X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Shenmue II


Reply
DommergaardDommergaardSkrevet 14/10-03 00:17 
Har spillet dette spil den sidste uges tid, og synes det er fantastisk, ligesom 1'eren. Spillede det også på DC, men self. skulle min Xbox også have chancen for at vise mig spillet :P

Er selv kommet til Kowloon, og leder efter Yuanda Zhu. Hvad med jer? :)
Bede-xBede-xSkrevet 16/10-03 03:06 
Har gennemført det. Synes at det er et glimrende spil. Styringen er dog for ringe.

Håber på at de laver en 3'er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RafRafSkrevet 16/10-03 16:01 
Har lige købt spillet igår, og kan virkelig ikke få nok af det. Handlingen er bare for fed og der sker noget hele tiden... Yu Suziki er bare genial...
DommergaardDommergaardSkrevet 16/10-03 23:46 
Kan kun give jer ret, det er enormt fedt! Sad forige lørdag og spillede 13 timer "none-stop". Eller dvs. jeg slukkede ikke min box eller gik ud af spillet i 13 timer, skulle self. spise og på toilet osv. men blev helt vildt fanget, og spiller det skam stadig. Fedt spil!!
MobyMobySkrevet 16/10-03 23:54 
Tjah, i ved vel hvad jeg synes om det :D

Btw, jeg overvejer lidt at genåbne Shenmue Times - how does that sounds!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/10-03 00:01 
That sauns gudt! Du må lige sige til, hvis det bliver til noget :)
DommergaardDommergaardSkrevet 17/10-03 00:11 
fanx m8 ;)
majjohamajjohaSkrevet 17/10-03 10:41 
Du siger lige til her på P:R, Moby dreng ;)
Lyder rigtig godt...
JinkJinkSkrevet 17/10-03 21:30 
Har lige købt det idag.

Men synes I man først skal gå igang med DVD "Shenmue the movie" eller spillet? Det skal siges at jeg ikke har prøvet etteren.
Le RoofLe RoofSkrevet 17/10-03 21:32 
DVD'en er blot en gengivelse af 1'eren og det er derfor en god idé at se den FØR du spiller 2'eren, hvis du, som nævnt, ikke har spillet 1'eren.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/10-03 21:35, rettet 17/10-03 21:36 
Hvis du, som mig, ikke har prøvet 1'eren er det netop en god idé at se filmen før du går igang med 2'eren. Den er mildest talt ikke særligt imponerende, faktisk bare et sammendrag af cut-scenes fra forgængeren, men du får da et godt indtryk af historien "so far" så du er parat til at gå igang med spillet.
(...)
JinkJinkSkrevet 17/10-03 21:37 
Tak. Og hvor lang er den cirka?
Le RoofLe RoofSkrevet 17/10-03 21:37 
90 min.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/10-03 21:38, rettet 17/10-03 21:38 
"Feature-length" som der vistnok står på kassetten. D.v.s. ca. halvanden time.

Edit: Damn you, Le Roof!
(...)
JinkJinkSkrevet 17/10-03 21:40 
Tak, det går sq hurtigt med svar :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/10-03 21:48 
Yep ;)

Er der forresten nogen, der har gode råd til at tjene penge? Jeg er i Kowloon city og jeg mangler skejser, til at komme ind på de tre forskellige "fight clubs" og jeg nægter simpelthen, at lave mere fabriksarbejde (geez, det er kedeligt). Skal jeg bare spille "Roll it on top" og så gemme når jeg vinder og loade når jeg taber, oder was?
(...)
MobyMobySkrevet 17/10-03 23:10 
Jeg tjente riglig med penge, men hvordan kan jeg sgu ikke huske.. damn. Det er ved at være længe siden (må nok hellere anskaffe mig xbox versionen så jeg kan få det frisket op)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/10-03 08:29 
Er der nogen fordele ved at skaffe sig X-Box versionen frem for DC versionen? Udover et løft i grafikken, naturligvis
NaieraNaieraSkrevet 18/10-03 09:27 
Xbox versionen har også VÆSENTLIGT mindre slowdown. Da jeg kun havde DC versionen gad jeg ikke spille den, fordi jeg havde så meget andet jeg kunne spille, og jeg vidste der var en Xbox version, der ville køre bedre, på vej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 18/10-03 09:34 
KidCaffeine >
Er der nogen fordele ved at skaffe sig X-Box versionen frem for DC versionen? Udover et løft i grafikken, naturligvis

Om der er en fordel eller ej kan nok diskuteres, men Xbox versionen er med engelsk tale, DC versionen med japansk tale og engelske undertekster.
MobyMobySkrevet 18/10-03 11:24 
Og efter min mening holder jeg stadig på DC versionen. Tror næppe den engelske tale kan måle sig med den japanske.
DommergaardDommergaardSkrevet 18/10-03 13:34 
Efter 15-20 intensive timer med Shenmue II på min Xbox, er jeg ret godt tilfreds med spillets "voice-over". Det følger ikke personernes mund, men deres udtryk osv. er ret godt gengivet. Ingen klager herfra...

Hvor lang tid tog i om at gennemføre spillet? Synes selv jeg har spillet ret lang tid :)
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-03 15:31 
Jeg er ikke tilfreds med stemmerne i Shenmue 2. Men man har da set værre.

Det tog vel ca 20 timer at gennemføre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DommergaardDommergaardSkrevet 18/10-03 19:51 
Må hellere lige klare det sidste så. Hvad er dit samlede indtryk af spillet?
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-03 20:46, rettet 18/10-03 20:47 
Samlet kan jeg godt lide det. Det føles ikke som andre spil og i sig selv er det positivt. Det er ikke så frit som jeg gerne vil have, man bliver trukket igennem mange cutscenes og til tider føles de opgaver man bliver sat til monotone.

Samtidigt virker det også som om, at det oprindeligt var meningen, at spillet skulle konstrueres på en anden måde. Som om AM2 var ekstremt ambitiøse i begyndelsen af projektet og så indså at de blev nød til at skære i spillet, hvis det nogensinde skulle blive klar til udgivelse. Derefter har de stået med med forskellige spildele, som de har måttet samle til en helhed.

Det kan føles lidt "sammensat", hvis du forstår, hvad jeg mener.

Men nogengange når man går i gaderne, observerer og snakker med folk, bliver man fuldstændig trukket ind i spillets univers. Det er som om at Shenmue er en oplevelse der skal ligge og simre, noget man skal suge til sig. Det er sådan et spil, der skal opleves.

SPOILER:

Den sidste del at spillet er lidt for frihedsberøvende for min smag og det stopper pludseligt og uden varsel. Ingen af trådene er redet ud. Det er for så vidt også iorden, så længe der kommer en fortsættelse. Men udgives den ikke, bliver Shenmue spillene til en kuriøsitet, et eksempel på hvordan spil også kan laves, mere end noget jeg vil anbefale. Historien har trods alt en vis værdi i spillet.

SPOILER SLUT.

Jeg vil give Shenmue 2 7/10. Karakteren afspejler at det ikke appellerer til alle. Falder man for det, kan det blive en af de bedste spiloplevelser nogensinde. Lidt som Vagrant Story.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 18/10-03 21:45 
bede-x >
Det er for så vidt også iorden, så længe der kommer en fortsættelse.

Dem skal der komme mange af, hvis hele Shenmue historien skal udfoldes. Yu Suzuki har nemlig udtalt, at Shenmue plottet fylder intet mindre end 16 kapitler ialt, hvoraf 1'eren udgjorde det første og 2'eren 2-4.
(...)
RafRafSkrevet 19/10-03 13:53 
Jeg tror meget gerne på at der kommer en fortsættelse og også flere fortsættelser. Det er et spil man ikke kan holde op med at producere fordi det er så godt :). Sega har altid en eller anden klam strategi. Jeg tror at 3'eren udkommer på Xbox og de andre 4-5 på Sega's næste konsol!!! Og jeg mener det.
Jeg læste i et blad (japansk, fra sidste måned en af mine venner oversættede lige teksten :)). Det var angående Sonic Heroes hvor Mester Naka blev onterviewt. Han sagde at han meget gerne ville gøre spillene exclusiv men kun på SEGA's konsol. Der blev også sagt at SEGA er igang med at spare penge på deres næste konsol som nok udkommer om 3-4 år!!!
Jeg blev bare glad og er stadig glad :P
DommergaardDommergaardSkrevet 19/10-03 15:24, rettet 19/10-03 15:28 
Håber skam også MEGET på en ny Sega Konsol, men tror det bliver svært for dem at komme ind på markedet igen.

Ser frem til et nyt Shenmue, det er et fantastisk univers. :)
DommergaardDommergaardSkrevet 20/10-03 15:18 
Har gået og tænkt lidt over det med, at Sega vil lave en ny konsol. Hvor har i læst det henne?

:)
RafRafSkrevet 20/10-03 21:01 
Min ven har læst det i et japansk blad og oversættede det til mig. Men det stod også på en eller anden internet side... kan bare ikke huske hvilken..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/10-03 21:06 
3of19 >
KidCaffeine >
Er der nogen fordele ved at skaffe sig X-Box versionen frem for DC versionen? Udover et løft i grafikken, naturligvis

Om der er en fordel eller ej kan nok diskuteres, men Xbox versionen er med engelsk tale, DC versionen med japansk tale og engelske undertekster.

Hvordan kan I glemme "Quicksave" funktionen?! Det er en stor hjælp IMO.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RafRafSkrevet 20/10-03 21:22 
Ja. Det giver jeg dig fuldstændig ret i.
Pro og Contra ved Xbox versionen:
+ Quick Save (Gem hvornår du vil)
+ Tag billeder i spillet
+ Skift farver i spillet
- Dårlig engelsksproget version

Det eneste der er federe ved DC versionen er det japanske sprog. Så er spillet mere orginelt og man føler sig klemt inde i en anden verden. Totalt fedt.
Men jeg fortrækker Xbox versionen pga quicksave...
ThediazThediazSkrevet 21/10-03 10:32 
Ja... jeg synes bestemt også at de skulle have bibeholdt de originale japanske stemmer...De engelske voice-overs, er så dårlige, og på en måde synes jeg at spillet mister sin stil...Har selv haft det til dreamcast, så jeg blev skuffet, da jeg skulle spillet det til xbox.
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
Login for at besvare
Username
Password
Remember me