X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skepticisme vs Fanboyisme


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/03-03 10:15 
Den igangværende diskussion om den grafiske kvalitet af Splinter Cell på GC vs Xb - sammenlignet med Metroid Prime, får mig til at tænke på en diskussion, jeg havde med NeXuS på GR [indtil jeg gav op]

Kort sagt var han 120% overbevist om, at kvaliteten man ser i Halo 2 teaseren, ville kunne holde i det endelige spil - fordi den angiveligt er lavet in-game. Altså det er spillets egen grafiske motor der er brugt.

Jeg mente dog:
1: at SÅ fed er den teaser heller ikke at se på.
2: at 1 figur, der bevæger sig, er noget ganske andet end Master Chief der løber rundt om 10 - 15 covenants under ildkamp.

Kort sagt mener jeg bare, at jeg helst vil bedømme et spil, på spillet selv.
Det er ok at glæde sig til et spil, men jeg kan ikke se nogen pointe i at piske en stemning op over en teaser.


Det bringer mig frem til at spørge:
Bliver I fanboys ikke frygteligt skuffede nogen gange?
Jeg er en del mere film nørd en spil - og der er fandme mange film, jeg har fået ødelagt for mig selv, ved simpelthen at glæde mig for meget.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 13/03-03 19:08 
SeventhSun >
Kort sagt var han 120% overbevist om, at kvaliteten man ser i Halo 2 teaseren, ville kunne holde i det endelige spil - fordi den angiveligt er lavet in-game. Altså det er spillets egen grafiske motor der er brugt.

Jeg mente dog:
1: at SÅ fed er den teaser heller ikke at se på.
2: at 1 figur, der bevæger sig, er noget ganske andet end Master Chief der løber rundt om 10 - 15 covenants under ildkamp.

Præcis, det er kun gameplay-film der giver et nogenlunde billede af den endelige kvalitet; og selv der er det umuligt at konkludere noget, da filmene er i alt for dårlig kvalitet.
Selv screenshots siger meget lidt. Jeg synes ligeså tit, at et spil er grimmere end screenshots, som de er pænere.
RitesRitesSkrevet 13/03-03 20:38 
Splinter Cell på Xbox/GC - Grafikken er flottest på Xbox af åbenlyse grunde.

Ang. Metroid er spillet klart flot og har på den grafiske side features som er federe end i SC. Splinter Cell's grafiske force er, imo, dets animationer og lyseffekter.
Animationerne i SC vs. dem i Metroid vil jeg ikke begynde på, da jeg ikke er i en position til at bedømme det.
Men hvad angår lyseffekter(skygger, highlights og "interaktivitet") så ser det dog ud til at SC vinder.

Om man er skeptisk eller fanboy er svært at bedømme, mest fordi at den "omtalte" aldrig vil indrømme det. Ikke fordi han er stædig, men fordi han er overbevist.
Så en længere diskussion om dette emne, vil være lige så åbenbarende som en religionsdiskussion om hvis Gud der er bedst.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig