X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
dchangdchangSkrevet 20/10-04 19:55 
Også lidt blandet her:

Way Out West - Dont Look Now
Killers - Hot Fuss (virkeligt fedt album!)
Twilight Singers - She Loves You
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 20/10-04 21:56, rettet 20/10-04 21:57 
Masta Ace - A Long Hot Summer.

En legende takker af med et fantastisk album...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/10-04 21:56 
Mixed..

Tupac - Me against the world
Linkin Park - Papercut
Metallica - Orion

Toto - Hold the line:P

fandme nostalagi så det rykker! T0t0 er for uber...

T0t0 -> Duran Duran(Deres nye album er bare en mega skuffer... De er så langt væk fra a view to a kill:P)

80erne var et fantastisk hardcore årti:P damn.... Bliver nød til at spille noget Vice City, nu:/

-Val
Well crucify the insincere tonight...
KeenKeenSkrevet 22/10-04 21:14 
Orgy med "Fiction (Dreams in Digital)"
JuggernautJuggernautSkrevet 22/10-04 21:50 
Rammstein - America
Skønt album. Nogle der skal derind?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 22/10-04 22:06 
For 1854'tyvende gang hører jeg Ulrich Schnauss. Denne gang med nummeret "Wherever You Are".

Den mand knepper altså bare mine trommehinder for hårdt (undskylder på forhånd sproget overfor de lidt yngre medlemmer herinde).

;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/10-04 23:08 
Green Day: Whatsername
Home is where the hardware is..
RuneSPRuneSPSkrevet 23/10-04 11:16, rettet 23/10-04 11:17 
Sumez>
Det er da metal?

ja... gothic metal / powermetal... eller sådan noget :)

Nå, Sybreed - Slave Design - Bioactive
MarcusMarcusSkrevet 23/10-04 12:26 
Jeg hører hjemmekompositioner og ellers kompositioner lavet af andre amatører.

Ellers har jeg fået hørt noget Frank Sinatra for nyligt og "Leonard Cohen - Songs from a room" som jeg fandt ud af var et ok album som dog ikke er nær så godt som "Songs of Leonard Cohen" Men fx. track 2 på SFAR er ret fedt.

Til jer der ikke kender Leonard Cohen det så vil jeg nok klassificere det som folk ledet af en guitar i kombination med hans stemme. (I hvert fald de 2 nævnte albums)
FourDFourDSkrevet 27/10-04 21:26 
John Mayer - Neon
Daamn i love that guitar riff..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ViolatorViolatorSkrevet 31/10-04 13:40, rettet 31/10-04 14:02 
Har lige fået tilsendt Portlands nye single, "Stalking for Free", 3 mdr. før udgivelse :D Klassesang, som forhåbentlig gør dette oversete band mere synlige i det danske land...
MarcusMarcusSkrevet 31/10-04 22:27 
Jeg råhører Amon Tobin for tiden og idag specielt SuperModified. Den plade er fantastisk! I øjeblikket det hørtes fik jeg genopfrisket min begrundelse for at elske musik og da sidste nummer var ved at slutte sad jeg psykisk og tiggede efter mere, det måtte bare ikke slutte der. :)
dchangdchangSkrevet 31/10-04 22:35 
Nu skulle jeg selvfølgelig lige se hvad du skrev, da jeg opdaterede de aktive emner, så jeg kiggede lige op på hylden og fik øje på Amon Tobin - Out From Out Where. Så nu hører jeg Rosies, et af mine favorit-numre fra den brasiliansk/engelske beat-maestro. Takker. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-04 19:49 
Mario - Let me love you.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 04/11-04 21:17 
Jeg hører stadig Killers - Hot Fuss. De har en fantastisk sound og en fed dynamik. Neijz. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
flusweflusweSkrevet 30/12-04 10:59 
Jag lyssnar på Silverbullit "Arclight". Ett av årets bästa cd. Det bästa sen Joy Divisions "Closer"! ;)



/fluswe
MarcusMarcusSkrevet 30/12-04 15:13 
Tak for tippet omkring Je ne sais quoi iøvrigt....(Fluswe)
Jeg har bestilt deres album på lp.

Jeg hører lidt forskelligt for tiden...hexstatic, plaid, Warp videos dvd'en, Blob back fahrenheit og I got you on tape.
dpldplSkrevet 30/12-04 15:20 
weee

Hører lidt sonata arctica. Lige nu er en af deres fedest sang "fullmoon"

elsker bare speed/power metal.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 30/12-04 15:20 
Lytter til et par Nightwish skiver lige pt.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RuneSPRuneSPSkrevet 30/12-04 15:43 
Soilwork - Stabbing the Drama :D
BifkimBifkimSkrevet 30/12-04 15:52 
Jeg hører mest Metallica.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/12-04 15:57, rettet 30/12-04 15:57 
Min kone som fortæller om økologisk kattemad!
Homer00Homer00Skrevet 30/12-04 16:34 
Entombed - Sons of Satan Praise the Lord
Must eat - So cheap...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/12-04 16:40 
Phantom Planet - California!
Home is where the hardware is..
dchangdchangSkrevet 30/12-04 22:13 
Quantic - Apricot Morning

og lidt Gilles Peterson Worldwide, vol 3.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
The BruceThe BruceSkrevet 30/12-04 22:23 
Jeg hører lige pt.: Gwen Stefani feat. Johnny Vulture (AKA Andre 3000)- "Bubble Pop Electric"

Magen til Høj-Oktan, 60'er Pop-hyllest skal man lede længe efter...i det hele taget er jeg blevet RIGTIG glad for hendes solo-debut, efter jeg er kommet over visse forbehold!!! I Freakin' Love It, Man!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SumezSumezSkrevet 30/12-04 23:22, rettet 30/12-04 23:23 
fluswe>
Jag lyssnar på Silverbullit "Arclight". Ett av årets bästa cd. Det bästa sen Joy Divisions "Closer"! ;)

Med den beskrivelse måtte jeg lige høre det. Kan godt forstå sammenligningen, for de trækker uden tvivl meget på Joy Division, men også en del andre (og meget anderledes) inspirationskilder.
Umiddelbart lyder det meget godt, men det kan jo også være et dårligt tegn. :) Det er i hvert fald meget blandet. Men tak for tippet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 31/12-04 00:53 
Green Day - American Idiot (Albummet)
Beck - Sea Change
Swan Lee - Swan Lee ;)

Der er gået lidt pop i den på det seneste :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
flusweflusweSkrevet 31/12-04 00:56, rettet 31/12-04 00:57 
> SUMEZ : Jag hade en liknande upplevelse...Men den kommer. Den växer.
Efter en vecka dansar mina barn till den också! :P


Ja jag vet,det är som ett "finn-ditt-favorit-band-quiz" det är Bowie, Bono, galna bodysynthar, och...Joy Division, helt klart.

Ska försöka se dem snart, de är ett fantastisk liveband har jag hört.
CrishakeCrishakeSkrevet 31/12-04 01:07 
Psyched up janis :-) for fedt..
flusweflusweSkrevet 01/01-05 18:28, rettet 01/01-05 18:42 
En riktig höjdare om man gillar arcadespil mm (och har humor)är:

"asnakjaikar i apabunungum ep" (betyder rövhul i apedräkter)
Med det isländska bandet "Múm"

Det är en fyraspårs ep från 1999 med okända men (hävdar jag) odödliga klassiker som "insert coin" m fl, :P

Tyvärr är den helt slut på skivbolaget/distibutören men nu har ni enuff info att finna den i alla fall!

Don't miss this! :D

/fluswe
BaggyBaggySkrevet 01/01-05 18:40, rettet 01/01-05 18:40 
Finley Quaye : Maverick a Strike ( hans første cd-1997)

og hans nyeste Much More Than Much Love (2003)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RuneSPRuneSPSkrevet 01/01-05 19:00 
Raunchy - Morning rise and a friday Nigh
dchangdchangSkrevet 02/01-05 21:05 
Jeg får lige en musikalsk overdosis. Har lige fået en af kærestens veninder til at købe cd'er til mig fra Amsterdam.

Ind er kommet følgende (som jeg sidder og lytter til):

Dj Format - Music For The Mature B-Boy
Thievery Corporation - Richest Man In Babylon
Thievery Corporation - Songs From The Thievery
Paul Oakenfold - Travelling
Paul Oakenfold - Bunkka
Groove Armada - Lovebox Special Edition
Amon Tobin - Collaborations
Telepopmusic - Genetic World

Og alt dette er nyt, til den nette sum af 600 kr. Så hermed en lille opsang til de danske pladeselskaber, de blodsugere! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
LingobarLingobarSkrevet 03/01-05 00:35 
Alison Krauss & Union Station - Daylight

Den fik mig til at ændre mening om Country... Hele deres plade "New Favourite" er faktisk super lækker.
Dine dage er salte...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/01-05 22:04, rettet 05/01-05 16:14 
Lytter til assorterede metalliske godbider:

Mastodon - Iron Tusk
The Secret - Memento Mori
Shadows Fall - What Drives the Weak
The Haunted - rEVOLVEr (e-card)
Darkest Hour - The Sadist Nation

m.fl.
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 03/01-05 22:24 
Disarmonia Mundi - A Mirror Behind

Melodisk dødsmetal i verdensklasse =)
MarcusMarcusSkrevet 05/01-05 20:42, rettet 05/01-05 20:46 
Dchang>> Hvordan er de? Specielt Groove Armada som jeg selv havde planlagt at høre noget fra snart?

Jeg hører netop Joy Division - Closer nu faktisk, fik bandet anbefalet for længere tid siden af Sal og valgte så et tilfældigt album. :) Det lyder ret fedt, ret originalt, men jeg har ikke hørt det nok endnu til at give en ordentlig vurdering.

Ellers har jeg fået hørt The Herbaliser - Very mercenary, ikke noget jeg regner med at købe, men det er ok.

og Stars of the Lid - Per aspera ad astera(Også anbefalet af Sal) - Temmelig fedt allerede ved første gennemhøring, minder lidt om Funki porcini på nogle punkter. Albummet er dog mere monotont hvilket egentligt ikke er negativt.
SumezSumezSkrevet 05/01-05 20:46, rettet 05/01-05 20:48 
Sjovt album at vælge "tilfældigt".
Prøv også Unknown Pleasures. Det er mere ensformigt i stilen men også rigtig godt. (..og mere punket - ifølge Sal)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 05/01-05 20:48, rettet 05/01-05 21:41 
Det var inde på biblioteket jeg lånte det, jeg søgte på joy division og valgte det første hele album på listen...det plejer jeg i hvert fald at gøre.

Bestiller unknown pleasures ved næste bestilling.

- - - - - - - -

Er der nogen der har hørt nogle Animals on Wheels albums? De har ikke nogen på bibliotek.dk og jeg har kun hørt de få numre fra Funkungfusion og Ninja Tune dvd'en. Men jeg vil gerne vide om deres albums er gode også.

Og hvordan er Bricolage sammenlignet med Amon Tobin's andre albums?

Og er der nogen der har hørt Cujo(kunstner navn) som er Amon Tobin's tidligere musik?
flusweflusweSkrevet 06/01-05 13:04, rettet 06/01-05 13:08 
Marcus>> Det är 3 klassiska album med Joy Division, Closer, Unknown Pleasures och Still. De är alla fantastiska. Personligen älskar jag dem i följande ordning UP, Still, Closer. Problemet är att deras största hit "Love will tear us apart" inte finns på dessa, det var en singel. Som jag är stolt ägare av :)

Jag tycker att du ska skaffa samlingsalbumet Substance. Den innehåller det mesta.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/01-05 13:34 
Ultrabeat - Better than life (kører på repeat) :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 06/01-05 13:42 
fluswe>
Problemet är att deras största hit "Love will tear us apart" inte finns på dessa

Ja, hvis man da ikke er begyndt at blive træt at konstant at høre den sang :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 06/01-05 14:15, rettet 06/01-05 14:30 
fluswe>
Marcus>> Det är 3 klassiska album med Joy Division, Closer, Unknown Pleasures och Still. De är alla fantastiska. Personligen älskar jag dem i följande ordning UP, Still, Closer. Problemet är att deras största hit "Love will tear us apart" inte finns på dessa, det var en singel. Som jag är stolt ägare av :)

Jag tycker att du ska skaffa samlingsalbumet Substance. Den innehåller det mesta.

Dette er jo ukorrekt. Still er ligesom Substance ikke et originalt album - endda en betydeligt dårligere opsamling end Substance. Kommende fra en person, der når modet og pengene er til det, vil tatovere Unknown Pleasures-coveret på sin underarm, skal lidt Joy Division-hype til.

I virkeligheden nåede JD kun at udgive Unknown Pleasures, før Curtis hængte sig. Problemet er, at de allerede havde lavet Closer, som så blev udgivet posthumt (Og før bandet blev til New Order), i 1980. Substance er ikke på samme måde en opsamling, som du lægger op til. Den indeholder nærmest ingen numre fra Closer og Unknown Pleasures og er primært fokuseret på singler. Nogle af bandets absolut bedste numre er kun at finde på Substance. Atmosphere, Transmission, osv. Og så selvfølgelig Love Will Tear Us Apart, som i hvert fald jeg har et had/kærlighedsforhold til. Der er mange flere gentagelser af albumtracks på Still end på Substance, og livenumre og Peel Sessions-lort og alt muligt andet, som man ikke kan bruge til noget. At man kan elske Still (Som jo om noget er et forsøg fra Factory på at score kassen efter Curtis' død) mere end Closer, lyder for mig meget mærkeligt.

Men under alle omstændigheder er både Substance og Still relativt ulogiske køb at starte med. Jeg vil altid anbefale folk at starte med Closer (LP), fordi jeg synes, det er den bedste plade. Den indeholder stort set ingen svage numre, og den er betydeligt mere gennemført atmosfærisk end Unknown Pleasures.

Dog ville jeg personligt aldrig købe Joy Division-plader på CD (Dem skal man altså have på vinyl), men hvis man vil have en ordentlig introduktion til bandet, kan jeg som selvbestaltet Joy Division-ekspert kun anbefale én ting. Nemlig Heart and Soul-boxsettet fra 1998. Det kan købes på CDON til 300 kroner og indeholder fire cd'er med et meget repræsentativt udsnit af alt, hvad Joy Division har lavet (Læs: Stort set hele deres katalog). Deriblandt hele Closer og Unknown Pleasures.

Derefter kan man så senere købe pladerne på vinyl. Alene cover-arten er det hele værd. Selv har jeg fra Irland fået et obskurt, brasiliansk Closer-tryk, som indeholder Love Will Tear Us Apart som sidste nummer, således at B-siden kommer til at bestå af: Heart and Soul, Twenty Four Hours, The Eternal, Decades, Love Will Tear Us Apart. Hvis nogen vil gøre sig selv glad, kan jeg egentlig ikke finde på en bedre måde at gøre det på (med penge), end ved at hoppe ind på CDON og bestille Heart and Soul til 300 kroner - det vil være en åndelig opvågning. Hvis man er utilfreds med det, overtager jeg den i hvert fald gerne.

EDIT: Jeg er i øvrigt enig med Sumez i, at Unknown Pleasures er en mere homogen plade end Closer.
(Og med Stars of the Lid kan jeg kun på det stærkeste anbefale The Tired Sounds of Stars of the Lid. Da jeg for nylig lavede min top 50 over plader, endte den i top 10 til min egen store overraskelse. Men jeg kan ikke komme ret mange plader, der er bedre.)

AMG om Heart and Soul
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
flusweflusweSkrevet 06/01-05 15:59 
Sal>> Jag är ledsen att jag tydligen retade dej. :)
Vi är många som älskar JD, med eller utan tatoos, och vi är fler som har de gamla knastriga LP'na kvar.:)
Du har rätt på en punkt, jag är dåligt påläst. Jag kände inte till den omfattande samlingen "Heart and soul", (fantastisk!) . Jag har inte köpt några skivor med Joy Division på många år men har trillat över "Substance" på internet. Jag vet att "alla" tycker att Still är spekulation från Factory, att det inte är ett "riktigt" JD album. Men det bryr jag mej inte om. I still love it! Jag skrev också "personligen" eller hur? :)

Ska vi ha en ny tråd kanske, och rösta fram den bästa Joy Division låten? :)
salsalSkrevet 06/01-05 18:50 
Jeg elsker virkelig svensk. Ordet 'skivor' er virkelig, virkelig fantastisk. I har det smukkeste sprog i verden, tror jeg. Jeg tror i øvrigt aldrig, man bliver enige om JD-favoritter, dog. Du hører god musik.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 06/01-05 19:05, rettet 06/01-05 19:10 
Jeg tror jeg starter med at høre closer noget mere og så låne unknown pleasures og evt. andre albums senere og derefter nok prøver at finde et sted hvor de kan købes.
Hvor mange Lp'er vil en komplet Joy Division samling bestå i? Bare så man har alle numre, ikke nødvendigvis live udgaver etc.

Og jeg er også fan af Svensk, vi burde konvertere her i DK. :) Eller i det mindste gå over til ældre dansk som også lyder ret godt....

Sal>> Ang. Stars of the Lid, ok det album må jeg til at høre! :) Mangler også stadig at høre Ballasted orchestra og en del andre af de bestilte lp'er der kom.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 07/01-05 01:33 
Zebrahead - Playmate of the year
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 07/01-05 09:51 
Chemical Brothers - Dig your own hole albummet.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/01-05 00:23, rettet 08/01-05 00:24 
The Used - Take it away

EDIT: #1000 ;)
Home is where the hardware is..
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig