X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Misbrug af profil


Svar
quadquadSkrevet 14/03-03 13:38 
Efter en af mine venner spurgte mig idag om hvad der var blevet af konsolforum.dk, og jeg velvidene at han aldrig har haft en bruger derinde blev jeg lidt mistænksom :)

Jeg fandt ud af på dkf der var nogle som brugte min profil (misbrugte i nogle ting) Og lige i starten tænkte jeg heller ikke videre over det da jeg uhyre sjældent var herinde. Men da jeg efterhånden næsten besøgte forummet dagligt var det småirriterende med bud på varer, i midt navn, og latterlige indlæg.

En af mine semi-konsol interesede venner "tilstod" så idag det var ham, og at det også var ham der fik min advarsel for at prøve at sælge et .tk domæne som jeg ikke rigtig forstod :D Og ham der fik min profil lukket en overgang :(
Desværre er der også et par stykker som opfattede mig som ekstremt imbecil (stavning?) i et godt stykke tid. Kan godt være nogle stadig gør det :D

Jeg har _IKKE_ fortalt ham adressen til det nye forum, så jeg regner ikke med der skulle være noget mere, dog vil jeg gerne spørge RJK: Har du noget imod at IP-banne som på konsolforum.com? Altså for at forhindre misbrug af en profil? Nu havde jeg heller ikke verdens mest geniale password, men det er ændret her på PR :)

Jeg kan altid lige snakke med dig om det i aften eller her i weekenden, da det er ret surt af lægge profil til misbrug (<--Yau, skummel sætning :P)
RJKRJKSkrevet 14/03-03 13:48 
Som udgangspunkt har jeg noget i mod IP-banning, ja, for jeg synes ikke det er den rigtige måde at løse et problem på. Det er alligevel for nemt at omgå.

I stedet vil jeg på det kraftigste opfordre til, at man med det samme ændrer sit kodeord, hvis man blot mistænker andre for at bruge ens profil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 14/03-03 13:54 
I den forbindelse; Er passwordene md5 krypteret ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
quadquadSkrevet 14/03-03 14:04 
Det er så helt iorden.

Kunne heller ikke forestille mig der ville være noget med P:R.

Problemet kan igen være jeg ikke tænker over at jeg lukker uendeligt eller at den huske mit kodeord. Når jeg så sidder i skolen og smutter fra commen kan en anden der tjekker "Oversigt" let komme ind og skrive på min bruger. Jeg havde faktisk 3 forskellige passwords til min bruger ialt på dkf. Men det skete så 2 gange at jeg glemt at lukke ned eller fik sagt ja til at gemme mit kodeord :(

Skal lige siges at det han gjorde var kun ment i en harmløs spøg, men kostede mig mange diskussioner over mail og ICQ :(
RJKRJKSkrevet 14/03-03 14:11 
Dark-Light >
I den forbindelse; Er passwordene md5 krypteret ?

Det er nok klogest af mig ikke at gå i alt for mange sikkerhedsmæssige detaljer, da der desværre findes folk, som synes at det er smart at prøve at udnytte den slags.

Det eneste der så reelt sker er, at jeg skal bruge tid på at lukke det ene hul og så kommer det næste etc. Ingen får noget ud af det i det lange løb og det er spild af tid.

Det konkrete kan vi lige snakke privat om...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig