X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES save-problem (FFIII)


Svar
RJKRJKSkrevet 04/10-03 01:17, rettet 04/10-03 01:18 
Jeg havde lige besluttet mig for at gå seriøst i gang med Final Fantasy III (VI) og efter bøvl med at finde min cartridge converter - min PAL SNES er modded, men jeg har ikke kunnet nænne at file den op, så jeg bruger converteren så US cartridgene kan gå i - går jeg i gang.

Dog er der det mærkelige, at da jeg skal save, så får jeg ikke den filinfo man plejer at få i et FF. Der bliver ved med at stå EMPTY selv om der kommer save-lyden osv. Efter andet savepoint og samme problem beslutter jeg at resette, for at checke om den gemmer noget eller hvad.

Og nu kan jeg så pludselig ikke få den normale start-menu hvor man vælger et save eller New Game (den fik jeg ellers første gang). Spillet går bare direkte igang med introen.

For mig lyder det som et dødt batteri i mit FFIII, men det har jeg godt nok aldrig oplevet før og jeg troede da at første gang skulle være på et nogle ældre spil. FFIII er jo ikke engang 10 år gammelt og batterierne burde sagtens kunne holde så længe.

Inden jeg går i gang med at skille cartridget ad - latterlige umulige Nintendo-skruer - så vil jeg lige høre om nogen har et alternativt forslag til fejlen? Kan det fx være converteren der gør et eller andet mærkeligt? (Det er en ny jeg har fået, som jeg ikke har spillet med før)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/10-03 06:52 
Jeg har flere gange før hørt om SNES spil, der løb tør for batteri. Jeg forstår ikke helt hvad der gør det. Hvordan kan det være at nogle carts løber tør meget hurtigere end andre med det samme spil? Det er vel, i de fleste tilfælde, det samme slags batteri, der sidder i.

Jeg har til gengæld også hørt om folk der har problemer med at de tabte deres saves i netop FFIII, når de spillede på en PAL SNES vha. converter. Det var faktisk et temmelig omdiskuteret emne dengang spillet stadig var nyt. Jeg ville nu ikke tro at det kunne ske på en fuldt moddet SNES, da den jo burde opføre sig som en US SNES, men jeg har heller ikke tjek på de der convertere, og det kan vel godt være den der gør det? Den har vel også en slags halvhjertet forsøg på at bryge regionsbeskyttelse indbygget, der måske kan have den slags effekt?
Men kan du ikke bare prøve spillet på en US SNES før du gør noget andet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/10-03 11:10 
Nu har jeg ikke lige en US SNES ;)

Men jeg kan jo prøve at skrue toppen af min moddede, så jeg kan køre uden converteren.

Jeg spillede så FFII/IV istedet for og det kører uden problemer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
solid snakesolid snakeSkrevet 28/09-08 22:16 
Hvis man har det problem at batteriet måske er dødt, hvilket batteri, skal man så anvende?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
3of193of19Skrevet 28/09-08 22:41 
Mener i hvert fald at huske at have læst at FFIV US crasher på PAL maskiner i slutsekvensen...
SumezSumezSkrevet 29/09-08 08:53 
3of19>
Mener i hvert fald at huske at have læst at FFIV US crasher på PAL maskiner i slutsekvensen...

Det gør den, men vistnok kun hvis din maskine ikke er moddet til at køre 60hz :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 29/09-08 09:06 
Der gik mange år før jeg fik set hele slutsekvensen pga. det problem :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
solid snakesolid snakeSkrevet 29/09-08 10:02 
Hvis man har det problem at batteriet måske er dødt, hvilket batteri, skal man så anvende?
Da jeg skal have købt et nyt.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 29/09-08 12:18 
Mange tak for hjælpen. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig