X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

OpenOffice


Svar
SolaegSolaegSkrevet 14/10-03 09:43 
Jeg ville lige se, om nogle herinde fra vidste, om man kan få dansk stavekontrol (gratis) til Openoffice. Jeg har den danske udgave, 1.0.1.
AmbyAmbySkrevet 14/10-03 09:48 
Her!

Linuxin Artikel
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SolaegSolaegSkrevet 14/10-03 10:18 
Tak - jeg har fundet link fra den anviste sige, så nu er jeg ved at hente diverse ordbøger.
jaesjaesSkrevet 19/09-07 14:59, rettet 19/09-07 15:00 
OpenOffice 2.3 er næsten lige blevet frigivet. En af de bedste nyheder er (for mig), at siderne nu centerstilles i Print Layout. Nu gider jeg rent faktisk bruge programmet.

Link.
WehnerWehnerSkrevet 23/02-16 22:43 
Jeg får ny pc i løbet af ugen og overvejer kraftigt at prøve OpenOffice denne gang. Er der nogen, der kan anbefale det? Eller for den sags skyld fraråde mig at bruge det...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/02-16 23:55 
Jeg brugte OpenOffice.org tidligere, men skiftede over til LibreOffice da Oracle overtog OpenOffice (og senere gav/solgte licensen til Apache)
Forskellene er temmelig små, så det er nok egentlig bare et spørgsmål om præference.

http://www.howtogeek.com/187663/openoffice-vs.-libreoffice-whats-the-difference-and-which-should-you-use/

https://www.reddit.com/r/software/comments/2tmu4l/openoffice_vs_libreoffice/

^Nogle af de nævnte forskelle er dog blevet "udjævnet" med tiden. F.eks. det der nævnes med sidebar i det første link.

Synes ikke at jeg har haft andet end positive oplevelser med begge programmer, så jeg kan kun give dem en anbefaling herfra... Det skal dog nævnes, at jeg ikke har prøvet Apache OpenOffice - så her må resten af internettet komme på banen i stedet. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 24/02-16 01:10, rettet 24/02-16 15:03 
Jeg har brugt OpenOffice som primær tekstbehandler privat fra 2007-2015, hvor jeg skiftede til Libre. Begge er gode programmer, men ikke helt så lækre i dagligt brug som Word (nyeste erfaring er enten med Word 2007 eller 2010), men alt det grundlæggende fungerer fint. Der findes diverse plugins til i hvert fald Libre, så måske kan disse fintune lidt.

Jeg kan ikke huske præcist hvorfor, jeg skiftede, men tror det var en kombination af, at der er flere kræfter bag Libre, så udviklingen skulle gå lidt hurtigere, og nogle problemer med at få layout med kanter til at se ordentligt ud i Open - Libre har så tilsvarende problemer, og Word har gennem tiden haft andre layout-problemer, så det bør ikke være den store dealbreaker på forhånd. Men det skal siges, jeg ikke har gidet undersøge problemerne i Open og Libre i detaljer, så måske er der en workaround, og uanset, så kan jeg leve med det (har brugt tid nok på tekstbehandlere for det næste årti eller to).

Regneark i Libre og Open har jeg kun overfladisk erfaring med - privat bruger jeg primært regneark til lister eller simple mockups, og til det fungerer de tilfredsstillende.
QQSkrevet 24/02-16 11:39 
Har været tilfreds OpenOffice-bruger i mange år, men er for nylig skiftet til udelukkende at bruge Google Docs, både regneark og almindelige dokumenter. Det er naturligvis ikke så full-fledged, men det har indtil videre opfyldt alle mine behov og jeg er svært glad for at kunne åbne alle mine dokumenter anywhere, samt skrive i dokumenter samtidig med andre.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
AmbyAmbySkrevet 24/02-16 11:44 
Jeg har kun brugt Google Docs privat, og det virker ganske fint. Deres sheet er ved at være ganske magisk, da man kan benytte en masse andre af Googles services til at manipulere data.

Arbejdsmæssigt slår det dog stadig ikke Excel (Aka Projektstyringsværktøj, CMDB, osv)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 24/02-16 13:13 
Amby>
Jeg har kun brugt Google Docs privat

Hvordan gør man det?
WehnerWehnerSkrevet 27/02-16 13:00 
Tak for input. Jeg kendte slet ikke til eksistensen af Libre, så jeg kan træffe et mere informeret valg nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-16 20:21 
Jaes, hvordan fungerer den danske stavekontrol i Libre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 09/05-16 21:24 
Det letteste er at (gen)installere Libre og gå ind i Brugerdefineret under installationen (eller hvad de nu kalder den manuelle sektion). Her kan vælges hvilke ordbøger, der skal installeres.

Alternativt: Åben Writer > menuen Tools > Language > More Dictionaries Online > skriv 'danish' i søgefeltet.

Selve brugen er ret traditionel med røde streger under ord, genvejs-ikon og flere funktioner under Tools.
WehnerWehnerSkrevet 09/05-16 21:27 
Fedt. Jeg giver Libre et skud :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig