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/10-03 09:58 
Jeg kan egentlig sagtens forstå ungerne - Jeg gider heller ikke bruge tid på de spil idag. Kald mig bare overfladisk!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 23/10-03 14:10, rettet 23/10-03 14:20 
LOL det er for griner, det skider jeg på.. *ryster på hovedet*
For The Love Of The Game
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 23/10-03 16:54, rettet 23/10-03 22:22 
Born2Play >
Jeg kan egentlig sagtens forstå ungerne - Jeg gider heller ikke bruge tid på de spil idag. Kald mig bare overfladisk!

Ved nogle af spillene må jeg give dig ret, men det i øjeblikket mest spillede multiplayerspil hjemme hos mig er faktisk Tetris til SNES'en; en evig klassiker! Jeg hiver da også en gang imellem SMB frem, da det som 2D-platformer - efter min mening - kun er overgået af ganske få spil (Men det hænger nok også sammen med, at det var et af de allerførste spil jeg spillede ;)).
元気ですか。
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/10-03 17:01 
Lige præcis SMB og Tetris vil jeg give dig ret i :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 23/10-03 17:03 
Foretrækker generelt retro. Castlevania serien er iøvrigt også udødelig :)
BobbeBobbeSkrevet 23/10-03 21:38, rettet 23/10-03 21:39 
EGM>
In those days? What days are those?

Becky>
My mom and dad's days.

Temligt unge forældre :/

Edit: Der tales om SMB.
Spiller nu: Wii
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 21:55, rettet 23/10-03 21:58 
De var 12-13 år. Altså født i starten af 1990erne - Mario er fra 1980erne, midt 80erne faktisk. Hvis de mener fra deres barndom skulle forældrene have haft dem som 7 til 8 årige.

Der er mange udødelige serier - alt efter smag og behag (visse mere end andre). For eks. fik jeg først øjnene op for Final Fantasy med FFX - hvilket jeg ærgrede mig lidt over. Jeg tror jeg var mistroisk til det i starten.
Castlevania fik jeg også først startet på her sent, men har haft en tidligere interesse for spillet så jeg har kendt til det.
Nu prøver jeg mest at indhente det tabte ved spil - have et så åbent sind så muligt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
slartibartfastslartibartfastSkrevet 24/10-03 02:31 
Sumez >
Er det mig, eller ser det en smule konstrueret ud?

Samme opfattelse her! jeg er ret overbevist om at følgende replik stammer fra ham den tykke tegneserie forhandler i simpsons (kan ikke lige huske hvad han hedder) eller også minder det bare ufatteligt meget om noget han har sagt!

"Tim: My line is so beating the heck out of your stupid line. Fear my pink line. You have no chance. I am the undisputed lord of virtual tennis. [Misses ball] Whoops."

Er det muligt at en dreng på 11 år husker denne replik - jeg tvivler

Er der nogen der kan bekrafte eller modbevise min påstand ?
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/10-03 22:54, rettet 24/10-03 22:55 
Jeg synes også det virker konstrueret. Det virker på en måde bare så oplagt det de skriver.

"Tim: E.T. is unpredictable: You never know when you'll fall into a pit or when a kid is gonna enter your body…I mean use your skin as his own.
Nico: Didn't they bury this game in Mexico or something?"
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
quadquadSkrevet 25/10-03 13:21 
Der kan næsten ikke være nogen tvivl om at det er konstrueret, eller ekstremt modne børn :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig