X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Harddisk valg.


Svar
BomberBomberSkrevet 05/10-03 00:08, rettet 05/10-03 00:13 
Hej.

Jeg har nu en Seagate 120 GB HD (den er god) men jeg kunne godt tænke mig en til Harddisk. Men hvad skal jeg vælge??? Og jeg ved ikke så meget om RPM og ms. og IDE100 osv. For det er vel ikke alle Harddiske der passer i min PC.

Hvilken HD ville i foreslå hvis jeg vi siger at jeg har 2000 kr og at jeg vil ikke havde mindre end 180 GB

Jeg har også kigget på en esktern HD fra Maxtor hvad synes I om den og hvad med prisen er den fair?

Maxor HD
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 00:25 
Jeg har de bedste erfaringer med Seagate og Western Digital, og disse diske er både billige, lydsvage, bliver ikke så varme og kører stabilt.
Du skal ikke bekymre dig så meget om typerne, for så længe du ikke vælger SCSI eller Seriel-ATA, så passer de i stort set alle almindelige maskiner. Gå efter 7200RPM, da andet ikke kan betale sig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 00:52 
KTC >
Jeg har de bedste erfaringer med Seagate og Western Digital, og disse diske er både billige, lydsvage, bliver ikke så varme og kører stabilt.


hmmmm slår jeg op på EDBpriser med søgekriterene minimum 180 GB og 7200RPM så er Seagates harddiske da ikke særlig billige, de er faktisk rigtig dyre. Men Western Digital ser okay ud.... Men hvad med ekstern kan det betale sig????
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 00:58, rettet 05/10-03 01:18 
Det kommer jo an på, hvad du skal bruge den til. Personligt foretrækker jeg, at harddiske sidder inde i mit kabinet, og derfor bliver beskyttet mod de fleste eventuelle slag.

Med hensyn til priserne på Seagate harddiskene, så er det jo SCSI-diske med en kæmpe cache, og derfor er prisen så høj. Du skal gå efter IDE100 eller IDE133...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 05/10-03 01:01 
Bomber >
hmmmm slår jeg op på EDBpriser med søgekriterene minimum 180 GB og 7200RPM så er Seagates harddiske da ikke særlig billige, de er faktisk rigtig dyre. Men Western Digital ser okay ud.... Men hvad med ekstern kan det betale sig????
Der er faktisk én ting, du skal være opmærksom på, når du kommer op i de størrelser. Der er nemlig mange ældre bundkort/controllere, der ikke understøtter harddiske over 137GB, så derfor vil jeg råde dig til at få dette fastlagt, før du foretager et køb. Ellers kan du kun udnytte op til de 137GB af harddiskens plads...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 01:30 
KTC >
Der er faktisk én ting, du skal være opmærksom på, når du kommer op i de størrelser. Der er nemlig mange ældre bundkort/controllere, der ikke understøtter harddiske over 137GB, så derfor vil jeg råde dig til at få dette fastlagt, før du foretager et køb. Ellers kan du kun udnytte op til de 137GB af harddiskens plads...

Min PC er fra december sidste år så mon ikke den skulle kunne tag en stor HD??? men hvordan kan jeg se det ellers???
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 05/10-03 01:33, rettet 05/10-03 01:59 
KTC >
Det kommer jo an på, hvad du skal bruge den til. Personligt foretrækker jeg, at harddiske sidder inde i mit kabinet, og derfor bliver beskyttet mod de fleste eventuelle slag.

Med hensyn til priserne på Seagate harddiskene, så er det jo SCSI-diske med en kæmpe cache, og derfor er prisen så høj. Du skal gå efter IDE100 eller IDE133...

Ja ok jeg så ikke lige at det ikke var IDE. Ja hvad skal jeg bruge den til. I fremtiden ville jeg måske få brug for at tage den med over til venner og for eks. se film. Så er det jo smart. Men jeg synes bare de er meget dyrer de eksterne.


Hvad med to styks af dem her, er det en smart ide?

Seagate 120gb
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 02:08 
Helt sikkert. Det er en god disk, som du bestemt bliver glad for. Og så behøver du heller ikke bekymre dig om bundkort/controller understøtter større end 137GB harddiske. Du kan eventuelt sætte dem i et Raid 0 array, hvilket giver næsten den dobbelte ydelse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 02:17 
Ja den ser god ud og man for virkelig noget for pengene. Jeg regnede nemlig lige lidt på det. En 250 Gb fra Maxtor kostede nemlig 2400 kr. Men to af disse koster kun 1600 kr.

Men jeg ville nu godt vide alligevel hvordan man kan se om ens bundkort kan klare en størrer HD. Jeg har HARDinfo 2002 kan det bruges???

Og en ting til hvordan sætter man dem i raid 0 array. I BIOS???
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 02:22 
Du kan muligvis bruge det program, ja. Ellers ser du det normalt i din bundkortsmanual eller på dets hjemmeside.

Raid 0 kan laves software-mæssigt i Windows XP mener jeg. Ellers kan man, som jeg, bruge en dedikeret Raid Controller, som man installerer i computeren. Visse bundkort har en Raid Controller indbygget, og dette kan også findes i manualen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 02:51, rettet 05/10-03 03:14 
Ja det blev jeg jo ikke meget klogere af. I Hardinfo står der under IDE controllers at den står på primær IDE-kanal så kan jeg vælge imellem sekundær IDE-kanal og SiS PCI IDE-controller.
Men det er vel ikke det? Jeg har ingen Manual og jeg aner ikke hvilket bundkort det er. Så derfor er jeg også LOST angående Raid 0

Nu fandt jeg i Endhedhåndtering under IDE ATA/ATAPI controllere en avanceret indstilling hvor jeg kan slå over på PIO i stedet for DMA. Er det den???
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 10:34 
Nej, det er det ikke. Men det er de færreste bundkort, der har indbygget Raid Controller, så hvis du ikke har tænkt dig at skulle ud og investere i mere hardware, skal du nok bare nøjes med at installere de to harddiske normalt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 05/10-03 15:13 
Hvilket bundkort har du? Kan du ikke se noget på producentens hjemmeside?

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en Seagate i samme serie, nu du selv er tilfreds med den du har i forvejen. Har selv en Seagate Barracuda IV og den er jeg osse meget tilfreds med.

Du får fx heller ikke særlig meget ud af at købe Maxtor, da du ikke kan udnytte at den kører IDE133, da din Seagate sætter hastigheden til IDE100.

Og de eksterne er stadig lidt dyre. Du kunne selvfølgelig osse købe et eksternt USB 2.0 case til din harddisk, og så tage den med rundt. Så er det bare træls hvis alle dine venner ikke har USB 2.0, og i skal overføre 120GB. Det vil tage pænt tid så. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 15:40 
dchang >

Hvilket bundkort har du? Kan du ikke se noget på producentens hjemmeside?

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en Seagate i samme serie, nu du selv er tilfreds med den du har i forvejen. Har selv en Seagate Barracuda IV og den er jeg osse meget tilfreds med.

Du får fx heller ikke særlig meget ud af at købe Maxtor, da du ikke kan udnytte at den kører IDE133, da din Seagate sætter hastigheden til IDE100.

Og de eksterne er stadig lidt dyre. Du kunne selvfølgelig osse købe et eksternt USB 2.0 case til din harddisk, og så tage den med rundt. Så er det bare træls hvis alle dine venner ikke har USB 2.0, og i skal overføre 120GB. Det vil tage pænt tid så. :-)

ja det bliver nok Seagate så har jeg nemlig rent Seagate Harddiske og den er også lidt hurtigere end Maxtor på 9ms.
Den jeg kiggede på fra seagate har 8.5ms. og er en lille smule dyrer godt nok.

Med hensyn til den eksterne så var det også i fremtiden jeg tænkte på. De fleste af mine venner får vel firewire eller USB 2.0 i fremtiden. Men til den tid kan jeg vel bare købe mig en lille Memory Bird på 1024 MB til ingen penge. Eller en DVD brænder hvis det er film.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om det bundkort på deres hjemmeside. (jeg er heller ikke så god til tysk) Det er Medion PC 2.66 Ghz med 512 RAM 64 mb GF4 4200i

Prøv at klik her og se om du kan læse dig frem på tysk hvilket Bundkort jeg hr.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dchangdchangSkrevet 05/10-03 15:54 
Jeg har lige kigget, og der står ikke noget om det. Så der er vel ikke anden mulighed end bare at tage chancen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 17:44 
hmmm nu har jeg skrevet en mail til deres kundesupport, så må de kunne fortælle mig hvilket bundkort der er i. Der skal jo også lige være plads til yderlige to harddiske det er jo kun et mini tower.
Det ville være surt at købe to harddiske også kan bundkortet kun tage to ialt eller der ikke er plads til mere end to ialt.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 17:53 
Jeg har aldrig set et bundkort, der ikke tog 4 enheder. Altså harddiske og CD/DVD-ROM/brænder drev...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 18:46 
Nu åbenede jeg min PC for at kigge. Og der står SIS 963 som chipset. Og der er 4 PCI pladser(en af dem er blå) og det ser ud som om der kun kan være en til ekstra HD. Der går en ledning fra DVD-drevet ned til seagate Harddisken og vidre ned i bundkortet. Så går den anden ledning fra cd-brænderen ned i bundkortet og på den ledning er der et stik til en ektra HD. (men den er ikke lang nok) Også hænger der det andet stik og dingler som skal i den evt. nye HD.

Ergo er jeg nød til at købe EN stor HD. ELLER en på 120gb og så en ekstern.

Men KTC mener at jeg skal være opmærksom på en HD over 137Gb og det har jeg stadig ikke fundet ud af.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 18:58 
Dine observationer er korrekte, men man kan desværre ikke sige, om der er understøttelse af 137GB+ udfra chipsættet.

Alternativt kunne du købe en ekstra IDE-controller, der kan sættes i en PCI-port og derved giver dig mulighed for 4 enheder mere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 19:07 
KTC >
Alternativt kunne du købe en ekstra IDE-controller, der kan sættes i en PCI-port og derved giver dig mulighed for 4 enheder mere.

Ja det var en god ide. Hvad koster sådan en fyr ca.
Og hvad med pladsen, altså der var ET rum til at lægge en HD men der i realiteten plads til en til neden under der er bare ingen skiner.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 05/10-03 19:52, rettet 05/10-03 19:54 
OK har fundet ud af prisen den ligger fra cirka 260kr og op.

Og har jeg ret hvis jeg køber med RAID kan jeg få alle mine Harddiske til at stå på raid 0

I må være godt træt af mig nu med alle mine spørgsmål men jeg vil bare være sikker på det jeg køber. Jeg kommer tit til at købe noget lort som jeg ikke kan bruge til noget.

Med raid til cirka 700
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 19:55, rettet 05/10-03 19:57 
De kan fåes til omkring 250-500 bobs, og et par hundrede mere for en med RAID...

Harddiske skal være præcis samme størrelse i Raid, ellers går den efter den mindste af dem. Hele diskens indhold skal også slettes når den skal i Raid 0 med andre diske.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 20:39 
jeg tror jeg dropper det RAID det er ikke pengene/tiden værd. Men jeg har fundet ud af at jeg godt kan tag EN stor HD. Sagaen om mit bundkort må stå i det uvisse, det er tydeligvis et spiecelt bundkort fra Medion med chipset SIS 963 Men min PC er ny nok til at kunne opgradere RAM op til 1024 så kan den også tage en giga stor HD.

Men tak for hjælpen I to.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dchangdchangSkrevet 05/10-03 20:54 
No prob. Mit umiddelbare gæt ville osse være at dit bundkort godt kan tage en stor HD. Så god jagt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 05/10-03 20:59 
Bomber >
jeg tror jeg dropper det RAID det er ikke pengene/tiden værd.
Smag og behag. Jeg er nu ret glad for at mine loadetider er næsten halveret. Men jo, det er nok mest entusiasterne, der vælger det...

Bomber >
Men jeg har fundet ud af at jeg godt kan tag EN stor
HD.
Hvordan fik du det konstateret?

Bomber >
Men tak for hjælpen I to.
Velbekomme :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 22:29, rettet 05/10-03 22:34 
Hvordan fik du det konstateret?

Det gjorde jeg heller ikke 100%. Men jeg har en ven der har set min PC og han er system-adminstrator på en IT højskole og har bla. lavet interface til tv2.dk's hjemmeside. Og han sagde det kunne den godt. Jeg tar ham på ordet ellers sender jeg regningen til ham. *g*

og han sagde at harddisken bliver spejlet og det har man ikke brug for som privat person.
Det er sku også for bøvlet hvis jeg skal formatere mit drev.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 05/10-03 22:44 
Undskyld jeg siger det, men han virker altså ikke til at have helt styr på det.

Og at han bare slynger ud, at din computer understøtter 137GB+, er lidt af en vovet udtalelse, da det er langt fra alle bundkort, det gør det...

Jeg nævnte Raid 0, og det er lige præcis ikke spejlning. Hvis han ikke ved det, så fatter jeg ikke han har det job...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 05/10-03 23:21 
hmmmm du gør mig hele tiden i tvilv KTC... Ja men så må jeg vente på at jeg for svar fra Medion, de må jo vide det bedre end nogen andre, hvad det er for noget skrammel de har puttet i den PC.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/10-03 23:31 
Jeg er stor tilhænger af IBMs harddiske. Dem har jeg kun haft gode erfaringer med. Stabile, hurtige og rimelig tavse.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 05/10-03 23:58, rettet 05/10-03 23:59 
Jeg er stor modstander af IBM's harddiske. Dem har jeg kun haft dårlige erfaringer med. Udstabile og varme.

Efter deres lille nummer, hvor de sagde at deres diske ikke skulle bruges til servere og kun måtte køre et vist antal timer i træk, så har jeg mistet al respekt for dem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/10-03 00:02 
Jeg kan kun gentage mit indlæg. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 06/10-03 00:10 
Jeg kan kun lykønske dig, at du har gode erfaringer med IBM, for det er bestemt ikke nogen selvfølge. Jeg har selv sværget til IBM, lige indtil de ikke kunne følge med udviklingen og lavede nogle dårlige modeller. Det må bare ikke ske...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 06/10-03 01:39 
Jeg kan kun give dig ret. IBM er ikke hvad det har været.
Men derfor kan man jo godt være tilfreds alligevel.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 06/10-03 04:47 
OKAY nu har jeg nogle svar. Mysteriet om mit bundkort er opklaret. Det er et MSI Model (MS-6701) tadaaaa... Okay kig på tidspuktet jeg skriver det her på...meeen bedre sent end aldrig...

Kan jeg så få nogle svar, sparker det her bundkort røv eller sutter det røv. (altså kan det klare en stor harddisk?)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 06/10-03 10:55 
Nu har jeg ledt lidt på nettet, og jeg kan ikke umiddelbart finde dette bundkort på MSI's hjemmeside. Derfor er det lidt svært at sige, men hvis du prøver dig frem, har du jo altid 14 dages returret...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 06/10-03 19:46 
Ja det er mystiks jeg kunne heller ikke finde det inde på MSI hjemmeside da jeg ledte efter en opdatering til BIOS. Jeg fandt oplysningerne i PCmark 2002. Det program kan da ikke tage fejl, kan det??? Det må jo findes mit bundkort siden det sidder i maskinen.....Sagaen forsætter alligevel......
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 06/10-03 21:09 
Det burde være til at stole på, ja. Med mindre de har lavet bundkortet og så i sidste øjeblik har ændret navnet på det. Men det er dog ret usandsynligt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 06/10-03 22:59 
KTC jeg har fundet en hjemmeside med næsten den samme PC som min. Men vigtigt af alt det samme bundkort. Tag lige et kig, der er blandet andet en manual ude til højre som kan downloades.

Mit bundkort
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
LWSLWSSkrevet 07/10-03 15:44, rettet 07/10-03 15:52 
KTC >
Dine observationer er korrekte, men man kan desværre ikke sige, om der er understøttelse af 137GB+ udfra chipsættet.

Sludder! Alle nyere chipsæt understøtter de største harddiske man kan købe. SiS 963 er imidlertid ikke hans chipsæt - som er en flertalsbetegnelse for de to chips der kaldes 'northbridge' og 'southbridge'. Tit og ofte bruges "chipsæt" i stedet for "bundkort" - men derimod bare southbridge delen.
Med sådan en fætter på dit bundkort, skulle du gerne have både ATA133, USB2 og muligvis FireWire, som faktisk, af uransagelige grunde, er hurtigere end USB2, når det bruges sammen med en ekstern harddisk.

Hop over på Google og søg efter programmet "SiSoft Sandra". Du kan hente en begrænset version gratis, som med stor sansynlighed vil kunne identificere dine computer-komponenter, så som bundkortet, for dig.

Ud fra den manual du der nævner, ligger du jo ret godt med et SiS 648 baseret bundkort. Du snupper bare så stor en harddisk, du nu kan tænke dig. Det kan sagtens klare den.
KTCKTCSkrevet 07/10-03 15:49 
LWS: Har du en dato på, hvornår de forskellige chipsæt begyndte at understøtte det? Jeg har ihvertfald ikke, så derfor ville det da være forkert at love ham noget, når man ikke kan se den nødvendige information på bundkort-fabrikanternes hjemmeside.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
LWSLWSSkrevet 07/10-03 15:54 
Nej selvfølgelig har jeg ikke det, og det er omsonst, at spørge efter en sådan, når hver producent har skiftet efter eget behag. Det skete imidlertid ÅR før SiS udgav deres 648 serie, så mon ikke man kan slappe lidt af?
KTCKTCSkrevet 07/10-03 16:02 
Jo, man har vel lov at håbe :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 08/10-03 17:24, rettet 08/10-03 17:25 
Med sådan en fætter på dit bundkort, skulle du gerne have både ATA133, USB2 og muligvis FireWire, som faktisk, af uransagelige grunde, er hurtigere end USB2, når det bruges sammen med en ekstern harddisk.

Ud fra den manual du der nævner, ligger du jo ret godt med et SiS 648 baseret bundkort. Du snupper bare så stor en harddisk, du nu kan tænke dig. Det kan sagtens klare den.

Ja jeg har 2xfirewire og 5xUSB osv. men jeg har besluttede mig for ikike at vælge en ekstern HD alligevel og jeg tror nemlig også at jeg sagtens kan klare en stor intern HD. Jeg fik svar fra Medion, men de svarede mig på alt muligt andet end lige det med Harddisken. Men han skrev at han arbejdede på sagen og ville vende tilbage. Så lige meget hvad så for jeg et klart svar inde et par dage.

Jeg skrev også til ejere af den hjemmeside jeg linkede til men han vidste det heller ikke da hans anden HD også kun var på 120 gb.

Ja jeg fandt ud af det med SIS648 jeg havde læste det et sted før, også det med northbridge og southside. Jeg ved nu godt hvad min PC indholder og ved hjælp af den hjemmeside fik jeg overclocked den til 2,9 fra 2,66. Og det køre rigtig godt. Det er næsten som om jeg har købt ny PC. *s*

Konklusion af dette er: At jeg lærte en masse nye ting, bare ved at tænke på at købe en ny Harddisk. Så tak for hjælpen gutter.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 09/10-03 15:41 
KTC du fik RET næsten da. Den største HDD som mit bundkort understøtter er 160GB

Fik direkte svar fra Medion Danmark.

Så er det på plads. Jeg KAN altså IKKE vælge frit selvom min PC er rimelig ny. Men det gør heller ikke så meget en på 160 er også ok. Og senere kan jeg købe mig en ekstern også på 160, for til den tid må de jo være blevet til at betale sig fra.
Men tak alligevel især dig KTC som gjorde mig i tvivl, men fik derfor det rigtige svar.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 09/10-03 15:47 
Velbekomme, men jeg tror nu stadig kun du kan udnytte de 137GB af dem. Hvis du kan udnytte alle 160GB, så er mit bud at den også kan klare mere, uden at blive alt for teknisk :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BomberBomberSkrevet 09/10-03 16:05 
ja okay det må tiden vise, ellers brokker jeg mig fandme til Medion, jeg gemmer mailen, og hvis den ikke kan bruge mere end 137 så bliver jeg pissed. Og hvis den kan så vil jeg måske prøve at låne en HDD som er størrer en 160 af en ven og se om det også virker. Men jeg skal nok give dig svar om det til den tid. Mit bundkort er jo lidt spiecelt så måske er der bare en grænse på 160GB, hvem ved?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 09/10-03 16:33 
Usandsynligt fra et teknisk synspunkt, men stadig ikke umuligt :)
Jeg glæder mig til at høre resultaterne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/11-03 19:24 
Jeg genbruger lige den her tråd... :)

Hvor meget får jeg ud af at købe en Barracuda 7200.7 120GB med en cache på 8196KB i stedet for 2048KB?
KTCKTCSkrevet 26/11-03 00:51 
Lidt hurtigere accesstime på din harddisk. Ikke noget videre vildt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig