X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

soul calibur 2 (my impressions)


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 08/10-03 09:55, rettet 08/10-03 09:59 
Fik spillet igår, og brugte hele aftenen på (fik enda monster røvfuld af min kæreste) :-(

Jeg har gamecube udgaven, men jeg gider ikke at høre nogle bemærkninger om, at jeg skulle ha købt x-box udgaven eller sådan noget ok. Her snakker jeg om selve spillet.

Her er mit indtryk af spillet.

Grafiken:
Grafiken er flot, men ikke så flot ... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
78 topic(s).
1 2 > »

Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 08/10-03 09:55, rettet 08/10-03 09:59 
Fik spillet igår, og brugte hele aftenen på (fik enda monster røvfuld af min kæreste) :-(

Jeg har gamecube udgaven, men jeg gider ikke at høre nogle bemærkninger om, at jeg skulle ha købt x-box udgaven eller sådan noget ok. Her snakker jeg om selve spillet.

Her er mit indtryk af spillet.

Grafiken:
Grafiken er flot, men ikke så flot som de gør den til i visse anmeldelser. Det virker som om at baggrundene og en del af areanerne er lidt grumsede. måske er der for mange detaljer i texturen at det fucker lidt op. Jeg har selv RGB kabel og 100hz tv, så det er ikke tv'et.
Animationerne er fucking for seje, klart det aller bedste animation jeg har set, det overgår alt. Jeg har unlocked kaliks kata, og det er bare en fornøjelse at se på.
Lidt synd at de vilde special effects tit er for dominerende så man ikke kan se animationerne ordentligt.

Lyd:
Lyd effecter og musik har jeg intet at sætte på. lydene passer som de skal, og er fede nok. Der er en tøs som er lidt irriterende at høre på, ellers er det fedt nok. Musikken er rigtig go, og passer godt til spillet, faktisk mener jeg at musikken er rigtig rigtig go.

Gameplay:
Så,.. nu til det store spørgsmål, hvordan er spillet?
For det første er styrre-krydset ubrugeligt (for mig), den er simpelthen for lille. Men anlogen virker tilgengæld helt fint for mig. Og så er det forvirrende at knapperne hedder noget andet i spillet, totalt underligt, ulogisk.
jeg har svært ved at se hvordan dette spil skulle være mere taktisk end de andre, de der parry moves er for fede, men spillet går jo for hurtigt til at man kan nå at overveje sine moves <-G for højt parry, og ->G for mellem parry, man kan jo ikke nå at se hvilket angreb modstanderen kommer med, og beslutte hvilken parry man skal bruge, før man bliver ramt. Hmm...
Da jeg spillede igår, var det bare at trykke knapperne i tilfældige kombinationer, for at vinde, min kæreste gjorde det sammen, men vandt flere gange (fordi jeg også prøvede at parry). Men jeg spillede også kun i 4-5 timer, selvfølgelig bliver man mere organiseret med tiden. Men stadig, spillet går meget hurtigt, og jeg har svært ved at se hvordan man kan blive mere taktisk.
En anden ting som går mig på er weapon mode (quest-tingen). Idén er go nok. Men første problem er bare, hvorfor kan man kun ha ét spil i gang ad gangen. Kæresten ville også spille det, men hvor sjovt er det for hende, når jeg allerede har fået 4000gold, så kan hun jo bare købe de våben hun vil til sin characer, hvor er det sjove i det?
Og hvorfor får man penge når man taber?
Jeg har masser af gold, eftersom jeg kun har købt våben til ham jeg spiller med, hvorfor skulle jeg bruge alle mine penge på våben til de andre når jeg ikke spiller med dem?. Virker meget underligt på mig. Det burde jo være sådan at man spillede weapon mode med én person ad gangen, og så kun kunne købe ting som har med ham at gøre. Man føler ikke sådan en glæde ved bare at ha penge til at købe det hele, til alle de andre characters, det er sådan lidt øv. Jeg forudser, at når jeg har gennemført weapon mode med én person (jeg holder mig til én ad gangen) så har jeg råd til at købe alt i spillet, også alle våbene til de andre personer, nederen...

Det kan godt være at jeg lyder meget negativ, men det er jeg slet ikke, det er bare ting som jeg syntes er for dårlige. Jeg syntes at spillet er super fedt uden tvivl, og kalik er super sej. Og jeg kan ikke vente med at komme hjem og spille det igen.

Er der nogen som har noget at indvende? så kom bare med det :-) nogle beroligende ord? :-)

Darknon
3d-grafiker/animator
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 08/10-03 10:17, rettet 08/10-03 10:25 
din ynglings characters navn er kilik og ikke kalik:-)

"Jeg forudser, at når jeg har gennemført weapon mode med én person (jeg holder mig til én ad gangen) så har jeg råd til at købe alt i spillet, også alle våbene til de andre personer, nederen..."

nej du må spille flere af banerne igen eller en af de andre modes for at få nok penge til at unlocke alt.

løsning på at din kæreste også kan spille weapon master , tag dit memory kort ud og sæt et nyt i.(hvis du altså har 2)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KTCKTCSkrevet 08/10-03 11:10 
Jeg kan godt tilslutte mig, at det er utilfredsstillende, når spil ikke gør brug af det ellers så velfungerende profil-system.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/10-03 11:16 
darklynoon: ja måske kan jeg ikke unlocke det hele på én gang, men det meste lader det til. Og undskyld.. Kilik :-)
ktc: ja præsis, ligesom i f.eks. timesplitters 2, det tager jo ikke mere en 1 dag for en programør at lave det.
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 08/10-03 11:38 
jeg har svært ved at se hvordan dette spil skulle være mere taktisk end de andre, de der parry moves er for fede, men spillet går jo for hurtigt til at man kan nå at overveje sine moves

Så må du jo også bare være hurtig til at parere.

In short: det kan man godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 08/10-03 14:21 
Darknon >
darklynoon: ja måske kan jeg ikke unlocke det hele på én gang, men det meste lader det til. Og undskyld.. Kilik :-)

Sådan er det ikke. I hvert fald ikke hvis du vil unlocke ALT. Der er så mange våben, og nogle costumes koster omkring 80.000, så det tar sin tid!
SaturinoXSaturinoXSkrevet 08/10-03 14:24 
Der ska ikke lægges skjul på at jeg personligt selv best kan li raphael.

->OWNEDE RaGe med ham...!
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
KalicolaKalicolaSkrevet 08/10-03 14:31 
mister good: så er jeg mere rolig.

Igår nåede jeg til 5 del i weapon mode, og det gik rimeligt smærtefrit, jeg spiller på normal.. Burde jeg sætte sværhedsgaden op?
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 08/10-03 21:20, rettet 09/10-03 09:03 
så har jeg lige en kommentar mere Darknon

du skriver "For det første er styrre-krydset ubrugeligt (for mig), den er simpelthen for lille. Men anlogen virker tilgengæld helt fint for mig"

du synes mk er godt, i dette spil kan du KUN bruge styrekrydset, burde du så ikke have problemer med mk da´s styring også(du nævner det ikke om et problem). det ændrer vel ikke størrelse fra når du spiller mk da og skifter til sc2;-),

og det er ikke for af være efter dig, jeg synes det er rart at nogen gider at komme med en lang begrundelse for hvorfor de har kvaler/glæder over et spil

edit du vil også blive bedre til at parry, når du lærer andres characters comboer at kende, så er der ikke helt så meget der kan komme bag på en, når du kender din modstanders angrebs muligheder.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RaGeRaGeSkrevet 09/10-03 00:26, rettet 09/10-03 00:27 
SaturinoX >
Der ska ikke lægges skjul på at jeg personligt selv best kan li raphael.

->OWNEDE RaGe med ham...!

Det var godt nok en kort omgang du ownede mig der, men indroemmer det gerne. Du maa saa ogsaa tilstaa, at jeg uddelte taesk efter jeg fandt dine svage punkter med Raphael - Who's the champ...? Damn right, RaGe is the champ!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KalicolaKalicolaSkrevet 09/10-03 09:17 
Darklynoon: Jeg spillede MK på playstation hos en ven, og playstations kryds virker helt fint.

More impressions:

Jeg spillede selvfølgelig spillet noget mere i går aftes, og jeg fandt ud af et par ting. Der er mere udfordring i weapon mode end jeg havde forudset (jeg spiller på normal). er nået til 6 del. og der skal man altå prøve nogle gange den samme challenge før man kommer videre. Så købte jeg et nyt outfit, og så røg alle mine penge.. Hatten af for det, jeg syntes dog stadig at våbene skulle være dyrere, og at man ikke burde få nogle penge når man taber.

Jeg får stadig mega røv af min kæreste. Jeg får mere ud af at bottom-bashe end at spille taktisk og prøve at blocke/parry angrebene. hmm...

der er stadig små ting som irriterer mig lidt, som f.eks. hvorfor er der ikke nogle grafiske effecter på nogle af de nye våben? kiliks våben får bare en anden texture, det ku da godt lige ha lagt et flot particle system på, eller lidt glow eller sådan noget, men jeg har selvfølget heller ikke unlocket alle våbene endnu.

Men jeg syntes stadig at det er et super cool spil, og det er en fornøjelse at spille, og se på. Men jeg syntes også at vi skal lægge kortene på bordet, og fortælle hvad syntes der er forkert i spillet, for intet spil er jo perfect, heller ikke sould calibur 2.
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/10-03 10:49, rettet 09/10-03 10:55 
Det giver giver en bedre syn på hvorfor styringen ikke var noget problem i mk da:-)


hvis du vil have lidt effekter på våbene, så lav en soul charge(x+y+z eller a+b+k)) og eksperminter med mulighederne(tror der er 3 i alt?????)


læs her og bliv klogere på dette område
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 09/10-03 11:37 
hold da op mand.. Det her spil er satme mere komplext end jeg troede. Jeg er stadig ved at lære det helt basic,og så kommer du med soul charge og jeg skal komme efter dig :-)

ok, jeg har lige et spørgsmål til spillet. Hvad er forskellen på unblockables, og guard break?

Jeg kan da godt se hvad min weekend skal gå med, hvis jeg nogensinde skal blive god til det spil :-)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 09/10-03 11:51 
Sorry.. har fundet svar på det.. den der fAQ side virker helt ok :-)
For The Love Of The Game
GreaseballGreaseballSkrevet 09/10-03 11:54 
Nogen der ved om Lizard Man er med i PAL udgaven. Han skulle være med i US versionen men ikke i JAP.
Mangler 3 skjulte figure. Er der noget org. figure gemt eller er de alle genganger fra SC1?
RJKRJKSkrevet 09/10-03 11:56 
Darknon >
Jeg er stadig ved at lære det helt basic,og så kommer du med soul charge og jeg skal komme efter dig :-)

Og så kan du jo begynde at lære at counter bagefter (tryk parer + fremad i rigtig højde i samme øjeblik, som der kommer et angreb imod dig).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/10-03 12:18 
Greaseball >
Nogen der ved om Lizard Man er med i PAL udgaven. Han skulle være med i US versionen men ikke i JAP.
Mangler 3 skjulte figure. Er der noget org. figure gemt eller er de alle genganger fra SC1?



fra en faq
Secret Characters

To unlock the 3 North American and Europe only fighters, beat the following weapon master missions...

Beserker-Subchapter 1, Extra Mission

Assassin- Subchapter 3-Stage 2

Lizardman-Beat every stage in Subchapter 2.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 09/10-03 13:06 
RJK: mange tak :-) det vil jeg straks gå hjem og øve mig på..

Har i andre fede defensive triks, som er effektive mod min botton-mashing kæreste,.. Jeg kan jo ikke få et angreb indført (skal ikke misforstås)...
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/10-03 13:17 
nu får jeg selv en del tæsk af en button masher i øjeblikket, så det jeg gør at sørge for der er god afstand mellem mig og ham, så er det bare kigge efter en åbning blandt de mange random udførte angreb, da han gerne starter med at hamre på knapperne længe før han er inde for rækkevide, og så øv dig på at sidesteppe
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 09/10-03 13:34 
See lige hvad jeg fandt.. lidt hen af hvad jeg spurgte om i første post. replay.. camera kontrol, godt nok kun over de sidste par sekunder, men det er der :-)

Jeg fandt det her til playstation, men jeg går ud fra at det også virker til gamecube. har i prøvet det? kan ikke vente med at se de coole knockouts i slowmotion :-)

IV.2 The replay camera
For rounds that your character wins, you will actually have control over the replay camera, as follows (note: the two zoom functions seem to be assigned to fixed buttons on the controller, but the other two button-based functions are not...):
up/down Rotate camera vertically
left/right Rotate camera horizontally
[square] Zoom in
[triangle] Zoom out
K Toggle focus from one character to he other
G Slow down replay (while button is held down)
d,u Camera moves to overhead position (tap u o cancel, or d to move camera to floor-level)
u,d Camera moves to floor-level position (tap d to cancel (character's face will be closer than normal), or u to move camera to overhead)
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 09/10-03 13:45 
Darknon >
Har i andre fede defensive triks, som er effektive mod min botton-mashing kæreste,..

Parer.

Lige så snart button-masheren har afsluttet den igangværende combo (som du skal kende), som du har pareret, så slipper du parer-knappen og laver et hurtigt angreb (fx spark eller enkelt vertikalt slag).

Eller sidestep (horistontale slag).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 09/10-03 19:11 
Darklynoon >
fra en faq
Secret Characters

To unlock the 3 North American and Europe only fighters, beat the following weapon master missions...

Beserker-Subchapter 1, Extra Mission

Assassin- Subchapter 3-Stage 2

Lizardman-Beat every stage in Subchapter 2.

Er Bererker og Assassin ikke bare extra outfits til Astrarot og Yung Shun(Ikke helt 100% på det navn)
Hvordan får man åbnet for de missoner der ikke er noget vej til. Som f.eks i Subchapter 2, der er 3 baner men der er ingen vej op til den sidste, selv efter man har klaret de to andre?
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/10-03 22:55, rettet 09/10-03 23:05 
beserker er rock i ny udklæding, og assasin er hwang,


jeg er ikke selv kommet til de sub chapters endnu , men jeg tror det har noget med hvilken level du er på, og evt når du når en hvis level så åbner disse baner sig(lidt ala shoppen i mvc2)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dpldplSkrevet 09/10-03 23:18 
Greaseball: Godt tip her fra. Gennemfør alle baner 2 gange (først alle baner engang og når det er gjordet så tag dem igen. Så skulle næsten alle chapter og baner hver tilgænglige.)

Nu er jeg lidt forvirret. subchapter 2 der er der da 4 baner. Og det er den sidste man unlocker af alle chapters. (da man skal hel op og være lvl 72, og der er alt andet gennemført). du tænker vel ikke på subchapter 3??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KalicolaKalicolaSkrevet 10/10-03 10:38 
fuck hvor er det spil sejt. Er lige begyndt at lære nogle af kiliks special moves. animationen i det spil er for cool. Jeg har set kiliks kata-ting, fuck hvor er det stilet.. fuck hvor er det lækkert animeret :-) *savle savle*

jeg er nået til en challenge hvor man kun kan besejre modstanderen ved at bruge wall-moves.. I kiliks moves-list kan jeg ikke se noget med wall-moves, eller guard break for den sags skyld.. nogle der ved hvordan man takler det?
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 10/10-03 10:45 
så vidt jeg husker klarede jeg den bane med voldo, mener jeg at bare søgede for at launche modstanderen op i luften nær væggen, og så fulgte med en combo
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 10/10-03 11:07 
Yep, jeg havde også mange problemer, men til sidst endte jeg faktisk med at besejre ham på næsten ingen tid uden problemer overhovedet. Det er faktisk muligt at tæve ham kun med almindelige slag, men det tager lang tid :) To eller tre slag mod væggen tager ham ud.

Mener jeg brugte Mitsurugi. Enten ham eller Raphael. Prøv at trykke ned/frem samtidig med et vertikalt slag, det plejer at slå modstanderen op i luften hvis du rammer, og følg så hurtigt op med en kombo, så du slår ham lige ud før han rammer jorden. Slår du ham ind i væggen, tager han som sagt masser af skade.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 10/10-03 11:12 
Jeg mener da ikke at man skal slå ham ind i muren.. kan man ikke lave nogle angreb hvor man selv bruger muren til at sætte af fra eller sådan noget,. Det er da det man skal.

Forresten, det jeg sagde med at analog-stikken er bedre end styrre-krydset, det tager jeg i mig igen.. jeg spillede med krydset igår, er det er sgu lidt nemmere at ramme de rigtige retninger med krydset, men man får bare hurtigere ondt i hånden af at holde sådan :-(
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 10/10-03 12:02 
banen du spiller på er den omgivet af en bur og din modstander er voldo?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KalicolaKalicolaSkrevet 10/10-03 12:28 
nej det er ikke den.. Jeg skriver så snart jeg er kommet hjem og fundet ud af det, ok

Kan man virkelig ikke lave nogle angreb hvor man bruger muren på den ene eller den anden måde? ala Matrix i dojo scenen?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 10/10-03 12:59 
Den bane har jeg vist ikke fundet..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 10/10-03 14:57 
ok hør lige det her gutter.. fra en anmeldelse jeg fandt.

There are more attacks and techniques to use, but to cover them all would take days. Things such as buffering (being able to add in commands between the commands of the move you want to perform so that human opponents won’t be able to see the telltale movements of, say, Ivy’s Summon Suffering move), reverse Guard Impact, three different levels of Soul Charge, air combos, wall jumps, and wall combos. The characters all have different stances you can switch to that open up loads of new moves as well. There is a lot to learn in Soul Calibur II and all of the tactics are well worth learning for hardcore fighting fans, but like I have said, it isn’t necessary to know everything in order to be successful. It is worth learning, however, and I highly suggest using the practice mode so you can learn how to get the most out of each character.

Han snakker om wall-jump, wall-combos, reverse guard impact, og forskellige fighting stances.. Arrghhh stopper det aldrig :-) Hvordan gør man? jeg vil vide det, jeg vil vide det...

Der står intet om det på gamefag (eller hvad det nu hedder)

ps. hvis du vinder en kamp kan du styrre cameraet under replay, og hvis man holder block nede, kører det i slowmotion :-) yum yum
For The Love Of The Game
GreaseballGreaseballSkrevet 10/10-03 16:12 
dpl >
Greaseball: Godt tip her fra. Gennemfør alle baner 2 gange (først alle baner engang og når det er gjordet så tag dem igen. Så skulle næsten alle chapter og baner hver tilgænglige.)

Nu er jeg lidt forvirret. subchapter 2 der er der da 4 baner. Og det er den sidste man unlocker af alle chapters. (da man skal hel op og være lvl 72, og der er alt andet gennemført). du tænker vel ikke på subchapter 3??

Jo det er subchapter 3 jeg mener, me bad.
Well on whit the game.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/10-03 10:14 
`jeg klarede den der wall attack-challenge, og jo det var den med voldo.

jeg har flere spørgsmål :-)
tjek lige den her film "crossed swords" http://www.masterzdm.com/NCD/postlist.php?Board=PITCH
Der står at han har lavet filmen ved hjælp af virtual camera, som er tilgængelig i soul calibur 2. Jeg har selv prøvet at starte en battle hvor computeren spiller selv, og styrre cameraet, men det er meget begrænset hvad man kan gøre. Jeg jeg kan slet ikke få samme vinkler som ham. hvad siger i til det? kan man unlocke en bedre camera control eller hva?

Desuden er jeg blevet lidt klogere. først sagde jeg at weapon mode var lidt skod fordi man bare kunne købe det hele. nu har jeg gennemført weapon mode, og er i gang med de nye chanllenges, og jeg mangler stadig at købe en hel masse, og unlocke lizardman.. og de challenges jeg er nået til nu, er sgu ikke for tøsedrenge :-) så jeg er meget godt tilfreds alligevel, jeg var bare bange for at jeg gennemførte det hele for hurtigt..

ps. synd at man kan komme MEGET langt ved at bruge de 2 samme angreb om og om igen :-(
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 13/10-03 10:36 
never mind det med cameraet, jeg fandt selv svar på det. crossed swords er lavet med SC til dreamcast.
Too bad SOUL CALIBUR 2 does not have the same virtual camera functionality as the old SOUL CALIBUR. This deficiency prevents me from creating videos using the new system.
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 14/10-03 22:26 
Jeg har lige fået SCII til anmeldelse i dag, og jeg er indtil videre meget positiv. Har aldrig før moret mig så meget med en ikke-Street-Fighter-fighter før! Og jeg synes, det ligger godt til Kubens controller. Hvem skulle have troet, at man kan kan spille fighter spil på den!

Er jeg den eneste, der foretrækker at bruge den analoge stick i stedet for den digitale pad?

Nå, jeg vil hen og spille videre ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/10-03 23:28 
Utroligt så mange der pludselig ser lyset ;)

Wehner: Sørg nu for at prøve spillet med en ordentlig controller (=diamantplacerede knapper og et ordenligt d-pad), inden du roser GameCube-controlleren for meget i sammenhængen. Det er jo ikke for sjov, at os der har spillet det i flere hundrede timer siger, at controlleren er elendig til formålet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 15/10-03 00:20 
Nu er det jo heldigvis ikke noget komparativt studie jeg skal lave, og selvom jeg har deadline allerede på fredag, så tror jeg at jeg omtaler controlleren på baggrund af mine egne erfaringer :)

Men efter en enkelt dag med spillet er jeg med på hvorfor, du har spillet flere hundrede timer...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 11:18 
bare vent til du får styr på GI (guard impact/parry) så skal du bare se spillet skinne. Igår kom jeg ved et uheld til at dukke mig for et horisontalt hug, det var bare for cool.. jeg ku slet ikke få armene ned igen :-) Den defensive del af spillet er en fornøjelse..

street fighter 2 har altid været min beat'em up favorit. og soul calibur ligger på samme niveau, helt sikkert. men jeg tør endnu ikke at sige om det er bedre eller ej.
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 15/10-03 11:37 
Et beat'em up er et spil som Final Fight eller Spikeout, hvor man går hen af gaden og så kommer der en masse fjender man smadrer.

Street Fighter II, Soul Calibur osv. er Fightere, eller VS Fightere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 15/10-03 11:54 
Wehner >
Er jeg den eneste, der foretrækker at bruge den analoge stick i stedet for den digitale pad?

Hvordan laver du ordentlige combos, med det analoge stick?

Jeg spillede osse først med analog pinden, men fandt hurtigt ud af, at det var nærmest umuligt at lave combos på den måde.

Med D Padden kører det som det skal :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 15/10-03 12:00 
RJK >
Det er jo ikke for sjov, at os der har spillet det i flere hundrede timer siger, at controlleren er elendig til formålet...

Det er den egentligt ikke - man skal bare lære at bruge den, og det er altså ikke så svært.

I starten når jeg skulle trykke Y + B, så rodede jeg lidt rundt i det, men nu er det ikke et problem for mig, at bruge pegefinger til Y og tommelfinger til B.

Cube controlleren fungerer fortrineligt til Soul Calibur 2 - lær dog at bruge den, så I osse kan lave nogle stilfulde combos.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 12:03, rettet 15/10-03 12:04 
Naiera: forkert.. soul calibur og street fighter hører også inde under beat'em ups.
fighters.. det må være noget nyt
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 15/10-03 12:04 
Okotta >
Cube controlleren fungerer fortrineligt til Soul Calibur 2

Nej. Andet behøves jeg egentligt ikke at sige ;)

Og vi har været det igennem før og jeg føler ikke trang til at gentage det. Bare fordi man aldrig har spillet en lignende fighter med andet end en GameCube-controller gør ikke GameCube-controlleren perfekt til formålet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/10-03 12:04, rettet 15/10-03 12:04 
Darknon >
Naiera: forkert.. soul calibur og street fighter hører også inde under beat'em ups.

Nej. Andet behøves jeg egentligt ikke at sige... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 12:13 
men jeg kalder det altså for patter :-)
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 15/10-03 12:16 
Du kan kalde det hvad du vil, bare du ikke belærer os andre om noget forkert ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 15/10-03 12:43 
lugter en diskusion under opsejling..

Jeg belærer ikke nogen, men jeg var bare 100 på at det hed beat'em up. Men nu er der jo 2 som siger at det hedder noget andet, så må jeg jo bukke under og overveje om det er mig som er galt på den, eller har lært noget forkert.

Der var engang hvor street fighter blev kaldt beat'em up, og det har jeg jo så taget til mig, men tiderne ændrer sig jo.. så ok, vi kalder det for fighters :-) sådan skal det er ikke være.
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 15/10-03 12:48 
RJK >
Bare fordi man aldrig har spillet en lignende fighter med andet end en GameCube-controller gør ikke GameCube-controlleren perfekt til formålet...

Hvem siger perfekt? Jeg siger den fungerer fortrineligt, og du siger den ikke gør.

Jeg kan finde ud af at bruge controlleren til Soul Calibur 2 - det kan du ikke.

Længere er den vel ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 15/10-03 12:53 
Darknon >
lugter en diskusion under opsejling..

Der er ikke noget at diskutere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
78 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me