X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

60hz - hvor udbredt er det?


Svar
JmogJmogSkrevet 21/10-03 18:37 
Så har jeg fået mig en cube og en freeloader varer det nok heller ikke længe før jeg har. Mit spørgsmål er om PAL-spillene konsekvent kan tvinges til at køre i 60hz eller om det kun er nogle spil.

Med andre ord: Kan det betale sig at importere US-udgaver af spil der allerede findes i PAL eller får jeg den samme spiloplevelse.

3of19 var forbi forleden med F-Zero og jeg vil for alt i verden ikke gå glip af den samme fartfornemmelse, når jeg selv skal have spillet.

Priser behøver vi ikke diskutere.
tastasSkrevet 21/10-03 18:47 
Det er ikke alle PAL spil som har 60 hz understøttelse.
Så hvis du vil være sikker på 60 hz, skal du anskaffe dig US versionen.

Om du får samme spil oplevelse med PAl spil er nok meget op til den enkelte. Selv synes jeg da at 60 hz er at foretrække, men jeg føler nu heller ikke at jeg går glip af den store oplevelse hvis jeg skal nøjes med almindelig 50 hz.
Jeg er sikker på nogle herinde sværger til 60 hz, men hey, hvad du ikke ved har du heller ikke ondt af.

Hvis du har klaret dig med 50 hz indtil nu, tror jeg såmænd heller ikke du vil føle dig snydt over, at måske ikke alle dine spil kører i 60 hz.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 21/10-03 20:20 
tas >
men hey, hvad du ikke ved har du heller ikke ondt af.

Nej, man kan jo bare lade være med at acceptere at PES eksisterer, og blive ved med at spille FIFA...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 21/10-03 20:39, rettet 21/10-03 20:41 
Jeg kan godt se, at den måske ikke er helt så rammende.

Pointen var, at mange spil er fint spilbart selvom man ikke ved hvad man gå glip af.

Jeg fandt PAL Ikaruga ganske glimrende, selvom jeg ikke havde 60 hz option.
Jeg må stå meget tvivlende overfor, om en US udgave have påført mig en langt bedre oplevelse - lad os kalde det 10%, end det jeg fik med PAL udgivelsen.

Selv går jeg kun efter US udgivelserne hvis de udkommer nævneværdigt før PAL udgivelserne.
Jeg skal da indrømme, at mit F-Zero går pænt stærkt, og kunne da godt tænke mig at se det i PAL, for finde ud af, om der er en mærkbar forskel i fart oplevelsen og derfor selve spil oplevelsen.

Men derfor syntes jeg nu stadigt, at det er begrænset ved en lang række titler hvor stor forskel 50->60 er. Og hvis de er ude i PAL land, skal der da være en god portion forskel, for at jeg (Og jeg tror da at et par stykker har det sådan), gider at gå igennem "import bøvlet" for at få det samme spil.

Nu har man dog også heldigvis i en del titler mulighed for at skifte til 60 hz ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 21/10-03 20:51, rettet 21/10-03 20:51 
Der er overhovede ikke noget bøvl ved at købe import i dag. Køb fra de rigtige butikker, og den eneste forskel fra Coolshop vil være forsendelsestiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 21/10-03 22:06 
Man kan nok roligt satse på, at F-Zero GX som Sega-udviklet spil understøtter 60Hz i PAL.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 22/10-03 00:23 
Import synes jeg ikke er noget problem. De fleste af de PAL-spil jeg køber er alligevel imports fra England.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig