X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
KajikaKajikaSkrevet 09/01-07 14:50 
Jack Johnson - In Between Dreams
Banzai Republic - Where The Fun Stars Early In The Day
Kenneth Bager - Fragments From A Space Cadet
Munck//Johnson - Count Your Blessings
Thomas Buttenschøn - Fantastiske Mandag

Det bliver godt med et nyt anlæg og pladeafspiller til marts :)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KLTKLTSkrevet 09/01-07 16:48 
Hører ufatteligt meget musik som altid, men lad mig da komme med nogle eksempler på hvad jeg i øjeblikket lytter mest til.

Within Temptation - Angels, Mother Earth, Deceiver Of Fools
Epica - Mother Of Light
Haggard - All Inzio La Morte
Nightwish - Phantom Of The Opera
Holly Dolly Dolly Song...
Og generelt alt med t.A.T.u!

Men hører som sagt MEGET andet musik! :D
9/11 Was An Inside Job
BaggyBaggySkrevet 09/01-07 16:59 
Fox McCloud>
Midlake - Roscoe

En lækker sang jeg faldt over på pitchforkmedia's top 100 tracks fra 2006.

Jeg blev virkelig skuffet da jeg så den lå nede som nr 97..

Cool sang jeg har hørt virkelig meget i sidste del af 06.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
00Void00VoidSkrevet 09/01-07 17:01 
Amon Duul II - Eye-Shaking King
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
nerosnerosSkrevet 10/02-07 22:02 
EAGLES OF DEATH METAL! det største band i verden ;-)
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/02-07 13:19 
KNA Connected - FIBS(løgn og latin)
Well crucify the insincere tonight...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/02-07 16:51 
Modest Mouse - Dashboard
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Alf81Alf81Skrevet 21/03-07 12:54 
Tænkte lige jeg ville dele dette med alle herinde der er til kvalitets hiphop.

Download et album gratis her:

http://www.adultswim.com/williams/music/defswim/index.html
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 21/03-07 12:57 
Jeg lytter til genindspilninger af klassiske Zelda-temaer. Læs mere om det i den anden tråd jeg har lavet om det.

Zelda-musikken genindspillet
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/03-07 13:09 
Volbeat's nye album hver nat på arb. :)

og koncert med dem D 30/3 blir rart
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dchangdchangSkrevet 21/03-07 19:17 
Alf81>
Tænkte lige jeg ville dele dette med alle herinde der er til kvalitets hiphop.

Download et album gratis her:

http://www.adultswim.com/williams/music/defswim/index.html

Tak for tippet, det havde jeg ikke engang set. Sweet. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 20:56, rettet 21/03-07 20:59 
Alle burde lytte lidt mere til Ladytron. Fik dem anbefalet, og det lyder sgu godt. Destroy everything you Touch er et fedt nummer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 21/03-07 21:41 
Rooney>
Alle burde lytte lidt mere til Ladytron. Fik dem anbefalet, og det lyder sgu godt. Destroy everything you Touch er et fedt nummer.

Fantastisk band. Hvis jeg vidste at Ladytron skulle varme op til NIN dengang billetterne blev sat til salg, havde jeg sikret mig en...

Sidder pt. og høre det nyt Infected Mushroom. Det er GODT nok en blandet gang bolcher. Virkelig sært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 22/03-07 18:10 
NuckingBigFuts>
Volbeat's nye album hver nat på arb. :)

og koncert med dem D 30/3 blir rart

Du er ikke den eneste der lytter en del til Volbeat i øjeblikket kan jeg så lige sige!
Nu er jeg selv stor tilhænger af metal musik, dog i størst grad bands der spiller mere goth agtigt metal som Nightwish, Lacuna Coil, Epica osv.

Men ja Volbeat har en temmelig unik lyd alligevel, og jeg er ret hooked på numre som The Garden's Tale og Danny & Lucy.
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 24/03-07 14:08 
Jeg hører:

Oh No Ono - Yes

Jeg er virkelig positivt overrasket, det lader til at være den fedeste ikke-instrumentale cd, jeg har købt siden Boomkatalog One med Boomkat.

De lavet en EP jeg har reserveret på biblioteket inden de lavede Yes-cd'en - nogen der ved, hvor man kan købe den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
EchoEchoSkrevet 24/03-07 15:23, rettet 24/03-07 15:23 
Jeg hører:

Bright eyes - No one would riot for less

Et nummer fra hans nye plade "cassadaga", som udkommer den 10. april.
Man kan virkelig mærke på hans nye materiale, at han er blevet ældere og mere bevidst.

Den omtalte sang kan høres her!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/03-07 15:34 
Boil - Vessel

Super super fed musik! Hvis man er Tool og den ende af alternativ hard rock, så er Boil værd at lægge mærke til.
Desuden er de dansk, så der burde være rig mulighed for at opleve dem live.
De spillede på The Rock (KBH) igår, det var en fantatisk koncert :-D

www.boilmusic.com/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RooneyRooneySkrevet 24/03-07 15:39 
Jeg samler lige min Ladytron fascination i bl.a disse numre:

Blue Jeans
Destroy everything you touch
He took her to a movie
Playgirl
Seventeen
International Dateline
Weekend

Alle suveræne numre.

Og så lytter jeg osse til K's Choice's I smoke a Lot. Fedt nummer.

Og en helt masse Depeche Mode.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 24/03-07 18:24 
Hører du også Freezepop og Miss Kittin, så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 24/03-07 18:45 
Freezepop - dem kender jeg da vist fra spillene Frequency og Amplitude, kan det ikke passe? Dem husker jeg som rigtigt fede.

Miss Kittin kender jeg slet ikke; Er de gode?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 24/03-07 19:46 
Spooky, jeg hører Miss Kittin lige nu, at havde tænkt at skrive det i tråden.

Om det er godt? Ja, hvis man kan lide legesyg, nogle gang lidt underlig, elektronisk musik. Eller electroclash om man vil. Men tag evt. en lytter:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=154139958

Lytter til: Miss Kittin - Kiss factory (fra albummet I Com)
SumezSumezSkrevet 26/03-07 09:56, rettet 26/03-07 09:57 
Rooney>
Freezepop - dem kender jeg da vist fra spillene Frequency og Amplitude, kan det ikke passe? Dem husker jeg som rigtigt fede.

Det ved jeg ikke, har ikke spillet dem, men de er med i Guitar Hero, bare i et rigtig kedeligt rock-cover. Men de er helt klart fede! :)
Men når nu vi er inde på moderne electro/clash, bliver jeg nødt til at anbefale det belgiske projekt Implant. Musikken er ret varieret, rangerende fra blød elektro til mere hårde beats og trance-agtige strukturer. Men tjek f.eks. "The Stimulator" på http://myspace.com/implant]deres MySpace side[/LINK]" target="">deres MySpace side
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 02/06-07 16:58 
Wehner>
Jeg hører:

Oh No Ono - Yes

Jeg er virkelig positivt overrasket, det lader til at være den fedeste ikke-instrumentale cd, jeg har købt siden Boomkatalog One med Boomkat.

De lavet en EP jeg har reserveret på biblioteket inden de lavede Yes-cd'en - nogen der ved, hvor man kan købe den?

Gammelt indlæg at tage op, men.
"Now You Know Oh No Ono" Ep'en er ikke i produktion længere. Du kan sikkert få de flinke ejere af Goodtimesmusiki aalborg til at bestille den hjem for alt for mange penge.
Hvis du ikke har fået fat i den endnu og lyttet den, vil jeg advare dig. Du får ikke noget funk-bas og 80'er synth på den. Det er støjende og hurtigt orgel-indierock. De har udviklet sig meget siden Ep'en, som jeg finder bedre. Men, den er ihvertfald noget for sig selv.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
The BruceThe BruceSkrevet 02/06-07 17:18 
Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg kan nu bedre li' det gamle end det nye. Det nye synes jeg er blevet alt for poleret. Det er lidt en skam, at man ikke engang kan høre, at trommerne er rigtige trommer...det ku ligeså godt være Midi-trommer... Det klædte virkelig Ono knajterne med lidt kant synes jeg.
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
WehnerWehnerSkrevet 02/06-07 17:38 
Jeg bestilte Ono-EP'en på biblioteket og synes den er temmelig svag sammenlignet med deres fuldlængdeudgivelse. Vil dog stadig gerne have den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
00Void00VoidSkrevet 02/06-07 19:34 
Jeg er også mere til det gamle. Synes den gamle EP er langt bedre og mere spændende end Yes. Netop, fordi der var mere kant, tempoet var skruet op og det var mere cirkus-ish.
Eller. Måske hader jeg bare 80'erne.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-07 19:44 
Hvis du hader firserne, hader du livet.
Firserne var en musikalsk smeltedigel af *alle* genrer og stilarter.
Der kom mere god musik, og mere *ny* musik ud af eet år i det årti, end der gjorde i hele det efterfølgende årti (lille overdrivelse ok? -_^).
Born to kill space
00Void00VoidSkrevet 02/06-07 21:24, rettet 02/06-07 21:24 
Der kom meget fedt ud af 80'erne. Men.. Oh No Ono har IMO taget fat i alt det skrækkelige fra 80'erne. Disco og funk og den vogn er jeg ikke med på.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/06-07 09:12, rettet 03/06-07 09:13 
Hvis man godt kan lide electro så skal man checke Anthony Rother ud, han er den bedste inde for electro!

http://youtube.com/watch?v=b98NX1aICCs
Hoid to colony C05 where the computer is...
Zzap!Zzap!Skrevet 03/06-07 12:36, rettet 03/06-07 14:13 
00Void>
Der kom meget fedt ud af 80'erne. Men.. Oh No Ono har IMO taget fat i alt det skrækkelige fra 80'erne. Disco og funk og den vogn er jeg ikke med på.

Nu var disco jo næsten udelukkende begrænset til 70erne (ikke at jeg ikke synes at genren havde meget godt at byde på, og den har jo også haft kollosal indflydelse siden på forskellig måde).
I 80erne blev diskere verbalt korsfæstet med "disco sucks" bølgen.

Funk?! Det kan du da ikke seriøst mene? En så bred genre med så mange sidegrene og krydsindflydelser kan man ikke bare afskrive.

Nu kender jeg desværre ikke så forfærdeligt meget til Oh No Ono endnu, men Shock Of The Real er et forbandet dygtigt lavet popnummer, det kan der ikke sættet spørgsmålstegn ved.
Born to kill space
00Void00VoidSkrevet 03/06-07 12:52 
Zzap!>
00Void>
Der kom meget fedt ud af 80'erne. Men.. Oh No Ono har IMO taget fat i alt det skrækkelige fra 80'erne. Disco og funk og den vogn er jeg ikke med på.

Nu var disco jo næsten udelukkende begrænset til 70erne (ikke at jeg ikke synes at genren havde meget godt at byde på, og den har jo også haft kollosal inflydelse siden på forskellig måde).
I 80 blev diskere verbalt korsfæstet med "disco sucks" bølgen.

Funk?! Det kan du da ikke seriøst mene? En så bred genre med så mange sidegrene og krydsinflydelser kan man ikke bare afskrive.

Nu kender jeg desværre ikke så forfærdeligt meget til Oh No Ono endnu, men Shock Of The Real er et forbandet dygtigt lavet popnummer, det kan der ikke sættet spørgsmålstegn ved.

Jeg tænker primært på den indflydelse disco musikken havde på den elektroniske pop-musiks udvikling i 1980'erne.

Funk er jo som sådan også en 70'er genre der har haft stor indflydelse på 80'erne
Det skal dog siges, at det er begrænset hvor meget funk jeg har hørt.

I 80'erne opstod der en alt for stor række af popbands der tog elementer fra de to omtalte genrer og stoppede det ned i en dåse fyldt med glimmer, for derefter at ryste den og spille resultatet på 8-kantede plastik trommer og deforme wikedi-wah-wah guitarer. Det bliver bare så pokkers sukkersødt og væmmeligt at lytte til, og bestemt at se på.

Hele Yes albummet er vanvittigt godt produceret og det er 80'er møg i verdensklasse, det er fakta man må forholde sig objektivt til. Men det er nu engang hver sin smag om man bryder sig om det. Personligt synes jeg det er en skam de har ændret sig fra at være nyskabende og spændende til at være kliché agtigt på en funkbas junior-senior'ish måde.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
jaesjaesSkrevet 03/06-07 14:17 
Zzap!>
og mere *ny* musik ud af eet år i det årti, end der gjorde i hele det efterfølgende årti (lille overdrivelse ok? -_^).

Det kommer vist meget an på, hvordan man definerer "ny" musik. Jeg synes der skete en del i både 70'erne, 80'erne og 90'erne, hvor i mod udviklingen næsten er gået i stå efter årtusindskiftet.
00Void00VoidSkrevet 03/06-07 15:35 
Arh, det ved jeg nu ikke.
Folk eksperimenterer stadig, og det bliver mere og mere ekstremt. Man skal bare holde lidt øje med hvad der sker i undergrunden ;)
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Zzap!Zzap!Skrevet 03/06-07 17:44, rettet 03/06-07 17:45 
00Void>I 80'erne opstod der en alt for stor række af popbands der tog elementer fra de to omtalte genrer og stoppede det ned i en dåse fyldt med glimmer, for derefter at ryste den og spille resultatet på 8-kantede plastik trommer og deforme wikedi-wah-wah guitarer. Det bliver bare så pokkers sukkersødt og væmmeligt at lytte til, og bestemt at se på.

Sådan kan man sige om en hvilken som helst epoke.
70erne f.eks. kunne også beskyldes for kun at være plateausko, glimmer og glam.

Jeg synes der er langt mere charme og ægthed over det du beskriver, end 90ernes credo om autencitet og troværdighed, som i virkeligheden var mere hul, kalkuleret og kommerciel end noget der havde været før.
I 90erne var det forbudt at noget skulle lyde godt, hvis det skulle være seriøst (ellers gik det helt over i den anden grøft med fesen forfordøjet vælling, som alle boybands, "R'n B" og helium pop)
Spørgsmålet er hvornår det bliver kejserens nye klæder, grimt for at være grimt og hvornår folk begynder at "se kanaler på mars"? (http://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Schiaparelli).

Hele Yes albummet er vanvittigt godt produceret og det er 80'er møg i verdensklasse, det er fakta man må forholde sig objektivt til. Men det er nu engang hver sin smag om man bryder sig om det. Personligt synes jeg det er en skam de har ændret sig fra at være nyskabende og spændende til at være kliché agtigt på en funkbas junior-senior'ish måde.

Jeg hader også selv den dum-ironiske "retro" musik - postmodernisme i sin allerlaveste form, men jeg kan fornemme at Oh No Ono *mener* det i modsætning til så mange andre. Det er ikke bare en hul skal. De kan *virkelig* lide den stil de bruger.


jaes>
Det kommer vist meget an på, hvordan man definerer "ny" musik. Jeg synes der skete en del i både 70'erne, 80'erne og 90'erne, hvor i mod udviklingen næsten er gået i stå efter årtusindskiftet.

Der er ikke opstået nogen nye genrer eller reelt nye ideer de sidste 10 - 15 år. For mig at se, skete det for alvor omkring 93-94. Ikke dermed sagt at der ikke blev lavet god musik derefter, men der skete ligesom et skred i branchen, hvor det blev langt vigtigere at *regne ud* hvad der ville sælge godt, end hvad der rent faktisk *var* godt og nyskabende.
Born to kill space
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-07 17:59 
Jamiroquai: Seven Days in Sunny June
AV Intelligent Terminal
dchangdchangSkrevet 03/06-07 18:59 
Hører Talib Kweli & Madlib - Liberation. Kan varmt anbefales.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 03/06-07 22:14 
Killer Bean 2>
Jamiroquai: Seven Days in Sunny June

Den hører jeg også en del :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-07 23:12 
Jeg faldt over Dynamite til en næsten kriminelt lav pris i Stereo Studio i Bruuns Galleri i Århus og tænkte, at det umuligt kunne være et dårligt køb :)

Så lige for tiden er det mest Jamiroquai og Portishead (som altid), jeg har på hjernen. Jeg ville så afsindigt gerne se sidstnævnte udgive et nyt album!
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 03/06-07 23:35 
Jeg vil lige tjekke om den er billig i Stereo Studio i Aalborg i morgen så, tak for tippet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
00Void00VoidSkrevet 04/06-07 11:03 
Liars - A visit from Drum (er det vist, jeg er så dårlig til det med LP'er)
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
JuggernautJuggernautSkrevet 04/06-07 11:06 
Pcenignefx Radio
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 04/06-07 15:32 
Killer Bean 2>
Jeg faldt over Dynamite til en næsten kriminelt lav pris i Stereo Studio

40 kr. i Aalborg også. Men er det bare mig, eller står der ikke, hvem der spiller hvilke instrumenter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/06-07 16:09 
Det står på de sidste to sider i mit cover.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 04/06-07 16:13 
De to sidste sider var klistret let sammen i mit. Flot Lasse :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
00Void00VoidSkrevet 04/06-07 17:21 
Jeg var også en tur i stereostudio i Aalborg, hvor de har fået en masse godt. Dog blev det kun til "Syd Barrett - Opel" og "Dub Tractor - No or less mono" begge billige og fine albums.

Syd Barrett - Rats
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
ckruseckruseSkrevet 15/06-07 10:16 
R. Kelly - Double Up ;)
SumezSumezSkrevet 15/06-07 10:31 
Lords of Acid, naturligvis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/06-07 21:49, rettet 17/06-07 21:49 
Nynner "Jubei's Theme" af Kitaro fra åbningssekvensen til den japanske anime-serie Ninja Scroll. En blanding af "Den Onde, Den Gode og Den Grusomme"-temaet, techno og "et eller andet andet". Nu skal der bare findes et soundtrack :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FourDFourDSkrevet 20/07-07 22:29 
Les Djinns (Trentemøller Remix) - Djuma Soundsystem
Meget sagt om Trentemøller og hans, mildt sagt, skuffende debut album (hvis man spørger mig, i al fald), men han er altså noget af en gudsbenådet remixer.
Hans nyeste remix af hans eget track 'moan', med Ane Trolle som feat. vokal, er også rigtig fedt.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
happyEDhappyEDSkrevet 20/07-07 22:50 
Hess is more
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig