X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga forever?


Svar
la0sla0sSkrevet 09/10-03 13:19, rettet 09/10-03 13:20 
Jeg har lige hentet inspiration fra noget RJK sagde om Amigaen i en anden off topic post om PC kærlighed (omtrent topic).
Jeg er en af mange som ikke længere har en disse med Amiga at gøre, omend jeg da i ny og næ har læst lidt op på det nye OS. Det jeg vil spørge om, det er hvordan RJK og de andre der stadig roder med maskinen, får den til at køre.. med expansions og det hele. Altså hvordan er jeres gamle/nye amigaer konfigureret?

PÅ en eller anden måde synes jeg det er skide charmerende.. og rart, at folk har holdt liv i dem (der er selvfølgelig også noget blåøjet nostalgisk "sgu!" over det, men men).
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 09/10-03 13:52, rettet 09/10-03 13:54 
Den holder nu pænt godt liv i sig selv ;) Når man ikke har en ekstrem ressource-krævende OS, så har man jo ikke brug for det helt vilde.

Den jeg sidder på er en A4000 opgraderet med 68060 og Power PC 604. Sidstnævnte bruges kun som hjælpeprocessor til enkelte tungere opgaver (ie. nogle billedbehandlingsberegninger og den slags) og spil. Det samme kan siges om grafikkortet, der er noget i retning af første generation af 3d-acceleratorer.

Der er grundlæggende de programmer jeg har brug for og de fleste opdateres "jævnligt" - hvilket er rigeligt, da de jo ikke er fyldt med al muligt ligegyldigt skrammel ;) En god ting er her at programmerne jo ofte er lavet af hardcore Amiga-folk til hardcore Amiga-folk, så det er ikke sådan noget mainstream Microsoft-agtigt noget, der bare irriterer en med alle mulige idiotsikrede automatismer og egentligt slet ikke kan de ting, man virkelig skal bruge.

Der er nogle enkelte ting man godt kan savne (fx ordentlig understøttelse af Flash og Java), men der kan man jo så gå ud på G4 Mac'en (der dog er så langsom, at man ofte vælger at lade være ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 09/10-03 13:59 
Jeg har min gode gamle Amiga 1200 med Blizzard 030/50MHz (så vidt jeg husker) og 16MB fast-RAM. Den er så i øjeblikket udstyret med en cirka 500MB harddisk, som jeg regner med at opgradere inden for længe. Nå ja, der er også internet/netværk adgang via et PCMCIA netkort :D

Og så har jeg en Amiga 500, som desværre har nogle problemer med diskettedrevet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig