X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det er flot USA - Idiot Land


Svar
OkottaOkottaSkrevet 22/10-03 13:06 
Idiotien fortsætter hos forældrene.

"The suit filed earlier this week alleges that Grand Theft Auto III inspires and trains players to shoot at vehicles and persons[...]"

Jeg ønsker mig en T-Shirt, påtrykt "I'm a trained killer - I play Grand Theft Auto" - eller noget i den stil.

Idioter
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
75 emne(r).
« < 1 2

Svar
MarcusMarcusSkrevet 23/10-03 13:40, rettet 23/10-03 13:42 
Naiera >
Han har desuden også sagt i et interview, at hovedparten af USA's import kommer fra udlandet.

Ja jeg synes nu den her er den bedste :) Nuclear er en talefejl men det andet er en forkert betydning :)

Iøvrigt er jeg uenig med Rebelhart som mange andre.

Vil mene at grunden nok er de tv kanaler og selvfølgelig regeringen. Bowling for columbine er iøvrigt en interessant film omkring USA :)

Okotta>> Der findes også MANGE idioter i Danmark og så mange andre lande.
MarcKMarcKSkrevet 23/10-03 13:42, rettet 24/10-03 01:01 
Til dRxL:

Jeg havde ellers den opfattelse, at informationene på Wikipedia er af objektiv kvalitet (grundet dets eksistensgrundlag). Det var da også et faktum, jeg citerede. Jeg har ikke udtalt mig om Lyndon LaRouche's politik. Jeg har kun et overfladisk kendskab til ham gennem hans hovedtale til Schiller Instituttets sommerseminar i 1999 (som du bør læse og forundres over).
NaieraNaieraSkrevet 23/10-03 14:51 
Marc Klemp >
was given a early

Denne bid viser bare hvor "kloge" amerikanerne er. De fatter ikke engang deres eget sprog!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 23/10-03 14:53 
Hvorfor synke så lavt som at sidde og finde slåfejl?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
NaieraNaieraSkrevet 23/10-03 14:57, rettet 23/10-03 15:00 
Der er ikke plads til slåfejl på sider som den hvor ovenstående fejl blev fundet. Det er noget lignende at sige "den juletræ", og det ville en folkeskole-elev i 2. klasse jo ikke engang gøre!

Og det er jo ikke fordi jeg behøver sidde og finde den slags, men det er bare typisk for de uintelligente amerikanere. Hvis artiklen så er skrevet af en nordmand, eller noget, så går det nok ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/10-03 15:13, rettet 23/10-03 15:14 
Rebelheart >
Jeg er faktisk blevet *meget* træt af den anti-amerikanske holdning, som flere individer giver udtryk for.

Befrielsen af Irak var et godt initiativ. Folk der siger andet tilhører den yderste venstrefløj. Føj siger jeg bare!

Jeg havde gerne set, at Iran havde fået samme tur og alle andre islamiske/kommunistiske lande, som ikke accepterer de grundlæggende menneskerettigheder. Et land som Nordkorea skulle også sættes på plads!

En kommentar fra en person der tydeligvis, ikke hved noget som helst om verden fungerer...Udtalelser som denne er et eksempel for direkte syg tankekang mener jeg, undskyld mig, men det var da helt til radikale venstre at der var modstand mod krigen?! Selv konservative var i tvivl...For det første er u.s.a det land i HELE verden der har underskrevet MINDST internationale aftaler om blandt andet krig og miljø (eks. kyoto) Så der er du FORKERT på den. usa's accept af menneske rettigheder??? hvordan hænger det sammen med: Guantanamo basen, patent opkøbning af afgrøder fra u-lande, Og krigsførsel uden om de INTERNATIONALE lovgivninger, er det ikke FORKERT ud fra dine holdninger...Jeg er venstre orienteret, men hvis man ikke viste hvad jeg var, ville man stadig ud fra mine udtalelser ikke kunne vide om jeg var højre eller venstre orienteret, jeg holder mig udelukkende til FAKTA! Der er brugt snart en BILLION Doller på "krigen mod terror", En BILLION på krig, den BILLION kunne man have brugt på LANGT mere terror nedsættende formål, eksempelvis laver folk ikke terror for sjov hvad er grunden?!
Den nyeste undersøgelse lavet siger ALT Verden er blevet et FARLIGERE sted efter irak krigen, terror organitationer har fået ny grobund. Og Hvordan er det gået i afghanistan...dårligt.

Luk øjnene eller kig på fakta!!!
soon the world will be one big computer
MarcusMarcusSkrevet 23/10-03 17:07 
Enig med Teki - jeg tvivler nu på det er fordi de alle sammen er uintelligente. Tror ikke der er stor forskel på folk herovre og derovre. De afstammer jo også fra os.
Man kan desuden ikke regne ud for intelligente folk er ud fra stavefejl.
NaieraNaieraSkrevet 23/10-03 18:07 
Det er jo noget af det NEMMESTE at spotte. Hvis man gider læse sine ting igennem bare én gang, burde man spotte fejlen, hvis man altså kan forstå og skrive sproget ordentligt. Det er ikke det samme som at lave en stavefejl i navnet på den her nye slags designerdoping, der har et navn på jeg ved ikke hvor mange bogstaver...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 23/10-03 19:02 
Rebelheart >
Jeg er faktisk blevet *meget* træt af den anti-amerikanske holdning, som flere individer giver udtryk for.

Befrielsen af Irak var et godt initiativ. Folk der siger andet tilhører den yderste venstrefløj. Føj siger jeg bare!

Jeg havde gerne set, at Iran havde fået samme tur og alle andre islamiske/kommunistiske lande, som ikke accepterer de grundlæggende menneskerettigheder. Et land som Nordkorea skulle også sættes på plads!


For det første vil jeg lige sige at jeg ABSOLUT ikke tilhører den yderste højrefløj. Der er kun en ting jeg foragter mere, og det er den yderste venstrefløj! Bare så du nogenlunde kan fornemme mit ståsted.

Magen til Opel Manta/Burger King/Adidas joggingsæt/Buffalo sko/"Men jeg vil alligevel gerne kn**** er sort pige hvis jeg fik muligheden" attitude skal man sku lede længe efter! Jeg undrer mig egentlig ikke over at du ikke nævner Israel, for så længe du holder dem udenfor, tror du ikke at dine synspunkter falder igennem. Du opfører dig på PRÆCIS samme måde som de syge mennesker der i øjeblikket leder "guds eget land". Eneste forskel er at de magter at pakke det(nogenlunde) ind.

Selv om det er temmelig indlysende at jeg synes at du er en idiot, skal du vide at jeg respekterer din holdning. Mangfoldighed og respekt for det enkelte individ er grundstenene i min opdragelse, og der er plads til alle. Selv dig. En anden vigtig ting for mig er ytringsfrihed, og det er derfor at du får sådan en tur. Du er muligvis ikke som jeg har beskrevet, men så må du fandme uddybe dine meninger lidt.

Og så lige til sidst en undskyldning til moderatorerne af dette glimrende forum, da jeg sikkert er gået over stregen mht. regelsættet.
The Gods pause for a moment...
RebelheartRebelheartSkrevet 23/10-03 21:29 
Jeg vil lige starte med at pointere, at jeg ikke tilhører den yderste højrefløj.

Når det så er sagt, så vil jeg også gerne fastslå, at jeg ikke forguder Amerika og amerikanerne. Amerika er IMO et land med mange problemer. Dødsstraffen, den stadig eksisterende diskriminering af negerne og våbenloven, er alle ting, som jeg er modstander af. Arrogancen er heller ikke speciel smart.

Men vi må alle være realistiske og indse, at hvis det ikke havde været for amerikanerne og det faktum, at Amerika er en stormagt, så havde vi enten været en del af et Stortyskland, en Sovjetunion eller blevet et islamisk land.

Fasisme/nasisme, kommunisme og religiøst fundamentalisme er verdens ondskab og skal IMO bekæmpes med alle midler for at vi selv som et frit demokrati, skal kunne bestå.
Jeg så da helst, at man kunne forhandle sig ud af de fleste internationale kriser med almindelig diplomati, men det er bare ikke muligt. At det bedste forsvar er angreb gælder stadigt og i særdeleshed i forbindelse med verdens ondskab.


Nogle her på PlayRight kalder mig idiot og deslignende. Det skal folk have lov til at gøre. Godt nok synes jeg ikke selv, at jeg er idiot, men jeg har forlængst indset og accepteret, at jeg ikke er normal og at mine meninger og holdninger ikke altid er som flertallets.
MarcusMarcusSkrevet 23/10-03 22:13 
Hmm vil sige delen med normal er lidt typisk. Hvem er normale så? Jeg tror alle mener de er specielle og er derfor i virkeligheden meget normale. Men det er jo noget andet :)

Har desværre ikke så meget tid til at give et ordentligt svar på teksten og er lidt for træt. Men måske imorgen :)
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 22:19 
Nogen som så Stargate SG-1 idag? Temaet skulle vist være at børn skal have lov til at være børn, men kunne ligeså godt have været: Vi er ikke enige med jeres kultur, så nu ændre vi den lige som vi vil have det.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HulleHulleSkrevet 23/10-03 22:56 
Rebelheart >
Men vi må alle være realistiske og indse, at hvis det ikke havde været for amerikanerne og det faktum, at Amerika er en stormagt, så havde vi enten været en del af et Stortyskland, en Sovjetunion eller blevet et islamisk land.

USA's deltagelse i 2. verdenskrig burde stå som et sort kapitel. De fleste historikere er enige om at de allierede havde vundet uanset hvad, at USA kom ind i billedet fremskyndede kun processen. Magen til arrogance at være på sidelinien og først gribe ind når det rammer deres jord. Alene Hiroshima and Nagasaki er en næsten lige så stor skændsel som krigen i sig selv, bomber i hovedet på civile i et land som er i gang med at overgive sig, det holder altså bare ikke.

Et lille sidespring..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
The DaneThe DaneSkrevet 23/10-03 23:14 
Det var jo "kun" en base, som blev angrebet (Pearl Habor).

(Amerikansk) Politik i krig er: "Undgå døde soldater - andet end fjendens og "uheldige civile"", og "Bomb først, spørg aldrig", "Lad andre rydde op når vi har taget vores".

Eller er jeg for kynisk her?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcKMarcKSkrevet 24/10-03 01:04, rettet 24/10-03 01:16 
Rebelheart >
Befrielsen af Irak var et godt initiativ. Folk der siger andet tilhører den yderste venstrefløj. Føj siger jeg bare!

Jeg er imod krigen i Irak og vil ikke just kategorisere mig selv som en del af den yderste venstrefløj - snarere tværtimod (omend højre-venstre-skalaen i mine øjne er misvisende).
MarcKMarcKSkrevet 24/10-03 01:07, rettet 24/10-03 01:23 
Naiera >
Og det er jo ikke fordi[,] jeg behøver [at] sidde og finde den slags, men det er bare typisk for de uintelligente amerikanere. Hvis artiklen så er skrevet af en nordmand, eller noget, så går det nok ;)

I dette citat har du glemt et komma og et "at".

Naiera >
Det er jo noget af det NEMMESTE at spotte. Hvis man gider læse sine ting igennem bare én gang, burde man spotte fejlen, hvis man altså kan forstå og skrive sproget ordentligt. Det er ikke det samme som at lave en stavefejl i navnet på den her nye slags designerdoping, der har et navn på jeg ved ikke hvor mange bogstaver...

Det hedder "forstå at".

Der må være grænser for pedanteriet.
RebelheartRebelheartSkrevet 24/10-03 01:56 
Marc Klemp >
Rebelheart >
Befrielsen af Irak var et godt initiativ. Folk der siger andet tilhører den yderste venstrefløj. Føj siger jeg bare!

Jeg er imod krigen i Irak og vil ikke just kategorisere mig selv som en del af den yderste venstrefløj - snarere tværtimod (omend højre-venstre-skalaen i mine øjne er misvisende).

Indrømmet, min udtalelse var lidt overdrevet, men er dog ikke helt ved siden af.

Det jeg ikke fatter er, hvordan det er muligt for folk at være imod en befrielse af det irakiske folk?
Er det ikke et legitimt ønske at prøve at skabe et bedre liv for irakerne?
Hvad med palæstinensernes umenneskelige situation. Skal Israel have lov til at undertrykke dem?
Hvad med ungdommen i Iran, som åbenlyst og med fare for deres eget liv har ytret ønske om at slippe af med det skrækkelige præstestyre. Skal vi heller ikke hjælpe dem?
Skal England ikke have at vide at deres tilstedeværelse i Nordirland er uacceptabel?
Hvad med Nordkorea, Cuba, Kina?

...og jeg kunne desværre blive ved.

Jeg synes, at det er vores menneskelige pligt at hjælpe dem, som ikke kan klare eller forsvare sig selv. Er det en syg og forfærdelig holdning at have?
jaesjaesSkrevet 24/10-03 04:10 
Grænsen mellem at hjælpe, og at gøre tingene værre er hårfin.
Der er utallige eksempler på, at USA´s "hjælp" er mislykkedes, eller er udført på tvivlsomt grundlag.
Det er i den sammenhæng IMO nærmest utilgiveligt, at USA tidligere har fodret Irak med penge og våben, på et tidspunkt hvor det mildest talt ikke var en særlig smart handling.

Der kan siges meget godt om amerikanere, men når det kommer til at "hjælpe" verdens befolkning, er de IMO nogle hyklere, egoister og vendekåber.
No way, at de havde forsøgt at vælte Hussein, hvis det ikke primært havde været for at beskytte deres egne interesser.
Og helt ærligt - at gå i mod et stort flertal i FN...
NaieraNaieraSkrevet 24/10-03 08:49, rettet 24/10-03 09:06 
Marc Klemp >
Der må være grænser for pedanteriet.

Ja, de går nogenlunde imellem hvor jeg retter på amerikaneren, og du retter på det jeg skriver.

Der er selvfølgelig STOR forskel på hvor meget man kan forvente der bliver rettet, når man laver et indlæg til et internetforum, og når man laver en artikel eller lignende, til f.eks. et online leksikon. Hvis jeg skulle rette mine indlæg her, ligesom jeg retter en dansk eller engelsk-stil, kunne jeg sidder her hele dagen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 24/10-03 11:20, rettet 24/10-03 11:21 
Tjah, nu ser vi jo nok også hovedsageligt alle de positive kommentarer fra Irak i fjernsynet. Udover det er en masse civile også blevet slået ihjel. De kunne da ha' infiltreret systemet og snigmyrdet Saddam Hussein i stedet.
Krigen giver jo landet en masse tilbage gang også.

Tror nu godt de kunne være befriet på en anden måde.
Jeg er selv mod krig generelt. Det burde være den absolutte nødløsning.

Befrielsen i sig selv er god, det er krigen ikke.

Det er jo også typisk USA bare at angribe folk for at bruge deres våben til et eller andet. Der skal ikke meget overtalelse til før de går i krig og folket bliver kun oplyst omkring fordelene. De er så nervøse for at blive angrebet af terror og tager derfor alt for hurtige beslutninger.

<EDIT> Dog skal det lige siges jeg ikke har sat mig totalt ind i stoffet men det her er min nuværende holdning og grund.
RJKRJKSkrevet 24/10-03 12:28, rettet 24/10-03 12:33 
Rebelheart >
Jeg synes, at det er vores menneskelige pligt at hjælpe dem, som ikke kan klare eller forsvare sig selv. Er det en syg og forfærdelig holdning at have?

Undskyld mig, men hvis du tror at USA's udenrigspolitik er baseret på at hjælpe de svage, så er du seriøst naiv og fejlinformeret.

Jeg vil tro det er muligt at se på samtlige konflikter/medvirken til konflikter som USA har været involveret i, og så hurtigt finde deres bevæggrunde for at deltage - vel og mærke bevæggrunde som i alle tilfælde handler om USA's egen interesser. I mange konflikter (fx både Afghanistan og Irak) er situationen jo den, at USA selv lægger grunden til problemerne ved at indsætte et styre der skal handle efter deres interesser og supplerer dem med våben, indtil de så viser sig for magtfulde og USA føler sig nødsaget til at gå ind og forsøge at rydde op efter dem selv igen (hvilket ofte ikke resulterer i den store forbedring).

Det er lidt komisk at du nævner situationen omkring Israel og palæstinenserne. For der har du jo ret i, at det er vanvittigt hvad der foregår og at Israel reelt er ude af kontrol. Det komiske er, at vi her har en af de (mange) situationer, hvor USA er på den forkerte side (set ud fra de ting, som du mener vi bør gøre). Vi har en situation, hvor praktisk taget hele verden fordømmer Israels militære handlinger, med absolut god grund. Eneste undtagelse er USA, som har egne interesser i Israel og derfor går imod alt, hvad der er åbenlyst rigtigt.

Og det er jo kernen i USA's udenrigspolitik, grunden til at mange ikke kan lide dem og beviset på, at du er totalt på vildspor.

Jeg er sikker på at de færreste havde haft et seriøst problem med en afsættelse af Saddam Hussein, hvis det var sket på et fælles FN-mandat med alle væsentlige lande bag. Så havde man formentligt sikret sig, at det var sket på en ordentlig måde, hvor tingene også havde en rimelig chance for at blive løst fornuftigt tilsidst. Problemet her er USA's arrogante enegang (at Danmark er med er bare så pinligt, at jeg prøver at fortrænge det), der aldrig fører noget godt med sig og tenderer en parodi på deres egne grundtanker om demokrati og frihed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/10-03 16:39 
Jeg er hundrede procent enig med rjk's ovenstående
kommentar!
Til rebelheart, jeg tror alle vi er enige om at nordkoreas eller forskellige muslimske landes undertrykkelse, skal fordømmes eller gøres noget ved, enighed stopper så ved metoderne der bruges. Sidder man og lytter til dick cheney eller colin powell kan deres ord af om freedom lyde meget smukke, men dykker man lidt ned i stoffet bag aktioner og krigen mod irak ligger kæmpe interreser i blandt andet olie, dick cheney ejer blandt andet et KÆMPE olie firma ved navn "halli burton" bare det at en så højtstående politiker er blandet så dybt ind i industrien, burde værre forkasteligt...kigger man lidt mere seriøst nærmere, falder flere og flere ting desværre fra hinanden blandt andet med nævnte konflikt mellem israel og palæstina, hvor 194 stemte for og 4 imod at israels mur byggeri skulle stoppes, dem der ikke ville stoppe muren var blandt andet u.s.a., et TYDELIGT eksempel på interesser i landet!
Så jeg forstår dig ikke helt rebelheart, det lyder ikke som om at du har undersøgt særligt meget?!
soon the world will be one big computer
RebelheartRebelheartSkrevet 24/10-03 17:12, rettet 24/10-03 17:12 
Uden USA's militære hjælp vil vi aldrig kunne forbedre forholdene i andre lande. Der er vi simpelthen ikke stærke nok militært.

At USA også har nogle suspekte grunde for at gå ind og befrie det irakiske folk, ved vi vel alle, men det ændrer jo ikke på, at det endelige mål bliver nået.
At man ikke bryder sig om USA, er ikke nok til ikke at støtte en befrielse af et land. Så er man bare en stor egoist.

Hvis vi i Iraksagen skulle have ventet på FN, så havde Saddam og hans grusomme styre stadig siddet ved magten i Irak og endnu flere irakere ville have været blevet henrettet.

USA's uforbeholdne støtte til Israel i det palæstinentiske problem er meget kritisabelt, men det skyldes nok de mange indflydelsesrige jøder i USA.
Jeg tror, at vi er nødt til at sende en FN ledet militær styrke derned for at kunne løse problemerne.
Dette havde jeg også helst set var sket i Irak, men arrogante lande som Tyskland og Frankrig umuliggjorde desværre dette.
MarcusMarcusSkrevet 24/10-03 19:45 
Rebelheart >
Uden USA's militære hjælp vil vi aldrig kunne forbedre forholdene i andre lande. Der er vi simpelthen ikke stærke nok militært.

Jo, uden krig.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/10-03 20:33, rettet 24/10-03 20:34 
Rebelheart >
Uden USA's militære hjælp vil vi aldrig kunne forbedre forholdene i andre lande. Der er vi simpelthen ikke stærke nok militært.
At USA også har nogle suspekte grunde for at gå ind og befrie det irakiske folk, ved vi vel alle, men det ændrer jo ikke på, at det endelige mål bliver nået.
At man ikke bryder sig om USA, er ikke nok til ikke at støtte en befrielse af et land. Så er man bare en stor egoist.
Hvis vi i Iraksagen skulle have ventet på FN, så havde Saddam og hans grusomme styre stadig siddet ved magten i Irak og endnu flere irakere ville have været blevet henrettet.

Jeg ville da også have støttet en befrielse, men det kom der ikke. Rebelheart du må nød til at ser på hvordan det reelt går i irak, der er ekstremt uroligt, og spændinger mellem de to irakiske folk bliver mere og mere voldelige, blandet med irakere der tager kurderes boliger tilbage voldeligt!
jeg bliver MEGET overrasket hvis der er fred i irak om 10år,
irakerne er blevet befriet fra et diktatur men kastet ind i en turbulent uvished om deres fremtid. Du lyder ikke som en egoist, du lyder bare som en der ikke har sat dig ind i noget som helst ud over medierne, medierne fortæller ikke alt. Og til sidst Rebelheart INTET KAN LØSES MED BOMBER, jeg bor på nørrebro sammen med masser af indvandrere hvordan tror du at jeg har det når min frisør eller grønthandlers venner eller familie er blevet DRÆBT af DANSKE bomber, godt? NEJ! Rebelheart dig og din venner og familiekreds ved INTET om hvor forfærdeligt krig er, og hvilken vrede det kan vække i folk efter at deres venner, brødre eller forældre er blevet revet i stykker af en bombe!! Denne vrede skaber terror, krig=terror i sidste ende!
soon the world will be one big computer
75 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig