X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

bedste platformspil til xbox?


Svar
dalledalleSkrevet 13/03-03 11:13 
Jeg købte i januar 'Blinx - the timesweeper', i den tro at det var et af de bedre platformspil til xboxen. Jeg er dog ikke imponeret og vil gerne købe et nyt. Hvad mener I er det bedste?
Er der nogen der har prøvet det nye 'ToeJam & Earl 3'?
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 11:14, rettet 13/03-03 11:15 
ToeJam & Earl 3 skulle være noget af en skuffelse, prøv det i hvert fald lige før du smider 549 kr. efter det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/03-03 12:06 
Jeg har ikke engang hørt om Blinx. (og ja, jeg følger alligevel lidt med i hvad der sker på Xbox området)
Toejam & Earl kommer ikke bag på mig som en skuffelse, har hele tiden syntes det så åndsvagt ud (som altid fra Visual Concepts) og jeg kunne heller ikke lide forgængerne :!

Men det er en interessant diskussion, hvilke platformsspil på Xbox ER værd at spille??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 13/03-03 12:19 
Rayman 3 - Hoodlum Havoc, måske?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/03-03 12:23, rettet 13/03-03 12:25 
Ty the Tasmanian Tiger er ganske udmærket. Det minder meget om klassiske spil som Banjo-Kazooie, Mario og Jak & Daxter - men der er INGEN nytænkning i. Spillet er dog i sig selv ganske godt og med en god holdbarhed. Efter min mening den bedste platformer til Xbox (Hvis man kan leve med den lidt PS2-agtige grafik).

Spillet gør i øvrigt god brug af 5.1 muligheden.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 13/03-03 12:35 
Jak & Daxter er da også et temmelig genialt platformspil (omend med ekstrem kort levetid) på trods af at der er absolut ingen nytænkning. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/03-03 13:04 
Sumez >
Jeg har ikke engang hørt om Blinx. (og ja, jeg følger alligevel lidt med i hvad der sker på Xbox området)

arh hvad.
Nu skal jeg ikke være grov, men hvis du ikke har hørt om Blinx, så følger du vist ikke ret meget med ;-)

Det var i efteråret et af de mest hypede spil til Xboxen overhovedet - en lille kat med racerbriller som hovedperson?
Bl.a. fordi det som det første spil gjorde det muligt at styre tiden i spillet.

Da det så kom ud, og anmeldelserne ikke var særligt gode [i forhold til hypen] overtog Splinter Cell lissom rollen, som Xbox SPILLET.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 13:10 
Jep og det skuffede jo også grumt:( Btw nogen på teamxboxs forum kan downloade den nye mission fra XBL:O

Ang. det bedste platformspil på Xbox håber jeg altså at Rare kan få noget godt ud af Kameo selvom jeg tvivler.... Seriøst.... Er det virkelig muligt at porte et GC spil til Xbox på 3 uger, og stadig udnytte Xboxens kræfter, som MS og Rare siger:/?

Oddworld skulle have god humor, men gad det ikke rigtigt... Desværre solgte jeg også max Payne og købte Hunter The Reckoning.. Den største fejltagelser jeg har gjort i mit liv.... Nu ved jeg hvordan jøderne havde i de Nazi lejrer under anden verdenskrig:(

Hold jer seriøst væk fra Hunter....
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 13/03-03 13:15 
SeventhSun >
Da det så kom ud, og anmeldelserne ikke var særligt gode [i forhold til hypen] overtog Splinter Cell lissom rollen, som Xbox SPILLET.

Fedt med et multiplatform spil (incl. PC) som "Xbox SPILLET" ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/03-03 13:17 
Gedens Farfar >
Ang. det bedste platformspil på Xbox håber jeg altså at Rare kan få noget godt ud af Kameo selvom jeg tvivler.... Seriøst.... Er det virkelig muligt at porte et GC spil til Xbox på 3 uger, og stadig udnytte Xboxens kræfter, som MS og Rare siger:/?

Rare er geniale udviklere. Er det ikke lige meget om spillet udnytter Xboxens kræfter? Jeg tvivler alligevel på om det ville blive spor flottere, af at være udviklet til Xbox fra starten. Den kan altså ikke meget mere end GC, og det er op til Rare selv at gøre spillet kunstnerisk flot, hvilket de gang på gang har vist før i tiden at de er ret geniale til.
Der kan selvfølgelig være visse problemer med konverteringen, men alt i alt tror jeg ikke det vil gå ud over spillets gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 13:18 
Det var ikke så meget det da man, hvist stadig siger Xbox versionen vil altid være bedst.....?

Men det lavede virkelig ikke op til forventningerne IMO
Well crucify the insincere tonight...
Per SPer SSkrevet 13/03-03 14:10, rettet 13/03-03 14:11 
Rayman 3 til Xbox er det bedste indtil videre. Ty the Tasmanian Tiger kommer efter.. Blinx og Toe Jam & Earl kan kæmpe om en delt tredjeplads. Det kommende Vexx fra Acclaim der ellers virkede lovende - skuffer pga. af manglende finpudsning.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 14:11 
Jeg har også læst, at Vexx virker forældet lige fra starten...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/03-03 14:13 
Sumez >
Fedt med et multiplatform spil (incl. PC) som "Xbox SPILLET" ;P

Bah nu skrev jeg jo om perioden op til Jul hvor Splinter Cell stadig var en Xbox exclusive :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 13/03-03 15:16 
Må opfordre jer til at kigge nærmere på Toe Jam And Earl III; Det er
absolut det *rareste* spil jeg har spillet i ganske lang tid.

Jeg bruger "rar" om det, da det kendetegner hele spillet perfekt :

Rare karaktere, musik, levels, miljøer, stemning. Hele spillet har en polish
jeg sjældent ser i spil efterhånden, og det har en utrolig dejlig humor, som
man bare overgiver sig til. Al den snak som er i spillet er utrolig sjov, og
man har bare lyst til at være sammen med de karaktere hele tiden.

Det er sjovt, sødt, nuttet, og utrolig dejligt at spille. Oveni alt det, så
har spillet faktisk osse noget der ligner det bedste kamera jeg har set i
lange tider. Kameraet opfører sig nærmest eksemplarisk i hele spillet, og
kommer aldrig rigtigt i vejen for noget, være det sig vægge og bygninger
m.m.

Ovenpå det til tider fuldstændigt sindssyge kamera, som optrådte i Super
Mario Sunshine (flere situationer hvor man ikke engang kan se hvor Mario
står, endsige skal hoppe hen. Nintendo for fanden...det må ikke ske, og da
slet ikke i *jeres* spil), så er det en helt lettelse, at opleve sådan et
"veltrænet" kamera i et spil.

Toe Jam er udgivet af Sega, og man må nok sige at kun Sega har balls til at
lave sådan et dejligt anderledes, og forfriskende spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 13/03-03 15:24 
Naiera >
ToeJam & Earl 3 skulle være noget af en skuffelse, prøv det i hvert fald lige før du smider 549 kr. efter det.

Ifølge hvem skulle det være en skuffelse? Løgn er det ihvertfald.

549,- !? Spillene er godtnok dyre, der hvor du bor.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 15:27 
Stop hellere med den linje her, jeg har læst rigeligt med anmeldelser skrevet af dybt skuffede anmeldere. Bare fordi du har det, er det ikke ensbetydende med at det er det bedste i verden.

549,- er normal prisen for spil. Nej, så meget betaler jeg ikke, da det selvfølgelig kan gøres billigere over nettet eller hvis man kigger lidt rundt, men den afslappede gamer går altså bare ned og smækker beløbet på bordet, derfor skrev jeg det der nok er den vejledende pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 13/03-03 16:19 
Jeg har læst det modsatte fra begejstrede anmeldere. Vent med at udtale dig om spillet, til du selv har prøvet det...det kan være du bliver overrasket; Det gjorde jeg.

549,- er ikke normalprisen for et spil i Aalborg. Vi giver 499,-
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 16:22 
Jo, normalprisen er 549,-, acceptér det eller ej, men det passer. Det kan dog sagtens være, at de sælger de fleste til 499,- i Hesten og Bog & DVD, men det er ligemeget.

Som jeg skrev, byggede jeg min varsel på hvad jeg har læst i mange (!) anmeldelser, så det med at jeg lige skal prøve den holder jo ikke lige, når jeg i starten skrev, hvad jeg byggede min varsel på ("at skære det ud i pap").
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 17:25 
Naiera har altså ret, hvis vi tager de store reviews med!

Jeg har også en demo af det og jeg synes det virker stift!

68% fra gamespy, 6,3 fra IGN, 5,0 fra Gamespot!

Og en overall ratio på gamerankings på 73%:/

Uhhh daz ist nicht gut
Well crucify the insincere tonight...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/03-03 18:06 
Gedens Farfar >

Ang. det bedste platformspil på Xbox håber jeg altså at Rare kan få noget godt ud af Kameo selvom jeg tvivler....

Ja, Toil. Jeg tvivler også på at Rare laver Kameo om til et platform-spil.

Sidst jeg kiggede (det var godt nok GC versionen) lignede det ikke platform overhovedet.
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 18:15 
Arghh lidt... Når kameo laver sig om til en ting der kan krave på vægge og hoppe højt ligende det da noget med paltform hoppe rundt mario agtigt:)
Well crucify the insincere tonight...
PapandPapandSkrevet 13/03-03 18:29 
Tjek link og læs min mening om Toejam & Earl III: Mission to Earth..

Har derudover kun prøvet Ty The Tasmanian Tiger, og det var vældig godt, dog uden på nogen måde at være imponerende.

Toejam & Earl III: Mission to Earth anmeldelse
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/03-03 19:14 
Gedens Farfar >
Arghh lidt... Når kameo laver sig om til en ting der kan krave på vægge og hoppe højt ligende det da noget med paltform hoppe rundt mario agtigt:)


"Rare's first outing on the Xbox is a highly inventive and atmospheric adventure" fra Rare eget mini-Kameo-site

Kkkkkkameo
john1983john1983Skrevet 13/03-03 20:13 
Jeg har selv VEXX og det er faktisk meget sjovt, men ligefrem nyskabende er det ikke. Men jeg synes bestemt det er sjovt, selvom det bestemt IKKE virkede som et spil jeg gad spille, men efter at have spillet det et par timer, så er jeg blevet overbevist om at det er sjovt.
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
dalledalleSkrevet 14/03-03 00:26 
hvad med; Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
SumezSumezSkrevet 14/03-03 01:17 
Crash Bandicoot er jo, per definition, elendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MIKA-LMIKA-LSkrevet 14/03-03 01:27, rettet 14/03-03 01:29 
Crash er den ultimative semi3dplatformhelt. Og sådan er det bare! ;)

(men nej, fra og med 3eren er der ikke meget at hente, så glem alt om Xboxversioner)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RonaldoRonaldoSkrevet 14/03-03 09:29 
Køb en GameCube med Super Mario Sunshine, og senere hen køb Zelda. Bedre kan det ikke gøres.
SumezSumezSkrevet 14/03-03 09:34 
Zelda er ikke et platformspil.... men det er jo svært at definere forskellen nu om dage. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RonaldoRonaldoSkrevet 14/03-03 12:51 
Det Zelda... Det burde være argument nok i sig selv ;)
KTCKTCSkrevet 19/03-03 00:54 
Her er en række platformere på Xboxen, som jeg enten selv har eller har spillet hos kammerater.

Jeg har gennemført "Oddworld", der faktisk er et meget godt spil, selv om platforms-delen er en smule svag. Figurerne og filmene i spillet gør det dog til den fed oplevelse.

"Blinx" er ok, hvis man gider at sætte sig ned med det, og jeg indrømmer, at det ikke var kærlighed ved første blik. Dog er det nu næsten gennemført, for sidste boss driller...

"Crash Bandicoot" kan jeg så godt lide, men jeg har så heller ikke spillet forgængerne så meget. Jeg kan godt lide variationen i de mange baner, og så kører grafikken hurtigt og flydende.

"Rayman 3" tror jeg dog bliver en fed titel, da forgængerne har været ret gennemførte, og UbiSoft har meget høj reklame-værdi lagt på denne spil-serie.

Så er der "Taz: Wanted", der var noget af det mest skuffende, jeg nogensinde har prøvet. Gå uden om den, for den er en stinker! Selvsagt har jeg ikke spillet det ret langt...

"Blood Omen 2" lugter langt væk af PS2-konvertering, men er faktisk et ok spil, hvis man kan leve med de forudsigelige puzzles og generelt småkedelige baner. Bosserne er dog ret opfindsomme, og trækker dette spil op. Fik det gennemført :)

"Buffy The Vampire Slayer" er et godt eksempel på en tv-licens, der faktisk er blevet ok. Fin grafik, gode figurer, ok voiceacting og et fungerende kampsystem. Kan anbefales til fans af serien da den rammer stilen godt. Er dog ikke kommet vildt langt i det endnu...

"Blade 2" har et interessant kampsystem, men viser sig alligevel at være et middelmådigt spil. Det kan dog sagtens spilles og har sine lyse punkter. Er heller ikke kommet så langt i det endnu.

"Enclave" er middelalder-krig, og virker som et o.k. spil, der dog ikke har fanget mig endnu.

"Jet Set Radio Future" er et cel-shadet spil, der bygger videre på Dreamcast-spillet "Jet Set (Grind) Radio". Spillet har en unik stil, og er genialt sjovt at spille, hvis man lader dets magi fange en. Det kan i starten virke meget svært, men man lærer hurtigt at flyve rundt og tagge. Spillet er dog ikke bygget så meget på action, så hvis det er det man går efter er det nok ikke så relevant.

"Spider-Man" er en typisk film-licens, der betyder en noget middelmådig titel, der bruger den populære film til at trække købere til. Spillet er dog fint nok, men ikke noget specielt.

"Hitman 2": En halv-sniger, der har imponerende grafik og et godt gameplay. Det er dog svært at gå til, og kræver sin tålmodighed. At det er udviklet af danskere hjælper jo også lidt på det ;)


Og så lige et par titler, jeg ikke helt kan beslutte mig for om hører til platform...

"The Fellowship of the Ring": Licens... Framerate-problemer og en meget sløv start får mange til at droppe spillet med det samme, men med lidt tålmodighed skulle der være lidt underholdning i det. Personligt har jeg ikke haft denne tålmodighed endnu...

"Terminator: Dawn of Fate": Jeg er kæmpe Terminator-fan, og dette spil er så stor en skuffelse, at jeg har lyst til at skyde udviklerne, da de bringer stor skam over Terminator-universet. Kamera-problemer, dårlige modeller, dårlig animation, dårlig voiceacting, dårligt gameplay. Dårligt! Jeg har dog flere gange prøvet at give det en chance, men er blevet frustreret hver gang.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 19/03-03 01:38 
KTC >
"Buffy The Vampire Slayer" er et godt eksempel på en tv-licens, der faktisk er blevet ok. Fin grafik, gode figurer, ok voiceacting og et fungerende kampsystem. Kan anbefales til fans af serien da den rammer stilen godt. Er dog ikke kommet vildt langt i det endnu...

"Enclave" er middelalder-krig, og virker som et o.k. spil, der dog ikke har fanget mig endnu.

"Hitman 2": En halv-sniger, der har imponerende grafik og et godt gameplay. Det er dog svært at gå til, og kræver sin tålmodighed. At det er udviklet af danskere hjælper jo også lidt på det ;)

Man skal vist være rimmelig large for at kalde disse spil platformspil :-)

De to første vil jeg mene er 3. person actionspil eller noget i den dur, og Hitman 2 vil jeg betegne som et ation/stealthspil
KTCKTCSkrevet 19/03-03 01:51, rettet 19/03-03 01:55 
jaes >
Man skal vist være rimmelig large for at kalde disse spil platformspil :-)

De to første vil jeg mene er 3. person actionspil eller noget i den dur, og Hitman 2 vil jeg betegne som et ation/stealthspil

Jeps, jeg kan godt se hvad du mener, men der er alligevel meget springen og klatren i Buffy. Enclave er måske ikke helt gyldig. Hitman 2 har en tutorial med dukken og klatren, så derfor tog jeg den med, men ved nærmere eftertanke vil jeg nok give dig ret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 19/03-03 07:07, rettet 19/03-03 07:08 
KTC >
"Buffy The Vampire Slayer" er et godt eksempel på en tv-licens, der faktisk er blevet ok. Fin grafik, gode figurer, ok voiceacting og et fungerende kampsystem. Kan anbefales til fans af serien da den rammer stilen godt. Er dog ikke kommet vildt langt i det endnu...

Ja, Buffy var et af de bedste platform/action spil jeg spillede på din Xbox, synes jeg.
Kampsystem er som du selv siger godt.
Jeg kom heller ikke selv vitterligt langt i det, og blev vildt frustreret fordi jeg ikke kunne finde ud af at skifte mellem 2 våben, og da jeg havde ødelagt alle mine våben var der stadigt 2 zombier efter mig.
Jeg var godt nok også lidt træt da jeg spillede det, ikke at nogen bemærkede det;)
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig