X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Marskandiser?


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 19/10-03 10:15 
Ja, kort - hvad er definitionen ved "Merchandise"? Plakater, tøj, etc. i den stil eller hvad? (og hører de specielle DVDer med her?).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 19/10-03 13:13, rettet 20/10-03 07:57 
-Slå det op-

Vil nok sige det er alle fan varer relateret til et eller andet fx. et band, en skuespiller eller et firma.

<Tilføjelse>
Relatereret til herinde er det nok til et spilfirma eller et spil. En form for varer til fans. Men ikke af fans.
The DaneThe DaneSkrevet 19/10-03 13:36 
Nu mente jeg hvad var definitionen i relation til herinde, og hvad man kunne have med i samlingen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MIKA-LMIKA-LSkrevet 19/10-03 13:46 
Definitionen er rimelig fri, men kan (som de fleste spørgsmål til/om systemet) findes i en FAQ.

Merchandise?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RitesRitesSkrevet 19/10-03 15:03 
Alt hvad der kan tolkes for en form for reklame, ville jeg mene.
» a winner is you «
The DaneThe DaneSkrevet 19/10-03 17:03 
MIKA-L >
Definitionen er rimelig fri, men kan (som de fleste spørgsmål til/om systemet) findes i en FAQ.

Nu ligger spørgsmålet jo så til grund i den faq ;), så det var ikke til videre hjælp.
Men jeg vil gå ud fra, at det er ting som tøj, plakater, udstyr, dukker som har direkte relation til et spil - eks. Viewtiful Joe huen, eller en Black&White plakat.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MIKA-LMIKA-LSkrevet 19/10-03 17:05 
The Dane >
[snip] som har direkte relation til et spil - eks. Viewtiful Joe huen, eller en Black&White plakat.

Nemlig. Stort set alt med et logo skulle gå igennem, men som sagt, definitionen er ret bred og begrænses næsten kun af ens egen dovenskab.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
la0sla0sSkrevet 19/10-03 17:07, rettet 19/10-03 17:11 
Merchandise må vel være offspin produkter baseret på et (i for målgruppen) veletableret mærke/brand. Hvor selve brand'et også transcenderer det oprindelige produkt.

Eksempelvis er brandet Britney Spears langt mere end blot "kunsterinden" selv. Herfra udspringer så andre produkter i selve brandets navn.

EDIT: i praksis herinde, må det være et givent produkt der er forbundet med et spil/konsol/konsoltilbehør. Og forbindelsen skal her være af original art og ikke som bootleg.

Dette vil jeg mene er den korrekte definition.

EDIT2: nu har jeg ikk læst faq'en så jeg spiller sikkert smart på noget der allerede er sagt... :)
Hvad sker der?
The DaneThe DaneSkrevet 19/10-03 22:56 
Mmmh, så kan man vel ikke tage et maleri med som man selv har malet? :D (lavede et i gymnasiet over Planescape: Torment forsiden).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 19/10-03 22:57 
Selvfølgelig ikke... Jeg har printet noget Gabe-art ud han lavede fordi han mente at KOF 2001 var nice, skal det så også med? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The DaneThe DaneSkrevet 19/10-03 23:10 
At printe noget ud man har fundet er én ting - et maleri man selv har produceret er en anden. Jeg siger ikke det skal med, men der er ikke noget at sammenligne med på det punkt. (;)).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 00:13 
Jeg kan så tegne 200 tegninger af Cloud fra FFVII, og så skal det også med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The DaneThe DaneSkrevet 20/10-03 00:20 
Du læser vist kun de dele af indlæggene som du selv vil.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 00:26 
Nej.

Noget man selv laver skal ikke med. Punktum finale. Det gør ingen forskel om det er et stort vægmaleri bygget over Planescape Torment, eller en krusedulle med Cloud fra FFVII.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 20/10-03 01:51 
The Dane du har vist misforstået alt og så det hele. Merchandise handler jo ikke om at lave det selv. Det handler om et sideprodukt som er produceret (med licens) med selve brandets navn som det bærende.

og så vi ljeg iøvrigt ikke komme ind på ideen i at male billeder på spil. Det hedder fanart, og der bør lægges stor vægt på FAN. ;)

plus (ja) en lille smilie til sidst, så det ikke virker for skarpt
Hvad sker der?
The DaneThe DaneSkrevet 20/10-03 03:25 
Da det åbenbart skal skæres ud i pap at det var en vittighed - selvom der var en :D i indlægget vil jeg gøre det her (hvilket indebære grunden til jeg skrev at der kun blev læst enkelte dele af indlæggene).

"Mmmh, så kan man vel ikke tage et maleri med som man selv har malet? :D (lavede et i gymnasiet over Planescape: Torment forsiden)."

Se (:D) efter '?' Teksten i parantes er en videreforklaring på selve det let vittige indlæg om hvorfor jeg nævner det.
At folk flere indlæg efter stadig tror det var ment i fulde alvor (delvist var det vel) gør mig lidt bekymret for hvordan indlæg læses og for videre svar.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
la0sla0sSkrevet 20/10-03 07:28 
Hvad kan jeg sige? Det var sent.
Jeg håber så i øvrigt ikke at det passer, at du har malet sådan et billede. :D
Hvad sker der?
MarcusMarcusSkrevet 20/10-03 07:47 
The Dane>> Playright folket har mangel på humor, har jeg undersøgt tidligere....
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 08:37 
The Dane >
Se (:D) efter '?

Prøv ;) næste gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 20/10-03 08:42 
Bare et opsumerende spøgsmål:

Er Merchandise officielle, fysiske sideprodukter af et "hovedprodukt"?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
la0sla0sSkrevet 20/10-03 09:28 
Det vil jeg ikke mene udpræget, du kan jo fremtænke et eksempel hvor du på nettet køber en eller anden ting der kun fungerer virtuelt og som henviser til det oprindelige produkt.
Omvendt kan en TV tegneserie baseret på et spil, ikke være merchandise, da produktet på sin vis kan stå selv uden det oprindelige hovedprodukt. Der er selvfølgelig eksempler på offspin spil/serier som i så høj grad hænger sig på det oprindelige hovedprodukt, at de ikke kan stå selv og hvorfor de i hvert fald tenderer til merchandise.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 20/10-03 09:28, rettet 20/10-03 09:32 
Mysterious >
The Dane>> Playright folket har mangel på humor, har jeg undersøgt tidligere....

Hahahaha.. hvorfor laver i ikk en tudeklub?


EDIT: :)
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig