X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
CrishakeCrishakeSkrevet 07/04-04 22:46 
Oasis- Songbird.

enig!
dchangdchangSkrevet 07/04-04 22:56 
Jeg er for tiden helt hooked på Cinematic Orchestra (endnu et Ninja Tune-band). Det er i særklasse. Electronica og jazz mixet mesterligt. Minder dog mere om film-musik end almindelig musik. Men det gør ikke mindre lytteværdigt, tværtimod.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 08/04-04 19:03, rettet 08/04-04 19:04 
Cinematic Orchestra, ja, det er da uden tvivl fremragende!

Deres første udspil, Motion, har jeg aldrig rigtig brudt mig specielt om, men Every Day fra 2002 er utrolig følelsesmæssig og artisktisk flot komponeret.

Deres nyeste er ikke nær så helstøbt, selvom der er perler imellem. Det er langt mere eksperimentalt, men det når aldrig Every Day's kunstneriske fuldendthed.

Jeg lytter forresten lige nu til Herbaliser - Something Wicked This Way Comes (endnu engang Ninja Tune ;))
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 08/04-04 19:07 
Nammenam, Herbaliser, uhmm. Du kører osse den gode stil. :-)

Har du hørt Ulrich Schnauss? Han er virkelig osse i særklasse. Der findes virkeligt så meget godt IDM derude, det er sgu dejligt.

Der kommer btw osse snart et nyt album fra Boards Of Canada. Det skulle komme her i april/marts. Glæder mig til at høre hvad de to guder nu disker op med.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 08/04-04 19:14 
Jeg har aldrig hørt om Ulrich Schnauss?

Lyder godt med et nyt udspil fra Boards of Canada, deres to albums står virkelig som sande mesterværker i min bog, jeg har dem begge på vinyl :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 08/04-04 19:37 
Prøv lav en lille google-search på Ulrich Schnauss. Man kan godt finde frem til nogle lyd-snippets fra hans to albums.

Boards Of Canada er virkelig også en musikalsk åbenbaring (selvom de kun ligger nr. 2 på min favorit-liste). Plaid har en urokkelig førsteplads.

Ellers kan jeg da anbefale Fragile State (som jeg osse har linket til i den her tråd). De ligger i den lette ende af chillout/ambient/acid-jazz, men det er yderst delikat musik. Kræs for øregangene. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-04 21:05, rettet 09/04-04 13:42 
Lige nu står den på Hexstatic - Ninja Tune

Fantastiske samples der er brugt. Er der en der kan fortælle mig, hvor de er samplet fra? Mads? :)

EDIT: Og videre til Amon Tobin - Sordid, det er dæl'me også godt
EDIT EDIT: ... og så er det Coldcut - Autumn Leaves
ViolatorViolatorSkrevet 15/04-04 15:34 
Love Shop - En nat bliver det sommer
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/04-04 18:59 
Killswitch Engage - The End of Heartache. CD'en er ikke udkommet endnu, men hele svineriet kan høres på deres website - nice.
(...)
CoreCoreSkrevet 15/04-04 19:10 
Suicidal Tendencies : Lights, Camera, Revolution...
Gammel sag, men det er et fantastisk album...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 15/04-04 21:02 
Noget Led Zeppelin, hvilket jeg fandt ud af var godt :)
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-04 21:20 
Sacred Reich - Surf Nicaragua
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
MadsMadsSkrevet 15/04-04 22:23 
Mysterious>
Noget Led Zeppelin, hvilket jeg fandt ud af var godt :)

Tsk tsk... hvordan kan man lige "finde ud af" at det største blues-rock navn nogensinde er godt? Det er ikke bare godt ;)

Nu fik du mig til at sætte Physical Graffiti på.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MarcusMarcusSkrevet 15/04-04 22:42, rettet 15/04-04 22:46 
Mads>> Anden dag jeg hører det idag :) Men f.eks. Def Leppard som jeg hørte for nyligt også synes jeg ikke er godt. Kender ikke PG, desværre.

Sikke mange gode musik input man kan få her, men en anelse irriterende at der ikke er nogle gode online lp forretninger så man bliver tvunget til at købe det kedelige medie, også kaldet cd'en.

<EDIT>
Der skulle være en P:R musik samler sektion :) ikke med faste indkodede albums da der ville være for mange, men bare hvor man selv kan indtaste titel og kunstner :)
RitesRitesSkrevet 16/04-04 08:11 
Tales from the Lotus Pod, dér!
» a winner is you «
The BruceThe BruceSkrevet 16/04-04 09:21 
Pet Shop Boys- "Flamboyant" (...jeg har lige investeret i PopArt- jeg havde helt glemt hvor fed noget pop, de egentlig har lavet gennem tiderne!!!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
MarcusMarcusSkrevet 16/04-04 09:40, rettet 16/04-04 11:52 
Blockhead - Triptych Part 1, fra Ninjatune siden.
MadsMadsSkrevet 16/04-04 11:03 
Love - Forever Changes

Et af de smukkeste rock albums nogensinde lavet.

Mysterious>> Hvis ikke du kender Love, så start med det her album, det er virkelig noget af det bedste i genren. Jeg kunne forestille mig at det ville være noget for dig.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
MarcusMarcusSkrevet 16/04-04 11:44, rettet 03/05-04 19:22 
Barrett>> ok, jeg vil se om mit lokale bibliotek kan bestille den hjem.

<EDIT>
Lytter nu til Fragile State - Four-Four-Four, og jeg synes det lyder godt.

Har lavet en liste over bands der skal tjekkes ud, indtil nu:

Amon Tubin Mr. Scruff, Herbaliser, Coldcut, Zero 7, Skalpel, Cinematic Orchestra, Boards of Canada, Plaid, Hexstatic, Love, Fragile State, Quannum Project, Lemon Jelly, Bent, Pest, Blockhead, Wagon Christ, Dj shadow.

Nogen der bør tilføjes?

<Ændringer> Rettelser og tilføjelser
ViolatorViolatorSkrevet 17/04-04 00:56 
Personal Jesus - Depeche Mode

Man bliver altid glædelig overrasket, når man hører DM på en dansk radiostation...
dchangdchangSkrevet 17/04-04 13:09, rettet 17/04-04 13:21 
Mysterious: Du bliver godt kørende med den liste der. :-) Plaid, Amon Tobin og Boards Of Canada er weltklasse. Men det er det alt det du har nævnt, på hver sin måde. Men Plaid ruler i min verden. Især albummet "Double Figure". Muuums. :-)

EDIT: Btw er der nogen jeg ser på tirsdag på Vega til Zero 7?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 17/04-04 15:40 
Dark Lotus: cigaM kcalB

^^
» a winner is you «
SøgAArdSøgAArdSkrevet 17/04-04 15:42 
New Found Glory - All Downhill From Here

Genialt!
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 17/04-04 16:26, rettet 17/04-04 16:26 
dchang>
EDIT: Btw er der nogen jeg ser på tirsdag på Vega til Zero 7?

Fåk, den koncert har jeg da glemt alt om. Hvis der stadig er billetter, skal jeg sandsynligvis der ind...
dchangdchangSkrevet 17/04-04 16:50 
Det kunne jeg godt forestille mig at der er. Vi ses. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 20/04-04 21:18 
Dchang>> Kender du noget til The Egg?
Overvejer at købe deres 2 lp'er efter at ha' hørt korte stykker af deres musik.
Fandt dem da jeg gik ind på Fragile State's udgiver, Bardelune.

FS's albums er ikke udgivet på LP vel?(har tjekket andre steder og har ikke set dem, men kan ikke komme ind på fragilestate.com
MajorPMajorPSkrevet 20/04-04 21:49 
Dilated Peoples - Love And War.

Neighborhood Watch er sgu' en god plade. No doubt.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RitesRitesSkrevet 21/04-04 07:08 
DL: Black Rain

Godt at vågne op på :)
» a winner is you «
MarcusMarcusSkrevet 21/04-04 07:36 
Her på det sidste har jeg hørt:
Eric Clapton, Cream, Electric Light Orchestra og Twilight Singers.
dchangdchangSkrevet 21/04-04 09:51 
Mysterious: The Egg? Hvad er det?

Og nej jeg har ikke set Fragile States udgivelser på LP, og jeg er heller ikke sikker på at de findes. Men det er 2 fede albums, så du går ikke helt galt i byen. Kan du lide det du har hørt indtil videre?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 21/04-04 11:49, rettet 21/04-04 11:51 
Helt klart, det er mere eller mindre fastlagt at jeg køber begge 2, jeg ville bare lige sikre mig at lp muligheden ikke fandtes først.

http://www.bardelune.com/releases_artists_egg.html

http://www.theegg.org.uk/

Jeg hørte nogle få lydstykker af dem på BDL's side som jeg synes lød udmærket.

Lytter netop nu til en samling larmende 1g'ere. En ren pinsel.
dchangdchangSkrevet 21/04-04 12:11 
Okay. Det ser spændende ud. Det må jeg lige høre. Sidder desværre ved en pc uden lydkort, så det må jeg lige tjekke ud senere.

Føler med dig, 1g'ere kan være en pain. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 12:31 
Cassidy: Get no better
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
FourDFourDSkrevet 21/04-04 14:06 
Nirvana - greatest
Dem kan man s'gu aldrig rigtig få nok af ^_^
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
majjohamajjohaSkrevet 21/04-04 14:48 
Tracy Chapman. En eller anden LP.
KakarotKakarotSkrevet 21/04-04 16:23 
NAS: Got Yourself A Gun... Det er bare guffff... :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
MarcusMarcusSkrevet 21/04-04 18:27 
Coldcut - Philosophy, om lidt.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 18:31 
Christine Milton: So Addictive
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/04-04 18:44 
Poison the Well - Apathy Is A Cold Body
(...)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/04-04 18:52 
Lemar: Body talk
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 23/04-04 12:09, rettet 23/04-04 21:33 
Har hørt Chemical Brothers - Come with us idag, og det må siges at track 6 - My elastic eye er gået rent ind ved mig. Resten af cd'en af det jeg nåede at høre er også godt, men specielt den. Den cd skal anbefales :)

Er der nogen der kender noget godt Techno? Jeg tror aldrig nogensinde jeg har hørt noget godt komme fra den genre ud fra hvad min nuværende opfattelse af techno er. Monoton musik med meget få ord og så det obligatoriske stortromme beat som altid lyder ens.
Spørgsmålet er i særdeleshed henvendt til KidCaffeine, Dchang og Mads.
majjohamajjohaSkrevet 23/04-04 19:24 
Josh Kelley - Amazing
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/04-04 20:42 
Baggrundsmusikken på trailerpark.com. Aner ikke hvad det er for noget, men det lyder for vildt! Det er et filmselskab eller?

www.trailerpark.com
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/04-04 21:05 
Mysterious>
Er der nogen der kender noget godt Techno?

Lidt kender jeg, men det er ved at være længe siden jeg har hørt noget. Jeg synes desværre meget af det grænser til det platte, og det tager lidt glæden af det.

Du kan for eksempel prøve at lede efter noget Marco Bailey. Det er for mig ham, der laver det fedeste techno (som jeg lige kan sætte navn på, i hvert fald). Det er ret hårdt, ret hurtigt og ikke mindst monotont, men der ligger enormt meget energi bag ved det.

Ellers er der Dj Misjah. En af mine kammerater havde engang fået fingrene i et dj set af ham, og det er muligvis det bedste techno set jeg til dato har hørt - det var egentlig det, der fik mig til at interessere mig for techno til at starte med. Jeg prøvede efterfølgende af lytte lidt til Misjah's CD'er fra hans eget label, X-Trax heddet der vist, men de alle sammen ret meget. Hvis min kammerat stadig har det dj set liggende, hører du lige fra mig :)

Jeg har også et par plader liggende et sted som jeg lige kan prøve at lytte til lidt senere, for at se, om der er nogle kunstnere der er værd at bide mærke i. Jeg vender tilbage ;)
RitesRitesSkrevet 23/04-04 21:26 
GnR - Sweet Child o' Mine
» a winner is you «
MarcusMarcusSkrevet 23/04-04 21:31, rettet 23/04-04 21:31 
Du behøver ikke arbejde alt for hårdt på det, det var mest for at modbevise min teori/mistanke.
montequillamontequillaSkrevet 23/04-04 21:37 
Showaddywaddy - Footsteps
We Trust In You Epoch!
CoreCoreSkrevet 23/04-04 22:17 
Run DMC - Crown Royal, ja måske er det ikke ligefrem nogen Hip Hop-perle, og der er heller ikke noget nyt i det, og de er måske ikke vildt hardcore til at rappe, men det album har bare så Damn meget groove, og da det jo er en realitet at det er deres definitivt sidste album, så er det jo en milepæl i sig selv...men på trods af alt så HOLDER denne her skive bare for hårdt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
majjohamajjohaSkrevet 23/04-04 22:34 
Grand Avenue's debut album.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/04-04 02:17 
Mysterious, hvilke genrer spænder din musiksmag egentlig over, udover dem vi allerede har snakket om?

Det er ikke fordi jeg skal lovprise techno, som jeg i øvrigt ikke er noge stor fan af selv :) Kunne bare være interessant at vide
2'290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig