X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 29/03-08 13:17 
Velvet Acid Christ og Hocico. Vred elektronisk musik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/03-08 16:01, rettet 29/03-08 16:03 
godt ord igen min ven ;-)
Bashful Neophyte
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/03-08 00:35 
Faldt over Crystal Castles via Jeff Gerstmann's blog, som jeg synes lyder rigtig spændende. Især "Untrust Us" og "Vanished" er super fængende numre.
(...)
SumezSumezSkrevet 30/03-08 17:35 
Crystal Castles er hyggeligt nok, ganske fed 8 bit lyd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/04-08 15:41 
Moby's nye: Last Night

Den lille skaldede mand er på vej tilbage mod storformen efter Hotel floppet... Ganske godt!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 07/04-08 15:48 
Jeg elsker den old school Moby-lyd, så jeg er også ret vild med Last Night.

Man kan selvfølgelig kritisere ham for uoriginalitet, men personligt synes jeg det er fantastisk med et nyt album hvor Moby igen lyder PRÆCIS som han gjorde før i tiden, det havde jeg virkelig ikke regnet med at han ville gøre.

Især numrene 257.Zero, Everyday It's 1989, Disco Lies og The Stars er rigtig gode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/04-08 19:40 
For min skyld må han gerne være uoriginal, så længe han lyder som han gjorde på Play og 18. :) Da han prøvede at være lidt original (Hotel) gik det rimeligt galt, pånær for et par enkelte numre...

Last Night kan anbefales.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 07/04-08 21:17, rettet 07/04-08 21:17 
Nu synes jeg ikke han lyder særlig meget som hverken Play eller 18 på det nye, det minder mig meget mere om de gamle albums. Men det er sgu også godt i min bog! :)

Hotel synes jeg heller ikke er særlig originalt, det er bare kedeligt, så langt er jeg i hvert fald også enig med dig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/04-08 09:52 
Jeg savner noget nyt musik. Der er ikke nogen bands eller kunstnere jeg syntes er rigtig fede for tiden... Kun lige enkelt numre.
SumezSumezSkrevet 08/04-08 10:35 
Og.. hvilken stil leder du efter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 09/04-08 20:28, rettet 09/04-08 22:14 
Dream Theater - Endless Sacrifice.

Jeg har altid afvist Dream Theater, når vennerne har prøvet at få mig med på den vogn, fordi at det ikke var tungt nok og fordi at forsangeren altid har lydt for fesen. Men på mine gamle dage, er jeg endelig faldet i, og nu elsker jeg det.

Jeg blev først for alvor hooked på Systematic Chaos-pladen, så jeg er på alle måder stadig en Dream Theater-noob, men på deres nye opsamling (Greatest Hit...and 21 other pretty cool songs), er jeg faldet for nummeret Endless Sacrifice.

De mennesker er jo helt åndssvagt dygtige.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-08 20:41 
Ill Nino - Enigma

Skulle være udkommet i september sidste år men blev udskudt et utal af gange. Desværre retfærdiggør albummet ikke ventetiden da det nok er blandt deres ringeste. Det gør dog ikke så meget da de næsten kun har lavet kvalitet og selvom denne plade ikke er deres bedste så er der en del rigtig gode numre på som gør den værd at lytte til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 10/04-08 23:19 
Darkbeat>
Jeg savner noget nyt musik. Der er ikke nogen bands eller kunstnere jeg syntes er rigtig fede for tiden... Kun lige enkelt numre.

Nu så jeg på din myspace side, at du selv laver Drum'n'Bass (aka. Tromme og bas musik.. Det synes jeg var lidt morsomt.. :D), så der er rimligt gode odds for at du er bekendt med dubstep genren.
Jeg er ikke selv særlig begejstret for musik anno 2008, men det elektroniske og dystre lydbillede som dubstep maler, tiltaler mig faktisk en hel del.

Til alle jer som sandsynligvis har bedre ting at tage jer til end at scanne internettet for nye trends, er dubstep en genre som er udsprunget af Englands grime og garage scene. Dubstep kan beskrives som en slags atmosfærisk two-step, med mange parralleler til den bastunge dub genre.
Der bliver generelt lagt meget vægt på bassen i dubstep musik, og jo lavere frekvens, desto bedre, Rytmen er ofte hektisk og næsten kalypso'sk.
... Jeg tror at jeg vil holde op med at pille genren fra hinanden, og rent faktisk bare anbefale nogle mixtapes, som kan hentes gratis.

Plastician - May-2006
http://barefiles.com/download.php?id=580

Umådeligt godt mixtape, med en god kontrast mellem det hektiske og det drømmende lydbillede.

Kode9 - Sonar Mix 2007
http://barefiles.com/download.php?id=1593

Et mixtape med nogle gode sommervibes. Personligt kan jeg godt lide det mere jamaicanske tiltag til dubstep som Kode9 har, men grime-vokalerne kan måske godt blive for meget for nogen.

N-Type - Dubstep Forum Anniversary Mix
http://barefiles.com/download.php?id=892

Meget straight-out og dyster dubstep, med så godt som ingen vokal ind over den pumpende bass. Dubsteppen ved dens kerne.


Ja.. Hvis man kan lide hvad man hører, vil jeg anbefale bare at snuse lidt rundt på barefiles.com, som huserer massere af udmærkede mixtapes.

På en sidste note, vil jeg også gerne anbefale at man tjekker Burials andet album ud, Untrue. Albummet høstede den ene fabelagtige andmeldelse efter den anden i 2007, og ligger nummer 2 på metacritic over bedst andmeldte albums i 07.. Det album kan jeg simpelthen ikke anbefale nok :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-08 08:44 
Tak for tippet! Jeg tjecker dem ud.
På min MP3 afspiller er der fortiden er der Electric Light Orchestra, DJ Shnarphel (sp) og Plus Tech Squeeze Box så det er ganske blandet
ElgenElgenSkrevet 16/04-08 10:01, rettet 16/04-08 10:02 
Det' sgu lidt flovt det her, men jeg har fået den der The 1 med XFactor-Martin på hjernen; så den er på repeat i øjeblikket };-!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 16/04-08 10:08 
Haha så virker det jo. Det er jo det den sang er lavet til ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 16/04-08 10:48 
Ved det godt, og det gør det bestemt ikke MINDRE flovt };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-08 10:50 
Nej. Jeg synes godt nok, at det er lidt pinligt... ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 16/04-08 10:52 
"lidt" ? ;)
nerosnerosSkrevet 16/04-08 11:29 
Så længe man ikke høre Nickelback så er alt godt :-) Føj hvor det stinker af bæ-musik. Jeg tror ikke det kan beskrives hvor ringe jeg synes det band er. Øvvuuh!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/04-08 11:57 
100% enig, men pas nu på hvad du skriver herinde :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/04-08 12:24 
Fnis ;-)
Bashful Neophyte
FourDFourDSkrevet 16/04-08 13:41 
apropopopos.......

..you guys wanna hear some rock'n'roll??
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
nerosnerosSkrevet 16/04-08 13:52, rettet 16/04-08 13:54 
arrghahaha...host host!

Rock'n'Roll..?
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 16/04-08 18:00 
Jeg hører The Black Dog - Radio Scarecrow lige pt. De to Plaid-drenge er ikke med længere men det gør det ikke mindre interessant. Nr. 10, Set to Receive er dog pladens mest interessant skæring efter min mening. Bedøm selv:

Black Dog - Radio Scarecrow
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JAAJAASkrevet 16/04-08 19:53 
Kazumasa Oda. Fantastisk stemme!
dchangdchangSkrevet 31/05-08 11:51 
Lå ude i haven og hørte Jon Hopkins. Så bliver det altså ikke ret meget bedre. Han har ikke opfundet den dybe tallerken men han leverer noget ret godt.

Jon Hopkins - Cold out there
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 01/06-08 20:39, rettet 01/06-08 20:39 
WOLFMOTHER kan varmt anbefaldes. Hold da helt op hvor er det sygeligt fedt musik :D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/06-08 01:07, rettet 02/06-08 01:08 
Dream Theater Dream Theater Dream Theater

Jeg købte deres nye plade for nogle måneder siden, bare fordi at jeg havde et tilgodehavende i en Fona, og for at give dem en chance.

Nu er jeg oppe på at have købt 8 plader med dem siden.

Jeg elsker det lort.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 02/06-08 02:40 
Arch Enemy, Stadig :)
Lamb Of God
Dark Tranquillity
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SumezSumezSkrevet 02/06-08 08:38 
Ministry, lader op til koncerten på onsdag.. DET er fa'me rockn'n'roll, hehe...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/06-08 12:38 
Core>
Dream Theater Dream Theater Dream Theater

Søg på YouTube efter "John Petrucci Phycho Execises". Der er fire, og de er sjawe ;)
CoreCoreSkrevet 18/06-08 17:27, rettet 18/06-08 17:34 
Ja, dem kendte jeg - De er meget morsomme.

"I practice 63 hours a day - and to do that, i have to travel back in time, by playing over 4 billion notes per second" :D

ANYWAY:

I min Dream Theater-psykose har jeg nu kastet mine ører ud i alle retninger (nu har jeg anskaffet mig alle studie-pladerne, så der skal nyt til), og er i dag kommet hjem med 7 nyindkøbte skiver. Dem hører jeg nu...på skift. Udover Disturbed, er alle plader med bands, som jeg af uvisse grunde aldrig rigtig har stiftet bekendtskab med før.

Disturbed: Indestructible - Jeg gi'r Konsolkongen ret i at denne er et skridt tilbage i forhold til 10.000 fists, og selvom Disturbed stadig kører god stil, mangler her en del. Dog er det fedt at David Draimans vokal trækker tilbage i retning af The Sickness, hvilket er ret modigt, nu hvor Nu-metal-genren er så godt som død, men det virker. Disturbed er et typisk eksempel på et band, der kun drives frem af to af medlemmerne. Bassisten er kedelig og trommeslageren direkte pinligt ringe, jeg håber ved gud at han snart bliver skiftet ud.

Vanden Plas: Beyond Daylight - God progressiv Dream Theater-stil, med nogle rigtig lækre temposkift. Vokalen er lidt fesen, men det er den jo også i DT.

Coheed & Cambria: Good Apollo I'm Burning Star IV Vol. 1 - Prog.rock/powermetal/glam-hybrid, der egentlig har ret god power når de gider at gi' den gas. Især åbningsnummerets krydsning af strygere og smaddermetal er lækker.

Opeth: Blackwater Park - Købt på Allmusics anbefaling, og det er en hyggelig lille omgang prog.-død. Dejligt energisk, men måske en smule for tungt i tempoet til mig.

Stratovarius: Stratovarius - Det er fandme ringe. Jeg troede at det ville være en god omgang guitar-rytteri, men det her er bare lort.

Dimmu Borgir: In Sorte Diaboli - Den tunge ende af dagens indkøb. Brutalt og kompromisløst, og umiddelbart kan jeg lide det. Men jeg kunne godt forestille mig, at jeg hurtigt bliver træt af det.

Arch Enemy: Wages Of Sin - Jeg fatter ved gud ikke, hvad hele verdenen er sådan oppe at støde over. Det kan selvfølgelig være, at jeg har fat i en forkert plade, men det her er da kedeligt. Med risiko for at lyde arrogant, vil jeg mene at folk der har kastet deres kærlighed på AE, bare har hørt for lidt Death, og måske også Devildriver. Trommeslageren er dog ret sej, og guitarspillet har sine øjeblikke, men pladen som helhed er en lang række af skuffelser. Hver gang de får tempo og stemning helt op i besærkertråd, dykker hele energien igen med næste nummers halvhjertede akustiske intro. Trist.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 06/08-08 17:52 
Yoav - Beautiful Lie

Hold k#!€, hvor kan det nummer give en gåsehud, hvis man skruer højtalerne op på 11. Fantastisk!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-08 18:04, rettet 06/08-08 18:05 
Core>
Disturbed: Indestructible - Jeg gi'r Konsolkongen ret i at denne er et skridt tilbage i forhold til 10.000 fists

Har jeg sagt det? :) Da jeg fik fat i den synes jeg det var deres hidtil bedste. Nu mener jeg den og TTF er nogenlunde lige gode. Men stadig helt fantastiske plader :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 06/08-08 22:47 
hører lige nu følg. albums

Raunchy - wasteland discotheque
obituary - frozen in time
torture killer - swarm!
Threat Signal - under reprisal
iWrestledABearOnce - IWrestledABearOnce
misfits - famous monster
GrailKnights - Return To Castle GrailSkull
Hackneyed - Death Prevails
Kalmah - ALT (rigtig godt).
Lamb Of God - ashes of awake

tror det var det. :D
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 07/08-08 00:07, rettet 07/08-08 00:09 
Konsolkongen>
Core>
Disturbed: Indestructible - Jeg gi'r Konsolkongen ret i at denne er et skridt tilbage i forhold til 10.000 fists

Har jeg sagt det? :) Da jeg fik fat i den synes jeg det var deres hidtil bedste. Nu mener jeg den og TTF er nogenlunde lige gode. Men stadig helt fantastiske plader :)

Jeg syntes simpelthen de er så forskellige, hvilket er utrolig dejligt. Efter mange år, hvor Disturbed's lyd næsten er blevet finpudset ud til det punkt, hvor der er tale om overproduktion, syntes jeg Indestructable er et skridt i en mere rå og ligetil retning, uden så meget overproduktion. Men det ændrer ikke på, at TTF er et super album!

Er også selv super hooked på Raunchy: Wasteland Discotque for tiden, samt OST til Dark Knight, og Yuav har også fanget min opmærksomhed.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
SumezSumezSkrevet 07/08-08 08:50, rettet 07/08-08 08:52 
Hører lige for tiden det FREMRAGENDE idm/electronica/ambient/industrial/whatthehellever album eLekatota (The Other Side of the Tracks) fra Totakeke (ja, så kan I selv gætte hvem han er opkaldt efter :))

Købte det for små $5 fra Tympanik Audio, der pt. har sale på fire af deres album+en 2cd-compilation til tilsvarende minimale priser, ikke fordi det er lorte-cd'er de bare prøver at komme af med, men tværtimod fordi ejeren af Tympanik selv er så vild med de albums, at han synes alle burde høre dem - det er den slags label :)
Han smed endda lige Disharmony-cd'en med i købet, selvom jeg ikke havde betalt for eller bedt om den, og den er iøvrigt også genial. Helt klart et af de nye amerikanske labels jeg skal holde rigtigrigtig godt øje med...

Tympanik Audio
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 08/08-08 05:33 
ik for at gå off-topic, men Disturbed spiller i KB-hallen D. 28 / 10. support er shinedown ! og det SKAL jeg over og se. !

sys det er fedt de har valgt Shinedown som support, så aftenen starter lidt soft ud med shinedown og så med noget hårdere disturbed. tror det blir kanon!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-08 09:55 
Det kunne jeg også være meget klar på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/08-08 11:19 
Nogen der ved hvorfor det fantastiske band Wolfmother er gået i opløsning?

Sad News :-(
Bashful Neophyte
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 08/08-08 11:51 
Hvorfor altid i KBH? :o( (behøver ikke svare..) Jeg er formentlig også meget klar på en udflugt i så fald!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/08-08 10:02 
neros>
Nogen der ved hvorfor det fantastiske band Wolfmother er gået i opløsning?

Sad News :-(

Opløsning er nok lidt misvisende, ifølge deres hjemmeside er det basist Chris Ross og trommeslager Myles Heskett, der er smuttet og sanger Andrew Stockdale søger nye musikere, så han kan fortsætte med bandet.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
nerosnerosSkrevet 11/08-08 10:39 
Aha ok!
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 13/04-09 11:51 
Leatherstrip - Khomeini.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 14/04-09 18:02, rettet 14/04-09 18:02 
Juggernaut>
Leatherstrip - Khomeini.

Hah, jeg er lige kommet hjem fra Århus, og mandens første koncerter i over 16 år - Har hørt Leæther Strip lige siden. Genial oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ViolatorViolatorSkrevet 14/04-09 19:08 
Depeche Mode - SOTU (Sounds of the Universe)

Ved dog ikke helt hvad jeg synes endnu...
Krans.KKrans.KSkrevet 14/04-09 19:25 
Violator>
Depeche Mode - SOTU (Sounds of the Universe)

Ved dog ikke helt hvad jeg synes endnu...

Husker jeg forkert hvis den officielle releasedato er den 20. april?
Ikke at der ikke kan være en række forskellige måder at få fat i albummet før tid på =)
Men jeg glæder mig da, men er jeg helt galt på den hvis jeg har en fornemmelse af, at det meget er en fortsættelse i tråd med Playing the Angel? Det synes jeg umiddelbart det lyder til på Wrong.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
ViolatorViolatorSkrevet 14/04-09 19:44, rettet 14/04-09 19:46 
Spoiler:

Jo, der er måder at få fat i den på - den er bl.a. lækket i en rimelig dårlig version som jeg varmt kan anbefale at holde sig fra :)

Jeg har haft adgang til albummet i et stykke tid nu, og albummet vokser for hver gang jeg hører det. Jeg tror på sigt at SOTU kommer til at rangere helt i toppen :) Der hvor albummet halter er selvfølgelig ved Dave G's sange, som jeg ikke mener er særligt gode.

Stilmæssigt er der selvfølgelig spor fra PTA (samme producer), men ellers vil jeg sige at albummet er det mest elektroniske de har lavet siden de tidlige 80'er. Især Peace er fremragende og kunne sagtens være taget fra Speak and Spell eller A Broken Frame - og dette på den gode måde :)

Ellers er højdepunkterne Wrong (bedste DM single siden Barrel of a Gun), Fragile Tension, In Sympathy, In Chains og Perfect.

Jeg er stadig lidt i tvivl om bl.a. Corrupt og Little Soul. Især Little Soul er ultra mystisk!

Jeg har dog lige fundet nedenstående link, og det er ikke kriminelt :) Så tag en smuglytter hvis I har lyst.
Kvaliteten er ganske udemærket :)

Ellers vent til mandag :)

http://www.dhnet.be/dm/
Krans.KKrans.KSkrevet 15/04-09 15:41 
Uhada, at det skulle være mere i stil med 80'er albumsene lyder bestemt lovende, jeg synes helt klart det var i det årti op indtil og med Violator at de har lavet mest god musik.
Men måske jeg lige vil tage en smuglytter der, inden jeg vælger om jeg skal investere i det nye album her, eller et af de gamle som jeg stadig mangler.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig