X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan man sende en FAX via sin PC???


Svar
BomberBomberSkrevet 06/10-03 03:25 
Kan man sende en breve til en FAX selvom man ikke selv har en FAX. Men igennem sin PC. Grunden til jeg spørg det er at til min, nyanskaffet Lexmark all-in-one, printer fulgte der et program med som hedder FAX-tools. Det kunne være en fed ting hvis jeg kunne det. Men hvordan gør man???

Og i så fald vil man også kunne modtage FAX sendt fra almindelige FAX maskiner???
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
JmogJmogSkrevet 06/10-03 14:21 
Du _har_ kigget i manualen, ikke?
BomberBomberSkrevet 06/10-03 19:03 
Der var ingen manual men derimod en masse cd-rom som jeg ikke lige har kigget på.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 08/10-03 18:24 
ER der virkelig slet ingen der kan fortælle mig om jeg kan sende en fax igennem min PC??? og hvordan?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
TurricanTurricanSkrevet 08/10-03 18:49 
Alt det du skriver kan sagtens lade sig gøre. Du skal dog have et almindeligt analogt(f.eks. 56k) modem. Der findes ca. 1 milliard programmer, så gå på nettet og søg. Jeg kan ikke hjælpe dig mere.
The Gods pause for a moment...
JmogJmogSkrevet 08/10-03 18:50 
Jamen det første sprøgsmål er skam nemt nok.

Ja, du kan godt sende en fax gennem din PC. Hvordan du skal gøre det ved jeg imidlertid ikke. Det afhænger af det program du bruger. Tag et kig på indholdet af de medfølgende CD'er. Når først programmet er installeret er det sikkert rimelig nemt at finde ud af hvordan det fungerer.
jaesjaesSkrevet 08/10-03 21:57 
Du skal som nævnt bruge et analogt modem, men det kunne da tænkes at det var indbygget i printeren, så kig evt. på Lexmax´s hjemmeside.
BomberBomberSkrevet 09/10-03 00:43 
hmmm, det vil sige at det kan jeg ikke? Jeg bruger ADSL fra TDC. Men der sidder et internt modem i min PC. Printeren hedder Lexmark 1150 og jeg mener ikke den har noget modem. Men kan jeg så koble mit modem på samme forbindelse. Eller over min telefon forbindelse??
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
TurricanTurricanSkrevet 09/10-03 00:47 
Du kan godt bruge dit tolv cifrede kundenummer til at ringe op til en almindelig modempulje, men vær lige opmærksom på at du bliver takseret en minuttakst.
The Gods pause for a moment...
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 09/10-03 01:01 
Ok .. Der er nok for mange konsolfreaks herinde :)

Helt ærligt -

Når man ikke kan se skoven for bare træer!
notatplayright
BomberBomberSkrevet 09/10-03 01:16 
Turrican >
Du kan godt bruge dit tolv cifrede kundenummer til at ringe op til en almindelig modempulje, men vær lige opmærksom på at du bliver takseret en minuttakst.

Også selvom det er ubegrænset forbrug på ADSL? Og hvordan fungere det du siger der. Det kan jo ikke blive mange bas-øre nå man kun lige sender 1 fax eller 2 Et minut online med modemet også tilbage på ADSLen eller hvad?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 09/10-03 10:56, rettet 09/10-03 11:11 
Det fungerer præcis som hvis man går på nettet med et modem (hvis du har prøvet det).
Du sætter en telefonledning fra telefonstikket i væggen ind i modemet.
Modemet skulle gerne være installeret, ellers så søg i Kontrolpanel > tilføj hardware.
Du kan også lave en forbindelse til TDC i kontrolpanelet, hvor du derefter dobbeltklikker på forbindelsen, og indtaster kundenummer osv.

Nu er du så online via modemet, og hvis du har installeret et fax-program, så kan du gå i gang med at bruge det.

Husk at lukke forbindelsen ned efter brug, ellers bliver det dyrt :)

Går ud fra at windows ikke kommer med fejlmeddelelser når du er online via ADSL og modem samtidig, ellers er det bare at trække netværkskablet ud...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig