X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Videospils-film


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 19/10-03 15:49, rettet 20/10-03 00:05 
I disse dage, eller rettere, i de seneste par år, er der kommet en forfærdelig masse film-licencer ind på spilmarkedet, som nærmest bliver overrendt med (mere eller mindre) spilbare versioner af film.

Men nogle gange går det også den anden vej, nyere titler som Tomb Raider, Resident Evil og Final Fantasy kan her nævnes.

Nedenfor er en liste med alle de "spil > fi... Se hele indlægget
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/10-03 23:43 
Exsistenz er faktisk ret god. Den gav mig helt lyst til at kigge på lidt Conenberg film (jeg havde hidtil lidt overset manden). Han stod jo også bag Filmatiseringen af William S. Burroughs' "Naked Lunch".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MIKA-LMIKA-LSkrevet 19/10-03 23:44 
RJK >
Der er jo utallige af eksempler med spil og spillekonsoller i film.

Så må jo jo hellere begynde at tælle - din Final Fantasy er blevet tilføjet ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 19/10-03 23:47, rettet 19/10-03 23:49 
Jeg kan huske at der et sted på nettet er en liste over arcadespil i biograffilm og alene den er på flere hundrede titler. Så det bliver en MEGET stor opgave...

Jeg kan forresten ikke huske, at der skulle være en NES i Terminator 2. Tilgengæld er der jo et væld af arcademaskiner - ikke mindst en Afterburner Sitdown :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 19/10-03 23:52 
Det er nemlig rigtigt.

Selv den slettede Donnie Darko scene med Out Run er på den liste, hehe :)

Arcade i film
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MIKA-LMIKA-LSkrevet 19/10-03 23:56 
Fra listen:

Terminator 2: Judgement Day

John is playing the arcade After Burner while the T-1000 hunts him.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 20/10-03 00:00 
Skulle det være for at forsvare, hvorfor den er på "NES-listen" eller hvad...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 20/10-03 00:04 
Doh!
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
MadsMadsSkrevet 20/10-03 00:05 
Er det bare mig der ikke kan huske arcade-maskiner fra dumb-dumb matriarkat-filmen America 3000?

Er det hvor de finder nogle ruiner af gamle bygninger? - Svjh finder de bare et gammelt militæranlæg, men det er længe siden og jeg gider ikke til at finde videobåndet der ligger i den usorterede bunke ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
The BruceThe BruceSkrevet 20/10-03 00:08 
MIKA-L >

Salamander (aka Life Force)



Genius- er Life Force lavet som film?! Jeg voldspillede det spil på den goe' gamle NES! Det er ét af de spil, jeg har gennemført flest gange!

Er der nogen, der har set filmen?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
DarklynoonDarklynoonSkrevet 20/10-03 08:49 
næppe nogen betydning for listen

men i et afsnit af drew carry havde han en saturn, og i black mask med jet li, satte han en bundnet kvinde til at spille saturn, dog mens hun sad alene og bundet til stolen fik hun spillet 3 forskellige spil(hvordan det end kunne lade sig gøre at hun skiffede dem ud).
Mortal Kombat the mother of all fighting games
MarcusMarcusSkrevet 20/10-03 09:35 
The Bruce >
MIKA-L >

Salamander (aka Life Force)



Genius- er Life Force lavet som film?! Jeg voldspillede det spil på den goe' gamle NES! Det er ét af de spil, jeg har gennemført flest gange!

Er der nogen, der har set filmen?!



Ja det var mig der nævnte den, har set den til salg på ebay et par gange. Den hedder Salamander. Men har som sagt ikke set den. Den er forholdvis billig derinde hvis du er interesseret. Kan dog ikke finde den til salg derinde lige nu.
SumezSumezSkrevet 20/10-03 12:34 
dpl >
Sumez: hmmm hvad er det for nogen FF film du snakker om. Jeg kunne kun finde en mere FF film da jeg tjekket animenfo.
Så her er en FF anime mere: Final Fantasy: Legend of the Crystals

Øh? Nu modsiger du dig selv. Det var jo netop den jeg snakkede om. Der var så kun én, det var mig der rodede i den.

Born2Play >
Jeg kan huske en PSX i Enemy of the State (De spillede et af Jet Moto titlerne)

Nu har jeg ikke set den film, men var der ikke noget om at en form for PC Engine spiller en større rolle i den film?

Jeg husker desuden en af de der klamme kiosk-litteratur-turned-movie dramafilm om et par der er blevet skilt og en OND OND far, der gør alt for at få sin søn tilbage, hvor han giver sønnen en SNES med SMW i fødselsdagsgave, hvilket er hans største ønske :)
Og hvad var det for en, vist nok heller ikke vildt fed, film jeg så en gang hvor der var noget med en mor-til-leje som var rigtig sej fordi hun sad og spillede Sonic med børnene? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 12:46 
Sumez >
Nu har jeg ikke set den film, men var der ikke noget om at en form for PC Engine spiller en større rolle i den film?

TurboExpress'en bruges som en videoafspiller. En eller anden person i filmen stikker en eller anden form for flashram i den med noget video på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 20/10-03 13:46 
Sumez >
Øh? Nu modsiger du dig selv. Det var jo netop den jeg snakkede om. Der var så kun én, det var mig der rodede i den.

Jamen det var bare fordi du sagde der var 2. Så blev jeg lidt confused over det. Men så er der lavet 2 FF film (spirit within og Legend of the Crystals) også er der lavet 2 serie (unlimited og den nye Advert children). Så nu skulle alt med FF film være på plads ik?
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 20/10-03 13:54 
Advent Children er bare en enkelt DVD udgivelse, ikke en serie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 20/10-03 14:04, rettet 20/10-03 14:06 
Jamen så er den jo vel ligesom Legend of the Crystals?? Som er en mini serie på 4 afsnit.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
GreaseballGreaseballSkrevet 20/10-03 19:24 
I MIB2 dukker der et PS joypad op da deres bil forvandles.
Charlies Angels 2 er der en del spil hentydninger, GTA:VC, HALO(tror dog ikke det med vijle) og der var hvis en til men den kan jeg ikke lige pt huske.
T.REXT.REXSkrevet 20/10-03 20:21 
Spillet "The Italien Job" er da også kommet som film, tv-serien "Alias" kommer også som spil og Marvel´s f.eks. Hulk, Spider-man X-Men osv. Måske kommer "Daredevil" også har jeg hørt.
One PS2 to rule them all
MadsMadsSkrevet 20/10-03 20:23 
Alt det du nævner er spil bygget over film.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-03 02:31, rettet 28/10-03 02:35 
MIKA-L >
FIlmene skal have deres oprindelse i et spil, og ikke anime. Men er der lavet en anime-film udfra et spil tæller den også med.

Der er lavet en hel del fighter-spil > anime. Selv ligger jeg inde med:

Fatal Fury: Legend of the Hungry Wolf (1992) - middelmådig.
Fatal Fury 2: The New Battle (1993) (TV) - rigtig god!
Fatal Fury: The Motion Picture (1994) (USA) - udmærket.
Samurai Spirits (1994) - ekstremt dårlig.
Battle Arena Toshinden (1998) - helt fin.
Panzer Dragoon (1998) - ringe 35 minutters CG-showoff.

Ikke set:

Voltage Fighter Gowgaizer (1998...mener jeg)

Så mangler vi bare en King of Fighters og The Last Blade-anime, der rykker for hårdt.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/07-04 17:27, rettet 19/07-04 17:32 
Udgivet for ikke så længe siden under Universals Asian Vision-mærke er http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050582216486]Resurrection Of The Little Match Girl[/LINK]" target="">Resurrection Of The Little Match Girl, som er baseret på spilmediet generelt og - hold fast - H.C. Andersens "Pigen med Svovlstikkerne". Jeg vil mene, den er et must for computerspilentusiaster. Den har efter sigende været under produktion i fire år, og det kan ses, men den virker en smule usammenhængende i historien. Alligevel har den en egen charme og humor, og kan vel nærmest betragtes som en parodi på film som The Matrix. Mit smilebånd blev i hvert fald godt overbelastet undervejs.

ROTLMG gør det ret godt på effektsiden, hvor enkelte scener besidder en CGI-slagkraft a la den koreanske film http://www.axelmusic.dk/productDetails/8809030247018]Volcano High[/LINK]" target="">Volcano High. På trods af begge films kaotiske rod, indeholder de nogle vanvittige originale påfund (CGI-mæssigt), som jeg stadig ikke har oplevet i HK og JP-film.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Zzap!Zzap!Skrevet 19/07-04 21:29 
Film hvori spil har en stor rolle:
Cloak & Dagger
Lawnmover Man
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 19/07-04 21:31, rettet 19/07-04 21:41 
Jeg har for nyligt erhvervet mig anime-serien baseret på Ys-spillene. Den er på alle mulige måder en uinteressant kliché-anime. Men hvis man har spillet spillene, er den sjov at se, da den følger spillene MEGET nøje. Der er de samme monstre i de samme områder, verdenskortet er helt magen til, arkitekturen i de forskellige dungeons er temmelig meget det samme, Adol får det samme udstyr og andre ting, og historien og figurerne er præcis som i spillet. Oveni hatten er der så selvfølgelig tilsat meget mere historie, der kun stemmer overens med det eksisterende spil (Ys 1+2), og gør spillet mere sammenhængende, hvor de fleste af den slags produktioner har det med at ændre på historien. Det er med andre ord et perfekt eksempel på hvordan en anime baseret på et spil skal være. Hvis så bare historien havde været lidt bedre til at begynde med...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 23/10-04 09:04 
Har netop set DONNIE DARKO: DIRECTOR´s CUT.

Her er der nu indflettet en scene fra en spillehal, hvor Donnie spiller OUT RUN. M.A.C.H. 3 ses kort.

På DVD 2 er spillehalsscenen endnu længere. Den røde Ferrari i OUT RUN skal åbenbart ses som et profetisk hint til hvad der sker sidst i filmen.

--Michael
OmenOmenSkrevet 23/10-04 10:31 
Til kommende bør du vel også tilføje: Doom ?
Vote Ficus!
RuneSPRuneSPSkrevet 23/10-04 11:19 
What about Chronicles of Riddick... eller hmm.. nej det var nok omvendt... eller noget... nej glem det :)
OmenOmenSkrevet 23/10-04 11:37 
Film hvori spil har en stor rolle:
Tron (!)
Vote Ficus!
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig