X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
00Void00VoidSkrevet 10/08-06 16:38 
jaes>
Nu var det mest for at drille. Men jeg har aldrig før hørt betegnelsen, og vil da mene, at den ikke giver nogen som helst mening. Modsat fx post-punk.

Det er også derfor den ofte omtales som math-rock
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SumezSumezSkrevet 11/08-06 11:01, rettet 11/08-06 11:23 
Jeg vil mene der er en væsentlig forskel på postrock og mathrock? (selvom mathrock vel er en form for postrock?)
Vil bare lade Sal være eksperten på det punkt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 11/08-06 11:56 
Jeg lytter til Kaya Project - Walking Through, et virkeligt smukt indisk inspireret chillout-nummer jeg fandt igår efter et par timers musik-søgen. Altid lækkert at finde nyt musik man aldrig har hørt før.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/08-06 17:28 
Lily Allen - Alright Still - HERLIGT!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-06 18:48 
00Void>
Det er også derfor den ofte omtales som math-rock

"Math-rock" giver nu heller ikke rigtig mening for mig, som ikke har fulgt med i rock-udviklingen de sidste 6-7 år. Aner ikke, hvad det er :D

Nå men hul i det. Jeg holder mig bare til stenet poppet metal/elektronic og skummelt 80'er hår-metal :)
AV Intelligent Terminal
MarcusMarcusSkrevet 12/08-06 19:10, rettet 12/08-06 19:36 
post-rock
http://www.makeashorterlink.dk/a0367c3a

math rock
http://www.makeashorterlink.dk/75c0ecba

jeg lytter til the cure - the head on the door
MarcusMarcusSkrevet 12/08-06 23:16, rettet 13/08-06 00:33 
manual paa myspace, lyt electronica-folk der ikke kender det, særligt dchang:
http://www.myspace.com/jonasmunk

- link rettet -
dchangdchangSkrevet 12/08-06 23:43 
Kender godt Manual, og ville egentlig gerne høre det, men linket er dødt?

Er det godt forresten? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 13/08-06 17:22, rettet 13/08-06 17:35 
Nej, nej, nej. For helvede. Postrock er overhovedet ikke math.

For mig at se, betyder post-betegnelsen ikke nødvendigvis, at en genre er død men bare, at eksempelvis postpunk er en bevægelse, der knytter sig så stærkt og direkte til punken, at man i stedet for at tale om en art ny genre eller en art paradigme-skift i stedet taler om en helt naturlig progression af en genre. Ikke forstået på den måde at genren helt lukker sig om sig selv og bliver incestuøs, selvfølgelig. Der er stadig masser af inspiration fra andre scener. Nogle siger, at postpunken prædaterer punken. Det er egentlig noget pjat, men jeg tror godt, man kan argumentere for det. Ikke at jeg gider prøve.

Postrock knytter sig primært til forskellig støj- og avantrockbands som Mogwai, Gybe!, osv. Jeg ved ikke, om Slint er rigtig postrock, eller om de i virkeligheden er en del af hardcore-scenen. Eller math-scenen, for den sags skyld. Har du overhovedet hørt Tweez, 00Void? Den er betydelig mere hardcore-inspireret end Spiderland.

Din musiksmag virker temmelig tvivlsom. Sigur Rós? Lift??
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dchangdchangSkrevet 15/08-06 07:20 
Jeg har brugt de sidste par dage på at lave remix-cd'ere til svigermors kommende 50 års fødselsdag og det gav lige et genhør med Dire Straits - On Every Street. Intet mindre end et fantastisk nummer. Mellemspillet, som man egentlig ikke kan kalde det, giver dejlige minder fra barndomshjemmet hvor min mor oftede fyrede dette nummer af for fulde hammer. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
00Void00VoidSkrevet 15/08-06 10:33, rettet 15/08-06 10:35 
sal>
Nej, nej, nej. For helvede. Postrock er overhovedet ikke math.

For mig at se, betyder post-betegnelsen ikke nødvendigvis, at en genre er død men bare, at eksempelvis postpunk er en bevægelse, der knytter sig så stærkt og direkte til punken, at man i stedet for at tale om en art ny genre eller en art paradigme-skift i stedet taler om en helt naturlig progression af en genre. Ikke forstået på den måde at genren helt lukker sig om sig selv og bliver incestuøs, selvfølgelig. Der er stadig masser af inspiration fra andre scener. Nogle siger, at postpunken prædaterer punken. Det er egentlig noget pjat, men jeg tror godt, man kan argumentere for det. Ikke at jeg gider prøve.

Postrock knytter sig primært til forskellig støj- og avantrockbands som Mogwai, Gybe!, osv. Jeg ved ikke, om Slint er rigtig postrock, eller om de i virkeligheden er en del af hardcore-scenen. Eller math-scenen, for den sags skyld. Har du overhovedet hørt Tweez, 00Void? Den er betydelig mere hardcore-inspireret end Spiderland.

Din musiksmag virker temmelig tvivlsom. Sigur Rós? Lift??

Ah. Jeg synes dog Math og Post-Rock virker vanvittigt ens.

Jeg har ikke hørt tweez, jeg bryder mig ikke synderligt om hardcore.

Hvad mener du med min musiksmag virker tvivlsom?
Sigur Rós er gode, ligeså er Godspeed You! Black Emperor.
Og ja. Jeg synes Lift Yr... er Godspeeds bedste album. Det er vel ikke så sært? Jeg ved jeg deler den mening med mange.
Jeg har ikke behov for at være avantgarde ;)

Lytter til:
Autechre - Chiastic slide - LP1 NR2.
Jeg har ikke styr på deres navne. Der er ingen trackliste på coveret. tsk.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
SumezSumezSkrevet 15/08-06 10:49 
http://www.gracenote.com/music/album.html/genindustrial/23c65b406e4b62864017674a518de0c5.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/08-06 20:32 
Jeg lytter til Emache, på Transmission FM... Jeg spiller om en halv time, tune in:
http://stream.transmissionfm.com:8000/stream-128.mp3.m3u

/skamløs promotion ;)
SyrefoxSyrefoxSkrevet 19/08-06 09:24 
Lytter lige nu til L.O.C., Suspekt og Troo.L.S Orgi-e
KLTKLTSkrevet 23/08-06 21:16 
Lytter i øjeblikket blandt andet til Katie Melua.
Hendes numre spænder vidt, fra de stille numre som 'The Closest Thing To Crazy', til jazz inspirerede numre som 'Shy Boy'.
Generelt om Katie Melua kan under alle omstændigheder siges, at denne kvinde er i besiddelse af en fremragende stemme!

Lytter også igen til Prodigy, hvor det særligt er 'Breathe' der bliver spillet.
9/11 Was An Inside Job
ElgenElgenSkrevet 14/09-06 08:50, rettet 14/09-06 08:52 
Dr. Alban: Sing Halleluja
- på repeat, hæve-sænke-bordet kørt helt op og danser mens jeg koder }:-)
- kan bare ikke få nok af det der groovy house-klaver, specielt den der passage hvor det kører helt alene. }:-)

Party People Com'On!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
PaenPaenSkrevet 16/09-06 22:11 
Panic! at the Disco - I write sins not tragedies

En kanon sang, som i skulle tjekke ud.
Lóriens blade falder ikke forgæves
WonderboyWonderboySkrevet 30/09-06 00:40 
Har lige fået et lækkert cd album ind af døren med alison moyet singels fra 80erne fed musik, køre hele dagen.
I love monster land
KLTKLTSkrevet 30/09-06 16:09 
Jeg må indrømme jeg har lyttet en del til Tatu på det seneste, og jeg er især glad for numre som 'How Soon Is Now', 'Not Gonna Get Us' og 'Friend Or Foe'.
Og så er det jo altid underholdende at se på 2 teenage piger der hygger sig sammen, eller hvad man skal sige! :D
9/11 Was An Inside Job
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/09-06 18:31 
Foo Fighters - My Hero!

Grohl kan benægte det ligeså meget han vil. Den sang er helt sikkert skrevet til Kurt! http://www.youtube.com/watch?v=T5Wt-ybxdCo
Well crucify the insincere tonight...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 30/09-06 19:20 
Basement Jaxx' nye album er ganske fremragende, specielt Take Me Back er jeg ret vild med :p
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/09-06 21:46 
Mmmm ja, den skal jeg også ha' købt. Er normalt mest til klassisk metal (Nu-metal kan rende og hønse), men jeg har et blødt punkt når det gælder Basement Jaxx :)
AV Intelligent Terminal
sinarsinarSkrevet 01/10-06 10:56 
Coil>
Panic! at the Disco - I write sins not tragedies

En kanon sang, som i skulle tjekke ud.

Yes, den sang er seriøst vanedannende.
Spiller nu: Halo 3
BaggyBaggySkrevet 01/10-06 20:29 
Men den er jo old ? er folk ikke ovre den endnu ? eller har den først lige ramt dk ?
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 02/10-06 08:02, rettet 02/10-06 08:40 
Den har først lige ramt DK nu. Det er nok ikke mere end 1 måned siden at de (den generelle befolkning) først gik amok over den.

Jeg hører Stars - Heart for tiden. Samt Madlib's - Shades of Blue.

EDIT: Hører også Cicada - Cicada. Til dem der godt kan lide electro-house (eller hvad man nu kalder det) a la Mylo, Tiga, Ladytron m.m.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 07/10-06 11:39 
Hvorfor rammer musik i reklamer altid bedre end hvis musikken bare spillede selv? Har i ikke lagt mærke til at man altid tænker over det hvis man hører et eller andet fedt musik i en reklame? Eller er det kun mig? :-)

Jeg måtte ihvertfald gå ud og købe en Bryan Ferry skive igår, efter at have hørt Dont Stop The Dance i den nye Dressmann-reklame. Så er Dressmann nok glade for at deres reklame virker, jeg lagde kun mærke til musikken og ikke deres produkter. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-06 11:50, rettet 07/10-06 12:23 
På den anden side har Danica Pension også fuldstændig ødelagt Blurs Parklife for mig. Hver gang jeg hører det originale (læs: udholdelige) track, ser jeg den fede gnu med guitaren for mig... virkelig, virkelig nederen :(
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 07/10-06 20:32 
Jeff Buckley - Grace

Hans musik gik lidt henover hovedet på mig, da han var aktiv, men bedre sent end aldrig... En del af musikken er bestemt værd at lytte til, om ikke andet for Buckleys fantastiske vokal.
dchangdchangSkrevet 18/10-06 09:33, rettet 18/10-06 09:35 
Jeg er stødt på en gut der hedder Jon Hopkins. Det er chill i høj klasse. Der er ingen vokal, og de fleste melodier (som jeg har hørt) er så forfriskende at jeg griber mig selv i at smile hele tiden. :-)

Der er lidt neo Brian Eno over ham, så for dem af jer der skulle have de lidt loungede lyster, så tjek ham ud.

Hans Myspace-side...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/10-06 10:10 
Efter at have set en fantastisk koncert i Vega i mandags, hører jeg nu The Knife igen igen.

Og så er der det nye nummer fra Jay-Z: Kingdom Come.
Just Blaze har samplet og fordrejet Rick James' Super Freak helt fantastisk.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 18/10-06 10:15, rettet 18/10-06 11:46 
U Can't Touch This?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 18/10-06 11:24 
Udover at se tilbage på en masse cheesy 90'erdance (det er sjovt at opleve enkelte numre som faktisk har nogle kvaliteter som musikeren sikkert ikke selv var klar over) står den for tiden på lytte- og dansevenlig elektro/electronica i form af Implant, Scandy og Benny Benassi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/10-06 12:38 
Wehner>
U Can't Touch This?

Præcis ;-)

Der er helt med vilje, at en normalt meget respekteret rapper laver et "come back" med samme sample, som det måske mest commercielle rap nummer ever.

Der er en masse referencer til både MC Hammer og Superman. F.eks kan "booth" betyde både telefonboks og vokalboks :-)

Lyt selv - der er ikke meget MC Hammer over det
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dchangdchangSkrevet 18/10-06 14:04 
Fedt nummer. Forstår godt han har fået Just Blaze til at skrue det sammen, han er generelt super-tight.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/10-06 19:04 
Trentemøller: The Last Resort

...Mmmmm, ren balsam for sjælen :)
AV Intelligent Terminal
FourDFourDSkrevet 14/11-06 23:23, rettet 14/11-06 23:23 
SeventhSun>
Efter at have set en fantastisk koncert i Vega i mandags, hører jeg nu The Knife igen igen.

Ja den var virkelig utrolig! Kunne godt have undværet de utallige fashionistas der havde valgt at kigge forbi vega for at se "vidunderet". Ufatteligt hvor mange der ligepludsligt er hoppet på electronica bølgen..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
MarcusMarcusSkrevet 15/11-06 13:38, rettet 15/11-06 16:12 
Senor Coconut: The man machine, Kraftwerks klassiker i latin-udgave. God. Måske jeg skulle opdatere min gamle album-salgstråd.
- Bonobo, Amon Tobin, Silver Jews, Interpol, Radiohead, Plaid, Talking heads, Sonic youth, Air, Blur, The magnetic fields, Rage against the machine osv.

-Rettet-
Hermed gjort: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=12977
SumezSumezSkrevet 15/11-06 14:06 
Den kræver at man har log in på en eller anden dum Kashmir side :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 15/11-06 15:55, rettet 15/11-06 16:00 
Nåja. Det er nu kopieret ind i en gammel p:r-salgstråd, med enkelte opdateringer:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=12977
WehnerWehnerSkrevet 25/11-06 12:16 
Inglan is a bitch - Linton Kwesi Johnson

Dub be good to me :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BaggyBaggySkrevet 25/11-06 15:08 
marcus>
Senor Coconut: The man machine, Kraftwerks klassiker i latin-udgave. God. Måske jeg skulle opdatere min gamle album-salgstråd.
- Bonobo, Amon Tobin, Silver Jews, Interpol, Radiohead, Plaid, Talking heads, Sonic youth, Air, Blur, The magnetic fields, Rage against the machine osv.

-Rettet-
Hermed gjort: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=12977



Uhm.. silver jews.. interessant.. dem er vi ikke mange i dk der hører.. :) ( eller hørte på roskilde)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/11-06 15:14 
Wehner>
Inglan is a bitch - Linton Kwesi Johnson

Dub be good to me :)

Haha en sand klassiker! Kan huske vi brugte den i gymnasiet i en engelsktime fordi teksten er så godt som uforståeligt! Herligt :-)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BaggyBaggySkrevet 25/11-06 15:15 
Uhm.. Epo555(mafia), The kissaway Trail(ep), Doors(sjælden opsamlings boks i hus), Jenny Wilson - love and youth, Death cab for cutie(transatlanticsiem), sparklehorse, midlake, og ikke mindst Wolfkin - Brand new pants..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 26/11-06 00:39, rettet 26/11-06 00:40 
JadaKiss - The Champ Is Here
Disturbed, Down with the sickness,ten thousand fists
Pantera Vulgar Display of Power
Pantera Cowboys from hell
Snoop Dogg, Tha Blue Carpet Treatment
lige for tiden
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 26/11-06 00:43 
Dårlig punk og Hip-hop fra soundtracket til Tony Hawks Project 8.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FourDFourDSkrevet 26/11-06 04:06 
MSTRKRFT.
The Looks - bedste electroclash album jeg har hørt længe..
Anbefalelsesværdigt, men umiddelbart også rimlig sjældent :)
Var det meste af Købehavn rundt efter det..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dchangdchangSkrevet 26/11-06 14:36 
Jeps, det er et rigtigt fedt album. Tjek videoen til Easy Love, den er lidt slem. OBS: Man skal nok ikke se den hvis man er under 18 år eller har mælke-allergi. :-)

MSTRKRFT - Easy Love video...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FourDFourDSkrevet 26/11-06 19:14, rettet 26/11-06 19:14 
Heh, ja der bliver da ikke sparet på referencerne.!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
00Void00VoidSkrevet 26/11-06 19:17 
Menfolk - Are we enemies.

Dejligt med lidt sprød, organiseret og afslappende musik sådan en søndag aften. mmh.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/01-07 19:51 
Midlake - Roscoe

En lækker sang jeg faldt over på pitchforkmedia's top 100 tracks fra 2006.

Roscoe
(...)
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig