X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silpheed?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 06/10-03 18:47 
Hejsa.
Kender I noget til ovenstående titel og kan I anbefale det? Diverse anmeldelser giver den lidt forskellig karakter, så jeg kan ikke rigtigt beslutte mig til om jeg skal købe den eller ej (150,-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 06/10-03 19:25, rettet 06/10-03 19:26 
Spillet er prisen værd, og PAL versionen er nydelig. Alene de ekstremt flotte CGI sekvenser er hele spillet værd.

- bare husk at spillet er et shoot'em-up, men heldigvis udviklet af bla. Treasure. Anbefales til prisen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 06/10-03 19:28 
Spillet er ikke prisen værd, da man kan få Psyvariar til nogenlunde de samme penge. PAL versionen er ikke noget at råbe hurra for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 06/10-03 19:42 
Hmm, det er så hvad du mener, og jeg mener så at Psyvariar er noget crap.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 06/10-03 19:43 
Silpheed er noget værre lort, sammenlignet med Psyvariar, som er udmærket til prisen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 06/10-03 19:48, rettet 07/10-03 00:17 
Uhhm nåh. De fleste der spørger om Silpheed, vil nok ikke bryde sig om et ultrakort - grimt spil - med et scorebaseret gameplay. Som absolut er Psyvarias eneste nyskabelse.

Der er - ingen - nyskabelser i Silpheed, men det er flottere, mere spændende, og - længere..

Smag og behag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 06/10-03 19:54, rettet 06/10-03 19:56 
Silpheed er da på ingen måder spændende! Nærmere kedeligt. Psyvariar har desuden et væld af baner, og alt efter hvor godt man klarer sig kan man vælge forskellige veje igennem spillet. Det er sgu da lidt smartere end fire eller fem kedelige baner i Silpheed.

Og folk der spørger om Silpheed er godt, er nok ikke lige folk der har spillet det vildt meget, og ved hvad for et slags gameplay det helt præcis byder på? Sammenlignet med andre, GODE, traditionelle vertikale shooters er Silpheed direkte søvndyssende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 06/10-03 20:01, rettet 06/10-03 20:03 
Hov hov i to :)

Som Per sagde så er det nok smag og behag, men Hr. Meller, fortæl hvorfor du syntes Psyvariar er så godt?, måske har du fundet noget gameplay som Per og mig ikke kunne finde?! ;) , jeg må så også sige at der heller ikke er meget gameplay i Silpheed, men jeg syntes det er federe lavet.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
NaieraNaieraSkrevet 06/10-03 20:03 
Jeg siger ikke at Psyvariar er det største hit, men det er en del bedre end, gaab, Silpheed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 06/10-03 20:14 
Desværre ligger min lille DKF anmeldelse af Silpheed ikke online mere, den gav et meget godt fingerpeg om hvorfor jeg mener Silpheed er OK.

Uanset hvad, til 150.- er der da ikke meget at spekulere over. Jeg anbefaler at købe Silpheed, og vil man have mere til samme lave pris - så overvej at investere i Psyvariar.

Ellers kan Naiera jo bare lave en lille P:R anmeldelse af Psyvariar, så vi kan få syn for sagen. Jeg har skrevet om Silpheed tidligere, nu kan Naiera gøre det samme om Psyvariar. I dare you :P

- og jeg vil faktisk gerne vide lidt om scoresystemet, for både Star Soldier og jeg gik kold over spillet selvom der er lidt originalitet i det pointsystemet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
la0sla0sSkrevet 06/10-03 20:26, rettet 06/10-03 20:30 
Nu er Star Soldier jo også helt umulig når det gælder shmups. Jeg må godt nok indrømme at jeg er på Naieras side her.
Silpheed er meget langsomt og kedeligt og langfra underholdende i længden. Det er alt for let, og har ikke rigtig nogle kvalliteter man vender tilbage til, ikke engang videosekvenserne. Iøvrigt er silpheed hvis også blevet hjulpet til verden af Treasure, mere end det er blevet udviklet, men måske er det, det du mener Per? ;)

Psyvariar er heller ikke frækkert... men jeg morer mig mere med det og det er mere skillkrævende og hurtigere end silpheed. Desuden er der mere at gå tilbage til i Psyvariar, og selvom du Per får det til at lyde som om at en score baseret shooter er en ligegyldighed.

Silpheed er langt mere en ligegyldighed, som intet har at byde på og med en fundamental spillemekanik er er semi-dårlig. Psyvariar (efter min mening) er mere underholdende og udforderende og semi-nyskabende.

Så nu er vi 2 mod 2.. ;)

edit: må dog lige tilføje at begge spil er pengene værd.. men ingen af dem direkte 'esser'
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 06/10-03 21:27 
Alle traditionelle shootere til en nuværende generation er da 150,- værd i min bog...

(Nej, I behøves ikke finde modstridende eksempler... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 07/10-03 15:59 
Har lige set det nyt på QXL til "slå til pris" på 99 kr. Han har flere eksemplarer...

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=9451027&ListingType=0&ListingSort=1#bid
MadsMadsSkrevet 07/10-03 17:22, rettet 07/10-03 17:22 
Jeg synes Silpheed er rigtig godt, især til prisen, og det forholdsvist smalle udbud der er af sådanne spil i PAL.

Jeg har ikke prøvet Psyviar, så kan ikke sammenligne, men jeg synes bestemt ikke Silpheed er kedeligt.

Jeg købte mit for 70,- fra nyt, og har helt sikkert ikke fortrudt, et sjovt og underholdende spil.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
NaieraNaieraSkrevet 07/10-03 18:11 
Ja, Silpheed er godt, fordi det er et af de eneste i genren der er udkommet på PAL, ligesom Ray Crisis osv...

Or not.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MadsMadsSkrevet 07/10-03 18:37 
Jeg siger jo ikke at det bare er godt fordi det er kommet i PAL, jeg har, som jeg også skriver, fundet nok underholdende elementer til at det kan fastholde mig.

Jeg ved da godt der findes shmups der er 50x bedre, men det er da et fint alternativ til PAL PS2 ejeren.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JuggernautJuggernautSkrevet 08/10-03 15:10 
Så har jeg stiftet bekendtskab med spillet. Man må sige at det er ganske flot. Det er ok at spille, bare for at slå en halv time ihjel, men jeg mangler altså noget mere udfordring. Meget mere. Efter hvad i har skrevet, skal jeg nok på ntsc markedet eller?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 08/10-03 16:03 
En chip er uden tvivl det rigtige at få investeret i. Der er ikke meget mere end Silpheed og Psyvariar at komme efter på PAL til PS2...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig