X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Søger desperat hjælp til Windows


Svar
MadsMadsSkrevet 20/10-03 19:35 
Jeg har lavet en kæmpe brøler.

Jeg skulle samle en masse billeder ind fra forskellige computere via et netværk. Da det var gjort uploadede jeg dem på en server, det gik fint. Nu var det så at jeg skulle have taget et print screen af billederne og printet dem ud, da vi skulle bruge "billede-navnene"(varenumre) til at opdatere dem i et helt andet program, så man kan se de er på nettet.

I stedet kom jeg til at lægge dem direkte over i vores back-up mappe, med 4500 andre billeder. Og det var kun de 529 jeg skulle bruge til at opdatere. Det syntes nu umuligt at skulle finde de 529 billeder blandt de andre, og jeg kan ikke sortere dem efter dato, da alle billederne jeg samlede ind blev lavet på forskellige datoer stort set.

Er der noget jeg kan gøre for at finde de 529 billeder et sted?

Please hjælp :'(
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
jaesjaesSkrevet 20/10-03 21:04 
Hvis du vælger at arrangere den mappe de ligger i efter "modified" (kan ikke huske hvad det hedder i Win DK), så burde Windows sortere efter hvornår der er sket ændringer i mappen.
Hvis der ikke er kommet nye back up filer til, burde de sidste 529 billeder, være dem du leder efter.
GatmanGatmanSkrevet 20/10-03 21:33 
Det hedder vel "Ændret" og jeg er ret sikker på det er dét, Teki mener med "dato".
Desuden skulle jeg da mene, at man kun kan se hvornår der sidst er sket ændringer i filerne og ikke i directory listings?

Teki: Det er blot et skud bygget på de oplysninger du har givet - Jeg ved, der findes software til at sammeligne directory listings; kunne et sådant program ikke hjælpe? Eller er filerne hentet fra så mange forskellige mapper, at det blot ville være endnu mere besværligt end at opsnuse filerne manuelt?
KoludaKoludaSkrevet 20/10-03 21:58, rettet 20/10-03 21:58 
Jeg er enig med JAES, højre klik og vælg at sortere filerne efter hvornår de sidste gang er "ændret" , så skulle de sidste billeder stå sidst.

Ellers hvis de står usorteret burde de sidste billeder også stå sidst.

Sådan virker Windows jo :/

Ellers hvad siger vores egen PC MAND KTC til det ? ;)
MadsMadsSkrevet 20/10-03 21:59, rettet 20/10-03 21:59 
Til Gatman:

Filerne blev hentet fra ca. 8-10 forskellige mapper på 4-5 andre computere.

Jeg kender ikke til et sådant program, er det noget du vil forklare lidt mere om?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MadsMadsSkrevet 20/10-03 22:01 
Koluda >
Jeg er enig med JAES, højre klik og vælg at sortere filerne efter hvornår de sidste gang er "ændret" , så skulle de sidste billeder stå sidst.

Jeg siger netop at jeg ikke kan bruge denne feature til noget, da der ligger masser af billeder på samme dato som er opdateret. - Og de billeder jeg skal bruge er spredt ud over flere måneder...
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
GatmanGatmanSkrevet 20/10-03 22:34 
Teki >
Jeg kender ikke til et sådant program, er det noget du vil forklare lidt mere om?

Jeg har desværre (eller det er vel i dette tilfælde egentlig "heldigvis") aldrig haft brug for et sådant program, så jeg kan ikke foreslå nogen.
Hvordan overførte du filerne fra computer til computer? Via FTP? Hvis det er tilfældet, så findes der jo en "compare folders"-funktion i de fleste FTP-klienter.
Ellers er mit bedste bud, at du sætter dig ned og søger efter et brugbart program på Google. I værste fald kan det selvfølgelig betyde, at du bruger mere tid på at finde en softwarebaseret løsning i stedet for at løse problemet manuelt. ;)
jaesjaesSkrevet 20/10-03 23:02, rettet 20/10-03 23:05 
Har lige testet, og modified/ændret virker altså...til dels...

Jeg downloadede 5 tilfældige billeder til en ny mappe, og de blev sorteret i den rækkefølge, som jeg downloadede dem i.
Men det er fordi, at når man downloader filer registrerer Windows dem som ændret.

Det var lidt det samme, der var pointen i dit tilfælde.
Hvis du har uploadet 529 filer til en mappe, kan du måske være heldig at Windows registrerer dem som ændret, og de vil ligge pænt og nydeligt i starten eller slutningen af mappen, alt efter sorteringen.

Men det lyder lidt til at du har prøvet, og så er det selvfølgelig lige meget :)
MadsMadsSkrevet 20/10-03 23:07 
Gatman >
Hvordan overførte du filerne fra computer til computer? Via FTP? Hvis det er tilfældet, så findes der jo en "compare folders"-funktion i de fleste FTP-klienter.

Nej det var via lokalt netværk, desværre ;/
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MadsMadsSkrevet 20/10-03 23:10 
jaes >
Har lige testet, og modified/ændret virker altså...til dels...

Jeg downloadede 5 tilfældige billeder til en ny mappe, og de blev sorteret i den rækkefølge, som jeg downloadede dem i.
Men det er fordi, at når man downloader filer registrerer Windows dem som ændret.

Det var lidt det samme, der var pointen i dit tilfælde.
Hvis du har uploadet 529 filer til en mappe, kan du måske være heldig at Windows registrerer dem som ændret, og de vil ligge pænt og nydeligt i starten eller slutningen af mappen, alt efter sorteringen.

Men det lyder lidt til at du har prøvet, og så er det selvfølgelig lige meget :)

Hehe..

1. Jeg har prøvet det :)

2. Det er nogle billeder der er blevet bearbejdet på en anden computer, som jeg bare har hentet over på min PC for at uploade dem allesammen til en ekstern server.

Jeg kender alt til "ændret" funktionen, derfor (troede jeg) gjorde jeg det klart fra første indlæg at det ikke hjalp.

3. Jeg har prøvet det ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
jaesjaesSkrevet 20/10-03 23:24, rettet 20/10-03 23:33 
1. Ok.

2. Så ok da.

3. Oki doki.

4. Prøv Gatmans forslag :)

EDIT: Læste ikke Gatmans indlæg godt nok.
Et program der sammenligner mapper, får du selvfølgelig ikke noget ud af, nu da du har flyttet filerne og ikke bare kopieret dem, men der findes andre programmer, der kan sammenligne billeder. Men så skal der svjv være kendetegn ved de 529 filer, i metaoplysningerne.
WonderboyWonderboySkrevet 16/02-19 23:16 
Hejsa har en bærbar pc jeg ikke har brugt længe sså kan ikke huske password til at åbne den op igen, plejer ellers at bruge det samme password til det så kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan åbne den.
Og har har fået ny email siden da hvad gør man så uden at jeg sletter alt hvad der ligger på den?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 17/02-19 11:40 
Hiv harddisken ud. Slut den til en anden maskine via et sata/usb-kit kabel (koster 100kr) og overflyt dine data. Derefter reinstaller den.
SephSephSkrevet 17/02-19 15:45 
Hvis det er en lokal konto, kan man fjerne kodeordet med chntpw gennem Kali Linux fra en USB-stick.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig