X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
ElgenElgenSkrevet 27/04-09 11:29, rettet 27/04-09 12:32 
Bon Jovi: Livin' on a Prayer

-og mindes weekendens sublime træf i Næstved };-)

(in rectum fooooooorce!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/05-09 17:25 
The Knife - Heartbeats
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HeroldHeroldSkrevet 08/05-09 17:41 
Kellermenschs debutalbum, Kellermensch!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 02/06-09 23:53 
Nogen der ved, hvem der har lavet musikken i denne EyePet-trailer? Det lyder lidt som Go Team...
http://www.youtube.com/watch?v=aPENA1Bpm68
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-09 16:18, rettet 17/07-09 16:20 
Jeg har en idé om at jeg tilhører et mindre tal på Playright, der æælsker electronica - gerne med et stænk Euro Dance eller lignende ind over. Jeg sidder og savner noget nyt og interessant, og tænkte at jeg alligevel ville høre om der var nogle, der har nogle gode forslag til hvad jeg skal kaste mig over?

Jeg holder meget af Crystal Castles, Daft Punk, Trente Møller, Simian Mobile Disco, Kraftwerk og tildels Moby og Coco Rosie, men er åben for det meste.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 17/07-09 17:06 
Jeg synes ikke, der er særlig meget Euro Dance over Daft Punk, Trente Møller og Kraftwerk. Men da du kan lide dem, kan jeg prøve med nogle forslag til genremix med lidt forskellige blandinger:

Familjen
Booka Shade
Thievery Corporation
Go! Team
Sam Sparro
Atjazz
Telefon Tel Aviv
Autechre

Disclaimer: Flere af de nævnte er fra min egen "Tjek ud"-liste, så jeg kan ikke garantere af de har lavet fulde albums, der er gode. Men jeg har hørt mindst et par numre med dem alle, som jeg kunne lide.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/07-09 17:30 
Jeg tror de fleste her på P:R kan lide en eller anden form for elektronisk musik :)

Det er ikke ligefrem nyt, men en af de electronica/pop-albums, jeg har småforelsket mig lidt i igen, efter ikke at have hørt det i lang tid, er: Timo Maas - Loud. Jeg er vild med alle tracks på den plade, på nær Old School Vibes, som er lidt for... ja, old school til min smag.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-09 17:53 
Nu er det hovedsagligt også electronica-delen der interessere mig. Jeg nævnte Euro dance for at få det klart at jeg er mere til noget rytmisk end modal inspireret electronica :)

Sjovt du lige skulle nævne Timo Maas - det ser spændende ud. Jeg har altid troet at deres Ready, Steady Go fra netop Loud albummet var lavet af Oakenfold, men det er vist bare et bestemt mix, han har stået for.

Gode forslag indtil videre!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KajikaKajikaSkrevet 17/07-09 18:02 
Mylo - Destroy Rock And Roll
Calvin Harris - I Created Disco
Efterklang - Alt (specielt parades)
Justice - Cross
Spejderrobot - Falder Baglæns Ind I Igår
Styrofoam - Nothing's Lost (nok mest pop, men stadig en fantastisk plade)
Rumpistol - Dynamo
Kenneth Bager - Fragments From A Space Cadet

Hvis du er til det lidt mere minimalistiske, tæt på muzak, kan: Band Ane, Badun, Bichi, Dntel og Opiate anbefales.

Jeg håber der er lidt du kan bruge der, specielt Mylo's plade er fantastisk.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
SumezSumezSkrevet 17/07-09 18:05, rettet 17/07-09 18:06 
Jeg er med på elektronisk, men mit indtryk er at de fleste herinde lytter til en form for rock/metal :)
Pt. lytter jeg meget til http://www.youtube.com/watch?v=AcuB3jmIqmU]mind.in.a.box[/LINK]" target="">mind.in.a.box, http://www.youtube.com/watch?v=L20T04HOosQ]Totakeke[/LINK]" target="">Totakeke og http://www.youtube.com/watch?v=u07F8jMH_VY]Skinny Puppy[/LINK]" target="">Skinny Puppy
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-09 18:34 
Det er netop også mit indtryk at langt de fleste herinde holder meget af rock/metal, og det kan jeg da givet også sluge hvis det bliver serveret for mig, men jeg har ikke rigtigt megen passion for det, med enkelte undtagelser (der skal somregel være blandt noget pop i det, før jeg synes det er spændende).

Jeg skulle lige til at afskrive Mylo, som lidt for dance-agtigt, men hørte så deres Paris Four Hundred og Mars Needs a Woman. Glimrende! Også Go! Team og Familjen virker spændende. Telefon Tel Aviv, Atjazz og Efterklang er ikke rigtigt mig. Det er enten lige lovligt instrumentalt eller for jazzet ved et hurtigt gennemlyt. Calvin Harris er også interessant, mens jeg aldrig rigtig kommer overens med Justice desværre.

Jeg har ikke nået at tjekke det du forslår Sumez, men jeg kigger nærmere på det!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 18/07-09 16:12 
Jeg har hørt at den nyeste (sidste) Telefon Tel Aviv skulle være afsindigt genialt, men har ikke selv hørt den endnu.
Efterklang var fedt først, men blev ekstremt hurtigt gammelt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-09 21:10, rettet 18/07-09 21:11 
Jeg har nået at gennemlytte en del, blandt andet noget af det der er blevet foreslået her. Indtil videre dundre dette ud af højtalerne:

-Vitalic - OK Cowboy
-Fischerspooner - #1
-Noise Boyz - OI OI OI
-Mylo - Destroy Rock 'n' Roll
-Calvin Harris - I'm Not Alone - Single
-Timo Maas - Loud

Til de der kan li' electronica og endnu ikke har hørt Vitalic og Fischerspooner, kan det hermed varmt anbefales - det er i mine ører rigtigt godt. Noise Boyz er næste for aggresivt til min smag, men der kommer nu engang også nogle lækre 80'er toner frem når de gør sig umage.

Mylo's Destroy Rock 'n' Roll er glimrende, og ligger allerede ret højt på min liste over albums. Jeg har ikke nået at lytte så forfærdeligt meget til Loud, men det jeg har hørt synes jeg om :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Krans.KKrans.KSkrevet 19/07-09 00:41 
Det kan godt være, det er lidt flueknepperi, men det hedder da Boys Noize (og ikke Noise Boyz), gør det ikke? Det gør det i hvert fald alle de steder jeg har set =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HolisticHolisticSkrevet 19/07-09 15:51, rettet 19/07-09 15:52 
Yup Boys Noize er navnet
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
XiwanaXiwanaSkrevet 19/07-09 16:04 
Inspireret af titlen på Michael Jackson-tråden her på P:R lytter jeg i øjeblikket til "Beat it".

Derudover er det nok lyden af plasmacutteren i Dead Space, jeg hører mest til for tiden :)
[inspirational quote here]
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/07-09 21:49 
Mylo kendte jeg ikke til, men det skal da bestemt have en chance.

Jeg er ikke lige så meget inde i undergrundsmusik som flere er det herinde, men lidt kan jeg da bidrage med til de elektronik-, house- og rap-interesserede;

The Avalanches (Since I Left You) - evt. remix-albummet When I Met You, begge indeholder fremragende elektronisk dance-musik. Med til en anbefaling hører, at der er brugt over 3000 vinyl samples til albummet.
Basement Jaxx - dem går man sjældent galt med. Jeg er mest vild med de gamle house-plader Rooty og Remedy, men deres kommende album tegner også godt med den nye single Raindrops.
The Cool Kids (The Bake Sale) - cool, lidt alternativt hip-hop fra midtvesten.
MF Doom - jeg er stor fan, og mere eller mindre alle af hans projekter er gået rent hjem. Det er hip-hoppen back to basic, og hver gang jeg hører hans beats og tekster, mindes jeg hvorfor jeg overhovedet begyndte at høre hip-hop.
Dizzee Rascal (Maths & English) - også lidt alternativt, nok mere grime-relateret, men hans single med Calvin Harris var bomben.
Gotan Project (Lunático) - elektronisk tangomusik med lidt rap indover.
Groove Armada (Soundboy Rock) - et alternativ til Basement Jaxx. Det gode gamle track Superstylin' er klassisk.
Mr. Oizo (Lambs Anger) - en del af Ed Bangers kollektivet. Elektronisk med typisk fransk house indover. Generelt kan jeg godt anbefale at give Ed Bangers en chance, selvom det ikke er klassisk elektronisk musik. Soundtracket til filmen Steak (som jeg dog ikke har set) er også godt.
Yelle - Eurodance blev nævnt, så jeg tænkte straks på denne franskmand. Hun er meget poppet, men charmerende på sin egen måde.
FourDFourDSkrevet 20/07-09 16:39, rettet 20/07-09 16:40 
"Boards of Canada" er stadig noget af det bedste elektroniske musik jeg nogensinde har hørt, og det er egentlig en genre som jeg gør mig meget i..
Lyden kan betegnes som analog synthmusik med hiphop-grooves, samt lidt reverb guitar.
"The Campfire Headphase" er nok deres mest tilgængelige album, perfekt til chill-out eller en tung morgenstund.
"Music Has The Right To Children" er lidt mere dystert og melankolsk, men stadig forunderligt og dragende. Elektronisk musik med sjæl.

"Aphex Twin - Richard D. James" albummet er også en klassiker, men Aphex' lyd er dog ikke for alle. Nogle kalder ham for den elektroniske musiks mozart, og nej man kan nok ikke komme udenom at han har styr på det digitale musikmedie. Hvis man kan infinde sig med hans eksperimenterende, hektiske og detaljerede lydbillede, kan man også prøve at dykke ned i hans seneste LP udgivelse, Drukqs.

Animal Collective, et forholdsvist nyt band, der alligevel har ca. 9 udgivelser på bagen, formår på deres nyeste LP "Merriweather Post Pavillion" at skabe hvad der IMO er et af dette årtis bedste rock-albums, hvis ikke det mest moderne og psykedeliske. Guitaristen forlod bandet da de skulle til at indspille det, så de besluttede sig for at skabe et rock album med synths, og resultatet er hypnotiserende, mildt sagt.

For tiden hører selv mest Dubstep, Jungle, Drum'n'Bass, og generelt breakbeat orienteret musik. Hvis nogle er interesserede i anbefalinger på nogle dubstep udgivelser, så skriv det lige i den her post.. Har en røvfuld gode albums jeg kan anbefale til folk med smag for breakbeats og sub-bass :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/08-09 21:19, rettet 12/08-09 21:19 
De hedder selvfølgelig Boys Noize :/

Jeg havde slet ikke set der var kommet flere forslag - hvordan det er gået under radaren undre mig.

Jeg har lyttet lidt til The Avalanches, og kendte en del af numrene fra Since I left you, så det falder i god jord.

Boards of Canada siger mig desværre ikke rigtigt noget. Det er lidt for blødt og ikke rytmisk/poppet nok til at jeg for alvor kan li' det.

Jeg vil lige selv give en anbefaling, da jeg tilfældigvis faldt over et remix af nummeret "Can I speak To" fra Sox, som jeg synes vældigt godt om.

Sox - can I speak to (Plus Move Remix)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KajikaKajikaSkrevet 13/08-09 01:32, rettet 13/08-09 01:32 
I samme boldgade kan det nævnes at Stella Polaris: A Handful og Elektronisk Tirsdag er på gaden. 2 Utroligt lækre (danske) albums, med en stor bredning af kunstnere over, da det begge er compilations.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
SumezSumezSkrevet 13/08-09 09:34 
Jeg lytter også til en masse spændende glitchy ambient elektroniske ting for tiden, men måske i en lidt anden boldgade:

(youtube-links)
http://www.youtube.com/watch?v=4hCeYNo-d08]Tonikom[/LINK]" target="">Tonikom
http://www.youtube.com/watch?v=cMe42vZjdTw]Stendeck[/LINK]" target="">Stendeck
http://www.youtube.com/watch?v=48LlxiTfu5Q](nye) Noise Unit[/LINK]" target="">(nye) Noise Unit
http://www.youtube.com/watch?v=-dI6W4eB0ls]Disharmony[/LINK]" target="">Disharmony
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/08-09 10:37, rettet 13/08-09 10:37 
Echelon - Hvis du kan lide Boyz Noize, så tjek Simian Mobile Disco ud også.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 13/08-09 10:45 
Og Justice og Vitalic og alle de andre typiske electroclash bands nu vi er igang med det.

Det eneste der rigtig irriterer mig med de bands er at man ser dem igen og igen over det hele, og det hele tiden er det samme få der bliver namedroppet. >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 13/08-09 13:05 
Det er der flere grunde til, der er meget lidt godt electro og en hel del lort. :-)

Ikke electro, men tjek det Black Dog ud jeg linker til på forrige side. Det er godt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/08-09 13:42 
dchang>
Echelon - Hvis du kan lide Boyz Noize, så tjek Simian Mobile Disco ud også.

Simian har længe været en del af musik biblioteket :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JuggernautJuggernautSkrevet 27/08-09 19:03, rettet 27/08-09 19:03 
The Prodigy - Omen.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/08-09 19:42 
Soundtracket til Mass Effect
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 03/09-09 11:46, rettet 03/09-09 13:50 
Mistery>
For tiden hører selv mest Dubstep, Jungle, Drum'n'Bass, og generelt breakbeat orienteret musik. Hvis nogle er interesserede i anbefalinger på nogle dubstep udgivelser, så skriv det lige i den her post.. Har en røvfuld gode albums jeg kan anbefale til folk med smag for breakbeats og sub-bass :)

Jeg har også selv hørt lidt forskelligt dubstep på det seneste. 2562, Burial og Cyrus(Random Trio) er mine favoritter pt. Men jeg vil meget gerne have et par anbefalinger :-)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KeenKeenSkrevet 03/09-09 15:24, rettet 03/09-09 15:25 
i dette sekund er det The Cleansing som lige skulle høres før jeg hopper i bad inden jeg skal ud skal ud af døren igen :)
KajikaKajikaSkrevet 03/09-09 16:51, rettet 03/09-09 16:52 
Kromestar, Benga, Tes La Rok, Gemmy, Digital Mystikz, Skream, Loefah kan bestemt anbefales, ellers er det bare at gå i kast med nogle 12" og singles, specielt fra England.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/09-09 20:07 
Jeg har lyttet mig ind på Familjen på albummet "Det Snurrar I Min Skalle", og jeg synes det er et svært godt album - det er en anbefaling herfra.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 10/09-09 20:15 
Kajika>
Kromestar, Benga, Tes La Rok, Gemmy, Digital Mystikz, Skream, Loefah kan bestemt anbefales, ellers er det bare at gå i kast med nogle 12" og singles, specielt fra England.

Har lige lyttet til Benga hele dagen og det er virkelig godt må jeg sige! Kendte ham af navn men har aldrig rigtig fået hørt noget ordentligt med ham. Jeg kan bestemt anbefale albummet Newstep.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Alf81Alf81Skrevet 11/09-09 16:17 
Hvis nogen har bare den mindste interesse i grime, så købkøbkøb P Moneys nye album! Det er udgivet på næsten alle formater.

Mario vildskabs beat.

http://www.youtube.com/watch?v=wRgHynqFMKk

Go COP it!
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-09 16:21 
Alf81>
Hvis nogen har bare den mindste interesse i grime,

Hvad pokker er det for en genre? ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 11/09-09 16:31 
Noget nogen med for lange tørklæder om halsen og farverige hatte hævder ikke findes længere. Klik engang på linket Juggerman ;)
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-09 16:34 
Ahh, det jo så'n lidt hiphop-agtigt ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KajikaKajikaSkrevet 11/09-09 21:23 
Hvem har tid til Grime når det nye Raekwon album kom for 2 dage siden!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/09-09 14:46 
Babak Shayan - My Life
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 02/10-09 00:53 
Tranqill - Sleeping Bear Lament (Take Remix)
Kan på det varmeste anbefales til tilhængere af dubstep.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KeenKeenSkrevet 06/10-09 14:31 
"Lullabies For The Dormant Mind" af The Agonist
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/11-09 15:58 
Sensation Black fra Belgien 2009 :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
ElgenElgenSkrevet 01/12-09 14:42 
Mushihimesama Double Arrange Album
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-09 20:48, rettet 10/12-09 18:56 
Armand Van Helden - Ghettoblaster

80'er musik fra fremtiden! Eller... hvis man spillede pladen for folk i 80'erne, ville de nok tænke: "WTF!!", men de ville også kunne genkende mange elementer.

Jeg har et lidt ambivalent forhold til Armand Van Helden. På den ene side indeholder hans musik mange af de 90'er dance floskler, som får det til at vende sig i mig (feks. de sædvanelige nerveløse sangerinder, der alle lyder fulstændigt ens), men på den anden side har manden også stil nok til, at jeg ikke kan få mig selv til at afskrive hans plader som "Brian-musik".

Ghettoblaster er(i mine øjne) en lidt mere straight dance/house plade end hans tidligere, på både godt og ondt. Men det 80'er filter, som er lagt over det hele, fungerer virkelig godt, og desuden er pladen møghamrende danceable!!

Armand Van Helden wants your soul!
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 06/01-10 14:47, rettet 06/01-10 14:47 
Bon Jovi : Cross Road };-)
(Livin' on a Prayer!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-10 16:15 
Kanon album ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 06/01-10 16:18, rettet 06/01-10 16:27 
Elgen>
(Livin' on a Prayer!)

Uha, jeg mindes nogle svedige fyre ;)

EDIT: ...ved sidste træf.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 06/01-10 16:18, rettet 06/01-10 16:19 
Mega sejt :D

Slippery When Wet World Tour 1998 Yeah!!!
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 06/01-10 21:48 
Juggernaut>
Alf81>
Hvis nogen har bare den mindste interesse i grime,

Hvad pokker er det for en genre? ;)


haha Læste det som at det som albummete fra Iniquity, deres seneste album inden de gik i opløsning, altså grime

http://www.myspace.com/iniquitydk
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/01-10 22:35, rettet 06/01-10 22:36 
Babak Shayan - "My Life"

My Life
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ViolatorViolatorSkrevet 18/02-10 09:34 
Depeche Mode med Alan Wilder på piano - Somebody (optaget i går i Royal Albert Hall) :)
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig