X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA Kopier?!


Svar
tastasSkrevet 18/10-03 11:20, rettet 18/10-03 17:26 
Nu har jeg lige købt Metroid Fusion til GBA af en på brugtespil.dk.

Han skrev at spillet var nyt og i folie, så det købte jeg for den nette sum af 150 kr.

Nu fik jeg det så i dag, i en normal kuvert, så jeg kunne godt regne ud, at han sikkert havde brudt foliet og pakket æsken ned. Okay tænker jeg så, det er vel så i orden.
Da jeg pakker det ud og skal til at samle æsken virker det til den aldrig har været samlet, og materialet synes anderledes end normalt.

Æsken har nærmest en lakeret overflade samt glat og skinnende. Trykket er godt ved første øjenkast, næsten som på normale æsker .
Manualen er på 4 sider... Med tekst fra et Pokemon spil i (!).

Selve cartridge minder om de andre jeg har, med samme tryk på og ved pin'ene. Mærket "Metroid Fusion" ser dog kornet ud.

Jeg går udfra at dette må være en kopi af en slags, men findes der virkelig kopier til GBA, og er de så godt lavet?
En der kan bekræfte/afkræfte dette?
Tror sku dette betyder, at jeg kun handle på Play:Right fremover :/

Jeg føler mig godt nok snydt :(

EDIT: Jeg har også lige opdaget at teksten bag på æsken er fra Castlevania: Circle of the Moon.
Ufatteligt at de kopiester kan lave det andet så professionelt, men at sætte en rigtig tekst i manual og æske kan de ikke. Jerk heads :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MarcusMarcusSkrevet 18/10-03 11:28 
Tror desværre det sker af og til. Har også et spil jeg tror er en kopi. Ebay kan man aldrig stole helt på :(
tastasSkrevet 18/10-03 11:37 
Well, jeg må hellere skrive tilbage til ham, men tvivler på, at jeg får noget som helst ud af det.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ChronoChronoSkrevet 18/10-03 14:32, rettet 18/10-03 14:33 
Er det en Michael Bech fra Randers? Han har solgt mig nogle spil engang uden at fortælle at det var kopier... Han var heldigvis villig til at betale pengene og mine portoudgifter tilbage.

Se her hvordan du identificerer kopier
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 18/10-03 15:56 
Ja det var ham!

Nu håber jeg på snarlig afklaring, så jeg kan få de penge tilbage, så jeg kan byde på den sidste originale kopi som D.B.M har til salg.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 18/10-03 17:38 
VGI skrev også om det for et stykke tid siden. Man skal også holde sig fra eBay, kun omkring 10-15 % af de mest populære spil er originale :-/

VGI
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/10-03 17:41 
Jeg er også blevet snydt (det kan Le Roof også bekræft ;)).
Men jeg vil mene at det burde være muligt at se ud fra en auktion om spillet er ægte. F.eks. sælger han en kæmpe bunke andre GBA spil, måske endda flere af de samme? Er det struktureret salg eller en privat, der bare er lbevet træt af spillet og sælger det bidere? Og ikke mindst kan man kontakte dem og høre om det er ægte. Evt. kræve at de tjekker efter "Nintendo" printet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 18/10-03 17:43, rettet 18/10-03 17:46 
Sumez >
Men jeg vil mene at det burde være muligt at se ud fra en auktion om spillet er ægte.

Helt sikkert. Også der ud fra jeg har lavet min % vurdering ;)

Auktionerne lugter ofte fælt af Hong Kong, selvom der måske er en amerikansk adresse, og der er sjældent mere end 20 feedback tingester, og der er ofte en enkelt, eller flere, der skriver noget lignende "Nice service, but it's a boot-leg". Der er desuden kun et, ellers udmærket, scan af forsiden af æsken, istedet for et ordentligt billede af spillet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 18/10-03 18:15 
Jeg vil også erkende at jeg er blevet snydt og jeg kunne jeg ikke engang se at det var en kopi før det kom i maskinen hvor en "mode 7" intro dukkede op :(

Og ja - der stod også Nintendo på printet på selve spillet .. Den eneste måde jeg burde have set det på var via. brugervejledningen, som var lidt tynd ...
notatplayright
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig