X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

skrækhistorier


Svar
seebergseebergSkrevet 02/10-03 13:23 
Inspireret af Sideshows indlæg, vil jeg nu tillade mig den store frækhed at give emnet sin egen tråd ;)

beskriv en situation fra et spil, hvor du har været hundered (det behøver ikke være fra Resi ;P)

som skrevet tidligere var min, den gennemførte ulækre slimmand fra RE 0, som følger en hele spillet.. Når slimmanden vaklede efter en, og slog ud med sine slimede arme gik jeg fuldstændig i panik og ikke mindst den sindsoprivende musik der fulgte dette bæst... Uurgh

Hvad med jer? skriv løs!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
fumfumSkrevet 02/10-03 13:32 
De satans små fætre der ekspolderer for et godt ord i Halo. Måske ikke direkte bange, men vældigt overrasket da jeg mødte dem første gang.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BatemanBatemanSkrevet 02/10-03 13:38 
Selvom jeg er blevet 27, er jeg stadig skrækslagen når jeg spiller Silent Hill 2 + 3.

Jeg var nået til Apartment komplekset i SH2 og pludselig bag en dør af tremmer står en brændende menneskeskikkelse og kigger på en! Der gik jeg totalt i selvsving.
Ens hjerne forestiller sig jo alle mulige ting.

(det mest langt ude var da jeg spillede SH3 sammen med SniperDAD kl. 03 om natten, pludselig hørte vi en babylatter hvilket freakede os totalt ud. SniperDAD havde spillet det før, men kunne ikke huske latteren. Næste dag finder jeg ud af der bor en baby hos naboen.) Damn!!!

P.S: jeg spiller altid Horror-spil om natten med alt lyset slukket og lyden for fuld udblæsning.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
RJKRJKSkrevet 02/10-03 13:59, rettet 02/10-03 14:01 
Jeg er blevet chokeret et par gange i Resident Evil-serien, men skræmt er kun sket i Silent Hill (alle tre, dog mindre med gentagelserne). Jeg kan ikke pege på nogle enkelte steder, for det er mere en konsekvent opbygning af utryghed der fører til en følelse af angst.

Om noget er det dog lydsiden, der står for den halve oplevelse (citat frit hugget fra George Lucas). Det er den balancerede og kontrollerede brug af lette og hårde effekter, der for alvor leger med én.

PS Jeg spiller altid horror-spil om natten med alt lyset slukket og lyden for fuld udblæsning - og selvfølgelig alene ;p

EDIT: Skal jeg nævne en enkelt ting ikke fra Silent Hill, så er det (hej KTC) muddermændene fra MoonStone. Der er det hele på et halvt sekund: et grotesk monster der springer chokerende frem, en tænderskærende lyd og 50% chance for at dø...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/10-03 14:04 
Da jeg spillede SH2 igennem første gang, fik jeg jeg det største chok nogensinde, da jeg gik ind i det rum hvor der HÆNGER! 6 mænd ned fra loftet, de er der bare ligepludselig og lyden for en ordenlig en med kickstarteren.
En klassiker må da helt klart også være i Resident Evil (tror i den første ikke Zero) hvor hunden/lignende springer ind ad vinduet, MEGA chok!

Det værste jeg ved er folk der er hængt! som for eksempel på skolen i Den Sjette Sans :(

Udover det vil jeg gerne gi' Bateman ret i hans indlæg om menneskeskikkelsen bag tremmerne, CREEPY!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SailormoonSailormoonSkrevet 02/10-03 14:35 
Min største skræk er nok den lille dukke i Onimusha, jeg får et chock hver gang jeg møder hende. Det er godt nok lang tid siden jeg har spillet det, men er der nogen der ved om man kan slå hende ihjel. :o)
KTCKTCSkrevet 02/10-03 14:52 
RJK >
EDIT: Skal jeg nævne en enkelt ting ikke fra Silent Hill, så er det (hej KTC) muddermændene fra MoonStone. Der er det hele på et halvt sekund: et grotesk monster der springer chokerende frem, en tænderskærende lyd og 50% chance for at dø...
Sjovt nok har jeg lige kommenteret netop dette i Resi-etellerandet tråden :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 02/10-03 14:53 
Sjovt nok har jeg lige sendt en besked til dig om, at du havde overset denne tråd ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FourDFourDSkrevet 02/10-03 14:56 
måske lyder jeg som en bangebuks, men jeg var da også 7-8 år da jeg blev bange for det.. gør jeg heldigvis ikke mere..

jeg gik fuldstændig i panik hver gang en zombie i zelda: oot greb fat i mig.. (jeg var dog også 7-8 år da jeg blev bange for det sidst)

men i forhold til jer andre's beretninger om skræk-øjeblikker er zombie'erne da ingenting..

har aldrig spillet SH, eller RE så jeg har ingen anelse om hvordan det føles..

og ham der slim manden fra RE lyder nu også ret uhyggelig..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/10-03 14:57 
Generelt så giver Pyramid Head fra SH2 og Lisa fra REmake mig "the creeps".
Og nå ja, så er der også en fed og ret skræmmende FMV sekvens fra REmake, hvor man ser ud af en Hunter's øjne, mens den løber gennem samme rute som man som spilleren lige er gået, og så står den lige pludselig bag en. Yikes!
(...)
PlaykidPlaykidSkrevet 02/10-03 15:12 
Jeg har ikke spillet SH2 ret meget, det har noget med at gøre jeg ikke har nosser nok til det;)
Jeg har gemmer mit hoved bag kontorstolen nr jeg går gennem de tågede gader. Og selvom monstrene ikke er særligt farlige har jeg nerver på pga. den "søger" der bipper når monstre er tæt på, de gemmer sig under biler og der hader jeg dem for!!

Siden jeg har spillet (eller set mest på), synes jeg RE har mere eller mindre samme effekt på mig.
Jeg tør ikke gå gennem visse gang hvor jeg er blevet forskrækket før.
Et af de store chok var da jeg havde set en zoombie slå på en rude, det var mega nervepirende fordi jeg SKULLE forbi der, eller tage en gigantisk omvej.
Men efter at have passeret den et par gange uden der var sket noget, tvang jeg mig selv til at tro han bare skulle stå der som et skræmme element eller noget.
Skulle jeg dog ikke have gjort!
Jeg skulle hen til en typewiter da jeg havde spillet en ½time uden at save. Jeg gik stille igennem hen til gangen og tænkte jeg ville lege James Bond og drille den dumme zoombie. Zoombien var væk, fedt nok tænkte jeg og gik vide. Men pludselig springer 3 zoombier ind ad vinduerne, jeg fare tilbage i stolen er ved at skvatte i ledningen, mens jeg prøver at gribe joypaddet for at prøve at flygte!!!!
Spiller nu: Halo 3
CronossCronossSkrevet 02/10-03 15:21 
*Medium spoiler*

Efter at have gennemført Silent Hill 2 (Der stadigvæk står som min største spiloplevelse nogensinde!), levede jeg i en sær form for trance i flere dage... jeg kunne simpelthen ikke slippe alle de tanker mit hovede var fyldt med, og DET var fandme uhyggeligt.

Hvis jeg skal nævne en specifik episode fra spillet, må det nok være da man opdager sanheden i hotelværelset. Man vidste det naturligvis godt, men hele episoden, samt den efterfølgende lange gang hvor Mary snakker indover, var jeg totalt freaked out...
Og så ER Pyramid Head så absolut det mest uhyggelige væsen jeg nogensinde har set.
seebergseebergSkrevet 02/10-03 15:33 
Fox McCloud >
Og nå ja, så er der også en fed og ret skræmmende FMV sekvens fra REmake, hvor man ser ud af en Hunter's øjne, mens den løber gennem samme rute som man som spilleren lige er gået, og så står den lige pludselig bag en. Yikes!

ja det kan jeg shu godt huske :S spooky... det samme der, hvor man ser det fra en zombies øjne der slæber sig ned til køkkenet og bagefter står lige foran dig... Aarrrhh
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
seebergseebergSkrevet 02/10-03 15:37 
LOL Playkid det lyder da som en hektisk scene den der ;P... at du overhovedet kunne nå at reagere sådan... (griner stadig)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KTCKTCSkrevet 02/10-03 15:47 
Cronoss: Havde det på samme måde, men jeg kunne slet ikke slippe spillet og gennemførte det 5-6 gange i de følgende par uger. Silent Hill 2 var mit liv med både krop og sjæl :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 02/10-03 16:08 
Jeg prøvede at gennemføre Silent Hill 2 til PS2 sammen med en kammerat, men vi måtte opgive et godt stykke inde i spillet, da ingen af os rigtig turde at spille videre! Det var især lydeffekterne der var creepy og især når man kører lyden over surroundanlæget. Jeg kan især huske at vi i spillet var ude i en gårdhave eller lign. hvor der var et eller andet monument eller en statue inde i midten og hele tiden lød det som om der var nogen/noget der løb rundt omkring os - puha det var uhyggeligt!

Jeg synes også at der var nogle ret spooky baner i Halo. På et tidspunkt i en af de sidste baner ryger man ned et sted hvor der bare er fuldstændig mørkt!!!

Det er nok også især i FPS at jeg har en tendens til at leve mig meget ind i spillene. Jeg prøvede engang at spille det nye Wolfenstein til PC en nat med hovedtelefoner på, volumen godt skruet op og alle lysene slukket. Da jeg kom ned i de underjordiske gange og var godt fordybet i spillet stod min kæreste, som ellers for længst var gået i seng, lige pludselig bag og jeg fik et kæmpe chok. Hun skulle selvfølgelig bare lige på toilettet og ville lige se hvad jeg lavede! Jeg gemte hurtigt spillet og fik slukket for PC'en og så havde jeg ellers fået nok for denne gang!
FourDFourDSkrevet 02/10-03 16:26 
Cronoss >
*Medium spoiler*

Efter at have gennemført Silent Hill 2 (Der stadigvæk står som min største spiloplevelse nogensinde!), levede jeg i en sær form for trance i flere dage... jeg kunne simpelthen ikke slippe alle de tanker mit hovede var fyldt med, og DET var fandme uhyggeligt.


det lyder som silent hill 2 er et sindsygt godt spil!
men jeg har kun GC (DOH!).
håber det kommer til GC (sagde william og gik ud af sin "ting jeg siger men som nok aldrig vil ske" trance :P)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KTCKTCSkrevet 02/10-03 16:38 
Silent Hill 2 er sindssygt godt, hvis man virkelig kan leve sig ind i det. Hvis ikke, er det faktisk et halvsløvt survival-horror spil med for få forskellige slags fjender.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-03 16:43 
D.B.M.

Først prøver hun på at smadre din GC og så skrækker hun livet af dig. Cool Kæreste ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 02/10-03 17:28 
I Silent Hill 1, i skolen, hvor man første gang(?) finder shotgun'en. Den ligger inde på et a toiletterne, hvor der hænger et lemlæstet lig spændt op på væggen lige ved siden af pistolen. Jeg tissede nærmest i bukserne af skræk mens jeg tog mig sammen til at gå hen og smale den op.
Der skete ikke noget, han tog bare pistolen og gik igen, men lige det sted skræmte mig virkelig.

Det eneste rigtig skræmmende sted i 2'eren, IMO er fængslet. Men jeg fik fandeme også et chock da jeg lige pludselig hørte en banken på en af dørene på toilettet i det område..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
D.B.M.D.B.M.Skrevet 02/10-03 17:41, rettet 02/10-03 17:56 
Born2Play >
D.B.M.

Først prøver hun på at smadre din GC og så skrækker hun livet af dig. Cool Kæreste ;-)

Ja jeg ved sku' heller ikke hvad der er med hende, men jeg har da fået lidt hævn siden - he he.

En dag fik jeg hende til at græde af bare skræk - så ka' hun fanme lære det!

En dag var hun lige kommet ud af badet og havde derfor ikke sine briller på, og så sagde jeg til hende, at hun lige skulle kigge hen til computeren. Her viste jeg hende et billede (se nedenstående link - skru op for lyden og vent så et ½ minuts tid!) af en stue og spurgte hende så om hun ikke kunne se en skygge henne ved vinduet på billedet. Da hun ikke havde briller på måtte hun jo rigtig tæt på skærmen for rigtig at kunne studere billedet nærmere, og så havde jeg skruet rigtig rigtig rigtig godt op for lyden og da ansigtet kommer frem på skærmen og skriger får min kæreste det største chok nogensinde og står bare og skriger og begynder så at græde - imens ligger jeg flad af grin på gulvet ved siden af hende. Den var lidt ond, men det var fanme sjov ;o) Jeg sidder og smågriner bare ved tanken af det - he he!

Link...
psychomantispsychomantisSkrevet 02/10-03 17:51 
Jeg er kun blevet rigtigt skræmt af Silent Hill spillene og Project Zero. Specielt Silent Hill 1 gav mig og min kammerat nogle skrækindjagende øjeblikke. Specielt de der små sorte væsener der lige pludselig er der med et højt skrig og er væk ligeså hurtigt igen (det må være de samme som RJK beskriver som "muddermænd"). Damn, hver gang sådan en fætter kom frem sad vi to granvoksne mænd, rystende på kanten af stolene. Jeg fik det fysisk dårligt under det spil, altså gåsehud, hjertebanken o.s.v.
Ellers er der også et par ubehagelige episoder i Project Zero, som i sin uhygge minder lidt om The Ring (Ringu).
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/10-03 17:56 
Jeg er en rigtig bangebuks. Det skal jo frem! :p

Jeg køber ALDRIG et RE, eller SH-spil igen. jeg købte SH2 ved juletid, fordi jeg fandt det billigt. Det blev solgt videre 2 dage efter, da jeg slet ikke kunne tage det.

Jeg er generelt ikke bange for videofilm. Dog er der éen film, som jeg ikke "burde" se igen. IT!
Jeg HADER klovne, overalt på Jorden. Og efter at have set denne film en aften/nat ved en ven for et år siden, har jeg haft tanker omkring klovne siden da, næsten hver aften.
Egentlig burde film som The Ring og sådanne skræmme mig mere, men de preller af. De er mere underholdning end gys. Men Klovne! - Nej nej...
StriferStriferSkrevet 02/10-03 18:02 
Jeg har heller aldrig været en spille-fugl når det handler om "Gyser" spil. For efter min oplevelse som mindre årig med det første RE spil, har jeg sku skidt nok i bukserne. Eternal Darkness kan jeg dog holde ud. Inde for film er der skut rigtig noget der skræmmer mig.

--->D.B.M:

Det trick du lavede med kæresten var sku morsomt indtil jeg selv skulle prøve.... HUNK, et shok jeg fik:)
XBL Gamertag: ZeNtiX
ChronoChronoSkrevet 02/10-03 18:26 
Pieyanthikos >
Men Klovne! - Nej nej...

Jeg har det sådan efter 10 år.. den film er ond!

Det største chok et spil har givet mig er nok Resident Evil 1, ved hundene i starten. Nu har jeg lært at forvente det, men RE serien kan stadig give nogle gode chok :)

Sådan rigtig skræmt i længere tid, kan jeg ikke huske at jeg har været.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MarcusMarcusSkrevet 02/10-03 18:41, rettet 02/10-03 18:41 
Tror faktisk jeg ligefrem tissede i bukserne engang fordi jeg synes musikken i Castlevania II lige inden Dracula var uhyggelig :) Var ca. 7 dengang tror jeg.....

Ellers kan jeg ikke lige huske andre......jo i Elder Scrolls 2 - Daggerfall til PC, når man lige pludselig får en drøm hvor man bliver til en vampyr eller en vareulv.....de drømme er meget sjældne og overrasker totalt! Og er også blevet overrasket af fjender ind i mellem i samme spil....
Zzap!Zzap!Skrevet 02/10-03 18:42 
Nu er der så mange der har nævnt RE og SH serierne så...
Måske ikke skræmmende i gængs forstand, men i Super Mario 64, med den "uendelige" trappe, der går fra Tick Tock Clock rummet, og op til den sidste bane...
Den først gang jeg gik op af den, kom jeg i en mareridtsagtig stemning, som ingen andre spil er kommet i nærheden af på helt samme måde.
Born to kill space
MarcusMarcusSkrevet 02/10-03 18:43 
Hmmm der er da ikke nogen piger der har svaret herinde endnu er der? :)
T.REXT.REXSkrevet 02/10-03 18:52, rettet 02/10-03 18:57 
Jeg har engang spillet et spil hvor jeg blev så forskrækket at jeg tabte controlleren på gulvet. Det var spooky man, selvom jeg ikke kan huske hvad det var for et spil. Og det er pisse skægt at slukke for alt lyset og så skrue fuld op for lyden, det gjorde jeg engang hvor jeg og mine venner spillede Tomb Raider. Vi gik i en mørk grotte og der var nogle tigere og der var bare bum stille........pludselig kom der en rullende sten bag os og vi skreg så det kunne høres helt ude på gaden. Det var bare really fun.
Jeg har også som lille set en gyser serie der handlede om en klovn med hugtænder, lige siden da har jeg "hadet" klovne og de er bare så spooky man, de giver mig gåsehud og kriller ned af ryggen.

--->D.B.M:
Det var sQ sjovt, men indtil jeg selv prøvede den. Jeg har set den flere gange, men hver gang ryger jeg tilbage i stolen. Hehe
One PS2 to rule them all
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/10-03 18:54 
Da horror er et af mine favorit emner, er jeg næsten også nødt til at knytte en kommentar til det :) Det eneste som jeg umiddelbart kan huske, hvor jeg har været rigtig skæmt, er Silent Hill 2. Specielt i de sene hospitals scener sad jeg på kanten af sofaen det meste af tiden... Det spil er simpelthen fantastisk

Ud over det kan jeg desværre ikke rigtig komme i tanker om nogen spil, der virkelig har skræmt mig. Gode horror spil er en mangelvare på spilmarkedet
psychomantispsychomantisSkrevet 02/10-03 18:59 
Pieyanthikos >

Egentlig burde film som The Ring og sådanne skræmme mig mere, men de preller af. De er mere underholdning end gys.

Nu er det vel den japanske version du har set? Den amerikanske er ikke nær så uhyggelig, faktisk overhovedet ikke...
FanboyFanboySkrevet 02/10-03 19:00 
I Eternal Darkness blev jeg sundsygt bange da jeg undersøgt badekaret på første etage. Og eller RE gennerelt kan godt få mig til at ryste lidt i bukserne.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/10-03 19:28 
psychomantis >

Nu er det vel den japanske version du har set?

Det er den japanske, jeg så. Endda en mørk aften, også hos en ven. De var skræmte, men jeg morede mig da meget over deres ansigtsudtryk... :D


T.REX's indlæg >
Det var spooky man,...
Det var bare really fun...
...og de er bare så spooky man...


Fede udtryk, T.REX :P
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/10-03 21:48 
psychomantis >
Pieyanthikos >

Egentlig burde film som The Ring og sådanne skræmme mig mere, men de preller af. De er mere underholdning end gys.

Nu er det vel den japanske version du har set? Den amerikanske er ikke nær så uhyggelig, faktisk overhovedet ikke...

Jeg syntes personligt at the ring (japan) var pisse uhyggelig, især når man lever sig ind i historien, den der rådne pige der kravler ud tv'et, MANNER det var klamt!
Tit kan folk opfatte en film meget anderledes, mange gør tit
grin med meget uhygellige film i forsvar, mens andrer naturligt bare er frygtløse ;) !

Ellers er survival-horror en scienre jeg ikke har rørt så meget ved, men fra jeres udsagn lyder silent-hill 2 som et af de bedste bud på en creepy oplevelse, eller?
Ellers tror jeg investerer i et eksemplar til boxen, hvis det altså er godt og hvis der ikke er andre bud?
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 02/10-03 23:24 
psychomantis >
(det må være de samme som RJK beskriver som "muddermænd").

Det var så MoonStone som jeg snake om dér ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 03/10-03 00:38 
Starfish >
Ellers tror jeg investerer i et eksemplar til boxen, hvis det altså er godt og hvis der ikke er andre bud?
Kan du roligt gøre, men gå nu ind i spillet med et åbent sind, for ellers kan du risikere ikke at blive fanget af det. Det leger mest med psyken og fungerer klart bedst om aftenen/natten med et godt surround-anlæg i et pænt lydniveau.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/10-03 08:38 
Nogle af høje "happy happy" toner i Mario64 kan tage livet af mig...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 03/10-03 09:27 
Final Fantasy VII i Nibelheim, med det sejeste soundtrack ;)

Var ikke så gammel, men der var jeg sgu lidt bange. Et spil har aldrig gjort mig hysterisk bange.
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 03/10-03 12:30, rettet 03/10-03 13:05 
Ok, nu har jeg lige erhvervet mig Project Zero, og jeg prøvede det for første gang i nat under optimale forhold. Damn, det spil er virkelig spooky i ordets forstand, og selvom jeg kun har spillet det en times tid, vil jeg klart anbefale det. Det minder på mange punkter om Silent Hill 2, for her render du også rundt med en lommelygte. Dog er skrækeffekterne mere udprægede, men jeg kan ikke forestille mig, at den psykologiske kommer tæt på SH2.
Det hele er virkelig nervepirrende, for du ved aldrig helt hvornår et spøgelse har udset dig til offer. Især her i starten, hvor jeg fumler med kameraet og ikke har mestret de forskellige teknikker endnu, kan jeg godt gå i panik og spæne væk med hjertet i halsen. Lyden er meget underbyggende, og især den nervøse vejrtrækning er en fed effekt. Rumble bliver også brugt ret effektivt og gør oplevelsen mere autentisk.
Jeg måtte lige ind og skrive her, da jeg oplevede en kuldegysning for første gang i spillet - FEDT!

EDIT: Okay, det bliver værre og værre. Nu tog jeg mig selv i at komme til et rum, hvor jeg tænkte "fanme nej, der skal jeg sgu' ikke ind", hvorefter jeg rendte lidt rundt i andre rum for at tage mod til mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig