X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

soul calibur 2 (my impressions)


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 08/10-03 09:55, rettet 08/10-03 09:59 
Fik spillet igår, og brugte hele aftenen på (fik enda monster røvfuld af min kæreste) :-(

Jeg har gamecube udgaven, men jeg gider ikke at høre nogle bemærkninger om, at jeg skulle ha købt x-box udgaven eller sådan noget ok. Her snakker jeg om selve spillet.

Her er mit indtryk af spillet.

Grafiken:
Grafiken er flot, men ikke så flot ... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
78 topic(s).
« < 1 2

Reply
dpldplSkrevet 15/10-03 13:06 
Jeg vil da give Okotta ret. Gamecubes controller virker fint til spillet.

Måske er GC controller ikke den bedste. Men det er heller ikke så dårlig som i gør den.

Personligt kan jeg ikke se den store forskel fra at jeg har spillet soulblade på PSX og har spillet Soul calibur til DC, til nu hvor jeg spiller soul calibur 2 på GC. Og dem som bruger tommelfinger til at spille med er GC udgaven genial, da man bare skal lære at bruge den en trigger istedet for B.

Men det er så min menig (og den kan ikke laves om på)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarklynoonDarklynoonSkrevet 15/10-03 13:16, rettet 15/10-03 13:24 
Naiera >
Et beat'em up er et spil som Final Fight eller Spikeout, hvor man går hen af gaden og så kommer der en masse fjender man smadrer.

Street Fighter II, Soul Calibur osv. er Fightere, eller VS Fightere.

jeg mener at de også blev kaldt scrolling fighters de spil hvor man vader mod højre i uendligeder og tæsker den ene enslignede fjende efter den anden.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 15/10-03 13:35 
Beat 'em up = scrolling fighter = Final Fight, Double Dragon, Golden Axe etc.

Fighter = vs fighter = Street Fighter 2, Tekken, Virtua Fighter etc.

Sådan har det altid været. At mange med tiden ikke længere kan skelne begreberne fra hinanden skal jo ikke gå udover os, der ved hvad vi snakker om ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:03, rettet 15/10-03 14:05 
dpl >
Jeg vil da give Okotta ret. Gamecubes controller virker fint til spillet.

Måske er GC controller ikke den bedste. Men det er heller ikke så dårlig som i gør den.

Hvis bare I accepterer at GC-controlleren er dårligere til spillet end alternativerne, så er jeg sådan set også tilfreds.

Så er det vel en personlig smagssag hvor meget dårligere noget er, før det henholdsvis "virker fortrinligt" eller "ikke virker fortrinligt".

Der er vi så overhovedet ikke enige, hvilket nok bunder i, om vi går seriøst op i spillet eller ej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 15/10-03 14:11, rettet 15/10-03 14:21 
Darknon har ret i, at Beat 'em Up i tidernes morgen blev brugt som betegnelse for begge genrer af adskillige (vistnok de fleste) engelske magasiner. Dette har ikke været tilfældet meget længe, men han er altså ikke helt i skoven. Efterhånden som der kom flere vs fightere, blev spil som Double Dragon kaldt side-scrolling beat 'em ups, så hudt jeg hvisker.

Enten er i ikke gamle nok til at kunne huske det, eller også er i så gamle, at seniliteten er sat ind :)

Det blev faktisk så indgraveret i min underbevidsthed, at jeg stadig lige studser over det, når jeg skriver anmeldelser af .... fightere.
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:21, rettet 15/10-03 14:24 
Det må være dig, der ikke er gammel nok, Jannik ;)

Beat 'em up-genren er jo meget ældre end fighter-genren. Sidstnævnte blomstrede jo først op med Street Fighter II i 1991 (ja, der var mange andre ind i mellem, men...).

Som jeg også selv sagde, er der da folk der har kaldt fightere for beat 'em ups. Der er også mange der kalder Halo for en shooter, selvom det jo heller ikke er den korrekte historiske genre-beskrivelse.

At nogle eller mange kludrer rundt i tingene, betyder ikke at vi skal gøre det også... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dpldplSkrevet 15/10-03 14:24 
RJK >
Hvis bare I accepterer at GC-controlleren er dårligere til spillet end alternativerne, så er jeg sådan set også tilfreds.

Nej Gc controller er ikke det bedste. Den kan faktisk være enig med. Men jeg siger jo bare at den virker fint.


Så er det vel en personlig smagssag hvor meget dårligere noget er, før det henholdsvis "virker fortrinligt" eller "ikke virker fortrinligt".

Der er vi så overhovedet ikke enige, hvilket nok bunder i, om vi går seriøst op i spillet eller ej...

Det her vil jeg godt have forklaret lidt bedre. Jeg forståer det som, dem der ikke går vild op i det bare køber en version. Og dem som elsker det holder finger fra f.eks GC version vis de kun har det normal controller at spille med.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:26 
dpl >
Det her vil jeg godt have forklaret lidt bedre.

For dem der går seriøst op i det, er tabet ved GameCube-controlleren så stort, at det er uacceptabelt.

Forklaring nok?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 14:26 
jeg VED at spil som street fighter engang blev kaldt beat'em ups i de blade jeg købte dengang. Men det er der jo ikke en kæft der bevise, og det kan du heller ikke RJK, og lad nu vær med at send et link til ign.com
Men jeg er 100 på at de spil engang blev kaldt beat'em up. Men er det egentligt ikke også ligegyldigt, pointen er at begge typer spil går ud på at tæve en eller anden, måske flere...
For The Love Of The Game
JAAJAASkrevet 15/10-03 14:27, rettet 15/10-03 14:31 
Jeg var 8, da Space Invaders blev udgivet, og jeg første gang lagde mine klamme fingre på en arkademaskine, så jeg har fået det hele med :)

Der er faktisk ikke tale om at kludre rundt i tingene, eller om at nogle få kaldte det noget forkert, men om at benævnelserne har ændret sig siden 80'erne.

Som du siger, er Beat 'em Ups betydeligt ældre, men det ændrer ikke på det faktum, at betegnelsen af stort set alle magasiner blev overført til den dengang nye genre, som vi nu kalder fighters. Det var jo ikke særligt praktisk, hvilket sikkert også er årsagen til, at det ændrede sig efter ret kort tid.
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 14:29 
jeg syntes at cube-controlleren er helt ok, knapperne sidder bedre end på de 2 andre konsoller, men krydset er en lille smule for lille, men efter at man har spillet SC2 et stykke tid virker det helt fint, man kan vende sig til det.. Og tilmed gå hen og blive rigtig rigtig go,.. Analogen er måske lidt svær at lave comboer med.

Husk det er min mening, så lad vær med at æd mig ok :-)
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:31, rettet 15/10-03 14:32 
Vi er jo ikke grundlæggende uenige, JAA. Folk har givet spil forskellige beskrivelser gennem årene, men i et reelt historisk perspektiv er genrene, som jeg og Naiera startede med at sige.

At nogle så engang kaldte fighterne for beat 'em ups, fordi den anden genrebeskrivelse ikke var opfundet og nu gør det igen, fordi de ikke kan huske hvad rigtige beat 'em ups var, ændrer jo ikke på, hvad der er den rigtige beskrivelse.

Det er jo ikke sådan at jeg siger Darknon lyver eller noget. Jeg siger bare at han bruger den forkerte genrebeskrivelse. Vi bør da værne om at beskrive spillene ordentligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 15/10-03 14:32 
RJK >
Der er vi så overhovedet ikke enige, hvilket nok bunder i, om vi går seriøst op i spillet eller ej...

Altså, jeg spiller personligt SC 2 for at tabe; Det er det jeg har givet 500,- for at få lov til, og derfor jeg ikke gider ta' spillet seriøst overhovedet.

Jeg kan godt li' at du slutter dit svar med [...], da du inderst inde godt ved, at kommentaren ikke holder, og nu venter på at vi flamer dig - men det gider jeg ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dpldplSkrevet 15/10-03 14:34 
RJK >
Forklaring nok?

Jaaa. det var det sådan set. Det vil sige jeg som fan af serie og har spillet hver spil i serien. Har lavet mit dummeste køb ever, bare fordi jeg valgt GC udgaven???
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JAAJAASkrevet 15/10-03 14:37, rettet 15/10-03 14:38 
Jamen så er vi rørende enige, Rune :)

Jeg ville bare have det på det klare, at det ikke var noget, Darknon bare havde trukket op af en hat. Fightere er, som jeg troede jeg havde givet klart indtryk af at være vidende om, selvfølgelig den korrekte betegnelse nu, og har været det meget længe :)
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:45, rettet 15/10-03 14:47 
Jeg synes ikke det er besværet værd, at tage hele diskussionen omkring GameCube-controlleren og fightere igen. Det HAR jeg gjort i andre tråde.

Hvis man sidder med GameCube-controlleren og tror at den er verdens ottende vidunder til fighter-spil, så må man jo bare være glad for det.

Engang vil I utvivlsomt erfare, at det ikke er tilfældet. At d-paddet er for småt til at fungere præcist nok og at knapperne sidder for dumt til at man kan reagere hurtigt nok. Så kan I på det tidpsunkt ærgre jer over, at I var for påståelige til at ville høre.

De fleste der har udtalt sig positivt om GameCube-controlleren i sammenhængen har ikke spillet med de andre og flere af jer har ikke rørt Soul-serien før. Undskyld mig, men så er det lidt svært at tage jeres meninger for den endegyldige sandhed, når man selv har brugt så lang tid i selskab med tingene. Udover at man jo også kan se problemet med det blotte øje...

Så må I kalde mig så påståelig, bedrevidende og arrogant som I vil - det er jeg sådan set ligeglad med på dette punkt. Man har nogle mærkesager som man ved noget om og føler noget for og det her er så én af mine.

dpl: du har nok bare gjort det dumme køb... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:47 
JAA >
Jamen så er vi rørende enige, Rune :)

Jeg skulle jo bare lige have skrevet "mange GENNEM tiden" istedet for "mange med tiden" i det tidligere indlæg. Det var selvfølgelig det jeg mente.

Jeg har også en "halvstor" samling gamle spilblade og der er masser af eksempler på det omtalte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dpldplSkrevet 15/10-03 15:05 
RJK >
dpl: du har nok bare gjort det dumme køb... ;)

Nåå den kunne jeg jo selv havde gætte mig til, jeg vil få tilbage i hovedt :(

Men som sagt har jeg spillet spillene ret så meget. Og synes GC virker godt nok. (og ved mig kan du ikke bruge den kommetare med jeg ikke kender serien:P)

Men okay, det kan jo bare være det er mig som er heldig og kan bruge GC controller. :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 16:12 
RJK >

Engang vil I utvivlsomt erfare, at det ikke er tilfældet. At d-paddet er for småt til at fungere præcist nok og at knapperne sidder for dumt til at man kan reagere hurtigt nok. Så kan I på det tidpsunkt ærgre jer over, at I var for påståelige til at ville høre.

RJK: jeg syntes godt nok ikke at du opfører dig særligt pænt, du lyder lidt som om at du bare ved alt overhovedet om konsoller og spil, og alt hvad du siger er rigtigt. at SC2 ligefrem er uspilleligt på gamecube, det er jo noget fis.. Det kan da godt være at styrre-krydset på ps2 er bedre og større. Men fordi at noget er bedre betyder det jo ikke at det andet er noget lort.
Og det er noget bæ at du ikke kan tage vores meninger seriøst fordi vi ikke har spillet de gamle SC spil, eller har spillet en fighter på ps2, du virker på mig lidt firkantet..

og jorden går nok ikke under hvis jeg siger beat'em up i stedet for fighter, som det hedder nu :-) lightn up buddy
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 15/10-03 16:22 
For fremtiden vil jeg så kalde Halo for et Adventure og Metal Gear Solid for et FPS.

Og du har tydeligvis ikke forstået det RJK prøver at fortælle.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 18:05, rettet 15/10-03 18:05 
Naiera: Hvilken del af nedenstående forstår du ikke?
Darknon >

Der var engang hvor street fighter blev kaldt beat'em up, og det har jeg jo så taget til mig, men tiderne ændrer sig jo.. så ok, vi kalder det for fighters :-) sådan skal det er ikke være.

For The Love Of The Game
JAAJAASkrevet 15/10-03 20:50, rettet 15/10-03 20:58 
Darknon >
og jorden går nok ikke under hvis jeg siger beat'em up i stedet for fighter, som det hedder nu :-) lightn up buddy

Og så igen! Skæbnen ville, at jeg netop i dag på vej til arbejde faldt over det britiske PS2 Next, der på forsiden havde netop Soul Calibur 2, med underteksten "The last great beat 'em up". Ved nærmere gennemgang af bladet blev det så klart, at betegnelsen blev brugt i, hvad jeg vil kalde, flæng om netop dette spil.

Vi kan altså konstatere, at der til dags dato stadig hersker divergerende meninger om, hvad genren skal kaldes, også i udenlandske, professionelle kredse.

Personligt vil jeg, al nostalgi sat til side, mene at betegnelsen "Fighter" er det bedste valg, hvis man vil undgå unødig forvirring, men det var da interessant at se.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/10-03 21:44 
Hvad med scrolling beat'em up betegnelsen?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 22:00 
jamen så fik vi da det på det rene :-) Og lad os bare for en ordents skyld kalde dem for fighters ok :-) Og skal vi så ikke sige det er ude af verden.
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 15/10-03 23:33 
Hvad med fight'em up?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 16/10-03 04:03 
RJK >
De fleste der har udtalt sig positivt om GameCube-controlleren i sammenhængen har ikke spillet med de andre og flere af jer har ikke rørt Soul-serien før.

Ikke nok med det, men de fleste har sikkert ikke investeret hundredevis af timer i et fighterspil og derfor udtaler de sig om noget de ikke ved noget om.

GC-controlleren er noget bras til SC2. Det er ikke en mening der bliver givet udtryk for her. Sådan er det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SaturinoXSaturinoXSkrevet 16/10-03 08:30, rettet 16/10-03 08:31 
RaGe->
Det var godt nok en kort omgang du ownede mig der, men indroemmer det gerne. Du maa saa ogsaa tilstaa, at jeg uddelte taesk efter jeg fandt dine svage punkter med Raphael - Who's the champ...? Damn right, RaGe is the champ!



jaja, jeg owner dig da maks....stadig
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
KalicolaKalicolaSkrevet 16/10-03 09:09 
bede-x >
RJK >
De fleste der har udtalt sig positivt om GameCube-controlleren i sammenhængen har ikke spillet med de andre og flere af jer har ikke rørt Soul-serien før.

Ikke nok med det, men de fleste har sikkert ikke investeret hundredevis af timer i et fighterspil og derfor udtaler de sig om noget de ikke ved noget om.

GC-controlleren er noget bras til SC2. Det er ikke en mening der bliver givet udtryk for her. Sådan er det.

Det vælger jeg stille og roligt at overhøre...
For The Love Of The Game
78 topic(s).
« < 1 2

Login for at besvare
Username
Password
Remember me