X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Markedsføring i USA - Neeej!


Svar
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 09:30, rettet 13/03-03 09:37 
Gunbird og Shikigami No Shiro skulle lige markedsføres, som budget-titler, til henholdvis PS1 og PS2 i USA, så de mente lige begge spil skulle have nye navne og covers, der overhovedet ingenting har et gøre med hverken det ene eller det andet spil.

"Mobile Light Force" - http://www.playright.dk/tmp/naiera/2.jpg (Gunbird)

"Mobile Light Force 2" - http://www.playright.dk/tmp/naiera/1.jpg (Shikigami)

Klamt! (Charlie's Angels!?)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/03-03 09:59 
nørd ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 11:03 
Æh?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 13/03-03 11:07 
Ja den er godt nok lidt 'far fetched'....og så har de oven i hatten identiske covers??!!
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 11:08 
Ja, det er helt utroligt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 13/03-03 11:26, rettet 13/03-03 11:30 
Det er sørgeligt.

Uden at flytte alt for langt fra emnet, minder det om hvad Miramax gjorde med Jackie Chan-filmen Te Wu Mi Cheng/Accidental Spy.

Hong Kong-versionen en rimelig seriøs sag - selvfølgelig stadig Jackie Chan-action - om handel med kemiske våben og et cover der passer fint nok til filmen.

http://www.playright.dk/tmp/rjk/accidentalspy_hk.jpg

Den amerikanske version er selvfølgelig forfærdeligt dubbet, men man har også ændret hele handlingen! Nu handler det slet ikke om våben, men om narkotika - det er åbenbart helt i orden. Der er klippet 20 minutter for at få det til at passe og det hele er dummet ned med ny The Rock-agtig musik og en ny James Bond-agtig titelsekvens. Åbenbart vurderer Miramax det også for indviklet for publikum, at Jackie Chans hovedperson hed Buck Yuen. Så det blev ændret til, at han bare hedder Jackie Chan. Så kan ALLE være med.

Og så er der jo lige det med coveret....

http://www.playright.dk/tmp/rjk/accidentalspy_us.jpg

Alle der har set filmen kan lege "find fem fejl" uden problemer. For at tage et par åbenlyse... Nej, ham den Chris Tucker-lignende sorte agentmakker - han er ikke med i filmen. Nej, hende blondinen i kjolen er ikke med i filmen. Nej, hende skurkeagenten med det mørke hår er ikke med i filmen. Nej, de mange jetjagere er ikke med i filmen - der er ingen fly over hovedet. Nej, de faldskærmsudspringere er ikke med i filmen - der er slet ikke noget i den stil. Jeg er endda lige ved at tro, at der ingen større eksplosioner er. Det eneste coveret har med filmen at gøre er Jackie Chan og måske moskéen, eftersom filmen delvist foregår i Tyrkiet. Sjovt nok de eneste elementer brugt fra origialversionen...

Det er amerikansk markedsføring. Og jeg gentager: Det er sørgeligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/03-03 14:06, rettet 13/03-03 14:07 
Det er bare så ekstremt sørgeligt når cover-art og spilnavne versioneres/tilpasses andre lande. Specielt har japansk cover-art det med at blive fuldstændig maltrakteret når det skal udgives i vesten. (EDGE havde forresten en feature om det sidste år).

- og føj hvor er Gunbird og Shikigami's nye covers da bare talentløse. Suk!

Det eneste vi kan glæde os over i denne forbindelse er at vi ikke bor i tyskland.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 13/03-03 14:18 
Ja, jeg elsker japanske covers.
Der er gerne en masse detaljer og figurer, og teksten optræder tit på en helt anden måde end vi er vant til i vesten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 13/03-03 14:20, rettet 13/03-03 14:22 
Jeg har selv investeret i den originale Hong Kong version af Accidental Spy. Der er både engelske undertekster og DTS lyd - og den er selvfølgelig uklippet og billig.

Det samme gælder for Police Story 3 (Super Cop), First Strike, mfl.. Klamt.

Back to topic. Modsat er US coveret til Silpheed (PS2) ekstremt flot. Det er også udgivet af Working Design over there..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 14:24 
Apropos falsk markedsføring med hensyn til DVD og VHS covers osv. (som det jo er tilfældet med Accidental Spy), så husker jeg kun alt for godt mit indkøb af Dusk Till Dawn 2 på VHS (meget billigt, men anyway), hvor der stod en hulens masse om Bruce Campbell og Tiffani Amber Thiessen (de var også listet som to af de tre hovedpersoner på forsiden), hvor det så viste sig at de begge var med i en film de så i filmen, og altså var de ikke med i meget mere end 30 sekunder.

Klamt! (det skal dog tilføjes, at det også undrede mig at der var så meget om Hr. Campbell på coveret, da jeg stod med det i butikken)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/03-03 14:24 
Forresten nogen der har lyst til at tage Gunbird eller Gunbird 2 med til KT5? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 14:25 
Der skulle meget gerne være 2'eren...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/08-03 13:10 
Og Mobile Light Force 1 (Gunbird) kommer vist på PAL :)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 21/09-03 18:22 
MLF2 er så kommet på PAL. Flere englændere har købt det for £12 i Asda, så det er kun et spørgsmål om tid inden "de gode" butikker henter et par udgaver hjem. Desværre ingen 60hz, men OK konvertering.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-03 19:59 
MLF2 burde ha' været i butikkerne i fredags, men KE har ikke leveret... Vejl.uds 299,-, så lidt mindre kommer den sikert til at koste ;)
NaieraNaieraSkrevet 21/09-03 20:00 
300,- som vejledende udsalgspris? Hold da helt kæft, det er da løgn!?

Det var kraftedemig dyrt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-03 21:41 
Det er hvad de siger. Men jeg har faktisk ikke fået indkøbsprisen, så jeg har pt. lidt svært ved at sige hvor den lander (og åbenbart også hvornår :)
NaieraNaieraSkrevet 21/09-03 21:52 
Personligt er jeg lidt ligeglad, jeg har en US udgave, men at prisen er præcis tre gange så høj her, som den er i USA, dét vil jeg gerne have KE Media til at forklare!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig