X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skal jeg opgradere min forbindelse?


Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 02/10-03 04:17 
Jeg har pt. adgang til Xbox Live med en forbindelse fra TDC på 256/128 Kbit/s.

Vil jeg kunne mærke en forskel (mindre lag osv) ved at opgradere til 256/256 Kbits/s, eller kan det kun betale sig, hvis man vil hoste spillene selv?

Det vil kun koste mig 45kr mere pr. måned.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-03 06:58 
Jeg fik at vide af Saturinox i går at det var rigeligt med en 256/64 forbindelse, så længe man ikke skulle hoste.

Jeg har også lige et spørgsmål ang teledanmark webspeed. Der står at man kan blive oprettet hvis man har TDC kabel tv, og det har vi på mit kollegie (i svendborg). Men hvordan fanden foregår det? Går signalerne igennem antennestikket, eller skal man ha en bredskuldret man ud og bore i væggen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DommergaardDommergaardSkrevet 02/10-03 07:03 
Det vil ikke have nogen forskel for dig have have en 256/256 i stedet for en 256/128, da det kun vil styrke dit upload, som ikke er så vigtigt igen. Hvis noget skulle styrkes, så skulle det være 256 til 512, men det er ikke nødvendigt så længe du bare joiner en server og ikke hoster en! :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-03 07:07 
Ud fra det må jeg konkludere at jeg sagtens kan game med en upload på 64, oder was?
Spiller nu: Phantasy Star IV
MrCaseMrCaseSkrevet 02/10-03 08:23 
hm.... M$ har da vist erkleret minimum 256/128.

Men jeg tror du de gode herrer har rimeligt meget ret. Man kan nok godt klare sig med 64... agtigt. Det er ikke optimalt...
Have you considered sucking less?
GuffyGuffySkrevet 02/10-03 08:44 
Konsolkongen >
Jeg har også lige et spørgsmål ang teledanmark webspeed. Der står at man kan blive oprettet hvis man har TDC kabel tv, og det har vi på mit kollegie (i svendborg). Men hvordan fanden foregår det? Går signalerne igennem antennestikket, eller skal man ha en bredskuldret man ud og bore i væggen?

Hjemme hos os fik vi bare tilsendt et webspeed modem, og så en fordeler adaptro som vi satte i vores kabeltv udgang, der var så bare kabeltv og udgang til webspeed modemmet...
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
NaieraNaieraSkrevet 02/10-03 08:44 
Sonic.dk >
da det kun vil styrke dit upload, som ikke er så vigtigt igen.

Upload er altså vigtig i online spil! Nu snakker vi jo altså ikke bare om almindelige indernet surfing...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MajorPMajorPSkrevet 02/10-03 08:49 
Rebelheart-> Tag en 512/128 kbit/s. Så kan du bare få andre til at hoste :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
BatemanBatemanSkrevet 02/10-03 09:29 
Hvis du skal være helt sikker så anskaf dig en 1024 / 512

Så kan hoste i næsten alt + altid en perfekt download hastighed!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
MrCaseMrCaseSkrevet 02/10-03 09:31 
følger der så en check på tusinde guld med???

Ej. Det er selvfølgelig klart. Så stor så mulig, og helst... 512/256 evt 512/512
Have you considered sucking less?
TurricanTurricanSkrevet 02/10-03 09:35 
=> majorP og sonic.dk.

Nu må i altså have mig meget undskyldt, men i vrøvler altså så det driver. Skal man joine et spil er uploaden MINDST lige så vigtig som downloaden. Større hastighed er altid lig hurtigere ping (varierende efter hvilken internetteknologi der bliver brugt), og hurtigere ping betyder at man spiller bedre!

Altså: En 256/256 er bedre at joine onlinespil med, end en 512/128 eller 1024/128 for den sags skyld.
The Gods pause for a moment...
BrummelumBrummelumSkrevet 02/10-03 10:54 
M$ har været så flink at besvare jeres spørgsmål i denne artikel.

How to Get Lag-Free Games on Xbox Live
XBL Gamertag: Brummelum
OkottaOkottaSkrevet 02/10-03 11:28 
MS kan snakke alt det de vil - og det gør de da osse i ovenstående artikel - men smider de ikke selv dedikerede servere op på Xbox Live, så eliminerers der ikke noget lag.

Q. Why do there seem to be more servers and less lag in the PC gaming world?

A. This is simply because a lot of the servers you see in the PC world are “hidden” in datacenters, or at work, by gamers who have access to a lot of bandwidth (the upstream pipe). They can do this because the game server just looks like a PC. After all, their boss would be a lot more suspicious about seeing an Xbox connected to the corporate network, right?

Idiotisk svar til et meget validt spørgsmål - MS erkender i hele artiklen at det er upstream som er problemet, men den eneste grund til at der praktisk talt ikke optræder lag i PC spil er, at dem som hoster sidder og snylter på forbindelsen på deres arbejdsplads. Hvad fanden er det for en gang ævl at lukke ud; Glemmer MS i al deres visdom, at firmaer faktisk opsætter dedikerede servere til PC online gaming? Boomtown anyone?

Igennem hele artiklen så er det slet ikke MS's skyld at vi oplever lag; Det er vores EGEN skyld, fordi VI ikke har hurtig nok upstream, og derfor ikke kan hoste.

Men fordi MS er et lille fattigt firma, så skal vi nok ikke regne med at de selv vil smække servere op til os - det er jo alt for dyrt, og det går heller ikke at sidde og snylte på firmaets forbindelse.

Jeg håber I kan se hvorledes Microsoft behandler jer.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-03 11:59 
Guffy >
Hjemme hos os fik vi bare tilsendt et webspeed modem, og så en fordeler adaptro som vi satte i vores kabeltv udgang, der var så bare kabeltv og udgang til webspeed modemmet...

Hvordan ser jeres kabeltv udgang ud? Er det bare et alm antennestik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SaturinoXSaturinoXSkrevet 02/10-03 12:48 
Jeg kører med 256/64 der er INGEN problemer, kun hvis man har i sinde at hoste spil for andre. da ska du nok på på 1024/1024. det er jo uploaden der tæller hvis man vil hoste.

Jeg oplever ikke lagg på servere i de spil jeg har gamet indtil nu:
SOF2,RtCW,MC2,GR,UC

Du kan dog i MOTO GP serien HOSTE et game, da det kræver minimalt. da kan jeg sagtens hoste 16 spillere
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
AkhenAkhenSkrevet 02/10-03 13:40 
Okotta, jeg vil da ikke mene at man bliver dårligt behandlet af MS, jeg har aldrig fået en så god service da jeg ringede til MS vedr. Xbox engang, hvor jeg blev stillet om til en i Holland *Gratis* og han guidede mig igennem osv. Der sad jeg og tænkte, hvis jeg havde problemer med min Gamecube, ville jeg så bare lige ringe til Japan ? i dont think so. Generelt hvor mange konkurenter til Xbox har sat servere op til at folk i verden, så de kan game på dem? Jeg har haft en del konsoller, og jeg tvivler ikke et sekund når jeg siger at jeg aldrig har været så glad for en konsol som for min Xbox, også når jeg tænker på hvad jeg har fået for pengene.
XBL/XBC Gamer Tag --> Akhen <--
DommergaardDommergaardSkrevet 02/10-03 13:52 
Hov, sidder og tænker i internetforbrug. Selvfølgelig er det vigtigt med et høj upload til Online-gaming.

Har selv 512/256 hvilket er helt fint.
RaGeRaGeSkrevet 02/10-03 14:16, rettet 02/10-03 14:20 
SOCOM er et godt eksempel på lagfree gaming på dedikerede servere. XBL er og bliver en onlineservice hvor brugerne selv skal sørge for lagfree spil, ved at man anskaffe sig en 'Gå amok' forbindelse (allerede her har de skudt sig selv i foden). Der findes ingen undskyldninger for det peer-2-peer shit M$ kører med, og hvis det ikke ændres inden HALO 2 og diverse andre store XBL titler udkommer, ja, så har jeg droppet alt om XBL fuldstændig! Sony leverer nu den bedste onlineservice indtil videre, selvom M$ har en masser gode XBL spil i vente.

Dedikerede server:

- ingen lag og ingen forsinkelser i selve handlingerne
- ingen fordel overfor andre spiller, når man hoster

peer-2-peer:

- meget lag og forsinkelse til folk, der ikke kan hoste selv pga. en normal forbindelse.
- man er afhængig af andre folks gode forbindelser og meget bøvlet, at spille clan-wars på neutral grund uden dedikerede servere.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
The BruceThe BruceSkrevet 02/10-03 17:59, rettet 02/10-03 18:01 
Akhen >
"...hvis jeg havde problemer med min Gamecube, ville jeg så bare lige ringe til Japan ? i dont think so."


Jamen dér har vi jo problemet, for du FÅR ikke problemer med Gamecube. Den er bare bedre skruet sammen, hvad angår diverse "fejl" i hardwaren. Se bare følgende emne:

Hmmmmm....
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
GuffyGuffySkrevet 02/10-03 18:47 
Konsolkongen >
Guffy >
Hjemme hos os fik vi bare tilsendt et webspeed modem, og så en fordeler adaptor som vi satte i vores kabeltv udgang, der var så bare kabeltv og udgang til webspeed modemmet...

Hvordan ser jeres kabeltv udgang ud? Er det bare et alm antennestik?

En grå stikdåse i væggen med udtag til kabletv og radio (ganske normale antennestik), den adaptor passer så med disse to stik, og deler så signalet ud i kabeltv, internet og radio.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
KTCKTCSkrevet 03/10-03 00:18 
The Bruce >
Jamen dér har vi jo problemet, for du FÅR ikke problemer med Gamecube. Den er bare bedre skruet sammen, hvad angår diverse "fejl" i hardwaren.
Det er da tåbeligt at sige. Der kan opstå problemer med ALT hardware, og det er naivt at tro, at der aldrig er problemer med GC'er...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MajorPMajorPSkrevet 03/10-03 08:02 
Skal også lige nævnes, at jeg ikke ved om Rebelhearts ringe forbindelse var grund til hans nederlag i går, i NFL Fever 2004 over Live. Smadrede ham 37-0 - no shit ;)

Men back to topic. Rebelheart, tag en 512/128 kbit/s. Så kan du som sagt bare få andre til at hoste...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
TurricanTurricanSkrevet 03/10-03 08:59 
Ja, han bør vælge en 512/128 hvis han vil have en mere behagelig surf/download hastighed, men vil han have en større chance mod dig i NFL skal han altså vælge en 256/256. En større download giver ham næsten ingenting, hvorimod en forøgelse af uploaden vil give ham en lidt bedre ping tid, og dermed en bedre chance i onlinespil!

Men vælger han en 512/128 kommer det selvfølgelig ud til din fordel.... :O)
The Gods pause for a moment...
RebelheartRebelheartSkrevet 03/10-03 12:08, rettet 03/10-03 12:11 
MajorP >
Skal også lige nævnes, at jeg ikke ved om Rebelhearts ringe forbindelse var grund til hans nederlag i går, i NFL Fever 2004 over Live. Smadrede ham 37-0 - no shit ;)

Det var det nok...ikke! ;-)
Det var klart fordi, du var meget bedre og at det kun var min 2. eller 3. kamp ialt.
Jeg er ikke klar over, hvordan du har sat din opsætning af spillet op, men jeg forsøgte at bruge Read and Lead passing systemet, men det fungerede ikke efter hensigten og du nåede da vist også at få fat i min QB et par gange.

Efter vores "kamp" prøvede jeg at eksperimentere lidt med opsætningen af spillet og prøvede også One button systemet, men jeg får stadig tæsk af CPU'en.

Den forsvarsmæssige del af spillet har jeg heller ikke styr på og nu overvejer jeg seriøst at skille mig af med spillet, da jeg ikke tror, at mine evner rækker til nogensinde at kunne lære at mestre styringen af spillet.
Dog vil jeg lige give spillet en sidste chance for at modbevise min mistanke. ;-)
olmeolmeSkrevet 03/10-03 21:54 
Køb Madden, og læs guiden hos www.ign.com. Det hjalp mig utroligt meget. Forsvaret er det sværeste, men brug de forsvar der anbefales i guiden. Man kan næsten køre hele forsvaret i audibles.
RebelheartRebelheartSkrevet 04/10-03 02:45 
Tak for forslaget men der er intet, som kan få mig til at investere i Madden. Det er jo et EA spil!!!

I slutningen af denne måned skulle Segas NFL spil udkomme. Det skulle være det bedste NFL spil i år til Xbox. Det er ikke helt utænkeligt, at jeg kommer til at fodre min kære Xbox med dét spil. ;-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig