X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RGB-kabel problemer


Svar
KTCKTCSkrevet 04/10-03 19:24 
Jeg har fået byttet mit composite kabel fra min US Dreamcast til et RGB-kabel, men umiddelbart får jeg ikke noget billede på fjernsynet, når jeg bruger dette.

Er der forskel på video-udgangen på en US og en EU Dreamcast, så det er der problemet ligger?

Kan jeg gøre noget ved det?

Følgende pins er ført ud: 2,4,6,7,8,11,15,16,20,21
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 04/10-03 19:54 
Jeg har altså besvaret og forklaret det i den anden tråd, hvor du spurgte ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/10-03 20:05, rettet 04/10-03 20:58 
Ja, så godt din forklaring der, men det undrer mig bare, at jeg ikke kan få det til at virke på 2 forskellige fjernsyn, hvor sælgeren sagtens kunne få det til at virke.

Jeg fik vist heller ikke en løsningsmodel, gjorde jeg? ;)

Problemet er også, at jeg er ret sikker på, at der blev brugt et RGB-kabel med den ude til sidste konsoltræf, hvor Daniel skulle kopiere nogle ting rundt. Det virkede umiddelbart fint...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 04/10-03 22:27, rettet 04/10-03 22:28 
Det har ikke noget med fjernsynet at gøre ;)

Mål om der er den korrekte spænding på RGB-switch-pinen. Sæt evt. spænding på den med et batteri.

Anden mulighed med lettere løsning:

Der sidder noget plastik i AV-udgangen, der holder fast på stikket. Kombination af at folk behandler deres stik dårligt og at det plastik er noget skrammel, så knækker det ofte inden i. Så sidder der nogle plastikrester inde i udgangen, så stikket ikke kommer ordentlig i og får forbindelse - fx på RGB-switch-pinen.

Så prøv med godt lys og en stor nål, om der sidder sådan noget i, som du så kan rage ud.

Selvfølgelig kan det også bare være et defekt RGB-kabel ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 05/10-03 00:02, rettet 05/10-03 00:03 
Der er ingen spænding på pin-16. Det skal vel være vekselstrøm, skal det ikke? Så duer det jo ikke med et batteri...

Umiddelbart ser udgangen ikke ud til at have en masse skrammel, og DC'en virker yderst velholdt, så jeg ved ikke helt hvad problemet kan være.

Kablet virker intakt, men det er selvfølgelig svært at sige...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 05/10-03 00:41 
Jeg må hellere lade være med at kloge mig på strøm, men mente nu ellers nok det var jævnstrøm :)

Du bør nok prøve et andet RGB-kabel, inden vi kaster os ud i det helt store...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig