X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 16/08-05 17:24 
Har endelig fundet det nummer som jeg engang havde hørt til en fest. Lyt til det her hvis i får mulighed for det.

Steely Dan: "Do it again" og prøv om i kan finde den lange version af nummert.

Super fedt.
Bashful Neophyte
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/08-05 11:51 
Herbalisers nye "Take London". Selve albummet er godt, men ikke helt så godt som "Something Wicked..." og "Very Mercenary", synes jeg.

Til gengæld er der et par rigtig fede tracks på bonus skiven
FourDFourDSkrevet 21/08-05 13:21 
Nine Inch Nails - Closer

o.0
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dchangdchangSkrevet 21/08-05 13:26 
KidCaffeine>
Herbalisers nye "Take London". Selve albummet er godt, men ikke helt så godt som "Something Wicked..." og "Very Mercenary", synes jeg.

Til gengæld er der et par rigtig fede tracks på bonus skiven

Hmm, syntes nok der var et eller andet jeg havde glemt. :-)
Men det er ok eller? Jeg har hørt 1. singlen som er meget fed.

Ellers hører jeg for tiden Verve: Remixed Vol. 3 med en masse fede mixes af bl.a. Bent, RJD2, Carl Craig, Danger Mouse m.m. Det er særdeles lækkert.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/08-05 13:34 
Det er ikke dårligt, bestemt ikke, men jeg kunne bare bedre lide den "tungere" stil med flere beats fra de tidligere albums. Du bør, som et minimum, i hvert fald lige tage en lytter ;)
dchangdchangSkrevet 21/08-05 13:38 
Det vil jeg gøre. Kunne også godt trænge til lidt fornyelse, der er gået lidt for meget lounge i den her på det sidste. Det er sgu så behageligt når man kører i tog. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/08-05 13:54 
Lounge skal man heller ikke undervurdere, nej ;)

Mht det nye Herbaliser, vil jeg måske kalde det en smule mere jazzet? Skal lige have lyttet lidt mere, har kun hørt det et par enkelte gange. Prøv at høre "If You Close Your Eyes", det er en rigtig lækker lytter i bedste afslappede stil.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/08-05 14:22 
MC clemens feat. Cirkeline - Flammende oprør

Jeg har aldrig kunne lide MC clemens, men Cirkeline er bare for vild. you go girl!

Nu mangler vi bare Kaj og Andrea featuring LOC - "Bamse og kylling er plat"

og Anne og Lotte - "straight outta dr1-compton". dawg.
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 21/08-05 15:35, rettet 21/08-05 15:37 
Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place

Efter at dchang har pimpet ham så meget, at han efterhånden må tage titlen Ulrich Schnauss-wanker på sine skuldre ;) fik jeg endelig lyttet til et enkelt album (kendte kun nogle re-mixes i forvejen). Man kan da bestemt mærke, at han er dygtig, men albummet er samtidig lidt kedeligt og uden bid IMO (siger en, der er vild med Future 3 og Opiate ;) ). Men så er det jo godt, at jeg nøjedes med at låne det på biblioteket :)
dchangdchangSkrevet 21/08-05 15:43 
Jeg påtager mig titlen Ulrich Schnauss-wanker, men han er jo også vildt lækker (tjek billeder af ham). :-)

Hver sin smag må jeg sige, men samtidig også påpege at mit favorit-album er Far Away Trains Passing By. Jeg er dog vild med begge albums, også selvom jeg også godt kan lide Future 3 (især Like), Opiate og Opto.

Men vi kan ikke alle høre det samme, så det giver mig ikke skår i sjælen at høre at du ikke syntes om det. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 21/08-05 15:56 
De to albums er også vidt forskellige synes jeg. Jeg kender dem dog ikke godt nok begge to til at kunne udnævne en favorit. FATPB forekommer mig at være lidt mere simplificeret, og ungdommelig/naiv hvor ASIP virker ret storladen.

FATPB er nok også min favorit egentlig. :)
jaesjaesSkrevet 21/08-05 21:10 
dchang>
Men vi kan ikke alle høre det samme, så det giver mig ikke skår i sjælen at høre at du ikke syntes om det. :-)

Det skal du da heller ikke have. Egentlig bryder jeg mig heller ikke om at være slikkativ, men denne tråd giver vel mest mening, hvis den samtidig er en diskussion af det man hører :)

Jeg tror også jeg tog fejl, da en hurtig søgning sagde mig, at du i højere grad er Amon Tobin-wanker :)

Ps.
Så iøvrigt at Band Ane skulle spille på Nordisk Elektronisk Festival. Godt gået, og er lidt ærgerlig over, at jeg ikke tog derind. Var nogen derinde, gik jeg glip af noget?
dchangdchangSkrevet 21/08-05 21:24 
Hehe, jeg er mange slags wanker. Plaid, Amon Tobin, Schnauss, Boards of Canada, Radiohead etc etc...

Og ja diskussion er nødvendigt. Ellers kunne vi ligeså godt høre Top-40 allesammen. Like those other zombies out there. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 22/08-05 00:52 
kan ikke huske bandets navn men sangen hedder "let the bodies hit the floor" tror jeg. Nogen der kan hjælpe med navnet på bandet og album, da jeg bare har denne ene fede sang på en lånt MD
John DoeJohn DoeSkrevet 22/08-05 07:44 


Google
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KeenKeenSkrevet 22/08-05 14:07, rettet 22/08-05 14:14 
Syrefox>
kan ikke huske bandets navn men sangen hedder "let the bodies hit the floor" tror jeg. Nogen der kan hjælpe med navnet på bandet og album, da jeg bare har denne ene fede sang på en lånt MD

Drowning Pool - Bodies
Albummet ved jeg dog ikke lige hvad hedder...

Jeg har selv hørt "Children Of Bodom" det meste af dagen, rigtig god musik!
FourDFourDSkrevet 22/08-05 14:34, rettet 22/08-05 14:34 
Haha - nogen som har set World Of Warcraft filmen "Dembones"?
"Bodies" er nemlig temaet.

Lytter Interpol - Public Pevert.. Kan godt lide den "underspillede" guitar ^^
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/08-05 16:32 
2pac feat Elton John - Ghetto Gospel:D
Well crucify the insincere tonight...
BaggyBaggySkrevet 22/08-05 20:11 
Sal :

Psy-trance :


VA - Droppler FX
Broken toy - Broken toy
Ananda Shake - Emotion in Motion
fatali - Faith
VA - Full Moon Festival
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/08-05 20:24, rettet 24/08-05 20:26 
Black Rebel Motorcycle Club - Shuffle Your Feet. Shoegazer-lyden er røget ud og blevet erstattet med blues, country og gospel og det lyder faktisk ganske udmærket.

Xiu Xiu - Crank Heart. Faldt over dette band ved en tilfældighed. Spændende, eksperimenterende electronica/indie-rock med en udpræget melankolsk stemning.
(...)
SumezSumezSkrevet 25/08-05 01:08, rettet 25/08-05 01:09 
Xiu Xiu er et herligt band, og Sal vil give mig ret.

Crank Heart er også klart blandt deres federe numre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 25/08-05 11:15 
Det er vist mig, der har gjort Xiu Xiu populære i Danmark. Min hype var lidt for effektiv. Jeg så dem i Hamburg for et års tid siden. Mit livs bedste koncert.

Men Fabulous Muscles-pladen har lidt ødelagt mit forhold til dem. Det er den plade, der gør, at de tumpede indiebørn kan lide Xiu Xiu. Den er slet ikke svært tilgængelig eller reserveret. Jeg synes, Xiu Xiu med afstand er bedst, når de er tågede. Fabulous Muscles er alt for desperat deprimeret til min smag. Alt for lækker og indbydende. Det klæder slet ikke musikken. Men der er fantastiske numre på, uden tvivl. I Luv The Valley OH, Crank Heart, Clowne Towne, osv.

Personligt kan jeg bedst lide A Promise. Ikke mindst på grund af det helt fantastisk perfekte nummer Apistat Commander, som er noget af det bedste Xiu Xiu overhovedet. Den er fra 2003. Knife Play fra 2002 er måske tættere på at være et ægte mesterværk. Den indeholder i hvert fald også fantastiske numre.

I år er der så lige kommet en ny plade, som hedder La Forêt. Den er langt bedre end Fabulous Muscles og er faktisk gennemført god. Den indeholder det eneste nummer, der nogensinde har bragt mig i en decideret psykotisk tilstand af totalt virkelighedstab. Saturn hedder det, og det er fandeme fucked up.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 26/08-05 00:16 
sal>
Det er vist mig, der har gjort Xiu Xiu populære i Danmark. Min hype var lidt for effektiv. Jeg så dem i Hamburg for et års tid siden. Mit livs bedste koncert.

Well, nu hørte jeg om dem fra en Englænder på nettet. :P
Har ikke hørt andre i Danmark snakke om dem.

Er det iøvrigt at gå for langt at anbefale The Residents og Einstürzende Neubauten, hvis man kan lide Xiu Xiu? Jeg er i hvert fald stor fortaler for dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 27/08-05 11:10 
Lytter til Surviver Eye Of The Tiger [Rocky IV]
MarcusMarcusSkrevet 27/08-05 11:29 
Xiu xiu har også lige været på forsiden af allmusic som "hot artist" i en uge.
ViolatorViolatorSkrevet 28/08-05 13:29, rettet 28/08-05 13:31 
Lytter stadig til Playing the Angel..

Det her album har alt det Depeche Mode fans savnede på forrige plade - det er MEGET mørkt, og tempoet er skruet helt i vejret...

Glæd jer :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/08-05 13:41 
30Hz & Baobinga - All Up In Your Head

Nu skool breaks, på den fede måde :)
SumezSumezSkrevet 28/08-05 14:08 
Violator>
Det her album har alt det Depeche Mode fans savnede på forrige plade - det er MEGET mørkt, og tempoet er skruet helt i vejret...

Hvilket DP album vil du så helst sammenligne det med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/08-05 14:08 
KidCaffeine>
Nu skool breaks

Det er sådan noget a la Adam Freeland, right?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/08-05 14:27 
Det er lidt i den stil ja. Så du ham tilfældigvis i Kbh i fredags?
ViolatorViolatorSkrevet 28/08-05 16:33 
Så ligger det vel et sted mellem Violator og Songs of Faith and Devotion. Dog synes jeg ikke man rigtig kan sammenligne det nye album med tidligere - det er noget helt nyt, og så alligevel klassisk Depeche Mode :)
SumezSumezSkrevet 28/08-05 21:04 
KidCaffeine>
Det er lidt i den stil ja. Så du ham tilfældigvis i Kbh i fredags?

Øh nej. Vidste faktisk ikke at han spillede. Øv, de ville jeg faktisk gerne have set!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/08-05 21:05, rettet 29/08-05 13:47 
Violator: Lyder fint. Jeg har kun hørt singlen, og den er "udmærket". Men jeg frygtede nu alligevel noget i stil med endnu en Ultra (som har et godt og et nogenlunde nummer, hvor resten sutter).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/08-05 22:33 
Så ham desværre ikke selv, da det ramlede sammen med min rus-tur. Og eftersom vi bor i Danmark, får vi nok ikke chancen lige med det samme igen :)
SumezSumezSkrevet 28/08-05 23:51 
Nej det er lidt trist. Jeg er desværre ikke så opdateret hvad angår den slags koncerter. Men er begyndt at høre en del med ham den seneste tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/08-05 07:42, rettet 29/08-05 07:43 
Som nævnt finder man desværre også kun meget få af den slags koncerter i Danmark. Men jeg kan da lige prøve at råbe op, hvis jeg hører noget igen.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/08-05 17:13 
Kanye West - Late Registration! Kanye er min helt!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 29/08-05 19:43 
Jeg lytter til mine nye cd-indkøb. Fandt lige følgende i Fona i Aalborg Storcenter til 29,95 kr!

Morcheeba - Antidote
Jazzanova - Mixing
Verve Remixed Vol. 1
The Bravery - The Bravery

;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 31/08-05 21:50 
Shit og Chanel: Kærlighedsvisioner.

Hvem havde gættet, at fem unge piger kunne lyde så funky i 70erne. Og uden at Prince var involveret :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/09-05 11:54 
Bikstok - Fabrik

..Stempler ind klokken halv syv, pragtfuldt :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/09-05 12:33 
... solen skinner som altid, arbejder halv tid, hel tid, fuld tid, del tid, overtid!

Den hører jeg også :P
BaggyBaggySkrevet 03/09-05 13:22 
Hi-fi Companions, hvis det siger nogen noget.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 03/09-05 13:26 
The bravery til 30 kr.. hmm.. gad vide om de også har det i fona lyngby... var det i rode kasserne ?
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 03/09-05 18:33 
Nej, de lå pænt spredt ud på et bord.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 04/09-05 07:39 
Er i gang med at gennemhøre den mindre samling LP'er, jeg fik købt i Accord(er) sidste uge.

Er nået til:
Laibach - Let it Be
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 09/09-05 20:01 
Lounge Against the Machine - Guerilla Radio
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 09/09-05 23:47 
Kreator - Violent Revolution
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 10/09-05 16:27 
Gary Numan - The Pleasure Principle

Så nu ved jeg hvor, Basement Jaxx havde fået deres materiale fra, da de lavede Where's Your Head At. Ikke at det kommer bag på mig, Sugababes gjorde jo det samme for nogle år tilbage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 18/09-05 21:39, rettet 18/09-05 21:48 
Nu er det band jeg har gået og anbefalet højt i en del tid kommet ind til indstemning på det elektriske barometer:

Nummeret kan høres her, klart anbefalet!:
http://www.dr.dk/skum/barometerlisten/index.asp

Kig: Testere, I bunden af siden og vælg:
12 "Pins & Needles" I Got You On Tape

Tilføjelse>> Heh, den er lige steget til 3 pladsen i aftenens program. Den blev lige spillet på p3 for få sekunder siden.
CoreCoreSkrevet 18/09-05 21:55 
OTEP!

Hørte det for første gang i onsdags, købte pladen i fredags, og har haft den grove optur over dem hele weekenden...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig