X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MegaDrive 2 60Hz modifikation


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 17:46 
Er der nogen der har et link til et sted, hvor jeg kan se hvordan denne skal udføres? (eller evt bare kan fortælle mig det)

Jeg har forgæves rodet rundt på GamesX efter en, men jeg kan ikke finde noget. Rygterne siger at det ikke skulle være specielt svært, men uden guide er det nok alligevel lidt mere end jeg magter ;)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 17:53 
By Connecting Pin 107 of the 315-xxxx chip inside the Genesis 2 system to either Ground or +5v, you can select Japanese or North America as the system's territory. The same theory applies to pin 46 of the same chip: +5v is 60Hz and Ground is 50Hz.

Some important notes: There are three territory codes for every Genesis system: Japan, North America and Europe. There are two switches used to set these modes: PAL/NTSC and US/JP. Both US and JP are NTSC, so you can easily switch between them. Europe is PAL and US. There is no territory using PAL and JP as far as I know.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 19:31 
Jeg takker :)

Fandt også selv et link med et billede til, hvis der er andre der går og overvejer at lave et kirugisk indgreb på deres MegaDrive

Ved at tilføje sådan et switch er det ikke muligt at spille sine PAL spil i 60 Hz, er det?

Her er et billede, dér :)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 19:39 
Jo. Det virkede i hvert fald på de titler jeg prøvede. Og det er en helt andet oplevelse. Gunstar Heroes må være VILDT i 60Hz :))

Men gør nu dig selv den tjeste også at lave JAP/US-switchen med det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 30/09-03 19:44 
tjeste? ;-)

Er du begyndt at praktisere den der sprogteori med at det kun er det første og sidste bogstav i ordet der betyder noget for forståelsen? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 30/09-03 19:55 
Åbenbart ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 30/09-03 20:16 
Brdue det ikke hvae vræet "ånbebart" ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 20:29 
De to jumpers mærket Jap3 og Jap4 er jo bare to supertynde hvide streger... Skal ledningen bare loddes fast til den streg, eller til de punkter de munder ud i? (egentlig bare huller, ser det næsten ud til)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 23:32 
JP er forkortelse for Jumper :) Det er normalt to "store" firkantede punkter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 23:41 
Hvad har det med sagen at gøre? :)

Men det var sært... Så må jeg lige have et kig igen :)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 23:44, rettet 30/09-03 23:45 
Som dem her. De otte sæt af to punkter. De er så enten forbundne (ON) eller ikke (OFF).

Jeg kan ikke huske om dem i SMD'en ikke er lidt anderledes (ie. kun ét punkt).

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 23:48, rettet 30/09-03 23:49 
Ahh, ja... Dem så jeg en god stak af :) Det kan godt være at jeg har overset et par mærket Jap3 og Jap4. Tak for linket ;)

EDIT: Ved at sætte maskinen til 60hz fjerner man automatisk også de fede, sorte bjælker i toppen og bunden af skærmen, gør man ikke?
RJKRJKSkrevet 30/09-03 23:54 
Jo.

Og de er mærket tydeligt JP3 og JP4 helt som på det linkede billede, hvis jeg ikke husker galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/10-03 10:31 
Vel, nogle PAL spil kan nægte at køre i 60Hz mode, der kommer advarsels skærm op :/.
For at have nytte af det skal du vel have RGB kabel.
Jeg har selv lavet 60Hz switch i en smd2 og det var ikke så kompliceret.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 11:34 
Tricket er ligesom med SNES at sætte den til 60Hz EFTER spillet er bootet op. Normalt checkes det kun i starten.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 01/10-03 12:51 
Jeg vil gerne i forlængelse med dette, spørge om nogen ved hvilket scart kabel der ska til inden man kan spille i 60hz.
Har at et scart kabel men skærmen fucker stadigt helt op selvom det er vandt til at spille i 60hz på de andre konsoller!?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 15:04 
"Fucker helt op" - totalt ubrugelig beskrivelse. Hvad sker der?

Kan dit fjernsyn tage alt, skal du ikke bruge noget specielt kabel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 02/10-03 13:06 
Kan næsten ikk beskrive det på andre måder!?
Der er ikk tale om 'flimmer' og ikk sort/hvid, for der er lidt farve at ane... Kablet i sig selv sku der altså heller ikk være noget galt med!?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 02/10-03 13:12 
Så lyder det altså til, at det er konsollen der er noget galt med i mine ører.

60Hz på ikke 60Hz-kompatibelt fjernsyn = ruller (uanset kabel)

NTSC på ikke NTSC-kompatibelt fjernsyn = sort/hvid (dog farver med RGB-kabel)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 02/10-03 13:20, rettet 02/10-03 13:20 
Ja, det må det så være!? Spiller næsten kun NTSC på skærmen...
Der er heller ikk problemer vedr NTSC spil når jeg
dog bare 'switcher' men hvis jeg lader den stå i NTSC-mode
sker det ovenfor nævnte!?
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 02/10-03 14:44 
RJK >
NTSC på ikke NTSC-kompatibelt fjernsyn = sort/hvid (dog farver med RGB-kabel)
Som en sjov sidenote kan jeg nævne, at mit fjernsyn ikke understøtter NTSC, men hvis signalet bliver kørt igennem min video, så kommer der farver på, selvom de ikke passer helt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig