X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vil jeg ku' li' FF VII ?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 20/10-03 15:43, rettet 20/10-03 15:45 
Jeg snuppede FF VII i Læsehesten i dag, til 200,-

Har villet spille spillet, lige siden Edge havde en længere artikel om det, for et par måneder tilbage, hvor de skrev om hvor engageret man blev i personerne, og hvor store følelser spillet frembragte i spilleren.

Mit problem er vel egentligt bare, at jeg ikke spiller hulens mange RPG'ere, og aldrig rigtigt har interesseret mig for dem; Har spillet FF VIII for tid tilbage, og det syntes jeg var vældig godt - blev dog aldrig færdig med det.

Så - vil FF VII være noget for mig, tror I?

EDIT : Og en anden ting - virker FF VII overhovedet på en PS2 !? :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 20/10-03 15:51 
Om det virker på en PS2 ? Sæt det i og find ud af det :)

FFVII er som pizza. Alle kan lide det. Og dem der siger andet, gør det bare for at være på tværs.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 20/10-03 15:53 
Jeg tror ikke nogen herinde tør gætte på, hvad Okotta kan li' og ikke li' ;)

Men jeg vil mene: Hvis man synes om (japanske) RPG'er og ikke synes om FFVII, er der et eller andet galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StriferStriferSkrevet 20/10-03 15:54 
Jeg kunne ikke lide det (selvom jeg er til RPG) - så jeg solgte det.
XBL Gamertag: ZeNtiX
OkottaOkottaSkrevet 20/10-03 15:55 
Dark-Light >
Om det virker på en PS2 ? Sæt det i og find ud af det :)

Det er stadig i folie, så hvis det ikke virker, så kan jeg jo gå ned og bytte det :-)

Fortæl mig lige, om FF VII kan køre på en PS2 :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 20/10-03 16:23 
Hvis du kan lide FF VIII, og ikke har noget i mod at grafikken er lidt mere manga-agtig, så kan du helt sikkert lide det.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/10-03 16:24 
Det er jeg næsten 100% sikker på det kan - Hvis ikke så køber jeg spillet af dig ;-)

Desuden er det sandt, hvad Dark-Light siger. Man skal være meget på tværs for at hade FFVII.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PalsgaardPalsgaardSkrevet 20/10-03 16:53, rettet 20/10-03 16:54 
DET KAN AFSPILLES PÅ EN PS2!!!

jeg har selv købt det i læseheste(også i aalborg okotta!) og der er ikke nogle problemer overhovedet!!!

Hvis du synes om FVIII tror jeg du vil elske FVII, jeg synes i hvert fald det er flere længder bedre! men som RJK siger er det måske lidt farligt at gætte på dine vegne Okotta ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JmogJmogSkrevet 20/10-03 16:53 
Er der overhovedet nogen PS1-spil der ikke virker på PS2?
RJKRJKSkrevet 20/10-03 16:58 
Ja. Men det er relativt få.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 20/10-03 18:25, rettet 20/10-03 18:26 
Det kræver tålmodighed, specielt med hensyn til de lange kampe og hvis man ikke gider læse en masse dialoger vil det også være et problem.

Strifer>> Der kræves tålmodighed, måske derfor?

Kan selv godt li' spillet :)
tastasSkrevet 20/10-03 18:50, rettet 20/10-03 18:52 
Jeg blev i sin tid fanget ganske grundigt af det.
Og det var et tidspunkt hvor der stod Diablo og Quake (begge eteren) på menuen.

Om du kan lide det vil jeg ikke udtale mig om, men det er et glimrende spil. Så godt, at jeg selv midt i al Zelda og Metroid Prime tiden fandt det frem igen og spillede det på PC'en ;)

Selvfølgelig har tidens tand taget en bid, men det stadig et super godt spil. Og ærlig talt, hvis du har købt det, burde du ikke en gang ofre tiden på at lave sådan et indlæg, prop det da i, og find ud af det ;p

Dog skal det siges, at det er stort spil, og kan på nogle punkter virker lidt langtrukkent, så lidt stædighed og tålmodighed skal man have, men så er spillet også det værd.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 20/10-03 19:15 
Alle kan li' FFVII -ellers hører De ikke til på denne jord.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 20/10-03 19:20 
Og hvis man ikke lige kan vænne sig til japanske RPGs med FF7, er Chrono Trigger et godt sted at starte. Så kan man vende tilbage til FF bagefter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 20/10-03 19:31 
Nu har jeg spillet lidt FF VII, og jeg synes det virker godt - det er ret charmerende og rørende synes jeg; Håber det fortsætter med at være sådan.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/10-03 19:33 
Hvis du synes, det er rørende nu - Så bare vent ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 20:03, rettet 20/10-03 20:03 
:D

Starten kan være rimeligt overvældende, hvis man ikke før har spillet den salgs spil, men det bliver kun bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 20/10-03 20:15 
Jeg har nu aldrig rigtig brudt mig om FF, generelt, fik engang et som 10 årig og fatted det ikke, og har siden ikk turde røre spillet.
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 20/10-03 20:44 
10 år? Så har dit engelsk nok heller ikke været på et niveau, hvor du kunne får særlig meget ud af spillet. Giv det en chance til, nu hvor du kan fatte historien!
元気ですか。
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/10-03 20:47 
Ja, det er virkelig et fedt spil... Det er ved at være lang tid siden jeg spillede det, og jeg nåede desværre aldrig at gennemføre det. Men nu hvor jeg har gennemført både VIII og X, er det vist tid til at tage det op igen :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/10-03 21:02, rettet 20/10-03 21:14 
OuroborosSlayer >
10 år? Så har dit engelsk nok heller ikke været på et niveau, hvor du kunne får særlig meget ud af spillet. Giv det en chance til, nu hvor du kan fatte historien!

Sjov nok, er det ikke altid bare det Engelske der har betydning. Specielt FFVII "kaster rundt" med meget interessante temaer...Eller måske overfortolker jeg, igen!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The DaneThe DaneSkrevet 20/10-03 22:01 
Vil nu heller ikke mene at sproget har den store betydning* . Hvis det er kan man jo altid få hjælp til det værste. Det er mere om man kan finde ud af at styre spillet, og om det er sjovt i den alder. (Små) Børn kan hurtigt finde ud af hvad de forskellige ting gør - så længe interessen holder - og gør de ikke behøves det ikke være kedeligt af den grund.

Jeg vil mene at spillene kan være værre for os, da vi kan (risikere at) se på svaghederne i spillet istedet for at more os over det.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 20/10-03 22:09 
Jeg vil nu mene, at sproget har en overordentlig stor betydning, da GRUNDEN til, at jeg synes FFVII er et enormt godt spil er historien. Når man ikke har haft engelsk i folkeskolen i mere end ca. et år, er det noget begrænset hvad man kan få ud af handlingen, som trods alt fylder omtrent 600 mauskriptsider...
元気ですか。
The DaneThe DaneSkrevet 20/10-03 22:13 
Ja, når man vil forstå det og det har en videre betydning for én selv for at interessere sig for spillet.
Men der er en forskel på hvad man fokusere på i hvilken alder (også som person, men det er lidt en anden sag). Da en på som eks. 10 muligvis ikke fokusere på spillets historie, men muligvis kampene eller bare det der foregår i spillet - og nu lå udgangspunktet for indlægget jo i, at det handlede om én på 10 eller bare omkring den alder.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SideshowSideshowSkrevet 20/10-03 23:08 
Final Fantasy VII er det bedste rpg spil i verden. Sådan er det bare. Det er også suverænt, hvis det er første gang man skaber bekendtskab med et rpg spil. Man bliver meget hurtigt fangede af det. Alle i min omgangskreds som har spillet det er vilde med det. (Og det er ikke fordi min omgangskreds er lille }8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 21/10-03 01:02 
Sideshow >
Final Fantasy VII er det bedste rpg spil i verden. Sådan er det bare. Det er også suverænt, hvis det er første gang man skaber bekendtskab med et rpg spil.

Du tror ikke det er FORDI det er det første du spillede, du tr..mener det er det bedste? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 21/10-03 07:48 
Tror der er flere der er enig med Sideshow :)
Hmm vil også umiddelbart tro at det er mit yndlings..prøvede engang III en del men synes ikke det var specielt fedt igen.
SideshowSideshowSkrevet 21/10-03 08:36 
Sumez >
Du tror ikke det er FORDI det er det første du spillede, du tr..mener det er det bedste? ;)

He he. Jo, naturligvis.

Hvordan i alverden kunne du mon gætte det...(?) >8)<
>>There's only Juan Pablo Angel<<
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 21/10-03 09:56, rettet 21/10-03 11:57 
The Dane >
Ja, når man vil forstå det og det har en videre betydning for én selv for at interessere sig for spillet.
Men der er en forskel på hvad man fokusere på i hvilken alder (også som person, men det er lidt en anden sag). Da en på som eks. 10 muligvis ikke fokusere på spillets historie, men muligvis kampene eller bare det der foregår i spillet - og nu lå udgangspunktet for indlægget jo i, at det handlede om én på 10 eller bare omkring den alder.

Ja, og diskussionen er vist kommet lidt ind på et sidespor, da jeg i mit første indlæg blot ville pointere, at SaturinoX burde give FF en chance til. Så meget er vi vel enige om? (At Tolkien interesserede mig mere end Tekken, da jeg var 10 år, er en helt anden sag ;) )
元気ですか。
PapandPapandSkrevet 21/10-03 11:06, rettet 21/10-03 11:08 
Verdens bedste RPG?! Hvis man, som jeg, ikke er meget for japanske rollespil, er det langt fra verden bedste RPG. Jeg må dog blankt indrømme, at selvom japansk rollespil ikke lige er mig, blev jeg positivt overrasket over FFVII og spillede det næsten til ende. To gange endda :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig