X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/04-06 15:24 
Der er også mange unge mennesker herinde, der gerne vil være lidt subkulturagtige og høre undergrundsmusik og spille underlige gamle japanske spil ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 03/04-06 15:38 
...og så er der alle os andre som ser MTV.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 15:53 
jaes>
Jeg kender ikke den nye særlig godt, men Overload og efterfølgeren er rigtig fede. Lækker ren, "groovy" lyd på Overload, men synes nu stadig, det er ægte pop, Herold. Stå ved din last =)

Jeg synes faktisk også det de lavede efter er okay, men jeg kan nu ikke helt forligne mig med den nyeste. Jeg må vel hellere høre Red Dress, når nu Wehner anbefaler den. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Homer00Homer00Skrevet 03/04-06 15:53 
Hatesphere - The Sickness within
Must eat - So cheap...
MarcusMarcusSkrevet 03/04-06 17:16, rettet 03/04-06 17:33 
Det her, sidste miks i en kort "lær at lav drone" guide: http://www.sighup.ca/drone101/SIGHUP_drone101.mp3
SumezSumezSkrevet 03/04-06 17:21 
Wehner>
hverken et mere eller mindre positivt ladet ord end eksempelvis heavy.

Bruger man "pop" som genrebetegnelse er det måske rigtigt, men ofte bliver "pop" eller "poppet" jo brugt som en negativ betegnelse for elementer i musik, der er designet til at være lyttevenligt og henvende sig til den brede masse/tjene penge, som modsætning til spændende og kreativ musik. Men ja, der findes da en del udmærket popmusik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 03/04-06 22:02 
Jeg syntes fx at det nye Danger Mouse/Cee-Loo-projekt Gnarls Barkley - Crazy er et fedt popnummer.

Det samme syntes jeg også om Gorillaz - Demon Days, men om det så er fordi at Danger Mouse også svinger dirigent-staven der eller det er noget andet, det er svært at sige.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BaggyBaggySkrevet 03/04-06 23:39, rettet 03/04-06 23:40 
syns nu næsten af Gnarls Barkley - Go Go gadget gospel er federe.. men crazy har helt sikkert quality

btw. Danger mouse er en champ og med Mf Doom = dangerdoom er det en rigtig lækker cocktail.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
WehnerWehnerSkrevet 04/04-06 13:01 
jaes>
Wehner: Hvis jeg siger Karma Hotel, kan du sikkert huske Spooks.

Jeg kendte faktisk hverken sagne eller gruppen, men den er bestemt ikke dårligt. Dog lidt for meget rap til min smag. Vil hellere have sang krydret med rap end omvendt. Men godt beat. Lidt Brand-New-Heavies-meets-Riding-Thumb-agtigt.

Noget bestemt sted, jeg burde kende den fra i øvrigt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 04/04-06 16:57 
Jeg husker det som omvendt, mest sang. Men lyt ellers til andet fra de første par albums, der er meget (lækkert, tangerende det erotiske) sang på.

Bestemt sted, nej, men det var et mega-hit dengang, og hørte man jævnligt P3, var den bogstavelig tal uungåelig. Så jeg antager, at du ikke hørte P3, heh.
jaesjaesSkrevet 05/04-06 11:39, rettet 05/04-06 11:40 
jaes>
Men lyt ellers til andet fra de første par albums

Lyttede lidt til dem i går hos en kammerat, og der er ikke så meget sang på, som jeg huskede. Et kig på nettet, og jeg kan se, at Spooks faste besætning betår af tre rappere og en enkelt sanger. Jeg kan godt lide rap, så det er nok en af grundende til, jeg ikke lagde mærke til andelen af sang/rap. Men det er stadig på grænsen til pop, vil jeg mene. Men nok ikke lige musik for dig.

Nummeret Sweet Revenge fra det første album kan dog varmt anbefales - mest sang og lækker basgang. Det har dog et forholdsvis langsomt tempo, hvilket nogen tænder af på.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/04-06 11:57 
Moving Fusion - Ghost Lane

Big up! ;)
MarcusMarcusSkrevet 08/04-06 21:50, rettet 10/04-06 12:18 
Jeg har lyttet til dele af dette en del gange (omkring 30-40), i løbet af i dag.

Det kunne måske interessere nogle af jer. :)

http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=1GG4ZGIO7R61628SFABVY7NOZ2

Det kan måske tage lidt tid før du får adgang (server too busy, skriver den nogle gange ved mig)

Det er vel egentligt en anelse kedeligt, og der mangler nogle lyde i midterregisteret.

-Rettelse-
Lidt opdateret udgave.

-Tilføjelse-
Det er inspireret og bygget op omkring en melodi fra et spil som mange af jer kender. :)
dchangdchangSkrevet 10/04-06 11:51 
Hører Rapper Big Pooh - Live Life. Fed tekst og endnu en fed 9th Wonder-produktion.

Og så lige et efterslæb fra weekenden. Bob Sinclar - World, Hold On (Axwell-remix). Så skal byttet rystes! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 10/04-06 13:33 
@Marcus

Jeg går ud fra, at det er et nummer, du arbejder på?

Ganske cool indtil videre :)
GakuGakuSkrevet 10/04-06 13:46 
Gary Numan - Haunted
SumezSumezSkrevet 10/04-06 22:02 
Gaku>
Gary Numan - Haunted

Fra hans nye??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ckruseckruseSkrevet 11/04-06 18:59 
The Streets - The Hardest Way To Make An Easy Living \o/
MarcusMarcusSkrevet 12/04-06 01:22, rettet 12/04-06 01:32 
jaes>> jep. Tak og tak for lytningen. :)
Jeg er ikke blevet træt af det endnu...underligt.... du (gen)kender vel melodien?
jaesjaesSkrevet 12/04-06 02:27, rettet 12/04-06 02:28 
Ja, Windmill Theme fra Ocarina of Time. Meget fængende, og jeg har den da også jævnligt i hovedet.

Hvis du ikke allerede kender den, bør du næsten lytte til Tyler Heath's Ocarina of Time-inspirerede symfoni, Artifact of Power. NB. Fire downloads:
http://www.soundtempest.net/unknown/whut.htm
MarcusMarcusSkrevet 12/04-06 13:01 
Tak, dem vil jeg da lige høre. :) Sjovt nok var jeg selv ved at lave en overgang til det tema i Zelda III i den mørke verden. :)

Lytter til dem nu.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/04-06 21:33, rettet 12/04-06 21:52 
Fandt cderne frem igen, tak Sonic som skrev et link i Google Video tråden.

HINOI TEAM NIGHT OF FIRE/PLAY WITH THE NUMBERS

YEAH!
GakuGakuSkrevet 14/04-06 08:50 
Sumez>
Gaku>
Gary Numan - Haunted

Fra hans nye??

Ja.

Man kan hente et sang fra den her (gratis).
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 14/04-06 10:30, rettet 14/04-06 10:31 
KIMERU - OVERLAP.

og

HIGH and MIGHTY COLOR - Hoshizora ni Furu Yuki.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/04-06 11:54 
Jeg er blevet enormt glad for Podcasts, så jeg lytter til lidt forskelligt lige nu. Jeg var ikke klar over at udvalget var så godt, men jeg har efterhånden gravet en god stak jungle og breakbeat podcasts frem :)

Lige nu er det DNAE BEATS der kører
The BruceThe BruceSkrevet 14/04-06 23:37 
Placebo- Taste in men

...HAPS, hvor androgynt og godt!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
00Void00VoidSkrevet 15/04-06 00:18 
Covox - No it's ok
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
WehnerWehnerSkrevet 15/04-06 17:36 
Har hørt Daniel Powter med 'Lie to Me' en del i dag.

Kan ikke rigtig blive enig med mig selv om, hvorvidt han synger skabet eller fedt. Eller måske nærmere fedt fordi han synger skabet. Har han lavet andet fedt, man bør tjekke ud?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 15/04-06 18:23 
HIGH and MIGHTY COLOR - Pride (Gundam Seed Destiny)

YEAH!
SaftenSaftenSkrevet 15/04-06 18:34 
Mastodon - Blood and Thunder

WRRRoaaaaRRR
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BaggyBaggySkrevet 15/04-06 18:58 
Wehner>
Har hørt Daniel Powter med 'Lie to Me' en del i dag.

Kan ikke rigtig blive enig med mig selv om, hvorvidt han synger skabet eller fedt. Eller måske nærmere fedt fordi han synger skabet. Har han lavet andet fedt, man bør tjekke ud?

Han har ikke lavet noget som helst som kommer bare i nærheden af at blive betegnet som fedt.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 16/04-06 14:05 
Gaku>
Ja.

Man kan hente et sang fra den her (gratis).

Tror jeg hellere vil afholde mig fra at opgive min email og det ene og det andet for en enkelt mp3-download. Så må jeg hellere bare købe albummet, har hørt rigtig meget godt om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/04-06 14:15 
Du kan bare bruge Mailinator :)
www.mailinator.com

Selv hører jeg Editors og The Streets i øjeblikket, er vild med The Hardest Way to Make an Easy Living.
dchangdchangSkrevet 16/04-06 14:23 
Jeg er faktisk også ret positivt overrasket over The Hardest Way to Make an Easy Living. Havde ikke forventet at den ville SÅ god. :-)

Ellers står den på Sway - This is My Demo.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 14:27 
Kanye West - Late Registration
MarcusMarcusSkrevet 17/04-06 14:39, rettet 17/04-06 14:47 
http://codroe.mymusic.dk/ - ( Did John Lennon even care (Live) )
Det lyder ret Mew agtigt. (Sangen)
BaggyBaggySkrevet 17/04-06 14:46 
efter at have været på van gogh museet i amsterdam har jeg ladet den gamle Don Mclean sang Vincent få et par spins igen.. det er nu en klasse sang
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 18/04-06 00:43 
Lidt relateret til ovenstående Nitzer Ebb-trip - Er faldet over den fremragende opdarede 2005-udgave af klassikeren Wahre Arbeit Wahrer Lohn (aka Machineries of Joy) fra '82, så har været temmelig hooked på Die Krupps de sidste par dage. Deres midt-halvfemser stads er godt nok lige lovlig heavy metal-agtigt, men ellers er det sgu fremragende fabriksmusik.

Klink klonk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 18/04-06 11:01 
Lupus: hold me up against the light like money
Dansk debutband.

Hvis man som jeg er vild med den britiske 90'er-indie-scene (det var inden ordet 'britpop' var opfundet, Blur stadig lavede god musik og oasis var noget man kun brugte til at plante blomster i), er dette et band man ikke må misse. Hvis man er til Lush, Elastica, Belly, Cranes osv. bør denne CD stå i samlingen }:-)

På hjemmesiden er der link til deres MySpace side, hvor man kan høre smagsprøver på CD'en.

Deres første single blev iøvrigt testet på Tjecklisten i søndags.

Hjemmeside
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 18/04-06 11:16 
Dem må jeg vist hellere tjekke ud. Det lyder lige som noget for mig!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 18/04-06 11:25 
Et pigeband med mandelig trommeslager; deres vokaler er rigtig gode; som en blanding mellem Belly og Elastica.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 18/04-06 12:02 
Meget langt fra Echobellys høje kvalitet i mine ører desværre - men den slags er jo en smagssag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 18/04-06 12:30 
Det er jo et debutband, iøvrigt var det også Belly og ikke Echobelly jeg mente }:-)

Biografi
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 18/04-06 17:19 
Incubus - A Crow Left of the Murder

Umiddelbart virker det som et svagt album sammenlignet med Morning View, så jeg er glad for, det kun er til låns...
00Void00VoidSkrevet 18/04-06 18:33 
Morning View kan bære en hel koncert.. Jeg håber ikke de skuffer på roskilde
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
00Void00VoidSkrevet 18/04-06 18:34 
Marcus>
http://codroe.mymusic.dk/ - ( Did John Lennon even care (Live) )
Det lyder ret Mew agtigt. (Sangen)

Jeg hørte første gang noget fra dem for et års tid siden.. Snowmand in the sand. Stadig deres bedste IMO
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
00Void00VoidSkrevet 18/04-06 21:18 
My Dying Bride - Suffer in your sea
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/04-06 09:25 
Whitey - "Two Face" (Glimmers edit)

Rigtig lækkert track, der på en eller anden måde minder mig om en blanding mellem Evil 9 og White Stripes. Det er vel i grunden breakbeat, men ikke den typiske nuskool, som mange folk normalt afskriver med det samme som værende for hård/hurtig/beskidt/elektronisk. Måske det her nummer kunne omvende et par folk? :)

Dchang, Marcus, den elektroniske jydeelite, i må lige opstøve det og tage en lytter :)
MajorPMajorPSkrevet 23/04-06 11:27 
Jeg hører og har hørt Den Sorte Skole - Lektion #1. Andre der har hørt deres mixtape?
Det er det vildeste danske mixtape nogensinde - i bedste DJ Shadow-stil.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MarcusMarcusSkrevet 23/04-06 11:45 
Det her. Broadcast radio session. Video også mulig: http://www.kcrw.com/cgi-bin/db/kcrw.pl?show_code=mb&air_date=1/25/06&tmplt_type=show
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig