X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dreamcast problem :(


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 18:26 
Så har jeg efter lang tids venten fået min Dreamcast, og glad som jeg er hooker jeg den op med tv'et med det samme.

Problemet er så, at det ser ud som om alle de meget lyse farver, hovedsagligt hvid, er "tværet ud mod højre". Jeg har ikke set noget i den stil før, men jeg håber virkelig ikke det er maskinen den er gal med :(

Det skal siges at jeg indtil videre kun kører maskinen over antennestikket på fjernsynet, da det var det eneste kabel der var med. RGB kabel på vej på Lik Sang :) Mon det vil løse problemet?

Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg sidder ærlig talt med en lidt sur smag i munden nu :(
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 18:29 
Jeg opdagede lige på Lik Sang, at deres RF stik til Dreamcasten passer til "Europe, besides the UK". Så jeg går ud fra at de bruger en anden type i England, hvor maskinen er fra, hvilket kunne være årsagen til problemet
RJKRJKSkrevet 15/10-03 21:02 
Lyder som om der er alt for meget lys på. Kan godt være RF-tingen, men jeg ved det ikke. Et RGB-kabel løser det formentligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 21:03 
Tak for svaret!

Det kunne godt lyde som det med lyset, men når jeg justerer det er problemet der tydeligvis stadigt... Så jeg hænger på og venter på et RGB kabel :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-03 10:11 
Så fik jeg mit RGB kabel ind af døren, satte det til og startede maskinen... Umiddelbart så det godt ud, billedet var blevet knivskarpt, men det ser ud som om alle de hvide farver er blevet turkise...

Ses meget tydligt allerede under opstarten med DC logoet, hvor baggrunden er helt turkis grøn :(

Så jeg går ud fra at det er maskinen der er blevet skadet i posten *suk*... Er der nogen der har nogen ideer til, hvordan jeg kan løse det her? :(
RJKRJKSkrevet 21/10-03 12:07 
Normalt når der er farveproblemer med et RGB-signal, er det fordi der mangler en af de tre farver (typisk fordi stikket ikke sidder ordentligt i i den ene eller anden ende).

Så: er alle tre farver hjemme hos dig?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-03 12:32 
Ja, umiddelbart ser det ikke ud som om det er problemet... Jeg har justeret både det ene og det andet sted, kørt udenom min switchbox og det hele, men det hjælper desværre ikke det mindste :( Jeg være fristet til at tro at det måske var RGB kablet i sig selv, men da jeg også havde problemer gennem RF kablet, og RGB kablet er helt nyt fra Lik Sang, tror jeg heller ikke helt at det er her den er gal
fumfumSkrevet 21/10-03 13:35 
Jeg har samme problem med xboxen. Her skal fjernsynet lige have et lille skub, så er farverne normale igen. Mærkeligt, men det er kun med boxen, de andre konsoller kører ok.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-03 13:36 
Fjernsynet skal have et skub? :/

... jeg prøver lige at give det en justér-flad
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-03 13:43 
Nej, ingen reaktion :(
HardballerHardballerSkrevet 21/10-03 15:42 
Gør den det ved andre konsoller? Jeg kan "muligvis" sende det normale scart kabel til dig, bare så du kan tjekke om det virker.. self. for din egen regning :)
Men kan ikke se hvad det skulle hjælpe, but wtf :)

MvH
Stefan
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/10-03 16:15 
Lige en stor tak til RJK herfra :) Du skal også have tak for tilbuddet Stefan, men det virker nu, efter et lille kirugisk indgreb :)

Nu er mit humør lidt bedre
HardballerHardballerSkrevet 21/10-03 16:31 
Oki, godt at høre :) Btw har jeg også lige fixet min DC i dag.. Hehe, en læser er sgu meget følsom :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig