X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
MarcusMarcusSkrevet 08/01-05 23:54 
I got you on tape, hvor et familie medlem er med. Det lyder temmelig fedt faktisk. Deres cd skulle gerne snart udkomme.
dchangdchangSkrevet 09/01-05 11:54 
The Coral - Nightfreak and the Sons of Becker

For evigt i restordre herhjemme, men til 5,99£ på cdwow. Endnu en gang en stor tak til de danske pladeselskaber. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 10/01-05 18:33 
Bob Hund - Ingenting. Gratis album der kan hentes på http://www.bobhund.com
jaesjaesSkrevet 10/01-05 18:45 
Gratis musik er den bedste ;o)

Og suverænt at det kan hentes i Wave-format :)
dchangdchangSkrevet 10/01-05 19:03 
Jeg hører Thievery Corporation - Richest Man In Babylon

Og selv kæresten kan lide det. Hun er endelig begyndt at knække... Muhaha! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 13/01-05 18:22 
Idag i bus:
The fiery furnaces - Blueberry boat - Meget variende med mystiske overgange, men det lyder godt, jeg har ikke hørt det så meget endnu.

Plaid - Rest proof clockwork - Ret fedt album med nogle temmelig smukke melodier, jeg ved ikke om jeg skal købe det eller ej, men det må tiden vise :)
MarcusMarcusSkrevet 13/01-05 18:51 
Jeg vil iøvrigt lige anbefale denne side, jeg har valgt at skrive det link direkte til 8'eren da det er min favorit af dem jeg har prøvet. :)
Hvis du ikke ved hvad jeg taler om så klik på linket.

- Set på Http://www.ninjatune.net
RuneSPRuneSPSkrevet 13/01-05 19:22 
Disarmonia Mundi - Common State of Inner Violence
dchangdchangSkrevet 13/01-05 19:36 
Det lyder cool, Marcus. Det skal jeg lige kigge lidt mere på senere.

Og så skal jeg lytte til Lemon Jellys nye album "'61-'95", som ikke er udkommet endnu.

Thank god for promoer! Muhaha! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 13/01-05 19:44, rettet 13/01-05 19:45 
Ja, jeg har også set at man kunne forudbestille det nye Lemon jelly album som dvd på play.com.
Sig til når du har fået hørt det nogle gange igennem.
MarcusMarcusSkrevet 13/01-05 20:14, rettet 17/01-05 11:35 
Hvis i mangler netradioer eller gode radiostationer generelt så vil jeg lige anbefale disse:

Http://www.somafm.com og
http://www.ninjatune.net/solidsteel/
http://www.totallyradio.com/

EDIT> Det ene link er rettet(Soma fm)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/01-05 21:13, rettet 13/01-05 21:15 
Sunrise - Bleeder Group - Damn det fedt, IT'S JUST A GAME!!!!
Requiem For a Dream - soundtrack - Fedt soundtrack
nummeret Sad Disco - Keli Hlodversson - Fedt retro nummer fra Pusher 2 soundtracket!
Og så lidt Dizzy, med "Too Close To Stab", "Hidden War" "For Gods Sake"
soon the world will be one big computer
dchangdchangSkrevet 16/01-05 12:27 
Til alle med elektronisk hang, kommer her ugens anbefaling. En engelsk gut (Darrel Fitton), der kalder sig Bola, har lavet sit tredje album "Gnayse" som er udgivet på Skam.

Jeg har aldrig hørt om det før, men jeg er blevet fuldstændig opslugt af det. Hvis jeg skal beskrive det bare nogenlunde ville jeg sige Boards Of Canada, Plaid, Autechre tilsat lidt Aphex Twin og en hel del Sigur Ros.

Hør evt. lidt af det her, og helst meget meget højt eller i et par gode headphones.

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 16/01-05 14:51 
Kanye :)
» a winner is you «
RuneSPRuneSPSkrevet 16/01-05 15:29 
Mnemic - Door 2.12
MajorPMajorPSkrevet 16/01-05 16:10 
Rites>
Kanye :)

Amen to that, brother!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MarcusMarcusSkrevet 16/01-05 17:45, rettet 16/01-05 17:46 
Jeg er godt i gang med at se en Blue note records koncert, hvor pladeselskabet bluenote blev genstartet med en masse fantastiske musikere samlet. Det er jazz iøvrigt.

Ellers så jeg lige Pavement - The slow century og alle deres musik videoer igår. Et band jeg klart skal mere ind i.
Thurston Moore(Sonic Youth) kommenterer iøvrigt også i dokumentaren.

Har i nogen musik dvd'er i vil anbefale?
salsalSkrevet 17/01-05 04:36 
Er jeg virkelig den eneste, der aldrig helt har fattet konceptet bag Pavement? Eller jo, der er tale om en del fine numre, som man kan høre meget, før de bliver dårlige, men de er jo bare sange. Jeg ved ikke, om jeg overhovedet kan lide rock. Jeg vil egentlig også gerne høre om musik-dvd'er. Jeg har kun set den dér Nico-ting, som er rigtig fin.

Kender I i øvrigt Audioscrobbler? Det er en ret fin idé, hvor man med et Winamp-plugin (Eller ditto til WMP eller iTunes) kan have en virtuel playlist. Det er ret smart. Siden sammenligner løbende éns lyttevaner med andre brugere, og så kan man jo kigge på, hvad de hører, og dermed blive inspireret. Eks: http://www.audioscrobbler.com/user/salviated/

Now playing: Mark Lanegan - Bubblegum

scraudiowobbler
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MajorPMajorPSkrevet 18/01-05 00:35 
Common - The 6th Sense
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 21:26, rettet 19/01-05 21:28 
Sal, jeg må lige høre det noget mere før jeg kan udtale mig. :) Jeg synes som nævnt at de er rigtig gode som andet mainstream rock som The strokes(som jeg godt kan lide) jeg skal dog lige finde ud af hvad det er der adskiller dem..mere præcist.

Jeg sidder og hører Daggerfall's musik og bliver helt nostalgisk...ahhhh det er fedt. :) Jeg håber jeg kan lave noget musik i den kaliber engang, underligt at computer musik generelt ikke er mere anerkendt...

<EDIT>
Musikken i Daggerfall og i mange andre spil har bare sådan en fed tendens til at give en speciel stemning af et sted....fx. musikken når man er på en kro. Og den er jo vel at mærke ikke lavet via instrumenter men gamle computerlavede lyde.
LingobarLingobarSkrevet 19/01-05 21:39 
He he, jeg har også en svaghed for computermusik. Når jeg selv laver musik, ender det altid med at lyde hen ad noget fra de gode gamle spil. Jeg har vist spillet for meget som knægt...

Lytteren: Patrick Green - My Love For You
-Lækker lækker lækker house. (Fik jeg nævnt at det er lækkert?)
Dine dage er salte...
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 21:45, rettet 19/01-05 21:48 
:)

Er det computer lavet musik eller er det på et instrument?
LingobarLingobarSkrevet 19/01-05 23:07 
Computer self. Komponeret vha. mit gamle Yamaha DJX. (er til salg hvis det er)

Det er som oftest Reason jeg sidder og leger i nu. Det er sjældent jeg får fulgt et track til dørs, så jeg har mange ufærdige stumper.

Lytteren: DJ Rösti (mig) feat. Kaptajn Knas - Nostromo

Det er et nummer mig og en kammerat lige har lavet. Han er Alien-fan, og har tigget mig i ugevis om at lave et nummer med samples fra filmen.
Puh, når man hører det med friske ører kan man godt høre det skal have en tur til med finpudsninger...
Dine dage er salte...
CronossCronossSkrevet 20/01-05 01:10, rettet 20/01-05 01:11 
Apex Twin og Autechre for tiden.

Ellers gøgler jeg også selv med mit eget
elektroniske musik, som mest af alt lyder som en bizar form for industrial.

Det skal så siges at jeg laver alle mine lyde selv, ved hjælp af Reaktor, Recycle og Logic. Har man disse tre programmer, kan man lave alt.
SumezSumezSkrevet 20/01-05 09:45 
Cronoss>
en bizar form for industrial.

Er industrial (hvis vi tager udgangspunkt i genrens rødder) ikke pr. definition ret bizart? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 20/01-05 11:56 
Kings of Convenience - Riot on an Empty Street
Erlend Øye - Unrest
Jay-Z - The Blueprint

God blanding ;)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 20/01-05 12:19, rettet 20/01-05 17:02 
Hvis du er hooked på Erlend Øye, så prøv tjek hans bud i DJ Kicks-serien. Et monsterfedt, über-rytmisk party-album. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 20/01-05 15:38, rettet 20/01-05 15:39 
Jeg har ikke brugt hjemmelavede lyde endnu, jeg bruger primært instrumenter men da også elektroniske samples ind i mellem.

Jeg bruger Fruity loops. Har man det program kan man stort set også lave alt. Måske man lige skulle købe Vanguard, Hydra eller FL's eget systrus hvis man selv vil konstruere lyde. Men der findes også masser af gode gratis alternativer. :)
dchangdchangSkrevet 23/01-05 14:00 
Jeg hører lidt Amy Winehouse oven på de alt for grumme tømmermænd. Puha... :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 26/01-05 11:13 
Nu, og resten af dagen, vil Bright Eyes to nye albums "I'm Wide Awake, It's Morning" og "Digital Ash In A Digital Urn" buldre ud af mine højttalere.

Her er noget til fans af både "rigtigt" musik og elektronisk musik. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 26/01-05 12:42 
dchang, dog! Bright Eyes er sådan noget, som selv min kæreste har dårlig samvittighed over at høre.

NP: Mit seneste Red House Painters-mix.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 26/01-05 12:48 
Off-topic, men hvem er din kæreste for tiden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 26/01-05 12:50, rettet 26/01-05 12:55 
sal>
dchang, dog! Bright Eyes er sådan noget, som selv min kæreste har dårlig samvittighed over at høre.

Nok er jeg lidt uden for mine normale interesser, men come on mand. Knægten er lige så gammel som mig, og man kan ikke komme uden om at han har et talent der siger spar-ti! :-)

EDIT: Jeg hører også Quantic, hvis det er bedre. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 26/01-05 15:47 
Connor Oberst er en hest. Men bevarres. Hver mand sine seksuelle tilbøjeligheder.

Sumez >>
Stadig den samme. Hvorfor spørger du?

NP: Nirvana - Nevermind, og kors hvor er den dog i grunden urimeligt ringe.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 26/01-05 18:58 
Troede ikke, du havde nogen definitiv kæreste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 19:38 
Bloodbath - Death Delirium.
salsalSkrevet 26/01-05 19:41, rettet 26/01-05 19:42 
Vi har været kærester siden september eller sådan. Det er jo bare for sjov, når vi siger andet. My rox.

Now playing: Streets - Original Pirate Material
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/01-05 22:39 
Jimmy Eat World: Work
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 27/01-05 15:19, rettet 27/01-05 15:19 
Jeg hører Outlaws' musik, track 1.

Lingobar >
Computer self.

Jeg glemte lige at poste dette tidligere:
http://minibosses.com/
dchangdchangSkrevet 31/01-05 08:22 
Den er da vist gået lidt i stå, den her tråd. Jeg lytter igen til Blockhead - Music By Cavelight. Og det er phantastic!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 31/01-05 09:36 
Jeg lytter til Broken social scene - You forgot it in people. Også rigtig godt, for tiden føler jeg nærmest at god musik overvælder mig totalt og det er svært at kapere. Det er ikke ironisk faktisk. :) Det må være en overgang.
SumezSumezSkrevet 31/01-05 09:53 
Green Day og Linkin Park, men også kun fordi de idioter, der sidder overfor mig ikke kan finde ud af at høretelefoner skal sidde på hovedet..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/02-05 23:58 
Donald Fagan - The Nightfly

Et godt stykke fra de bedste Steely Dan-albums, desværre.
WehnerWehnerSkrevet 02/02-05 00:54 
Level 42: True Colours

Kansas City Milkman...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 02/02-05 16:53 
Prefuse73 - Vocal Studies And Uprock Narratives

Efter min mening en af de mest vellykkede symbioser af Hæp Håp og Electronica.

http://www.warprecords.com/bleep/?bleep=WARP83
(Numrene kan høres i deres fulde længde, men er kopibeskyttede - Man skal trykke start hver 30. sekund).
dchangdchangSkrevet 02/02-05 19:41, rettet 02/02-05 19:41 
Jeg lytter til endnu et amerikansk band i strømmen af The Thrills, The Strokes und so weiter. De er dog lidt blødere til tider og har lidt Raveonettes og Mew over sig.

Ambulance LTD - LP
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 02/02-05 19:50, rettet 02/02-05 19:52 
jaes>
Prefuse73 - Vocal Studies And Uprock Narratives

Efter min mening en af de mest vellykkede symbioser af Hæp Håp og Electronica.

http://www.warprecords.com/bleep/?bleep=WARP83
(Numrene kan høres i deres fulde længde, men er kopibeskyttede - Man skal trykke start hver 30. sekund).

Manden bag Prefuse 73 er Scott Herren, som også står bag projektet Savath+Savalas. Et lidt mere rendyrket elektro-akkustisk projekt. Hvilke Prefuse 73-plader er de bedste? Det er meget begrænset, hvad jeg har hørt. Og det, jeg har hørt, har været knap så sejt som Savath+Savalas. Og hvad findes der ellers af symbioser mellem hiphop og electronica?

NP: Flying Saucer Attack - Øh. Ja. Deres nummer fra Harmony of the Spheres boxen.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 02/02-05 20:09 
Jeg lytter igen til Deerhof....jeg skal finde musik som bands selv har frigivet til at lave et opvarmningsprogram i idræt...det bliver nok noget af min storebroders musik, måske Deerhof, Baby Woodrose, Bob Hund og The je ne sais quoi.
jaesjaesSkrevet 02/02-05 21:35, rettet 03/02-05 03:38 
sal>
Hvilke Prefuse 73-plader er de bedste?

Jeg har kun hørt enkelte sange fra et par af de andre albums, så det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med.

Og hvad findes der ellers af symbioser mellem hiphop og electronica?

Der findes desværre ikke så meget igen - det meste er blandinger af Funk og Hip Hop. Der findes dog lidt på de to Nobody Beats the Beats-albums. DJ Shadow leger også lidt med det, men ham kender du jo. Jeg har hørt en del løse numre på diverse kompilationer hos en kammerat, som er meget mere inde i genren end jeg er. Jeg kan evt. høre ham ad ved lejlighed.

I de glade 80´ere var der desværre en del mere gang i den på det område, men da hed det jo nærmere Elektro-Hip Hop (Afrika Bambaataa, Newcleus m.fl.).

EDIT: Hov, hvordan kunne jeg glemme DJ Krush? Han minder lidt om DJ Shadow, men blander lidt flere sub-genrer ind i musikken.
dchangdchangSkrevet 02/02-05 22:28 
sal>
Og hvad findes der ellers af symbioser mellem hiphop og electronica?

Af det gode jeg kender til finder vi RJD2 (kongen), Quantic, Clouddead, Subtle, en lille smule Boom Bip, super-duper Blockhead, Dj Signify og selvfølgelig Dj Shadow.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig