X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Half Life 2 - April 2004


Svar
OkottaOkottaSkrevet 08/10-03 00:01 
I har vel allesammen hørt, at Half Life 2 er udsat til April 2004, pga. den leakede kode?

April 2004 er bare en dato - det kommer først til sommer/vinter/jul næste år.

Har sjældent hørt noget så amatøragtigt, at et firma mister sin kode, og så skal til at rewrite det hele - er de idioter hos Valve, eller sover de bare det meste af tiden?

Om jeg er irriteret? Gu' er jeg irriteret, men mest pga. de idioter hos Valve, som ikke engang kan holde på deres egen kode, og nu skal ha' fans'ene til at hjælpe sig med at finde den igen; Come on - helt ærligt!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 08/10-03 00:07 
Tjah, det er da en ny undskyldning for at udsætte et spil ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 08/10-03 00:08 
Det er godt nok en fristende konklusion...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 08/10-03 00:18, rettet 08/10-03 00:18 
Jeg synes den er så fuldstændig latterlig hele den historie.

Half Life 2 har aldrig været klar til udgivelse d. 30 september - helt ærligt, hva'?

Og nu er deres kode forsvundet? Og før koden forsvandt, der blev spillet osse udsat - dennegang til omkring juletid i år.

Jeg har set Xbox spil blive udgivet hurtigere(!)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RebelheartRebelheartSkrevet 08/10-03 00:18 
ROFLMAO.

Så burde der være en chance for, at det udkommer til Xbox først.
OkottaOkottaSkrevet 08/10-03 00:19 
Næppe - PC versionen kommer først, og derefter starter de på Xbox udgaven; Sådan har det altid været planen med Half Life 2.

Og nu da koden skal skrives om.....Hmmm...tjaaa....vi ser nok Xbox udgaven omkring foråret 2005.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 08/10-03 00:25 
Det må være en and, så dumme kan ingen "normalt" fungerende mennesker være :D

Hvor har du læst det?
OkottaOkottaSkrevet 08/10-03 00:27 
Det med den leakede kode? Det står efterhånden alle steder, på alle sites.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 08/10-03 00:31 
Har godt læst, at der var leaked kode, men det er jo ikke det samme som, at de har mistet den for good...

Har i øvrigt også læst, at det kun var noget af koden der var leaked.
GuffyGuffySkrevet 08/10-03 00:43 
Det var 1/3 af koden som ligger på nettet.
Grunden for at de vil skrive den den 1/3 om, lyder på at det skal være for at sikre sig mod snyd (vil gætte på de tænker på online gaming snyd).

Men må nok sigde at i mine øre, så er det bare en lam undskyldning de kan bruge, for at de ikke er færdig med det endnu.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
AmbyAmbySkrevet 08/10-03 08:28, rettet 08/10-03 08:30 
- Det er hele koden, samt evt noget af steam.
- Koden skal gennemgås for hackere har evt implementeret trojans i spillet, og det ville ikke være så heldigt at frigive så...
- Der er allerede fundet de første SS af compilet kode.
- Betaen skulle være på nettet et sted.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AkhenAkhenSkrevet 08/10-03 09:15 
Så var det nu at MS skulle smide en masse penge i skidtet og sørge for at det kun blev udgivet til Xbox eller også bare at spillet først udkom til Xbox *lolz* damn hvor ville der være mange PC gamers der ville pive for vildt. Jeg er da selv til PC men helt klart er der også spil jeg foretrækker til Xbox, jeg havde intet imod at det udkom først til Xbox, også grundet Half-Life´s popularitet ville det gavne Xbox meget. Hvis man lige har set PC udgaven af Halo fek.s så vil jeg sige at jeg helt klart syntes af Xbox versionen er flottest i forskellige effekter, og jeg har virkelig siddet og sammenlignet.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
jaesjaesSkrevet 08/10-03 09:33, rettet 08/10-03 09:34 
Jeg har også læst, at det er 1/3 af koden (men derfor kan det jo godt være hele koden ;) ).

http://www.gamershell.com/news_BHalf-Life2Bdelayeduntil.shtml

http://www.computerandvideogames.com/front_index.php?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 11:03 
Akhen >
Hvis man lige har set PC udgaven af Halo fek.s så vil jeg sige at jeg helt klart syntes af Xbox versionen er flottest i forskellige effekter, og jeg har virkelig siddet og sammenlignet.
Huh? Prøv nu lige med et nyt grafikkort og alle detaljer, for der er altså lavet diverse forbedringer og udvidelser af grafiske effekter, og ja, jeg har også siddet og sammenlignet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AkhenAkhenSkrevet 08/10-03 12:34 
Jeg har et Asus TI 4400 Deluxe jeg har haft kørt det i mange forskellige opløsninger, og jeg vil stadig sige at man tydeligt kan se at det er til PC.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
KTCKTCSkrevet 08/10-03 12:46 
Nu er "problemet" vel ikke, at pc-skærmens højere opløsning og skarpere billede har fået dig til at vurdere det sådan?

Lad mig komme med et par eksempler...

I anden bane, hvor man lander med sin escapepod, prøv så at rende hen til vandfaldet og sammenlign vandeffekter på Xbox og PC. Her skulle du gerne overveje, hvorfor du måske synes Xbox-versionens vand var pænt, da du prøvede Halo første gang, for på PC (med det rigtige udstyr), er det en helt anden oplevelse.

I en vilkårlig bane, prøv så at kigge nærmere på detail-textures, for her har de også tilføjet en del flere detaljer på PC.

Kig også på din Warthog, for eksempel. Den har fået nogle flere polygoner at lege med, hvis du kiger efter.

Nå ja, environment-mapping (refleksioner i overflader) har også nydt godt af DirectX 9, for det er pænere og mere klart, hvis du lægger mærke til det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 08/10-03 13:18, rettet 08/10-03 13:20 
Jeg må nu også tilslutte mig, at jeg finder Xbox versionen af Halo bedre end ditto på PC. Jeg ved ikke præcist det er, der gør det. I hvert fald skal Halo spilles med et gamepad :)

Ja jeg har en ordentlig pc :)

Omkring HL2 så er jeg faktisk rimelig ligeglad med hvornår det kommer. Bare det er ordentligt, når det engang udkommer.

BTW så er der en HL2 beta version ude på nettet.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 13:22 
Hvordan har I prøvet PC-versionen, når den så vidt jeg ved ikke er i butikkerne endnu? Hvis I vurderer det på den beta, der blev leaked på nettet, så er det jo ikke nogen fair sammenligning (som man iøvrigt nok skal gå lidt stille med dørene omkring)...

For the record, så fik jeg tilsendt en officiel beta cd, da jeg skulle skrive mit preview af spillet (mange har spurgt, så jeg vil lige høre det helt klart).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 08/10-03 13:32 
Enfen >
BTW så er der en HL2 beta version ude på nettet.

Beta nåede den version nok ikke engang at blive..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 08/10-03 13:38, rettet 08/10-03 13:46 
KTC >
Hvordan har I prøvet PC-versionen, når den så vidt jeg ved ikke er i butikkerne endnu? Hvis I vurderer det på den beta, der blev leaked på nettet, så er det jo ikke nogen fair sammenligning (som man iøvrigt nok skal gå lidt stille med dørene omkring)...

For the record, så fik jeg tilsendt en officiel beta cd, da jeg skulle skrive mit preview af spillet (mange har spurgt, så jeg vil lige høre det helt klart).

Du sidder selv og skriver at du har lavet sammenligningen ud fra en beta, men det må andre ikke gøre.

Nej det er ikke en beta, som jeg har prøvet.

Jeg har da også set det herhjemme. Det mener jeg bestemt.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 08/10-03 13:46, rettet 08/10-03 14:00 
Okotta >
Beta nåede den version nok ikke engang at blive..

Jeg har ikke set den, så jeg skal ikke kunne sige det

Jeg glæder mig i hvert fald til spillet. Det samme gælder Max Payne 2 :)

EDIT:
Nu handler tråden jo om HL2, så lad os holde os til det :)

I stedet for at trampe på Valve Thomas, så vent til HL2 udkommer. Jeg tror ikke du bliver skuffet. Ikke hvis de præsterer samme, som de gjorde med det først HL.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 13:59, rettet 08/10-03 14:02 
Enfen >
KTC >
Hvordan har I prøvet PC-versionen, når den så vidt jeg ved ikke er i butikkerne endnu? Hvis I vurderer det på den beta, der blev leaked på nettet, så er det jo ikke nogen fair sammenligning (som man iøvrigt nok skal gå lidt stille med dørene omkring)...

For the record, så fik jeg tilsendt en officiel beta cd, da jeg skulle skrive mit preview af spillet (mange har spurgt, så jeg vil lige høre det helt klart).

HA HA

Du sidder selv og skriver at du har lavet sammenligningen ud fra en beta, men det må andre ikke gøre.

Nej det er ikke en beta, som jeg har prøvet.

Jeg har da også set det herhjemme.
Lad nu være med at komme med konklusioner om noget, du ikke ved. Jeg holdte mulighederne åbne, men du siger straks, at jeg sammenligner med betaen...

Jeg er så i besiddelse af et anmeldereksemplar, så jeg sammenligner ikke med betaen.

Spillet skulle tidligst udkomme på fredag herhjemme, så jeg ved ikke hvor du har set det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 08/10-03 14:01 
Du skrev lige, at du havde modtaget en beta til preview test. Hvis du har en anmelderkopi, var det så ikke en ide at skrive det?

Konklusioner var det ikke. Det var quote af det du skrev.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 14:05 
Jeg har ikke skrevet noget sted, at mine observationer er lavet ud fra betaen. Det er din fejl, at du konkluderer det, fordi jeg nævner at mit preview var lavet ud fra betaen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 08/10-03 14:05, rettet 08/10-03 14:07 
Ok glem det. Man kan altid dreje tingene.

Der er ingen grund til at nævne, at man har en beta, hvis man også ligger ind med en anmelderkopi.

EOD.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 14:10 
Jeps, det er heller ikke noget vi skal komme op at toppes om. Misforståelser er tit roden til diskussioner herinde, så jeg er enig - EOD på det punkt.

Men derfor kan jeg stadig ikke forstå, at Halo kan virke pænere på Xbox end PC, når de kun har lavet forbedringer...

Er det måske lidt konsol-fanboyisme, der slår til, fordi dette er et konsolforum?
Desuden mener jeg, og har altid gjort det, at fps'er skal spilles med mus og tastatur. Det giver da en meget mere autentisk styring, synes jeg...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 08/10-03 14:13 
Som sagt så ved jeg ikke hvad der gør det, men jeg synes bare, at Halo passer bedre til konsol. Det kan være fordi, at det blev spillet på konsol første gang. Jeg tror dog ikke det er det. Det har i hvert fald ikke noget at gøre med konsol-fanboy eller lignende.

Nogle spil skal spilles med tastatur og mus - Counterstrike og Q3/RA3 på pc. Det er der ingen tvivl om.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/10-03 14:30, rettet 08/10-03 14:34 
Jeg vil give dig ret i, at Halo er en af de få vellykkede fps'er på konsollerne, og det egner sig godt til fjensyn og stort anlæg, men derfor er forbedringerne på PC og mus+tastatur nok for mig.

EDIT: Nå ja, en lækker opløsning og flydende framerate :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HulleHulleSkrevet 08/10-03 19:00 
Håber virkelig at dem der har gjort dette bliver fanget får sig en lærestreg de aldrig glemmer. Vi ved alle der er ulovligheder på nettet, men dette må være en sort dag selv for så lave folk som pirater.
Jeg har selv opfanget et sted hvor det kan downloades og har sendt en mail til Valve, det er ikke mig selv der bevæger mig i disse kredse, men jeg kender folk der gør.

Skulle nogen (tror chancen heldigvis er meget lille her inde) kende noget til det, ønsker Vavle hjælp.

Læs det her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 08/10-03 19:05 
Okotta >
Har sjældent hørt noget så amatøragtigt, at et firma mister sin kode, og så skal til at rewrite det hele - er de idioter hos Valve, eller sover de bare det meste af tiden?

Om jeg er irriteret? Gu' er jeg irriteret, men mest pga. de idioter hos Valve, som ikke engang kan holde på deres egen kode, og nu skal ha' fans'ene til at hjælpe sig med at finde den igen; Come on - helt ærligt!


Du Okotta, du kan pisse folk af. Hvad med at være irriteret på dig selv over din egen idiotisme. Der kunne lige så godt stå at du syntes det er helt iorden at det er blevet stjålet. Fordi kagen står i vinduet er det sgu da ikke ensbetydende med at man skal ta' den. Geeez..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AkhenAkhenSkrevet 08/10-03 20:18 
KTC >
Hvordan har I prøvet PC-versionen, når den så vidt jeg ved ikke er i butikkerne endnu? Hvis I vurderer det på den beta, der blev leaked på nettet, så er det jo ikke nogen fair sammenligning (som man iøvrigt nok skal gå lidt stille med dørene omkring)...

For the record, så fik jeg tilsendt en officiel beta cd, da jeg skulle skrive mit preview af spillet (mange har spurgt, så jeg vil lige høre det helt klart).

Ehm ? mener du Halo her eller HL2 her? lidt forvirrende. Og hvis det er Halo du mener så nej det er ikke en Beta jeg omtaler.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 08/10-03 21:05, rettet 08/10-03 21:12 
KTC >
---spilles med mus og tastatur. Det giver da en meget mere autentisk styring, synes jeg...

Hvis du med autentisk mener realistisk, må du være et overmenneske af kaliber. At tænke sig at foretage adskillige 360'ere på et sekund, uha! :P

Men ja, selvfølgelig er styringen på pc langt overlegen hvad angår præcision og hastighed.

Med hensyn til den der HL2 leak der florerer på nettet i øjeblikket, så har der været delte meldinger om hvad der egentlig er tale om. Der er også dem der tror at Valve selv skulle være skyld i det som en del af et pr stunt, men dette ville jo være direkte absurd, da det ikke blot er Hl source engine, der er leaket men også Havoc's fysik og andre licenserede produkter. Desuden er det jo heller ikke "bare" en pre-alpha eller beta kode, men den næsten færdige kode :(
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 09/10-03 01:46 
Akhen >
Ehm ? mener du Halo her eller HL2 her? lidt forvirrende. Og hvis det er Halo du mener så nej det er ikke en Beta jeg omtaler.
Det er kun Halo. Kan godt se det bliver lidt forvirrende, når det er i en HL2 tråd :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 09/10-03 01:48 
RQvsnapz >
Hvis du med autentisk mener realistisk, må du være et overmenneske af kaliber. At tænke sig at foretage adskillige 360'ere på et sekund, uha! :P
Nej, jeg mener ikke realistisk, men de fleste kan opnå meget større præcision og så videre med mus+tastatur, som du selv nævner, og dette tiltaler mig mest :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CronossCronossSkrevet 09/10-03 09:07 
"Source Close to Valve Software tell us that despite our report that Half Life is delayed, it won't be. And it isn't. Apparently Valve is close to issuing a statement about all of this – and our sources maintain that it's still going to ship in the "holiday" period – Yuletide to you and me.
What a fascinating tale this is all becoming. "

Jeg kan kun give dem ret, det her virker ret utroligt :)
CronossCronossSkrevet 09/10-03 09:10 
Desuden kan jeg da overhovedet ikke forstå hvorfor Valve har svært ved at finde koden, for på ca. eet sekund har jeg da fundet mellem 100-200 steder hvor den ligger til download.
enfenenfenSkrevet 09/10-03 09:34, rettet 09/10-03 09:35 
Det handler nok mere om at finde den person, som har stjålet koden til at starte med.
What is the Matrix?
yokanabsteryokanabsterSkrevet 09/10-03 14:52 
Nu ruller skandalen:

En skandale?
soon the world will be one big computer
yokanabsteryokanabsterSkrevet 09/10-03 14:56 
KTC >
Jeg vil give dig ret i, at Halo er en af de få vellykkede fps'er på konsollerne, og det egner sig godt til fjensyn og stort anlæg, men derfor er forbedringerne på PC og mus+tastatur nok for mig.

EDIT: Nå ja, en lækker opløsning og flydende framerate :D

De fleste af mine "pc glade" (6-7) venner, som elsker halo på xbox, syntes at pc versionen ikke har den rigtige feeling
og kan bedre lide den grafiske stil på xboxen, og der skal meget til før de kommer med sådanne udtalelser!
(ingen konklusioner)
soon the world will be one big computer
KTCKTCSkrevet 09/10-03 15:00 
Det lyder sært, men man skal huske at tænke på, at spillet kræver en ret kraftig PC samt et fuldt kompatibelt DirectX 9 grafikkort med drivere, der understøtter det, før spillet kommer til at præsentere sig optimalt...

Den grafiske stil er IMHO ikke blevet ændret synderligt, der er bare kommet flere detaljer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 09/10-03 16:28 
Starfish >
Nu ruller skandalen:

Se længere oppe i tråden.

Den er vendt før.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 09/10-03 19:17 
Kommentar fra hackeren?

http://fps.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=53131
Bede-xBede-xSkrevet 11/10-03 06:26 
Okotta >
Half Life 2 har aldrig været klar til udgivelse d. 30 september - helt ærligt, hva'?

Det har været varm luft. Det var også underligt med så lidt tid til hype til et så stort spil.

Forresten, så havde min ven Zeroburst forleden nogle blade med hjem fra tyskland hvor der var film fra spillet. Ingame hvor nogen spillede og i god kvalitet. De så slet ikke så gode ud som de film jeg har set andre steder. Andre der har set de film?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 11/10-03 12:48 
KTC >
RQvsnapz >
Hvis du med autentisk mener realistisk, må du være et overmenneske af kaliber. At tænke sig at foretage adskillige 360'ere på et sekund, uha! :P
Nej, jeg mener ikke realistisk, men de fleste kan opnå meget større præcision og så videre med mus+tastatur, som du selv nævner, og dette tiltaler mig mest :)

Fordi du er træt af at få smæk i MP over XBC, eller hvad?:)
Ej, jeg kan godt se at folk kan foretrække en højre præcision, men selvom man spiller mus+tastatur vil altid være nogen bedre end en selv. Det samme gælder for Xbox, så jeg vil mene man er lige godt stillet hvis man snakker multiplayer.
Jeg er dog ret sikker på Xbox versionen vil tiltale mig mest, at bruge tastatur for at styre et fartøj tror jeg ikke vil falde i min smag.
Men jeg vil nu stadigt prøve PC versionen før jeg vil drage konklusioner, men der vil jeg nu nok anskaffe mig noget der gør jeg kan bruge en Xbox controller.
Men jeg nu nok stadigt foretrække mit 28" fjernsyn, selvom alle de lækre opgraderinger til PC p.t. tiltaler mig.
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig