X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nostalgi.


Svar
BomberBomberSkrevet 09/10-03 01:06, rettet 09/10-03 19:49 
Lad mig høre hvad jeres første "kærlighed" var. Altså den første PC i havde og hvad i brugte den til?

Min første var en Olivetti 486 50MHz med Win 3.1, 210 MB HD og 4 RAM og Diskette drev. Og den blev primært brugt til at spille DOOM, DUNE2, SCOTHS (det med tanks), WOLFENSTIEN, PACMAN osv.

Det jeg bedst husker var at jeg kom til at slette en vigtig fil så den ikke virkede i lang tid, fordi jeg ikke havde nogle backup af windows.

Men lad mig høre nogle historier? I har sikkert nogle bedre.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 09/10-03 02:10 
Tja, jeg fik en Amstrad CPC464 med grøn skærm som 7-årig, og den blev brugt til alt fra spil til programmering og grafik. Jeg havde sådan en lysekrone over computeren, hvor der var nogle runde lys i, og de væltede altid ned, når jeg kom til at banke hovedet op i den. Derfor gik tælleren til båndstationen i stykker og virker stadig ikke den dag idag...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 09/10-03 09:02, rettet 09/10-03 09:05 
Min første rigtige pc var en Olivetti 486 SX 25MHz - 120MB HDD, 4MB Ram og i slim desktop kabinet. Blev senere udvidet med 4MB Ram og et CD-Rom drev. De første spil til den pc var DOOM og Dune 2.

Det første rigtige computer udstyr jeg fik, var min Commodore 64 - Båndoptager, Diskettedrev - som jeg fik da jeg var omkring 11 år. Den ligger stadig på loftet.

Senere blev det så til min NES, som er på mit gamle værelse. Kunne være, at man snart skulle hente den, så jeg kunne spille lidt Mario igen :)
What is the Matrix?
DizzyDizzySkrevet 09/10-03 12:10 
Ja min første kærlighed var nu en amiga 500, jeg har aldrig haft et kærlighedsforhold til en pc'er..(Det skulle dog lige være min gamle IBM fra 1985 med 2 diskettedrev samt farveskærm)
Men gamle computere samt konsoller....
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
MarcusMarcusSkrevet 09/10-03 12:20 
Føler nu heller ingen kærlighed til min pc og har heller ikke gjort det. Måske min NES da det var min første konsol :)
RJKRJKSkrevet 09/10-03 12:22, rettet 09/10-03 12:26 
Jeg betragter også spørgsmålet som selvmodsigende. Kan man elske en pc'er...?

Min første computer var en Commodore 16 med båndstation og 16KB RAM. Weee!

Første "kærlighed" var min første Amiga. Den eneste ene :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/10-03 12:41, rettet 09/10-03 12:42 
Jeg har haft det lidt ligesom RJK.

Jeg startede dog med en Lambda 8300 (2KB RAM. Dobbelt Weee!) herefter C-16 -> C-64 -> Amiga -> osv.

Amigaen var og forbliver min eneste "kærlighed" til en computer. En japansk Megadrive var min første "konsolkærlighed".
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
enfenenfenSkrevet 09/10-03 13:10, rettet 09/10-03 13:11 
Sjovt nok solgte jeg min Amiga 500 rimeligt hurtigt efter, at jeg havde købt den. Jeg tror jeg havde den i under et år.
What is the Matrix?
BomberBomberSkrevet 09/10-03 14:58 
åhh ja hvem husker ikke Amigaen...Superfrog kunne jeg spille til udødelighed samt bubbel bobbel. Og der var virkelig en charme over at man skulle gå amok med joystiket når man spiller for eks. vinter OL og skulle stå på ski i diciplinen Skydning. Der skulle virkelig arbejdes for føden i disse spil...gik sku tit i seng med kramper i hånden...*g*
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 09/10-03 15:03 
RJK >
Jeg betragter også spørgsmålet som selvmodsigende. Kan man elske en pc'er...?

Og ja, når man er 10 år gammel og er fuldstændig ligeglad med piger. Og det handler om status hos de andre drenge og så var det jo god underholdning som ikke mange havde mulighed for. Så jo, jeg var glad for min PC i en hvis forstand. Det kan lidt sammenlingnes med din første bil.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
millenniummillenniumSkrevet 09/10-03 15:04, rettet 09/10-03 15:05 
Et par af mine venner var ude før mig med computere; en skolekammerat fik en Amstrad (den sorte med indbygget bådspiller), og en anden fik en Commodore Vic20.
Men det var først da jeg blev introduceret for Commodore 64, at jeg blev fast besluttet på også at anskaffe mig én. Det var jeg det bedste legetøj man kunne tænke sig, og mere til.
Jeg fik den helt tilbage i begyndelsen da man kunne spille Galaxy, Frogger, Popeye og Hunchback på den, og det var først mange år efter jeg fik en Amiga500 på bordet.
The medium is the message.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/10-03 15:28 
I have a strong physical Man-machine love relationship with my Gamecube.

Den første konsol/computer jeg virkelig satte pris på (og rent faktisk brugte) var min PSX.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BomberBomberSkrevet 09/10-03 16:52 
De fleste af de spil i nævner må da være shareware i dag. Det kunne egentlig være sjovt at samle alle ens gammle dele til en spille maskine med alle de gamle spil. Også selv lave en spille menu. Måske male kabinetet i nogle vildt grimme hippie faver...ohh ha den Nostalgi...
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
DizzyDizzySkrevet 09/10-03 17:09 
Du mener vel Abandonware/freeware ;-)

Der er næsten lige kommet en "ny" version af det gamle Head over Heels http://retrospec.sgn.net/games/hoh/ til pc, dette er en suveræn klassiker.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
FourDFourDSkrevet 09/10-03 17:16 
surt at jeg er så lille at jeg aldrig har oplevet en commodore 64, eller en NES.. men jeg tror min første "kærlighed" var min N64 som jeg spillede på dagen lang, dengang jeg havde den :D
det var tider..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
BomberBomberSkrevet 09/10-03 17:23 
Dizzy >
Du mener vel Abandonware/freeware ;-)


Ja, freeware selvfølgelig. Min fejl.

En anden klassiker er TIM (the incredable machine)som der også lige er kommet end ny version af, har det nu og det er sku stadig lige så skægt som det gamle var.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
msxtrdmsxtrdSkrevet 09/10-03 17:55, rettet 09/10-03 17:55 
Første putter var en Spectravideo 328 m. super expander 605B, med 2 floppy drev 5,25. Den havde vist også indbygget 80 tegns skærm kort, så der kunne kobles 2 skærme til. Dyret kunne køre CP/M som operativ system samt afvikle spil fra bånd (båndstation var også med), diskietter samt cartridges. Jeg husker især flipper slipper ;) spillet.
Senere kastede jeg mig over en Spectravideo 738 X'press. En (MSX) komapatibel maskine.Den fik en hæftig penge indsprøjtning og forvandledes til en MSX2+ med diverse fancy udvidelser.

Første konsol var en NES med mario bros/duck hunt samt spillet teenage mutant hero turtles.
MarcKMarcKSkrevet 09/10-03 20:05 
Min første computer var en IBM computer med en 80286-processor og en matematisk co-processor. Med denne computer lærte jeg, sammen med en ven, at programmere i COMAL og Basic. Jeg spillede desuden klassiske spil som Guldkornsekspressen og Europaspillet.
TLTLSkrevet 10/10-03 01:42 
Den føste maskine jeg spillede på var en Amiga 500. Og dernæst en PSX. Men jeg har ikke ejet en amiga.

PSX´en har jeg endnu, men spindelen er i stykker. Og jeg har købt en ny af en herindefra.

Jeg kan stadig huske de gyldne dage med GOAL, Chaos Engine, Alien Breed 1,2 og 3, Apache, Overdrive og Speedball.

Jeg har nu ca. 30 spil til PSX som alle ikke er gennemførte endnu, men blir det. Jeg elsker at nyde mine spil i fulde drag og snyder ikke eller bruger guides før jeg har klaret alt jeg kan uden hjælp.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 10/10-03 12:54 
Alien Breed 3d på en Amiga 500...? Det tror jeg ikke ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BomberBomberSkrevet 11/10-03 00:21 
Bust-a-move er en anden god klassiker, dette kan jeg stadig spille til udøelighed. Der er noget over de der gammle spil, de er simple, ikke den vilde grafik, men et utroligt godt gameplay.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig