X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround på Cuben?


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 22:56 
Er der noget med at en GC ikke understøtter 5.1 Dolby?

Hvis det ikke gør, hvordan ska' jeg så slutte den til mit surround system?

Min xbox er sluttet til via et advanced scart cable (optisk)... hvordan skal man slutte cuben til?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 23:08 
Er det muligt at bruge Xboxens Advanced Scart til af få surround på min GC?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
tastasSkrevet 18/10-03 23:11, rettet 18/10-03 23:16 
GC understøtter ikke Dolby Digital 5.1, men Dolby Pro Logic II.

Du kan ikke bruge dit Advance Scart kabel til GC'en.

**EDIT: Hvis du bruger dit standard composite kabel, fører du bare lyden (det røde og hvide kabel) over i din reciever, og sætte den til Dolby Pro Logic I/II.
Bruger du det originale RGB kabel, skal du trække lyden fra din fjernsyn over i recieveren.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 23:11 
Hvordan får jeg så koblet GC'en til mit surround system?
Skal jeg have et specielt scart kabel?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
The BruceThe BruceSkrevet 18/10-03 23:13 
Hvis du kombinerer Advanced Scart Cable med en laks af fars kan du få 7.1, hvor du kan benytte dig af to ekstra surround-kanaler mellem dine bag-højtalere!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 23:17 
Tas: Det var præcis det jeg ville gøre -- føre det røde og hvide kabel over i min receiver. Men det sidder jo fast til scart stikket, så det er umuligt :(

Aner ik' hvad jeg ska' gøre med det her :S
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
tastasSkrevet 18/10-03 23:23, rettet 19/10-03 22:47 
Well, så skal du trække lyden ud fra dit fjernsyn. Her har du et par muligheder. Jeg vil forsøge at forklare det så godt som jeg nu kan efter et par whisky'er m.m ;p

1. Du kan, hvis dit fjernsyn har understøttelse, bruge lyd udgangen fra fjernsynet. (S-VHS). Her tager du igen det "røde og hvide" og fører i recieveren.

2. Har du ikke 1. kan du trække lyden ud fra en af scart portene.
Her køber du et scart hoved, hvor du kan indstille Input/output på. Den sætter du i scart stikket, og derefter et phone kabel (rødt/hvidt i scart hovedet og derefter i recieveren).

3. Har du ikke scart indgangen nok i din Reciever, køber du en scart box, hvor du sætter din scart stik, samt scart hovedet i. Og indsætter scarthovedet i boxen og derefter gør som i pkt. 2.

Da jeg ikke kan huske det korrekte navn på "scart hovedet" hedder lige det midlertidligt, til jeg finder et link til én ;)

Ja, det er det bedste jeg kan præstere i aften, ellers må jeg henvise til en anden og sikkert mere ædrú ;p
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 23:30 
Okaaaay, jeg prøver mig frem ;)

Ellers råber jeg højt!

Tak for hjælpen =)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-03 23:50 
Hmm,

Jeg rev de to hvide og røde kabler ud, og satte to nye i, som jeg førte over i min forstærker. Det gule kabel lod jeg sidde. Men det virker stadig ikke :(
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
tastasSkrevet 19/10-03 00:04 
Jeg er ikke helt med.

Hvor rev du de kabler ud fra?

Hvis vi taler om standard composite kablet (det som følger med GC), er det jeg har i hvert fald således:

Et scart hovedet hvor du sætter kablet fra GC'en i med det gule, røde og hvide.
Her tog jeg selv dengang kun det røde og det hvide over i recieveren, og lod den gule sidde i scart hovedet jeg pluggede i fjernsynet.

Jeg ved ikke om de sidenhen har ændret det ved GC, men det burde virker sådan.

Kan det være du har sat den til samme kanal på din reciever men har glemt at skifte til analog (istedet fra digital som på XBX - det skulle jeg i hvert fald gøre på min gamle reciever), hvilket vil forklare hvorfor du ikke får noget lyd ud.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 19/10-03 00:11 
Altså, det som du siger er præcis det kabel jeg har.

Jeg koblede så ikke det røde og det hvide til, men tog i stedet for et andet rødt og hvidt kabel og satte i, og forbandt det analogt til min receiver. Jeg satte den også til analog, men ingen lyd stadig :(
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 19/10-03 00:13 
doh, ved sq ikke hva jeg har gang i :P

Fandt ud af, at man bare kunne løsne kablerne fra hinanden, selvom de var limet fast...

lad os så se om det virker ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 19/10-03 00:15 
Det virker :D :D :D!!!

Tak igen, Tue!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
tastasSkrevet 19/10-03 00:52 
Jamn, tillykke med det da ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 19/10-03 23:22 
cosmos_dk >
Det virker :D :D :D!!!

Tak igen, Tue!

Np ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig