X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Harry Potter 5


Svar
T.REXT.REXSkrevet 11/10-03 20:36 
Nu er den her, endelig. Jeg har været nede og hente den idag kl. 00.01-01.00. Jeg har allerede fået læst en hel del. Jeg har faktisk også den Engelske udgave men alligevel. Hvor mange herinde er Harry Potter fan´s og har HArry Potter 5???
One PS2 to rule them all
75 emne(r).
1 2 > »

Svar
T.REXT.REXSkrevet 11/10-03 20:36 
Nu er den her, endelig. Jeg har været nede og hente den idag kl. 00.01-01.00. Jeg har allerede fået læst en hel del. Jeg har faktisk også den Engelske udgave men alligevel. Hvor mange herinde er Harry Potter fan´s og har HArry Potter 5???
One PS2 to rule them all
majjohamajjohaSkrevet 11/10-03 20:39 
Fan er ikke ordet, men læser da bøgerne og har ikke fået fat i 5eren endnu...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/10-03 20:42 
Jeg fik, som tidligere sagt herinde, også 5'eren i nat. Efter de første 3 episoder virker det som en udmærket oversættelse, i forhold til den engelske, som jeg har læst.
T.REXT.REXSkrevet 11/10-03 20:49 
Jeg er desideret fan faktisk. Og ja jeg syntes også de har oversat den rimelig godt efter den engelske udgave;)
One PS2 to rule them all
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 11/10-03 21:09 
Jeg må også tilslutte mig, at der er ganske godt oversat.

Endnu engang er det Hanne Lützen der har oversat bogen. Det var også hende der oversætte de andre HP bøger til dansk, så det har utvivlsomt også hjulpet hende til at oversætte det så godt, nu hun er inde i "miljøet".
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
T.REXT.REXSkrevet 11/10-03 21:25 
Så i det indslag om det i TV2 Nyhederne??? Man kan også se indslaget på nettet med Real Player, men er der nogen der hved om man kan gemme indslaget har prøvet at kigge lidt med det men hved i hvordan???
One PS2 to rule them all
DommergaardDommergaardSkrevet 12/10-03 00:58 
Der var "kulturnat" i Århus igår, hvor hele bogen blev læst hele natten, nåede det dog ikke, men nu ved i de da ;P
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 12/10-03 01:13 
Jeg var derinde, men gad hurtigt ikke at høre mere af den oplæsning :)
BomberBomberSkrevet 12/10-03 04:52 
Total Harry Potter fan her. Har alle bøger og begge film. Venter dog lidt med at købe 5'eren da jeg har læst den engelske. Den er lidt dyr efter min menning. 329kr er sku meget for noget man har læst en gang, bare på et andet sprog.

Men hvis nu jeg for solgt min DC....såååå ender det nok med at jeg køber den på mandag....har nemlig fået min søster til at lægge en til side på statoil...just in case...lol

Glæder mig også helt vildt til film nr.3 som først kommer den 4 juli næste år...kan næste ikke vente...

Kan du give et link til den udsenelse...er det på tv2's hjemmeside?? Fik nemlig ikke set tv i går.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
JmogJmogSkrevet 12/10-03 10:10 
Er meget glad for både bøgerne og filmene. Ser dog ingen grund til at købe den danske, da jeg allerede har den engelske.
T.REXT.REXSkrevet 12/10-03 11:39 
Har også begge film og alle bøger, jeg glæder mig sQ til film nr. 3 (bog nr.3 er min ynglings)
Du skal have Real Player installeret men det kan du hente fra deres HP. Så åbner du "konsollen" og Vælger "Efterårs ferie med Harry Potter" og så trykker du play.

Efterårs Ferie Med Harry Potter
One PS2 to rule them all
majjohamajjohaSkrevet 12/10-03 11:49 
3eren er også helt klart min yndlings!
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 13/10-03 02:54 
Fan er måske så meget sagt, men jeg synes da, at bøgerne er rigtig gode (i modsætning til filmene). Da jeg allerede har 5'eren på engelsk, venter jeg med at købe 5'eren på dansk, til den kommer i hardback.
元気ですか。
T.REXT.REXSkrevet 13/10-03 12:11 
Det gør den først til næste sommer 2004
One PS2 to rule them all
BomberBomberSkrevet 13/10-03 19:55 
Hvorfor har de ikke lavet den i Hardpack??? Nu passer den jo ikke ind i serien med de andre bøgere som står på hylden. (Fra gyldendal)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 13/10-03 20:30 
De tidligere bøger i serien udkom også først i paperback.
元気ですか。
AsseAsseSkrevet 13/10-03 21:04 
Jeg har da set den i hardback i bog og idé i esbjerg så vidt jeg husker...?
BomberBomberSkrevet 13/10-03 23:47 
Jef synes nu også jeg har set den et eller andet sted i Hardback.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
ChronoChronoSkrevet 14/10-03 07:05 
Jeg har spurgt i Bog&Ide efter en hardback, men fik også at vide at den først kommer senere :/

Men bogen er nu god alligevel :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 14/10-03 13:34 
Det er normal udgivelsespraksis altid at udgive bøger i hardback først.

Det ville også være helt hen i vejret at kræve over 300,- for en paperback.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 14/10-03 14:35, rettet 14/10-03 14:50 
Bilka reklamerede for en hardback, men det var tilsyneladende en trykfejl, da Bog & Ide ligeledes fortalte _mig_, at den først kom i hardback senere... Jeg kan da også huske, at både HP3 og 4 først kom i hardback 3/4 - 1 år efter papaerbackudgivelsen.

Jeg er nu ikke overbevist om, at det er normal praksis, at udgive i hardback først (selvom det burde være). Jeg har da også stødt på flere andre bøger der kun var i paperback til at starte med (eksempelvis Leif Davidsens nyeste bog)...
元気ですか。
JmogJmogSkrevet 14/10-03 14:45 
Okey, det er måske kun i England så. Jeg køber meget sjældent bøger i Danmark.
T.REXT.REXSkrevet 15/10-03 12:40 
Den engelske var i hardback´, men jeg fik at vide i Bog & Ide at den først kommer i hardback til sommer næste år 2004 ;)
One PS2 to rule them all
T.REXT.REXSkrevet 17/10-03 21:33, rettet 17/10-03 21:34 
I tv2 nyhederne siger de også noget om et Harry Potter slot hvor man kan prøve hvordan det er at være på Hogwarts. Jeg skal der ned Lørdag 10-22 på Nord Fyn, det er også Søndag 10-18. Er der nogle andre der skal der hen????
(EDIT:) SÅ kan vi måske ses ;)
One PS2 to rule them all
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/10-03 21:40 
I Bruuns Galleri, Århus, er der også noget Harry Potter-skole i den her uge, så jeg. Bare ikke rigtig noget jeg gider :P
T.REXT.REXSkrevet 17/10-03 21:42 
Det tager 2 1/2 time for mig at køre til Nord Fyn. Hvad er det der for noget i Århus og hvor længe er det??? Har du et link til noget???
One PS2 to rule them all
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/10-03 21:46 
...

Link -> Aktiviteter -> Harry Potter :)
T.REXT.REXSkrevet 17/10-03 22:09 
Her er et til det i Nord Fyn:

Hogwarts Slot
One PS2 to rule them all
BobbeBobbeSkrevet 17/10-03 23:41 
T.REX >
Den engelske var i hardback´, men jeg fik at vide i Bog & Ide at den først kommer i hardback til sommer næste år 2004 ;)

Lidt OT.

Hvilken Bog & Ide ?
Spiller nu: Wii
AndyAndySkrevet 18/10-03 10:03, rettet 22/10-03 12:55 
Jeg er TOTALT Harry Potter fan!

EDIT: Jeg stod op klokken R-Ø-V om natten for at få 5'eren!
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
BomberBomberSkrevet 18/10-03 13:22 
Så fik jeg endelig også mit eksemplar og glæder meig til masser af god underholdning. Jeg er blevet forkølet så hvad er bedre end at lægge i sengen med en kop kamile té og en harry potter bog???

Og nej tak, jeg skal ikke ud og spille ondsvæg i nogle alt for tynde kapper i det nord kolde fyn....*g* jeg bliver under dynen...og lader fantasien løbe af med mig..*s*
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 19/10-03 19:39 
Bobbe >
T.REX >
Den engelske var i hardback´, men jeg fik at vide i Bog & Ide at den først kommer i hardback til sommer næste år 2004 ;)

Lidt OT.

Hvilken Bog & Ide ?

I Holstebro "selvfølgelig" (for vores vedkommende)

Det var ellers pisse skægt og så møde jeg "Dumbledore, Hagrid, Snape og HP himself" (selvfølgelig ikke rigtigt)

Så i forresten det program på DR1 idag om J.K.Rowling???
One PS2 to rule them all
AndyAndySkrevet 19/10-03 19:44 
Ja, jeg gjorde...det var faktisk ret spændende
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
BomberBomberSkrevet 19/10-03 22:36 
Hvad var det for et program, jeg gik igen glip af det. Var det nyheder eller et program måske bliver det genudsendt. Eller måske kender i nogle nye steder på nettet hvor de omtaler den nye bog/JK, gerne på dansk?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 20/10-03 18:43, rettet 20/10-03 18:47 
Det var en udsendelse om hende, det varede en time og man "så" sidste kapitel i bog 7. Det var spændende;) Jeg tror ikke det bliver genudsendt. Desværre;(
One PS2 to rule them all
BomberBomberSkrevet 20/10-03 19:54 
ØV ØV ØV ØV ØV.....jeg ville gerne ha set den..
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
MarcusMarcusSkrevet 20/10-03 19:56 
Har læst 1-4 men har ikke lånt/købt 5'eren endnu. Er ikke så fanatisk efter at få den selvom jeg synes de andre var gode :)
T.REXT.REXSkrevet 20/10-03 20:14 
Bomber >
ØV ØV ØV ØV ØV.....jeg ville gerne ha set den..

Det er en skam, jeg har ellers optaget det på video.
One PS2 to rule them all
BomberBomberSkrevet 20/10-03 20:24 
altså det var i går, søndag det program var der på DR1, klokken cirka hvad??? Hvad hed det program, var det er spicelt program, de genudsender nemlig mange gode programmer på DR2. Så hvis jeg vidste hvad de hed kunne jeg kigge på Tekst-tv og se om det kom i løbet af ugen.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 23/10-03 18:04 
kl. 13:50-14:50 det hed: J.K.Rowling: Harry Potter og mig.

Forresten se her man kan byde for en roller i HP 4 filmen:

Byd for en rolle i Harry Potter 4 filmen
One PS2 to rule them all
MajorPMajorPSkrevet 23/10-03 18:28 
Hvad har N-Gage nu at gøre med Harry Potter? ;-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
AndyAndySkrevet 23/10-03 18:34 
Ja, DET spørg jeg sq oss' om!?!
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
T.REXT.REXSkrevet 23/10-03 18:38 
Sorry, her er det rigtige link ;)

Køb en rolle i Harry Potter 4
One PS2 to rule them all
BomberBomberSkrevet 23/10-03 19:39 
Jeg har nu set et sted på nettet, hvor man bare skulle sende et billede af sig selv til et eller anden sted i england. Men man måtte ikke sende sit billede før til januar også fik man svar på om man kom med eller ikke. Det var til harry potter 4 og jeg tror de mange mennesker skulle bruges til verdenmesterskaberne i quddish.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 25/10-03 17:54 
Hvad hed den side?
One PS2 to rule them all
majjohamajjohaSkrevet 25/10-03 18:01 
Bomber >
Jeg har nu set et sted på nettet, hvor man bare skulle sende et billede af sig selv til et eller anden sted i england. Men man måtte ikke sende sit billede før til januar også fik man svar på om man kom med eller ikke. Det var til harry potter 4 og jeg tror de mange mennesker skulle bruges til verdenmesterskaberne i quddish.
Hmm... En vaske ægte Quidditch kamp, kunne være fed at se og samtidig komme med i en ægte biograf film... Men det rækker pengene ikke til :(
BomberBomberSkrevet 26/10-03 00:30, rettet 26/10-03 00:35 
Send et kort brev og et fotografi til:
Casting Office, Leavesden Studios, PO Box 322, Watford, Hertfordshire, WD25 7XJ, England.

men klik på linket for at læse hele tråden.

Forum om harry potter og den nye film
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 26/10-03 18:00 
Det var det program vi så på DR1, det er med på denne DVD.

Citat fra filmz.dk:
DVD'en går bag om Harry Potter-fænomenet, og viser bl.a. forfatteren J.K. Rowlings barndomshjem, skole og hvor hun skrev de berømte bøger.

Harry Potter "film"
One PS2 to rule them all
BomberBomberSkrevet 26/10-03 18:29 
Jamen det er jo den perfekte julegave til mig!!!

Læste du også længere nede angående om at være statist i Goblet of fire filmen?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
T.REXT.REXSkrevet 27/10-03 18:36 
Yes du, håber jeg får den DVD i X-Mas present ;)
One PS2 to rule them all
75 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig