X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda efterspørgsel


Svar
BlossomBlossomSkrevet 07/10-03 08:26 
Det er heldt vildt hvordan efterspørgslen på N64 spil som der i det sidste års tid ingen salg har været af, pludselig er eksploderet.

Jeg har oplevet tendensen ved at alle de "almindelige" spil som jeg har haft liggende utrolig længe, fordi ingen "gad have dem", pludselig bliver revet væk.

F.eks. så har det været min opfattelse at der var rigeligt med eksempler af Zelda ocarina of time på markedet, da jeg egentlig kun har solgt et enkelt eksemplar engang imellem..
Nu er det dog vendt på en fem-øre, da jeg alene i løbet af de sidste 8 dage har solgt 4-5 stk.
Sådan er det også med f.eks. 1080 Snowboarding og Star Wars spillene, som jeg ellers kun har solgt nogle enkelte af ind imellem.
Ellers har det altid været toptitlerne der røg først..
Andre der har oplevet det samme??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
fumfumSkrevet 07/10-03 08:37 
Næ, ikke rigtigt, men jeg samler også, sælger næsten aldrig noget. Hvor har du fået alle de spil fra?. Det lyder jo lidt som om der er en momsregistrering i farvandet. ;=)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 07/10-03 09:50 
Det er lidt op og ned må jeg sige - Lige for tiden sælger jeg en del ældre PC spil og de forsvinder som dug for solen..

Nu har jeg ikke set hvad du har taget for spillene, men det kunne måske tænkes at du var for billig med dine N64 titler ?
notatplayright
BlossomBlossomSkrevet 07/10-03 11:05 
Hmmm....Momsregistrering... Hmmm...
Så længe jeg ikke trækker moms fra nogen steder så behøver jeg sqi da heller ikke betale moms...

Desuden er det kun privatsalg af spil der er erhvervet med henblik på at øge egen samling...

Derudover så er der faktisk planer igang om en åbning af brugtforretning: Den sønderjydske kræmer.... *lol*
Ej seriøst nok, så overvejer min kæreste at bruge et stykke plads på vores nyerhvervede kæmpeejendom ,hvor han har startet undervognscenter, til en brugthandelsforretning, som jeg skulle passe.
Der vil jeg så også have gang i lidt spilsalg...


Hvad angår mine priser, så synes jeg egentlig de er rimelige..
De spil der bliver solgt få af, er selvf. billigere end toptitlerne.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RJKRJKSkrevet 07/10-03 11:20 
Blossom >
Så længe jeg ikke trækker moms fra nogen steder så behøver jeg sqi da heller ikke betale moms...

Hvis man har en omsætning af en hvis størrelse, så skal man momsregistreres, da det så ikke kan tælle som privat salg. Grænsen har været 20.000,- per år indtil for nylig, men jeg _tror_ nok, at den er sat op til 50.000,-. Sådan er det i hvert fald for foreninger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BlossomBlossomSkrevet 07/10-03 11:43, rettet 07/10-03 11:48 
Det er nemlig korrekt RJK.... (at grænsen er sat op til 50.000)
Og hvis jeg skal op på en sådan omsætning, så er I sq nødt til at sælge jeres ting lidt billigere ;-P

Derudover tror jeg heller ikke lige helt at jeg er den herinde der har mest brug for at tænke momsregistrering... ;-)


En hel anden ting er, at hvis det nogensinde skulle blive aktuelt med et seriøst salg, så er min kæreste momsregistreret.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig